Gearbest

36 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 4 för Gearbest kommer från 36 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Gearbest:

OmdömesStälle (1)
TrustPilot (35)

Erfarenheter med Kommunikation Kommunikation

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Gearbest har en blandad kommunikation med kunderna, där vissa uppskattar snabba svar och andra klagar på dålig kvalitet och felaktig information. Det finns klagomål på bristande kommunikation och svårigheter att kontakta säljaren. Varningar ges till andra att undvika att handla från Gearbest på grund av upplevda problem. Det verkar finnas brister i företagets kundservice och kommunikation, där vissa kunder inte ens fått sina beställda varor trots att de betalat för snabb leverans. Sammantaget ger detta en bild av en ojämn kommunikation och service, vilket kan leda till missnöjda kunder och negativa upplevelser. (50%)

“Lång leveranstid”

“skickade fel airpods idioterna”

“Bra kommunikation”

“Ingen kommunikation”

“Inget svar via mail”

“Försöker trötta ut en med diverse bortförklaringar”

“Gearbest svarade mig att de har erbjudit en lösning via Support Center, men har inte gjort det”

“Fraktproblem, felaktig deklaration”

“Dålig kommunikation”

“Fick pengarna tillbaka efter dåligt omdöme på trustpilot”

👍 19   👎 74

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Tommy Pettersson - 10 maj 2023Trustpilot 🔗

  • Lång leveranstid

Peter Borg - 2 januari 2023Trustpilot 🔗

  • skickade fel airpods idioterna

Hans - 26 september 2021

  • Bra priser
  • Snabb leverans
  • Bra kundservice
  • Bra kommunikation

Lars-Olof Johansson - 26 maj 2021Trustpilot 🔗

  • Ingen kommunikation
  • Inget svar via mail
  • Pengarna återfås inte
  • Blir blåsta

Björn A - 16 september 2020Trustpilot 🔗

  • Betalat men ej fått varan - de betalar inte tillbaks
  • Försöker trötta ut en med diverse bortförklaringar
  • GearBest betalar inte tillbaka betalat belopp
  • Har anmält dem till American Express för att få återbetalning
  • Gearbest svarade mig att de har erbjudit en lösning via Support Center, men har inte gjort det
  • Gearbest är en scam

Hawsar Said - 17 augusti 2020Trustpilot 🔗

  • Lång leveranstid, dålig kundtjänst
  • Fraktproblem, felaktig deklaration
  • Problem med återbetalning, krånglig process
  • Krånglig returprocess, överdebitering

Anna-Lena Andersson - 4 juni 2020Trustpilot 🔗

  • Långsam leverans
  • Dålig kommunikation
  • Produkterna slut
  • Ingen återvändsgrändspolicy

Dbackman - 5 februari 2020Trustpilot 🔗

  • Dåligt support
  • Dammsugaren gick sönder efter 3 månader
  • De kunde inte reparera dammsugaren trots avtalet
  • Fick pengarna tillbaka efter dåligt omdöme på trustpilot

Roland - 12 januari 2020Trustpilot 🔗

  • Inte prisvärt när deklarationsavgift läggs på.
  • Totalt ett påslag på 330kr i moms och avgift på de varor jag trott var hyfsat billiga.
  • Kommer inte handla här igen. Det blir för dyrt i slutändan och tar för lång tid.
  • Har fått snabb och trevlig feedback av GearBest där man erbjuder sig att kompensera mig.
  • Om man, efter att ha lagt på postens expeditionsavgift och moms, fortfarande tycker att det är prisvärt att handla här så verkar det vara ett väldigt seriöst företag.
  • För mig personligen blir det dock för dyrt och tar för lång tid.

Rasmus Fyhr - 26 april 2019Trustpilot 🔗

  • Lång leveranstid och ingen ersättning för förlorat paket
  • Mindre återbetalning än ursprungligt belopp
  • Dyr fraktkostnad
  • Sämre kundservice och dålig kommunikation

martin salmio - 18 april 2019Trustpilot 🔗

  • Supporten är värdelös och svarar bara på frågor som gynnar dem
  • Hade problem med retur av produkt som skickats tillbaka till Tyskland
  • Svårt att avboka beställning och fick inga svar
  • Svarade snabbt när kund ville skicka tillbaka produkten ändå

Benny Modig - 17 januari 2019Trustpilot 🔗

  • Lång leveranstid
  • Allt bra

Jerry Hautala - 11 januari 2019Trustpilot 🔗

  • Inga problem med beställningen
  • Snabb orderbekräftelse och kvitto
  • Effektiv leverans trots helgdagar
  • Bra pris för Yeelight II RGB

Max F - 9 augusti 2018Trustpilot 🔗

  • Kundtjänst är meningslös
  • Långsam leverans
  • Ingen respons på frågor
  • Dålig återbetalningspolicy

TWISM1337 - 13 april 2018Trustpilot 🔗

  • Lång leveranstid
  • Dålig kommunikation
  • Oacceptabel kundsupport

Saed Rahmani - 10 februari 2018Trustpilot 🔗

  • Gearbest har långsam leverans och dålig kundservice
  • Gearbest behöll mina pengar i två och en halv månad utan att skicka produkten
  • Gearbest svarar inte på frågor och ger tomma löften
  • Problematisk returpolicy och saknade varor

F. Nilsson - 31 oktober 2017Trustpilot 🔗

  • inte intresserade av att korrigera priset efter Flash sale
  • körde rea på varor som inte fanns i lager
  • lång leveranstid
  • inte intresserade av att uppgradera order

Sven-A - 17 oktober 2017Trustpilot 🔗

  • Har ej fått mina beställda varor
  • Mina pengar tog de ej att lita på
  • Summan 1006 kr
  • Försök kontakta via mail

Mårten Andersson - 25 april 2017Trustpilot 🔗

  • Förvirrande kommunikation
  • Långsam leverans
  • Kundtjänsten svarar sent
  • Återbetalningstid inte uppfylld

Thomas Carl-Erik Jönsson - 8 juni 2016Trustpilot 🔗

  • Mindre än angivet storlek, Kvalité, Kundservice
  • Varierande hantering av reklamationer
  • Kvaliteten på produkterna varierade
  • Dåligt planerad lagerhantering inför julen
  • Dålig kommunikation och support på engelska

Sanna - 26 oktober 2015Trustpilot 🔗

  • Lång leveranstid
  • Otillförlitligt trackingnummer
  • Dålig kundtjänst
  • Högre leveranstid än förväntat
  • Nonsenssvar från kundtjänst
  • Slutresultat positivt trots problem