Cleartrip

86 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 2.4 för Cleartrip kommer från 86 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Cleartrip:

TrustPilot (86)

Erfarenheter med Kundtjänst Kundtjänst

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Cleartrip har en mycket långsam returprocess (10%) och försenade återbetalningar (15%), vilket kan vara frustrerande för kunderna. Trots några positiva kommentarer om en snabb och vänlig kundsupport (5%), verkar det finnas många fall av otillräcklig kundservice (20%) och blockering av pengar (10%). En del kunder har till och med beskrivit Cleartrip som ett bedrägeriföretag (25%), med problem som felaktig plats tilldelad och svårigheter att få återbetalning vid avbokning. Det verkar vara en blandad upplevelse med Cleartrip's kundtjänst.

“Flygbolaget återbetalade min familjs pengar för biljetten”

“Kundsupport är mycket snabb & vänlig.”

“Långsam returprocess”

“Dålig kundtjänst”

“Falsk bokning, ingen återbetalning efter misslyckad bokning”

“Försenade återbetalningar”

“En av de sämsta och bedrägliga företag som...”

“Hög bekvämlighetsavgift debiterad men sämsta kundservice”

“Bedrägeri”

“Ändrade sittplatser utan meddelande”

👍 6   👎 128

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Tejas Patil - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Flygbolaget återbetalade min familjs pengar för biljetten

SYED - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Kundsupport är mycket snabb & vänlig.

Liezl Nerpiol - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Långsam returprocess

Dilipp - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kundtjänst
  • Ingen återbetalning
  • Förvirrande kommunikation

Nas Taseer - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Falsk bokning, ingen återbetalning efter misslyckad bokning

Sabareswaran s - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Försenade återbetalningar

Praveen - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • En av de sämsta och bedrägliga företag som...
  • De spelar med flygbolagens regler...
  • Boka inte här killar, dina pengar kommer fastna...

VEEJAY - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Hög bekvämlighetsavgift debiterad men sämsta kundservice

Alex Sikander - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bedrägeri
  • Ändrade sittplatser utan meddelande

Aneesh tr - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Visar misslyckat bokande
  • Kan inte få full återbetalning utan bevis

Uma Sathish - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Flygningen inställd utan korrekt kommunikation
  • Brist på information till kunder
  • Besvärlig upplevelse på flygplatsen

Jewela Vaz - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Of no use
  • Buss stoppade mig långt ifrån min ursprungliga hållplats
  • Kundservice var otrevlig och kunde inte lösa mitt problem

Srinivasan K - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • De vet inte värdet på kundens pengar.
  • De lurade mig på 3500 Rs.
  • Systemet är inte uppdaterat vilket resulterade i felaktigt belopp som dragits.

sia lives - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Olika datum för återbetalning angivet av assistenter
  • Långsam återbetalningsprocess
  • Svårt att få korrekt information om återbetalning
  • Svårt att verifiera återbetalningens status
  • Osäkerhet kring fångade flygbiljetter och återbetalningsprocess

smijosh josh - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bedrägeriföretag
  • Dålig kundservice
  • Felaktigt beteende

Arora - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Mycket otjänligt kundtjänst
  • Långa väntetider utan svar
  • Obesvarade samtal under kriser
  • Sämsta upplevelsen någonsin

Tahir Shah - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Företaget är bedrägligt och inte rekommenderat att använda.

Guhutet Hudoor - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kundservice
  • Felaktig debitering

Kapil Sharma - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bedrägeri

Monalisa Sujur - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • En av de sämsta och osäkraste platserna att boka flygbiljetter
  • Kunde inte lösa problemet med flygbiljetterna och jag förlorade 13000 rupier

manali jadhav - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bedrägeri
  • Dålig kundservice
  • Försenade resor
  • Felaktig tidtabell
  • Oförmåga att lösa problem

Naman Satija - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Okooperativt företag
  • Vägrade ändra flyget
  • Webbplatsen visade ingen avgift för att ändra flygbiljett
  • Kundtjänst frågade efter 10 000 INR för ändring

Firaz Farook - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig service
  • Kändes lurad
  • Förvirrande information om flygbolag
  • Kräver extra betalning för ändringar

eminence - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Besviken på avgiftshöjning

Dev Bhatnagar - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Sämsta upplevelsen någonsin
  • De återbetalade inte mina pengar för mina flygbiljetter och idag är det över 15 dagar sedan de inte ens har svarat eller kontaktat mig angående min återbetalningsstatus. De bara vägrar kunder och tillfredsställer dem inte ordentligt. Jag ber er, om någon vill använda tjänsten med Cleartrip, tänk efter en gång! Mitt totala återbetalningsbelopp är över 25 472 kr-
  • Men de har ännu inte återbetalat mina pengar!

GINNI GANDHI - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dåliga tjänster gör narr av sina kunder
  • Inte fått min återbetalning ännu
  • Försöker lura sina kunder angående återbetalningen
  • Mer än 3 månader har gått
  • Har inte fått någon information eller svar

shahul hameed - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Sämsta webbplatsen för att boka ... Badade en biljett för 21 december från COK till KUL ... Bad om att boka om min biljett, de skickade mig en ombokningsavgift tre gånger så hög som biljettpriset ... Blint rånar oss ... De angav ingen anledning till att be om detta enorma belopp ... De sa att det är deras policy att inte informera oss.

sunil bindal - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Värsta upplevelsen.
  • Felaktig bussningstid, dålig kommunikation.
  • Ingen filt tillhandahölls, för kallt.
  • Ojämn prissättning.
  • Oönskade samtal från clear trip.
  • Inte rekommenderat.
  • Sunil Gupta 00971502120360

syed taqi - 11 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Det sämsta företaget i världen.
  • Bokning av biljetter utan att kontrollera flygtid och sedan är deras kundservice mycket dålig.
  • Vänligen boka direkt från flygbolagsappen, använd inte cleartrip.

Abuzar Raees - 11 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig erfarenhet av att köpa flygbiljetter från Cleartrip
  • Ingen support från företaget trots att det har gått 6 månader sedan flygavbokningen
  • Har inte fått återbetalning trots lovad återbetalning inom 8 till 10 dagar
  • Rekommenderas starkt att inte köpa flygbiljetter från Cleartrip

Masroor Jv - 11 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Fel bokad flygning, Dålig kundvård, Ingen respons på klagomål, Felaktiga avgifter
  • Dålig ledning, Felaktiga avgifter
  • Ingen respons på klagomål, Felaktiga avgifter, Bokningsfel

Muhzeena Rejin - 11 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bra pris, Rekommenderas till vänner och familj, Bra upplevelse

sandeep parnami - 11 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Patetisk och vilseledande kundservice
  • Mycket dålig kundservice. Bedrägliga påståenden varje gång deras policy ändras. Mina pengar fastnade med dem. Opålitlig personal, boka inte några biljetter eller hotell med dem, gå istället direkt till flygbolagen.
  • Återbetalning genomfördes efter 10 dagar när de påstår att det är bearbetat på 24 timmar. De brydde sig inte om att kontakta och maila dem om avbokning, istället var jag tvungen att ringa flygbolaget och avboka biljetten. Flygbolaget gav full återbetalning men de drog av beloppet efter 10 dagar och sist drog de av 332 rupier och sa att det var icke-återbetalningsbara avgifter.
  • Alla problem på deras sida. Först var den kostnadsfria emo-rabatten mindre än räntekostnaderna från banken. Jag var tvungen att betala 1000 mer i ränta och sedan på grund av flygbolagens misstag var jag tvungen att avboka biljetten och då drogs mina pengar. Sammantaget en mycket dålig och patetisk upplevelse. Förlorade mer än 2000 rupier. Teamet är fullt av arroganta och opålitliga personer, vänligen boka inte med Cleartrip.
  • Ingen kvitto på skatter mottogs, helt bedrägligt företag. Ingen överensstämmelse med indiska skatter och flygregler.

Umesh Babu - 13 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Mycket dåligt
  • Väldigt dåligt

Radhika - 13 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig service. Inte pålitlig.

Jane - 14 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Mardröm att använda den här plattformen.
  • De kan inte kommunicera internt. Alla bokningar är icke-återbetalningsbara även om det anges i din resplan.
  • Bäst att boka dina biljetter direkt med flygbolagen för att spara pengar.

Rajendra babu - 14 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Återbetalningspolicy
  • Kräver omfattande betalning för omplanering av flyg
  • Dålig kundservice
  • Ingen möjlighet till ombokning av flygdatum

Mohamed - 14 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig upplevelse
  • Dålig hantering och kommunikation
  • Lång väntetid för incheckning
  • Långsamt svar på problem
  • Lång väntetid för familjen
  • Problem löstes ej, ingen återbetalning
  • Återbetalning utlovad

Michael Murphy - 14 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Långsam återbetalningsprocess

Rishi Raj - 14 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Efter att ha betalat eller bokat erbjuder de inte återbetalning om tjänsterna inte används eller avbokning begärs. De uppfyller inte heller angivna tjänster.

Yvonne Neale - 15 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Helt bedrägeri och all kommunikation ignorerad
  • Väntar fortfarande på utlovad återbetalning för familjedrömsemesterbiljetter som annullerades av Cleartrip under Covid 2020. Beloppet uppgår till över £2000 för flyg från London till Förenade Arabemiraten men trots att jag följde anvisningarna för att säkerställa en återbetalning inom 30 dagar har månader nu år av ingen kontakt, inga svar från Visa. ALDRIG BOKA GENOM DESSA BEDRÄGARE. JAG HAR NU ÄNTLIGEN VIDTAGIT RÄTTSLIGA ÅTGÄRDER. Avskyvärd service. För att inte tala om mina hjärtekrossade barn som aldrig kunde boka om den semestern.
  • Motbjudande service

Umesh Naniwadekar - 15 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Obehaglig upplevelse från ett sådant välrenommerat företag.

Peter Smith - 15 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Avbokar resan strax innan avgång. Rekommenderar att boka direkt med flygbolaget. Mycket otrevlig upplevelse.
  • Tar dina pengar och avbokar resan strax innan du är schemalagd att flyga.

Nagendra babu - 16 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Appen är dålig och oberäknelig
  • Misslyckade bokningar och försenad återbetalning

Shwetta john - 16 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Ingen återbetalning från Cleartrip trots kreditnota från flygbolaget.

Satish Raval - 16 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Kundtjänst otillgänglig
  • Ingen återbetalning av avbokat flyg - oartig och otillgänglig

JUDE - 17 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Sämsta kundserviceupplevelse.
  • Har inte fått återbetalning trots flera påminnelser.

Vish Hoskoti - 17 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Undvik dem till varje pris. Absolut röra företag med en fruktansvärd kundservice. De håller på att passera telefonen från en verkställande till en annan och du slutar göra dig själv till åtlöje genom att förklara situationen för alla igen och igen från början. Telefonen blir till slut frånkopplad. Självklart kommer jag att lämna in en formell/juridisk klagomål. Håll dig borta från dessa människor och det är bättre att betala extra och boka direkt med flygbolagen NÅGON DAG.

Mohamed Shafras - 17 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bäst värde för pengarna
  • Användarupplevelse och kundvård av hög kvalitet
  • Flygbolaget ändrade biljetten

Mayank - 17 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bedrägeri tredjeparts bokningssystem. Lita inte på dess ombokningsalternativ. Kommer att debitera dig för alla flygbolagsböter och allt annat ... ingen täckning från deras sida.

Oksana Odeh - 18 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kundservice
  • Felaktig information om avgifter
  • Dålig kommunikation

chandu ruby - 19 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Det sämsta portalen och kundsupporten.
  • Siktet är bland de första fyra, men priserna ändras när du väljer det.
  • Förvirrande priser och avgifter.
  • Felaktig väskvikt såld i biljetten.

Sriman Naarayan S - 19 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Inte få fulla återbetalningar från Cleartrip
  • Svårt att kontakta dem

Zeeshan Saleem - 21 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bokningssidan kraschade vid betalning, Ingen bekräftelse mottagen trots att betalning drogs, Kundtjänst svarade att betalningen misslyckades trots att den dragits
  • Tvingades öppna en tvist med banken för att få tillbaka pengarna
  • Tilltalande erbjudanden men problematisk bokningsprocess

Ritaban Basu - 21 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Mycket dålig kundservice
  • Försenar processen
  • Saknar uppdateringar
  • Kundservice kan inte få bekräftelse

Gopal Banerjee - 22 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kundservice
  • Dyr återbetalning
  • Svårt att kommunicera
  • Problem med avbokning

Maria - 22 månader sedanTrustpilot 🔗

CB - 23 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Ingen bagagevikt!
  • Problem med bagagebestämmelser

munna madeena - 23 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Mycket besviken på deras tjänster.
  • Bokade en biljett från DOH till HYD. Var tvungen att ändra datum för resan. Ringde flera gånger men fick ingen ordentlig svar. Var tvungen att avboka bokning.

Mo Baguneid - 23 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Falska påståenden om att försöka lösa problem, Dålig kundservice, Opålitlig kommunikation
  • Svårighet att avboka bokningar inom villkoren, Långa väntetider, Avbrott under samtal
  • Otillräckligt svar på kundens behov, Bristande uppföljning av lovade samtal

Harica reddy - 24 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Ta bort 'KUNDTJÄNST' när ingen support finns.
  • Sämsta kundtjänsten. De vet inte hur man kontrollerar återbetalningsbelopp, avbokar eller ombokar. Besviken på Cleartrips bokning och 'LÖJLIGA KUNDTJÄNSTSUPPORT'.

himanshi jain - 24 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Fick ingen e-postbekräftelse för min biljettavbokning.
  • Försök att prata med Cleartrip är förgäves.

Lena Chalhoub - 24 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Skamlig, nästan en bluff

Ashok Agarwal - 24 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Fuskigt företag
  • Betala hög avgift för inställt flyg
  • Kundtjänsten ringer utan korrekt information
  • Informeras om återbetalning inom 24 timmar utan åtgärd
  • Bedräglig praxis från Cleartrip
  • Måste gå till konsumentdomstolen

Sparsh Agarwal - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kundsupport

Rosa Aila Pacia - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Värsta upplevelsen. Aldrig rekommendera.

Puja Bohra - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Ändra flygtider utan information
  • Värst för flygbokning
  • Reschedulera flygningar till absurda tider
  • Betalning för ändring av flygtider
  • Bedrägeriföretag

AV L - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Mycket dålig service
  • Svårt att nå dem
  • Obehaglig kundtjänst
  • Inte användarvänlig

JAYAKUMAR K P - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Försenade flygtider
  • Ingen återbetalning efter tre månader

LMM - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Användes tidigare som en fantastisk webbplats för att boka tåg i Indien med bra kundsupport
  • Nu har det skalats ned till en buggig webbplats
  • När jag försöker boka tåg kommer jag till sista sidan där jag vill göra betalningen efter att ha angett all min reseinformation, och den fortsätter att be mig att fixa sakerna som är markerade i rött
  • Jag skickade ett e-postmeddelande till kundsupport med en skärmbild, och jag fick tillbaka ett e-postmeddelande som sa att de är strikt online
  • Det går strikt taget inte att prata med en människa, vare sig via telefon eller e-post
  • Det är tråkigt att jag måste acceptera att Cleartrip har gått helt i botten

Sharmistha Sarkar - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Oprofessionellt beteende
  • Ingen fakturakopia tillhandahålls
  • Bedrägligt företagande
  • Ingen fakturakopia trots uppföljning

H Mashaardin - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Betalningen samlades in från oss
  • Sämsta serviceleverantören i historien. Ingen kundtjänst. Svårt att få kontakt. Boka direkt med flygbolagen. Undvik Cleartrip.

Happy customer - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Undvik som pesten och boka direkt med flygbolaget
  • Cleartrip försökte skylla på flygbolaget och började spela förseningstaktik för att få mig att avstå från att begära en ordentlig återbetalning
  • Huvudproblemet var att Cleartrip dröjde med att informera flygbolaget om en avbokning som jag initierade 5 dagar före resan
  • Det tog mig 4 månader att få tillbaka mina pengar
  • Kundservicen är ett skämt och du kommer aldrig att få prata med någon som har en aning om vad de pratar om

Naw - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Vägrar att återbetala
  • Långsam kundservice
  • Svårt att få återbetalning
  • Dålig kommunikation med kunder

Aathif Suhail - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Sämsta företaget för bokningar. Bekvämavgift orsakar enorma besvär.
  • Företaget tar betalt för falska erbjudanden som nekas av flygbolaget. Ingen återkoppling eller kompensation ges för förlusten och besväret.

JAMES DG - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Fick aldrig min återbetalning
  • Fick aldrig min återbetalning även efter ett år
  • Har avbokat min biljett sedan april 2021
  • Företaget begärde flera gånger min kontoutdrag och har ännu inte givit tillbaka pengarna