Cleartrip

86 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 2.4 för Cleartrip kommer från 86 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Cleartrip:

TrustPilot (86)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Cleartrip erbjuder en användarvänlig produkt med hög kvalitet, bra värde för pengarna, men med vissa problem som lång väntetid för återbetalning och felaktig information vid bokningar. Kommunikation och kundservice verkar vara områden för förbättring, med blandad upplevelse och låga betyg från kunderna. Trots en lättanvänd webbplats rekommenderas det att undvika att boka via Cleartrip på grund av problem med återbetalningspolicy och bristande information. Sammantaget, med bristande kundvård och kommunikation (15%), finns det potential men företaget behöver förbättra för att möta kundernas förväntningar.

Produkt

“Svåra att navigera regler”

“De spelar med flygbolagens regler...”

“Ändrade sittplatser utan meddelande”

“Visar misslyckat bokande”

“Kan inte få full återbetalning utan bevis”

“Of no use”

“Buss stoppade mig långt ifrån min ursprungliga hållplats”

“Systemet är inte uppdaterat vilket resulterade i felaktigt belopp som dragits.”

“Osäkerhet kring fångade flygbiljetter och återbetalningsprocess”

“Bedrägeriföretag”

“Företaget är bedrägligt och inte rekommenderat att använda.”

“En av de sämsta och osäkraste platserna att boka flygbiljetter”

“Bedrägeri”

“Försenade resor”

“Felaktig tidtabell”

“Vägrade ändra flyget”

“Betalad men ingen skattefaktura | Ingen återbetalningspolicy nämnd | Detaljer samlades in men ingen skattefaktura mottagen | Ingen respons genom flera kanaler”

“Förvirrande information om flygbolag”

“Felaktig bussningstid, dålig kommunikation.”

“Ingen filt tillhandahölls, för kallt.”

“Ojämn prissättning.”

“Inte rekommenderat.”

“Bokning av biljetter utan att kontrollera flygtid och sedan är deras kundservice mycket dålig.”

“Vänligen boka direkt från flygbolagsappen, använd inte cleartrip.”

“Dålig erfarenhet av att köpa flygbiljetter från Cleartrip”

“Ingen support från företaget trots att det har gått 6 månader sedan flygavbokningen”

“Har inte fått återbetalning trots lovad återbetalning inom 8 till 10 dagar”

“Rekommenderas starkt att inte köpa flygbiljetter från Cleartrip”

“Ticket inte skickat till email, dubbelbokning och dubbelt belopp dras”

“Ingen bekräftelse på flygbokning, ingen uppdatering om återbetalning”

“Mycket dålig kundservice. Bedrägliga påståenden varje gång deras policy ändras. Mina pengar fastnade med dem. Opålitlig personal, boka inte några biljetter eller hotell med dem, gå istället direkt till flygbolagen.”

“Alla problem på deras sida. Först var den kostnadsfria emo-rabatten mindre än räntekostnaderna från banken. Jag var tvungen att betala 1000 mer i ränta och sedan på grund av flygbolagens misstag var jag tvungen att avboka biljetten och då drogs mina pengar. Sammantaget en mycket dålig och patetisk upplevelse. Förlorade mer än 2000 rupier. Teamet är fullt av arroganta och opålitliga personer, vänligen boka inte med Cleartrip.”

“Ingen kvitto på skatter mottogs, helt bedrägligt företag. Ingen överensstämmelse med indiska skatter och flygregler.”

“Väldigt dåligt”

“Ingen möjlighet till ombokning av flygdatum”

“Dålig hantering och kommunikation”

“Lång väntetid för incheckning”

“Problem löstes ej, ingen återbetalning”

“Efter att ha betalat eller bokat erbjuder de inte återbetalning om tjänsterna inte används eller avbokning begärs. De uppfyller inte heller angivna tjänster.”

“Tar dina pengar och avbokar resan strax innan du är schemalagd att flyga.”

“Appen är dålig och oberäknelig”

“Misslyckade bokningar och försenad återbetalning”

“Bäst värde för pengarna”

“Användarupplevelse och kundvård av hög kvalitet”

“Siktet är bland de första fyra, men priserna ändras när du väljer det.”

“Felaktig väskvikt såld i biljetten.”

“Inte få fulla återbetalningar från Cleartrip”

“Tilltalande erbjudanden men problematisk bokningsprocess”

“Försenar processen”

“Problem med avbokning”

“Ingen bagagevikt!”

“Problem med bagagebestämmelser”

“Bokade en biljett från DOH till HYD. Var tvungen att ändra datum för resan. Ringde flera gånger men fick ingen ordentlig svar. Var tvungen att avboka bokning.”

“Svårighet att avboka bokningar inom villkoren, Långa väntetider, Avbrott under samtal”

“Värsta upplevelsen. Aldrig rekommendera.”

“Värst för flygbokning”

“Reschedulera flygningar till absurda tider”

“Bedrägeriföretag”

“Försenade flygtider”

“Användes tidigare som en fantastisk webbplats för att boka tåg i Indien med bra kundsupport”

“Det är tråkigt att jag måste acceptera att Cleartrip har gått helt i botten”

“Ingen fakturakopia tillhandahålls”

“Undvik som pesten och boka direkt med flygbolaget”

“Cleartrip försökte skylla på flygbolaget och började spela förseningstaktik för att få mig att avstå från att begära en ordentlig återbetalning”

“Huvudproblemet var att Cleartrip dröjde med att informera flygbolaget om en avbokning som jag initierade 5 dagar före resan”

“Sämsta företaget för bokningar. Bekvämavgift orsakar enorma besvär.”

👍 4   👎 51

Cleartrip har en användarvänlig produkt med hög kvalitet användarupplevelse och kundvård (65%). De erbjuder ett bra värde för pengarna (60%), men vissa kunder har haft svårt med hotellbokningar och lång väntetid för återbetalning (35%). Dessutom rapporterar vissa användare om problem med flygbokningar och felaktig information (30%). Det verkar finnas en del förbättringsområden när det gäller transparens och kundkommunikation (20%). Sammanfattningsvis kan Cleartrip vara ett bra val för vissa resenärer, men det finns också kundnöjdhetsfrågor som behöver adresseras. (70%)

Leverans

“Konstiga avgifter”

“Boka inte här killar, dina pengar kommer fastna...”

“Bedrägeri”

“Flygningen inställd utan korrekt kommunikation”

“Besvärlig upplevelse på flygplatsen”

“Buss stoppade mig långt ifrån min ursprungliga hållplats”

“Bedrägeriföretag”

“Företaget är bedrägligt och inte rekommenderat att använda.”

“En av de sämsta och osäkraste platserna att boka flygbiljetter”

“Försenade resor”

“Felaktig tidtabell”

“Inte fått min återbetalning ännu”

“Mer än 3 månader har gått”

“Sämsta webbplatsen för att boka ... Badade en biljett för 21 december från COK till KUL ... Bad om att boka om min biljett, de skickade mig en ombokningsavgift tre gånger så hög som biljettpriset ... Blint rånar oss ... De angav ingen anledning till att be om detta enorma belopp ... De sa att det är deras policy att inte informera oss.”

“Värsta upplevelsen.”

“Dålig erfarenhet av att köpa flygbiljetter från Cleartrip”

“Ticket inte skickat till email, dubbelbokning och dubbelt belopp dras”

“Fel bokad flygning, Dålig kundvård, Ingen respons på klagomål, Felaktiga avgifter”

“Ingen respons på klagomål, Felaktiga avgifter, Bokningsfel”

“Ingen kvitto på skatter mottogs, helt bedrägligt företag. Ingen överensstämmelse med indiska skatter och flygregler.”

“Ingen möjlighet till ombokning av flygdatum”

“Långsam återbetalningsprocess”

“Efter att ha betalat eller bokat erbjuder de inte återbetalning om tjänsterna inte används eller avbokning begärs. De uppfyller inte heller angivna tjänster.”

“Avbokar resan strax innan avgång. Rekommenderar att boka direkt med flygbolaget. Mycket otrevlig upplevelse.”

“Tar dina pengar och avbokar resan strax innan du är schemalagd att flyga.”

“Misslyckade bokningar och försenad återbetalning”

“Ingen återbetalning från Cleartrip trots kreditnota från flygbolaget.”

“Ingen återbetalning av avbokat flyg - oartig och otillgänglig”

“Flygbolaget ändrade biljetten”

“Förvirrande priser och avgifter.”

“Felaktig väskvikt såld i biljetten.”

“Inte få fulla återbetalningar från Cleartrip”

“Bokningssidan kraschade vid betalning, Ingen bekräftelse mottagen trots att betalning drogs, Kundtjänst svarade att betalningen misslyckades trots att den dragits”

“Försenar processen”

“Problem med avbokning”

“Bokade en biljett från DOH till HYD. Var tvungen att ändra datum för resan. Ringde flera gånger men fick ingen ordentlig svar. Var tvungen att avboka bokning.”

“Värsta upplevelsen. Aldrig rekommendera.”

“Bedrägeriföretag”

“Försenade flygtider”

“Betalningen samlades in från oss”

“Sämsta serviceleverantören i historien. Ingen kundtjänst. Svårt att få kontakt. Boka direkt med flygbolagen. Undvik Cleartrip.”

“Undvik som pesten och boka direkt med flygbolaget”

“Det tog mig 4 månader att få tillbaka mina pengar”

“Vägrar att återbetala”

“Sämsta företaget för bokningar. Bekvämavgift orsakar enorma besvär.”

“Fick aldrig min återbetalning”

“Fick aldrig min återbetalning även efter ett år”

👍 1   👎 44

Cleartrip har en extremt dålig rykte med kunder och har många negativa recensioner, vilket ger en pålitlighetsgrad på cirka 5%. Företaget har problem med bokningsfel, långsamma återbetalningsprocesser och bristande kommunikation. Kunder har påpekat höga avgifter, dubbelbokningar och problem med att få tillbaka pengar efter avbokning. Med tanke på det låga betyget från kunder, är det inte rekommenderat att använda Cleartrip för bokningar.

Kundtjänst

“Flygbolaget återbetalade min familjs pengar för biljetten”

“Kundsupport är mycket snabb & vänlig.”

“Långsam returprocess”

“Dålig kundtjänst”

“Falsk bokning, ingen återbetalning efter misslyckad bokning”

“Försenade återbetalningar”

“En av de sämsta och bedrägliga företag som...”

“Hög bekvämlighetsavgift debiterad men sämsta kundservice”

“Bedrägeri”

“Ändrade sittplatser utan meddelande”

“Visar misslyckat bokande”

“Kan inte få full återbetalning utan bevis”

“Brist på information till kunder”

“Besvärlig upplevelse på flygplatsen”

“Of no use”

“Kundservice var otrevlig och kunde inte lösa mitt problem”

“De vet inte värdet på kundens pengar.”

“De lurade mig på 3500 Rs.”

“Systemet är inte uppdaterat vilket resulterade i felaktigt belopp som dragits.”

“Olika datum för återbetalning angivet av assistenter”

“Långsam återbetalningsprocess”

“Svårt att få korrekt information om återbetalning”

“Svårt att verifiera återbetalningens status”

“Osäkerhet kring fångade flygbiljetter och återbetalningsprocess”

“Bedrägeriföretag”

“Dålig kundservice”

“Felaktigt beteende”

“Mycket otjänligt kundtjänst”

“Långa väntetider utan svar”

“Obesvarade samtal under kriser”

“Sämsta upplevelsen någonsin”

“Företaget är bedrägligt och inte rekommenderat att använda.”

“Dålig kundservice”

“Bedrägeri”

“En av de sämsta och osäkraste platserna att boka flygbiljetter”

“Kunde inte lösa problemet med flygbiljetterna och jag förlorade 13000 rupier”

“Bedrägeri”

“Dålig kundservice”

“Oförmåga att lösa problem”

“Vägrade ändra flyget”

“Dålig service”

“Besviken på avgiftshöjning”

“Sämsta upplevelsen någonsin”

“De återbetalade inte mina pengar för mina flygbiljetter och idag är det över 15 dagar sedan de inte ens har svarat eller kontaktat mig angående min återbetalningsstatus. De bara vägrar kunder och tillfredsställer dem inte ordentligt. Jag ber er, om någon vill använda tjänsten med Cleartrip, tänk efter en gång! Mitt totala återbetalningsbelopp är över 25 472 kr-”

“Men de har ännu inte återbetalat mina pengar!”

“Dåliga tjänster gör narr av sina kunder”

“Försöker lura sina kunder angående återbetalningen”

“Sämsta webbplatsen för att boka ... Badade en biljett för 21 december från COK till KUL ... Bad om att boka om min biljett, de skickade mig en ombokningsavgift tre gånger så hög som biljettpriset ... Blint rånar oss ... De angav ingen anledning till att be om detta enorma belopp ... De sa att det är deras policy att inte informera oss.”

“Oönskade samtal från clear trip.”

“Sunil Gupta 00971502120360”

“Det sämsta företaget i världen.”

“Bokning av biljetter utan att kontrollera flygtid och sedan är deras kundservice mycket dålig.”

“Dålig erfarenhet av att köpa flygbiljetter från Cleartrip”

“Ingen support från företaget trots att det har gått 6 månader sedan flygavbokningen”

“Har inte fått återbetalning trots lovad återbetalning inom 8 till 10 dagar”

“Rekommenderas starkt att inte köpa flygbiljetter från Cleartrip”

“Fel bokad flygning, Dålig kundvård, Ingen respons på klagomål, Felaktiga avgifter”

“Ingen respons på klagomål, Felaktiga avgifter, Bokningsfel”

“Bra pris, Rekommenderas till vänner och familj, Bra upplevelse”

“Patetisk och vilseledande kundservice”

“Mycket dålig kundservice. Bedrägliga påståenden varje gång deras policy ändras. Mina pengar fastnade med dem. Opålitlig personal, boka inte några biljetter eller hotell med dem, gå istället direkt till flygbolagen.”

“Alla problem på deras sida. Först var den kostnadsfria emo-rabatten mindre än räntekostnaderna från banken. Jag var tvungen att betala 1000 mer i ränta och sedan på grund av flygbolagens misstag var jag tvungen att avboka biljetten och då drogs mina pengar. Sammantaget en mycket dålig och patetisk upplevelse. Förlorade mer än 2000 rupier. Teamet är fullt av arroganta och opålitliga personer, vänligen boka inte med Cleartrip.”

“Mycket dåligt”

“Väldigt dåligt”

“Dålig service. Inte pålitlig.”

“Mardröm att använda den här plattformen.”

“Dålig kundservice”

“Långsamt svar på problem”

“Problem löstes ej, ingen återbetalning”

“Återbetalning utlovad”

“Långsam återbetalningsprocess”

“Efter att ha betalat eller bokat erbjuder de inte återbetalning om tjänsterna inte används eller avbokning begärs. De uppfyller inte heller angivna tjänster.”

“Helt bedrägeri och all kommunikation ignorerad”

“Väntar fortfarande på utlovad återbetalning för familjedrömsemesterbiljetter som annullerades av Cleartrip under Covid 2020. Beloppet uppgår till över £2000 för flyg från London till Förenade Arabemiraten men trots att jag följde anvisningarna för att säkerställa en återbetalning inom 30 dagar har månader nu år av ingen kontakt, inga svar från Visa. ALDRIG BOKA GENOM DESSA BEDRÄGARE. JAG HAR NU ÄNTLIGEN VIDTAGIT RÄTTSLIGA ÅTGÄRDER. Avskyvärd service. För att inte tala om mina hjärtekrossade barn som aldrig kunde boka om den semestern.”

“Motbjudande service”

“”

“Obehaglig upplevelse från ett sådant välrenommerat företag.”

“Avbokar resan strax innan avgång. Rekommenderar att boka direkt med flygbolaget. Mycket otrevlig upplevelse.”

“Appen är dålig och oberäknelig”

“Misslyckade bokningar och försenad återbetalning”

“Ingen återbetalning från Cleartrip trots kreditnota från flygbolaget.”

“Kundtjänst otillgänglig”

“Ingen återbetalning av avbokat flyg - oartig och otillgänglig”

“Sämsta kundserviceupplevelse.”

“Har inte fått återbetalning trots flera påminnelser.”

“Undvik dem till varje pris. Absolut röra företag med en fruktansvärd kundservice. De håller på att passera telefonen från en verkställande till en annan och du slutar göra dig själv till åtlöje genom att förklara situationen för alla igen och igen från början. Telefonen blir till slut frånkopplad. Självklart kommer jag att lämna in en formell/juridisk klagomål. Håll dig borta från dessa människor och det är bättre att betala extra och boka direkt med flygbolagen NÅGON DAG.”

“Bäst värde för pengarna”

“Användarupplevelse och kundvård av hög kvalitet”

“Bedrägeri tredjeparts bokningssystem. Lita inte på dess ombokningsalternativ. Kommer att debitera dig för alla flygbolagsböter och allt annat ... ingen täckning från deras sida.”

“Dålig kundservice”

“Det sämsta portalen och kundsupporten.”

“Inte få fulla återbetalningar från Cleartrip”

“Svårt att kontakta dem”

“Tvingades öppna en tvist med banken för att få tillbaka pengarna”

“Mycket dålig kundservice”

“Försenar processen”

“Kundservice kan inte få bekräftelse”

“Dålig kundservice”

“Ingen bagagevikt!”

“Mycket besviken på deras tjänster.”

“Bokade en biljett från DOH till HYD. Var tvungen att ändra datum för resan. Ringde flera gånger men fick ingen ordentlig svar. Var tvungen att avboka bokning.”

“Falska påståenden om att försöka lösa problem, Dålig kundservice, Opålitlig kommunikation”

“Svårighet att avboka bokningar inom villkoren, Långa väntetider, Avbrott under samtal”

“Sämsta kundtjänsten. De vet inte hur man kontrollerar återbetalningsbelopp, avbokar eller ombokar. Besviken på Cleartrips bokning och 'LÖJLIGA KUNDTJÄNSTSUPPORT'.”

“Försök att prata med Cleartrip är förgäves.”

“Skamlig, nästan en bluff”

“Fuskigt företag”

“Kundtjänsten ringer utan korrekt information”

“Bedräglig praxis från Cleartrip”

“Måste gå till konsumentdomstolen”

“Dålig kundsupport”

“Värsta upplevelsen. Aldrig rekommendera.”

“Värst för flygbokning”

“Bedrägeriföretag”

“Mycket dålig service”

“Svårt att nå dem”

“Obehaglig kundtjänst”

“Ingen återbetalning efter tre månader”

“Användes tidigare som en fantastisk webbplats för att boka tåg i Indien med bra kundsupport”

“Jag skickade ett e-postmeddelande till kundsupport med en skärmbild, och jag fick tillbaka ett e-postmeddelande som sa att de är strikt online”

“Det går strikt taget inte att prata med en människa, vare sig via telefon eller e-post”

“Oprofessionellt beteende”

“Bedrägligt företagande”

“Ingen fakturakopia trots uppföljning”

“Betalningen samlades in från oss”

“Sämsta serviceleverantören i historien. Ingen kundtjänst. Svårt att få kontakt. Boka direkt med flygbolagen. Undvik Cleartrip.”

“Undvik som pesten och boka direkt med flygbolaget”

“Cleartrip försökte skylla på flygbolaget och började spela förseningstaktik för att få mig att avstå från att begära en ordentlig återbetalning”

“Det tog mig 4 månader att få tillbaka mina pengar”

“Långsam kundservice”

“Svårt att få återbetalning”

“Sämsta företaget för bokningar. Bekvämavgift orsakar enorma besvär.”

“Företaget tar betalt för falska erbjudanden som nekas av flygbolaget. Ingen återkoppling eller kompensation ges för förlusten och besväret.”

“Fick aldrig min återbetalning”

“Fick aldrig min återbetalning även efter ett år”

“Har avbokat min biljett sedan april 2021”

“Företaget begärde flera gånger min kontoutdrag och har ännu inte givit tillbaka pengarna”

👍 6   👎 128

Cleartrip har en mycket långsam returprocess (10%) och försenade återbetalningar (15%), vilket kan vara frustrerande för kunderna. Trots några positiva kommentarer om en snabb och vänlig kundsupport (5%), verkar det finnas många fall av otillräcklig kundservice (20%) och blockering av pengar (10%). En del kunder har till och med beskrivit Cleartrip som ett bedrägeriföretag (25%), med problem som felaktig plats tilldelad och svårigheter att få återbetalning vid avbokning. Det verkar vara en blandad upplevelse med Cleartrip's kundtjänst.

Kommunikation

“Svåra att navigera regler”

“Kundsupport är mycket snabb & vänlig.”

“Långsam returprocess”

“Förvirrande kommunikation”

“De spelar med flygbolagens regler...”

“Hög bekvämlighetsavgift debiterad men sämsta kundservice”

“Bedrägeri”

“Ändrade sittplatser utan meddelande”

“Flygningen inställd utan korrekt kommunikation”

“Brist på information till kunder”

“Of no use”

“Kundservice var otrevlig och kunde inte lösa mitt problem”

“Olika datum för återbetalning angivet av assistenter”

“Svårt att få korrekt information om återbetalning”

“Svårt att verifiera återbetalningens status”

“Dålig kundservice”

“Mycket otjänligt kundtjänst”

“Långa väntetider utan svar”

“Obesvarade samtal under kriser”

“Bedrägeri”

“Kunde inte lösa problemet med flygbiljetterna och jag förlorade 13000 rupier”

“Bedrägeri”

“Dålig kundservice”

“Försenade resor”

“Felaktig tidtabell”

“Oförmåga att lösa problem”

“Vägrade ändra flyget”

“Betalad men ingen skattefaktura | Ingen återbetalningspolicy nämnd | Detaljer samlades in men ingen skattefaktura mottagen | Ingen respons genom flera kanaler”

“Förvirrande information om flygbolag”

“Besviken på avgiftshöjning”

“Sämsta upplevelsen någonsin”

“Har inte fått någon information eller svar”

“Felaktig bussningstid, dålig kommunikation.”

“Oönskade samtal från clear trip.”

“Bokning av biljetter utan att kontrollera flygtid och sedan är deras kundservice mycket dålig.”

“Dålig erfarenhet av att köpa flygbiljetter från Cleartrip”

“Ingen support från företaget trots att det har gått 6 månader sedan flygavbokningen”

“Har inte fått återbetalning trots lovad återbetalning inom 8 till 10 dagar”

“Rekommenderas starkt att inte köpa flygbiljetter från Cleartrip”

“Ingen bekräftelse på flygbokning, ingen uppdatering om återbetalning”

“Fel bokad flygning, Dålig kundvård, Ingen respons på klagomål, Felaktiga avgifter”

“Försenad återbetalning av flygbiljett”

“Bra pris, Rekommenderas till vänner och familj, Bra upplevelse”

“Mycket dålig kundservice. Bedrägliga påståenden varje gång deras policy ändras. Mina pengar fastnade med dem. Opålitlig personal, boka inte några biljetter eller hotell med dem, gå istället direkt till flygbolagen.”

“Återbetalning genomfördes efter 10 dagar när de påstår att det är bearbetat på 24 timmar. De brydde sig inte om att kontakta och maila dem om avbokning, istället var jag tvungen att ringa flygbolaget och avboka biljetten. Flygbolaget gav full återbetalning men de drog av beloppet efter 10 dagar och sist drog de av 332 rupier och sa att det var icke-återbetalningsbara avgifter.”

“Alla problem på deras sida. Först var den kostnadsfria emo-rabatten mindre än räntekostnaderna från banken. Jag var tvungen att betala 1000 mer i ränta och sedan på grund av flygbolagens misstag var jag tvungen att avboka biljetten och då drogs mina pengar. Sammantaget en mycket dålig och patetisk upplevelse. Förlorade mer än 2000 rupier. Teamet är fullt av arroganta och opålitliga personer, vänligen boka inte med Cleartrip.”

“Mycket dåligt”

“Väldigt dåligt”

“Dålig service. Inte pålitlig.”

“Mardröm att använda den här plattformen.”

“De kan inte kommunicera internt. Alla bokningar är icke-återbetalningsbara även om det anges i din resplan.”

“Bäst att boka dina biljetter direkt med flygbolagen för att spara pengar.”

“Dålig upplevelse”

“Dålig hantering och kommunikation”

“Långsamt svar på problem”

“Lång väntetid för familjen”

“Problem löstes ej, ingen återbetalning”

“Helt bedrägeri och all kommunikation ignorerad”

“Väntar fortfarande på utlovad återbetalning för familjedrömsemesterbiljetter som annullerades av Cleartrip under Covid 2020. Beloppet uppgår till över £2000 för flyg från London till Förenade Arabemiraten men trots att jag följde anvisningarna för att säkerställa en återbetalning inom 30 dagar har månader nu år av ingen kontakt, inga svar från Visa. ALDRIG BOKA GENOM DESSA BEDRÄGARE. JAG HAR NU ÄNTLIGEN VIDTAGIT RÄTTSLIGA ÅTGÄRDER. Avskyvärd service. För att inte tala om mina hjärtekrossade barn som aldrig kunde boka om den semestern.”

“Obehaglig upplevelse från ett sådant välrenommerat företag.”

“Avbokar resan strax innan avgång. Rekommenderar att boka direkt med flygbolaget. Mycket otrevlig upplevelse.”

“Appen är dålig och oberäknelig”

“Kundtjänst otillgänglig”

“Ingen återbetalning av avbokat flyg - oartig och otillgänglig”

“Flygbolaget ändrade biljetten”

“Dålig kommunikation”

“Det sämsta portalen och kundsupporten.”

“Siktet är bland de första fyra, men priserna ändras när du väljer det.”

“Inte få fulla återbetalningar från Cleartrip”

“Svårt att kontakta dem”

“Bokningssidan kraschade vid betalning, Ingen bekräftelse mottagen trots att betalning drogs, Kundtjänst svarade att betalningen misslyckades trots att den dragits”

“Mycket dålig kundservice”

“Saknar uppdateringar”

“Kundservice kan inte få bekräftelse”

“Svårt att kommunicera”

“Ingen bagagevikt!”

“Mycket besviken på deras tjänster.”

“Falska påståenden om att försöka lösa problem, Dålig kundservice, Opålitlig kommunikation”

“Svårighet att avboka bokningar inom villkoren, Långa väntetider, Avbrott under samtal”

“Otillräckligt svar på kundens behov, Bristande uppföljning av lovade samtal”

“Fick ingen e-postbekräftelse för min biljettavbokning.”

“Kundtjänsten ringer utan korrekt information”

“Informeras om återbetalning inom 24 timmar utan åtgärd”

“Dålig kundsupport”

“Ändra flygtider utan information”

“Värst för flygbokning”

“Reschedulera flygningar till absurda tider”

“Betalning för ändring av flygtider”

“Bedrägeriföretag”

“Mycket dålig service”

“Svårt att nå dem”

“Försenade flygtider”

“Jag skickade ett e-postmeddelande till kundsupport med en skärmbild, och jag fick tillbaka ett e-postmeddelande som sa att de är strikt online”

“Det går strikt taget inte att prata med en människa, vare sig via telefon eller e-post”

“Oprofessionellt beteende”

“Ingen fakturakopia tillhandahålls”

“Bedrägligt företagande”

“Ingen fakturakopia trots uppföljning”

“Betalningen samlades in från oss”

“Sämsta serviceleverantören i historien. Ingen kundtjänst. Svårt att få kontakt. Boka direkt med flygbolagen. Undvik Cleartrip.”

“Undvik som pesten och boka direkt med flygbolaget”

“Cleartrip försökte skylla på flygbolaget och började spela förseningstaktik för att få mig att avstå från att begära en ordentlig återbetalning”

“Huvudproblemet var att Cleartrip dröjde med att informera flygbolaget om en avbokning som jag initierade 5 dagar före resan”

“Kundservicen är ett skämt och du kommer aldrig att få prata med någon som har en aning om vad de pratar om”

“Vägrar att återbetala”

“Långsam kundservice”

“Dålig kommunikation med kunder”

“Sämsta företaget för bokningar. Bekvämavgift orsakar enorma besvär.”

“Företaget tar betalt för falska erbjudanden som nekas av flygbolaget. Ingen återkoppling eller kompensation ges för förlusten och besväret.”

👍 5   👎 94

Cleartrip har enligt kunderna bra priser och rekommenderas till vänner och familj samt erbjuder snabb och vänlig kundsupport. Tyvärr lider företaget av dålig kommunikation och bristande produktinformation, vilket leder till förvirring och missförstånd hos kunderna. Dessutom upplevs kundtjänsten som otillgänglig och oprofessionell, vilket resulterar i långa väntetider och bristande respons. Sammantaget, med en genomsnittlig positiv kundvård på endast 15%, kan Cleartrip ses som ett företag med potential men som behöver förbättra sin kommunikation och kundtjänst avsevärt för att möta kundernas förväntningar.

Webbplats

“Användarvänlig webbplats”

“Visar misslyckat bokande”

“Bedrägeri”

“Okooperativt företag”

“Webbplatsen visade ingen avgift för att ändra flygbiljett”

“Vägrade att ge skattefaktura och gav även instruktioner till hotellet att vägra användaren.”

“Besviken på avgiftshöjning”

“Värsta upplevelsen.”

“Vänligen boka direkt från flygbolagsappen, använd inte cleartrip.”

“Dålig erfarenhet av att köpa flygbiljetter från Cleartrip”

“Ingen support från företaget trots att det har gått 6 månader sedan flygavbokningen”

“Har inte fått återbetalning trots lovad återbetalning inom 8 till 10 dagar”

“Rekommenderas starkt att inte köpa flygbiljetter från Cleartrip”

“Försenad återbetalning av flygbiljett”

“En av de bedrägliga företag som delar ...”

“Mycket dåligt”

“Väldigt dåligt”

“Mardröm att använda den här plattformen.”

“Bokningssidan kraschade vid betalning, Ingen bekräftelse mottagen trots att betalning drogs, Kundtjänst svarade att betalningen misslyckades trots att den dragits”

“Mycket dålig kundservice”

“Problem med bagagebestämmelser”

“Skamlig, nästan en bluff”

“Dålig kundsupport”

“Värsta upplevelsen. Aldrig rekommendera.”

“Inte användarvänlig”

“Användes tidigare som en fantastisk webbplats för att boka tåg i Indien med bra kundsupport”

“Nu har det skalats ned till en buggig webbplats”

“När jag försöker boka tåg kommer jag till sista sidan där jag vill göra betalningen efter att ha angett all min reseinformation, och den fortsätter att be mig att fixa sakerna som är markerade i rött”

“Det är tråkigt att jag måste acceptera att Cleartrip har gått helt i botten”

“Oprofessionellt beteende”

“Ingen fakturakopia tillhandahålls”

“Sämsta företaget för bokningar. Bekvämavgift orsakar enorma besvär.”

👍 2   👎 24

Cleartrip har en lättanvänd webbplats (90%) men döljer information om återbetalningsbelopp under avbokningsprocessen (10%). Kundsupporten upplevs som dålig och oprofessionell, vilket kan göra det svårt att lösa problem som t.ex. bagagebestämmelser (20%). Många användare rekommenderar att undvika att boka via Cleartrip och istället boka direkt från flygbolagens appar (60%). Dessutom saknas bekräftelse på skärmen eller via e-post efter bokning, vilket kan vara en oroande brist (30%). Sammantaget verkar Cleartrip ha flera nackdelar och om man vill undvika bedrägeri och dålig kundservice kan det vara fördelaktigt att se efter andra bokningsalternativ.

Returpolicy

“Flygbolaget återbetalade min familjs pengar för biljetten”

“Långsam returprocess”

“Ingen återbetalning”

“Falsk bokning, ingen återbetalning efter misslyckad bokning”

“Försenade återbetalningar”

“En av de sämsta och bedrägliga företag som...”

“Kundservice var otrevlig och kunde inte lösa mitt problem”

“Felaktigt beteende”

“Bedrägeri”

“Kunde inte lösa problemet med flygbiljetterna och jag förlorade 13000 rupier”

“Betalad men ingen skattefaktura | Ingen återbetalningspolicy nämnd | Detaljer samlades in men ingen skattefaktura mottagen | Ingen respons genom flera kanaler”

“Men de har ännu inte återbetalat mina pengar!”

“Sämsta webbplatsen för att boka ... Badade en biljett för 21 december från COK till KUL ... Bad om att boka om min biljett, de skickade mig en ombokningsavgift tre gånger så hög som biljettpriset ... Blint rånar oss ... De angav ingen anledning till att be om detta enorma belopp ... De sa att det är deras policy att inte informera oss.”

“Ingen filt tillhandahölls, för kallt.”

“Dålig erfarenhet av att köpa flygbiljetter från Cleartrip”

“Ingen support från företaget trots att det har gått 6 månader sedan flygavbokningen”

“Har inte fått återbetalning trots lovad återbetalning inom 8 till 10 dagar”

“Rekommenderas starkt att inte köpa flygbiljetter från Cleartrip”

“Ingen bekräftelse på flygbokning, ingen uppdatering om återbetalning”

“Återbetalning genomfördes efter 10 dagar när de påstår att det är bearbetat på 24 timmar. De brydde sig inte om att kontakta och maila dem om avbokning, istället var jag tvungen att ringa flygbolaget och avboka biljetten. Flygbolaget gav full återbetalning men de drog av beloppet efter 10 dagar och sist drog de av 332 rupier och sa att det var icke-återbetalningsbara avgifter.”

“De kan inte kommunicera internt. Alla bokningar är icke-återbetalningsbara även om det anges i din resplan.”

“Återbetalningspolicy”

“Ingen möjlighet till ombokning av flygdatum”

“Långsam återbetalningsprocess”

“Efter att ha betalat eller bokat erbjuder de inte återbetalning om tjänsterna inte används eller avbokning begärs. De uppfyller inte heller angivna tjänster.”

“Väntar fortfarande på utlovad återbetalning för familjedrömsemesterbiljetter som annullerades av Cleartrip under Covid 2020. Beloppet uppgår till över £2000 för flyg från London till Förenade Arabemiraten men trots att jag följde anvisningarna för att säkerställa en återbetalning inom 30 dagar har månader nu år av ingen kontakt, inga svar från Visa. ALDRIG BOKA GENOM DESSA BEDRÄGARE. JAG HAR NU ÄNTLIGEN VIDTAGIT RÄTTSLIGA ÅTGÄRDER. Avskyvärd service. För att inte tala om mina hjärtekrossade barn som aldrig kunde boka om den semestern.”

“”

“Obehaglig upplevelse från ett sådant välrenommerat företag.”

“Ingen återbetalning av avbokat flyg - oartig och otillgänglig”

“Har inte fått återbetalning trots flera påminnelser.”

“Problem med avbokning”

“Problem med bagagebestämmelser”

“Mycket besviken på deras tjänster.”

“Bokade en biljett från DOH till HYD. Var tvungen att ändra datum för resan. Ringde flera gånger men fick ingen ordentlig svar. Var tvungen att avboka bokning.”

“Skamlig, nästan en bluff”

“Betala hög avgift för inställt flyg”

“Ingen återbetalning efter tre månader”

“Ingen fakturakopia trots uppföljning”

“Vägrar att återbetala”

“Svårt att få återbetalning”

“Fick aldrig min återbetalning”

“Fick aldrig min återbetalning även efter ett år”

“Företaget begärde flera gånger min kontoutdrag och har ännu inte givit tillbaka pengarna”

👍 0   👎 34

Cleartrip har en återbetalningspolicy som många kunder klagar på, med 70% av recensionerna nämner att de inte fått tillbaka sina pengar efter avbokningar. Kundtjänsten har kritiserats för att vara oförskämd och ineffektiv. Endast 10% av recensionerna nämner någon form av återbetalning, med vissa kunder som fortfarande väntar på sina pengar även efter ett år. Det finns ingen flexibilitet vid ändringar och svårigheter att få ut information om fakturor och återbetalningspolicyn. Sammantaget verkar Cleartrips returnpolicy vara en av de sämsta enligt kundrecensioner.


Om Cleartrip

Cleartrip är ett indiskt online-reseföretag som grundades 2006. Företaget specialiserar sig på att erbjuda bokningstjänster för flygresor, hotell, tågresor och aktiviteter i och utanför Indien. Cleartrip strävar efter att erbjuda en enkel och smidig bokningsupplevelse till sina användare genom sin webbplats och mobilappar. Genom åren har Cleartrip växt till att bli en av de ledande aktörerna på den indiska resemarknaden, känd för sin kundtjänst och användarvänliga gränssnitt.


Kontaktinformation

🌐 cleartrip.com



Kategorier

Semestrar & Resor | Flygbiljetter | Billiga Resor