Byggmax

36 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3.8 för Byggmax kommer från 36 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Byggmax:

OmdömesStälle (23)
TrustPilot (13)

Erfarenheter med Produkt Produkt

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Byggmax produkter erbjuder rejält tryckimpregnerat virke med relativt bra monteringsinstruktioner, men tyvärr lider av dålig kvalitet på trallvirke och brädor. Många kunder upplever olika fel och skador på brädorna, vilket gör dem svårhanterade och av låg kvalitet. Trots enkelhet i beställnings- och leveransprocessen rekommenderas det att välja en annan leverantör på grund av den bristfälliga produktkvaliteten. (37%)

“Jättefina lister”

“Otrevlig och dålig service från gårdspersonalen i Alingsås.”

“Repor i duschväggsglaset.”

“Snabb referens”

“Orderläggning var enkel och snabb”

“Bokning av släp på appen var smidig”

“Material av hög kvalitet och levde upp till förväntningarna”

“Varan var skadad vid leverans”

“Bra att handla av annan säljare”

“Försökte nå Byggmax med mejl till kundtjänst 2 gånger utan respons. Ringde sedan sammanlagt 5 ggr men fick aldrig prata med någon som kunde hjälpa mig utan ärendet vidarebefordrades och man skulle återkomma vilket aldrig hände.”

👍 47   👎 122

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Carolina - 12 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Jättefina lister
  • Endast webb-beställning
  • Dyr frakt, försenad leverans

Kristoffer Wallhall - 12 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Otrevlig och dålig service från gårdspersonalen i Alingsås.

Tomas Lasson - 12 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Repor i duschväggsglaset.

Nawfal - 12 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Snabb referens

Peter Bengtsson - 9 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Orderläggning var enkel och snabb
  • Bokning av släp på appen var smidig
  • Material av hög kvalitet och levde upp till förväntningarna

Annika Hansson - 3 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Utlovad leveranstid överskreds med dryga två veckor
  • Varan var skadad vid leverans
  • Reklammation hanterades inte korrekt
  • Ingen återkoppling trots flera försök
  • Bra att handla av annan säljare

Anders - 26 april 2024Trustpilot 🔗

  • Går ej att nå kundtjänst! Usel service.
  • Försökte nå Byggmax med mejl till kundtjänst 2 gånger utan respons. Ringde sedan sammanlagt 5 ggr men fick aldrig prata med någon som kunde hjälpa mig utan ärendet vidarebefordrades och man skulle återkomma vilket aldrig hände.

Marlene - 3 april 2024Trustpilot 🔗

  • Lådan var helt okej och svampen/möglet försvann efter några dagar i solen

Anders - 2 november 2023

  • saknar hantering av felaktiga leveranser
  • några procent billigare
  • kvaliteskontroll skulle upptäckt felet
  • usel kvalite
  • enkel reklamation och en ny felfri dörr
  • försökt eskalera ärendet via kundtjänst utan resultat
  • Chattrobot, Mailrobot, och Talsvar om du vill reklamera
  • STORT BEDRÄGERI
  • lägger in 5 stjärnor ibland annars skulle betyget vara 1.0

Kent Anderssons - 8 juni 2023

  • Fattades varor för över 4 tusen
  • bara en chatt eller AI att tala med :(

Andreas - 23 januari 2023

  • Måste hantera reklamationer via hemsidan istället för i butik
  • Kräver inscannat kvitto, foto och Bankid för legitimering
  • Läckande WC-stol och väntan på lagstadgad garanti
  • Butikar byter WC-stol direkt istället för att kräva detta

roger johansson - 26 april 2022

  • Vägrar ta emot svenska pengar
  • Hanterar inte kontant betalning eller sänder faktura

Tomas - 13 april 2022

  • Fel färg i en utav färgburkarna
  • Byggmax har lovat ersättning men håller inne med återbetalningen
  • Usel kundtjänst

Byggare - 18 oktober 2021

  • Osäker service
  • OseriÖst företag
  • Felaktig information om öppettider
  • Krävde att kunden skulle komma tillbaka en annan dag trots fel från deras sida
  • Bristande kundfokus
  • Bättre service i andra butiker i närheten
  • Närmare belägen än konkurrenter
  • Rekommenderar inte Byggmax i Veddesta
  • Hoppas att butiken i Veddesta läggs ner

Caroline - 26 augusti 2021

  • Uruselt

Spiken - 17 augusti 2021

  • Hittade fel profil på hemsidan
  • Fel produkt i butiken
  • Dålig return policy
  • Kundservice nekade retur

Andreas - 15 juli 2021

  • Dåligt sortiment, otrevlig personal. Nonchalant truckförare, okunnig virkeslängd.
  • Kundtjänsten vägrade ta emot retur av virket.
  • Chockhöjda priser på virket.

Magnus - 31 maj 2021

  • Usel kundtjänst
  • Får INGEN hjälp genom kundtjänst
  • Kundtjänsten kan inte göra någonting
  • Kundtjänsten kan inte berätta om varorna kommer
  • Kundtjänsten hör inte av sig trots löften
  • Makulerad order utan information
  • Produkten ej tillgänglig efter makulerad order
  • Ingen information om kredit av belopp
  • Sämre kundmottagande än någonsin tidigare

Catrin - 29 april 2021

  • Kan inte längre ange önskade längder vid hemleverans
  • Ingen möjlighet att beställa specifika längder vid hemleverans

Marek - 11 mars 2021

  • Omöjligt att få besked angående leveranstid
  • Ingen gasolhäll än idag den 11 mars
  • Ingen svarar på mina mejl och ingen hör av sig när jag ringer

Catrin - 3 december 2020

  • Inga kontanter

Mats Thelin - 1 december 2020

  • Ingen cash. Ingen kund
  • Beslutet att sluta med kontanter

Anders Gustavsson - 6 juli 2020

  • Bra kundtjänstrespons
  • Förvirrande beställningsprocess

Anna Lindström - 5 juni 2020

  • Död växt utan löv
  • Ingen kompensation eller återbetalning
  • Hela rötter men torr pinne istället för syren