Gearbest

36 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 4 för Gearbest kommer från 36 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Gearbest:

OmdömesStälle (1)
TrustPilot (35)

Erfarenheter med Returpolicy Returpolicy

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Gearbests returpolicy får blandade recensioner. En fördel är att vissa kunder har fått återbetalning via Paypal, men det verkar vara svårare att få återbetalning direkt från säljaren. En nackdel är att vissa har haft problem med att inte kunna returnera produkten och inte få tillbaka sina pengar. Warranty period is short, only guaranteed for a year. Overall, Gearbests return policy seems to be unreliable and inefficient, with limited contact options for returns and some customers warning others to stay away from the website. (40%)

“Långsam återbetalning”

“Pengarna återfås inte”

“Betalat men ej fått varan - de betalar inte tillbaks”

“GearBest betalar inte tillbaka betalat belopp”

“Har anmält dem till American Express för att få återbetalning”

“Problem med återbetalning, krånglig process”

“Krånglig returprocess, överdebitering”

“Ingen återvändsgrändspolicy”

“Dålig returpolicy”

“Mindre återbetalning än ursprungligt belopp”

👍 4   👎 28

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Gustav - 14 september 2021Trustpilot 🔗

  • Långsam återbetalning

Lars-Olof Johansson - 26 maj 2021Trustpilot 🔗

  • Ingen kommunikation
  • Inget svar via mail
  • Pengarna återfås inte
  • Blir blåsta

Björn A - 16 september 2020Trustpilot 🔗

  • Betalat men ej fått varan - de betalar inte tillbaks
  • Försöker trötta ut en med diverse bortförklaringar
  • GearBest betalar inte tillbaka betalat belopp
  • Har anmält dem till American Express för att få återbetalning
  • Gearbest svarade mig att de har erbjudit en lösning via Support Center, men har inte gjort det
  • Gearbest är en scam

Hawsar Said - 17 augusti 2020Trustpilot 🔗

  • Lång leveranstid, dålig kundtjänst
  • Fraktproblem, felaktig deklaration
  • Problem med återbetalning, krånglig process
  • Krånglig returprocess, överdebitering

Anna-Lena Andersson - 4 juni 2020Trustpilot 🔗

  • Långsam leverans
  • Dålig kommunikation
  • Produkterna slut
  • Ingen återvändsgrändspolicy

Hampus Schöndorff - 19 maj 2019Trustpilot 🔗

  • Lång leveranstid
  • Paketet försvann
  • Dålig returpolicy

Rasmus Fyhr - 26 april 2019Trustpilot 🔗

  • Lång leveranstid och ingen ersättning för förlorat paket
  • Mindre återbetalning än ursprungligt belopp
  • Dyr fraktkostnad
  • Sämre kundservice och dålig kommunikation

martin salmio - 18 april 2019Trustpilot 🔗

  • Supporten är värdelös och svarar bara på frågor som gynnar dem
  • Hade problem med retur av produkt som skickats tillbaka till Tyskland
  • Svårt att avboka beställning och fick inga svar
  • Svarade snabbt när kund ville skicka tillbaka produkten ändå

Max F - 9 augusti 2018Trustpilot 🔗

  • Kundtjänst är meningslös
  • Långsam leverans
  • Ingen respons på frågor
  • Dålig återbetalningspolicy

Saed Rahmani - 10 februari 2018Trustpilot 🔗

  • Gearbest har långsam leverans och dålig kundservice
  • Gearbest behöll mina pengar i två och en halv månad utan att skicka produkten
  • Gearbest svarar inte på frågor och ger tomma löften
  • Problematisk returpolicy och saknade varor

Richard - 23 oktober 2017Trustpilot 🔗

  • Dålig returpolicy

Labrie Azemi - 17 oktober 2017Trustpilot 🔗

  • lång leveranstid
  • fel produkt mottagen
  • ingen återbetalning
  • dålig kundtjänst
  • dyr produkt