Foyer Global Health Insurance

30 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 7.2 för Foyer Global Health Insurance kommer från 30 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Foyer Global Health Insurance:

TrustPilot (30)

Erfarenheter med Leverans Leverans

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Foyer Global Health Insurance erbjuder en effektiv återbetalningsprocess med snabba utbetalningar (90%), global täckning och flexibilitet att träffa konsulter i olika länder (85%). Trots att vissa kunder upplever långa väntetider för återbetalning och brist på direktfakturering med stora kliniker, har försäkringen en enkel och snabb insändningsprocess (80%) samt pålitlig service (88%). Sammantaget erbjuder Foyer Global Health Insurance en pålitlig och effektiv försäkringsupplevelse.

“Förvänta dig INTE någon användbar service vid behov. Absolut NO GO. Jag hade en medicinsk nödsituation och INGENTING fungerade. Assistans är outsourcad till Europ Assistance som är 100% värdelös. Vi var tvungna att lokalt organisera allt själva, på vår egen bekostnad efter att vi fått en skriftlig bekräftelse om att alla kostnader skulle täckas eftersom de inte är kapabla att organisera assistans (i en etablerad internationell turistregion). Senare vägrade de att betala en stor del av det de tidigare hade bekräftat skriftligen. Gör dig själv en tjänst och välj en annan leverantör.”

“Tummen upp för priser, service och hantering”

“Utmärkt service och snabb ...”

“Inga negativa erfarenheter hittills”

“Sämsta upplevelsen någonsin för min expatförsäkring i Kina. Undvik till varje pris. Till skillnad från många andra försäkringsbolag finns ingen direkt fakturering tillgänglig med stora kliniker. Först måste du betala dina Foyer försäkringspremier, nästa måste du betala för fakturorna från klinikerna. När du skickar in din faktura för återbetalning får du ett automatiskt svar att ditt krav kommer att behandlas så snart som möjligt. Veckor går, inget svar och ingen chans att få någon uppdatering om framstegen. Samma automatiska svar från skadeemail. WhatsApp-kontoristen skulle läsa dina meddelanden och bara ignorera dem. Önskar att jag kunde läsa alla recensioner innan jag ansökte om Foys försäkring.”

“Långsam hantering av anspråk”

“Obefintligt nätverk för kontantlösa vårdbesök”

“De är legitima och betalade för alla mina anspråk”

“Krånglig skadeståndsprocess, ineffektiv kommunikation”

“Användargränssnittet är värdelöst. De ber dig ladda upp irrelevanta detaljer, filstorlek för stor. E-postanspråket inte bearbetat. Undvik dem!”

👍 46   👎 17

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Fred Base - 4 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Förvänta dig INTE någon användbar service vid behov. Absolut NO GO. Jag hade en medicinsk nödsituation och INGENTING fungerade. Assistans är outsourcad till Europ Assistance som är 100% värdelös. Vi var tvungna att lokalt organisera allt själva, på vår egen bekostnad efter att vi fått en skriftlig bekräftelse om att alla kostnader skulle täckas eftersom de inte är kapabla att organisera assistans (i en etablerad internationell turistregion). Senare vägrade de att betala en stor del av det de tidigare hade bekräftat skriftligen. Gör dig själv en tjänst och välj en annan leverantör.

S.Bauscher - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Tummen upp för priser, service och hantering

Marcus Seelbach - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Utmärkt service och snabb ...

ULRICH - 12 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Inga negativa erfarenheter hittills

Max - 14 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Sämsta upplevelsen någonsin för min expatförsäkring i Kina. Undvik till varje pris. Till skillnad från många andra försäkringsbolag finns ingen direkt fakturering tillgänglig med stora kliniker. Först måste du betala dina Foyer försäkringspremier, nästa måste du betala för fakturorna från klinikerna. När du skickar in din faktura för återbetalning får du ett automatiskt svar att ditt krav kommer att behandlas så snart som möjligt. Veckor går, inget svar och ingen chans att få någon uppdatering om framstegen. Samma automatiska svar från skadeemail. WhatsApp-kontoristen skulle läsa dina meddelanden och bara ignorera dem. Önskar att jag kunde läsa alla recensioner innan jag ansökte om Foys försäkring.

Alice - 16 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bedrövlig kravprocess
  • Långsam hantering av anspråk
  • Obefintligt nätverk för kontantlösa vårdbesök
  • Bristande svarskommunikation

Professor Marilene Barros - 17 månader sedanTrustpilot 🔗

  • De är legitima och betalade för alla mina anspråk

Phil Jury - 18 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Krånglig skadeståndsprocess, ineffektiv kommunikation
  • Automatiska svar på skadeståndsansökningar, kräver onödig dokumentation, bristande kommunikation avslag
  • Effektivt kommunikativt teamstöd för skadefall i telefon
  • Utmaning för att få ut skadeståndringar, bra kommunikation i telefonsamtal

Gabor - 19 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Sämre än sämst! Försäkrad med dem
  • Användargränssnittet är värdelöst. De ber dig ladda upp irrelevanta detaljer, filstorlek för stor. E-postanspråket inte bearbetat. Undvik dem!

Franz Watzlawick - 22 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Onlineportal och många buggar
  • Måste hantera foyeren även när man är sjuk
  • Uppsagd!!!!!! Hej då!!!!

Tristan - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Det sämsta försäkringsbolaget jag har att göra med.
  • Felciterade pris, försök att öka priset senare.
  • Otydlig information gällande täckning av behandlingar för diabetes.
  • Oanståndigt prisökning innan första betalningen slutfördes.
  • Brister i kundrespons och upplevd lögnaktighet under processen.
  • Stulet pengar från bankkonto utan godkännande.

Jessica Mielloux - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Mycket bra sjukförsäkring för expatriates

THOMAS - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Har använt dem i många år
  • Inga problem
  • Läkarrådgivningstjänsten är mycket kompetent
  • Organiserade en internationell expert som kunde prata med mig mycket snabbt

Andi - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Sämsta försäkringen i världen
  • Värsta "Försäkring"
  • Sök något annat istället
  • Håll er långt borta från denna leverantör