Gearbest

36 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 4 för Gearbest kommer från 36 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Gearbest:

OmdömesStälle (1)
TrustPilot (35)

Erfarenheter med Produkt Produkt

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Gearbest erbjuder bra priser på vissa produkter, men många kunder upplever problem med både leverans och produktkvalitet. Endast en garantitid på ett år jämfört med andra återförsäljare som erbjuder två år är en nackdel (75%). Produkterna är ibland ej i lager under långa perioder vilket leder till missnöjda kunder (50%). Vissa kunder har även blivit lurade på pengar och inte fått sina varor (40%). Sammantaget kan Gearbest vara ett osäkert köpalternativ med många nackdelar (60%).

“Gearbest är en scam”

“Produkterna slut”

“Bra kundservice vid produkter som inte finns i lager”

“Produkten har inte kommit”

“Rekommenderar inte att handla här”

“Dammsugaren gick sönder efter 3 månader”

“De kunde inte reparera dammsugaren trots avtalet”

“bra fabriksgaranti”

“snabb laddning”

“Allt bra”

👍 32   👎 87

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Björn A - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Betalat men ej fått varan - de betalar inte tillbaks
  • Försöker trötta ut en med diverse bortförklaringar
  • GearBest betalar inte tillbaka betalat belopp
  • Har anmält dem till American Express för att få återbetalning
  • Gearbest svarade mig att de har erbjudit en lösning via Support Center, men har inte gjort det
  • Gearbest är en scam

Anna-Lena Andersson - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Långsam leverans
  • Dålig kommunikation
  • Produkterna slut
  • Ingen återvändsgrändspolicy

Lars - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Bra kundservice vid produkter som inte finns i lager
  • Snabb leverans med EU Priority Line/Priority Line

kund - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Lång leveranstid
  • Dålig kundservice
  • Ingen hjälp från kundtjänsten
  • Standard svar från kundtjänsten
  • Produkten har inte kommit
  • Rekommenderar inte att handla här

Dbackman - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Dåligt support
  • Dammsugaren gick sönder efter 3 månader
  • De kunde inte reparera dammsugaren trots avtalet
  • Fick pengarna tillbaka efter dåligt omdöme på trustpilot

Ralf Larsson - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • bra fabriksgaranti
  • snabb laddning
  • uselt beteende från Gearbest

Benny Modig - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • Lång leveranstid
  • Allt bra

Saed Rahmani - 7 år sedanTrustpilot 🔗

  • Snabb leverans
  • Bra produktkvalitet
  • Högt pris

Saed Rahmani - 7 år sedanTrustpilot 🔗

  • Gearbest har långsam leverans och dålig kundservice
  • Gearbest behöll mina pengar i två och en halv månad utan att skicka produkten
  • Gearbest svarar inte på frågor och ger tomma löften
  • Problematisk returpolicy och saknade varor

Rami - 7 år sedanTrustpilot 🔗

  • Bra produkter till bra priser
  • Bra priser på bra produkter
  • Bra kundservice och kompensation vid problem med leveranstider
  • Kommer att handla av dem igen

F. Nilsson - 7 år sedanTrustpilot 🔗

  • inte intresserade av att korrigera priset efter Flash sale
  • körde rea på varor som inte fanns i lager
  • lång leveranstid
  • inte intresserade av att uppgradera order

Labrie Azemi - 7 år sedanTrustpilot 🔗

  • lång leveranstid
  • fel produkt mottagen
  • ingen återbetalning
  • dålig kundtjänst
  • dyr produkt

Pelle - 8 år sedanTrustpilot 🔗

  • Fungerar bra
  • Bra priser

Thomas Carl-Erik Jönsson - 9 år sedanTrustpilot 🔗

  • Mindre än angivet storlek, Kvalité, Kundservice
  • Varierande hantering av reklamationer
  • Kvaliteten på produkterna varierade
  • Dåligt planerad lagerhantering inför julen
  • Dålig kommunikation och support på engelska

Anna Johanson - 9 år sedanTrustpilot 🔗

  • Mycket bra webbutik
  • Bra och snabb