Bokus

127 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 2.6 för Bokus kommer från 127 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Bokus:

OmdömesStälle (7)
TrustPilot (120)

Erfarenheter med Webbplats Webbplats

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Bokus hemsida erbjuder en användarvänlig och effektiv plattform med olika prisnivåer beroende på sökplats och kassaläge (25%). Trots problem med betalning, försenade leveranser och felaktig information på hemsidan, kan vissa kunder uppleva en smidig användarupplevelse (15%). Dock saknar hemsidan uppdateringar och fortsätter att visa boken trots att den redan är beställd (10%). I jämförelse med Adlibris finns det enligt vissa bättre alternativ tillgängliga (5%). Sammantaget är Bokus hemsida användarvänlig men lider av problem som försenade leveranser och bristande uppdaterad information (20%).

“Leveranstider och kommunikation stämmer inte. Boken var försenad utan information eller förklaring. Ingen kompensation erbjöds. Uselt! Beställ inte böcker här om det är viktigt att de kommer i tid.”

“Olika priser visas och betalning misslyckas”

“Försenade leveranser”

“Bokus släpper bara fram positiva omdömen om böcker”

“Boken fanns kvar på hemsidan trots beställning”

“Felaktig produktbeskrivning”

“Kräver användning av specifika betalningsmetoder och operativsystem”

“Felaktig information om lagerstatus”

“felaktig information på hemsidan”

“Returfrakten betalas av köparen, otillräcklig information om returprocessen, kortsiktiga förfaranden för att tjäna pengar”

👍 6   👎 22

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Therese - 8 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Leveranstider och kommunikation stämmer inte. Boken var försenad utan information eller förklaring. Ingen kompensation erbjöds. Uselt! Beställ inte böcker här om det är viktigt att de kommer i tid.

Axel Olsson - 26 mars 2024Trustpilot 🔗

  • Olika priser visas och betalning misslyckas

Lars Marthinsen - 23 februari 2024Trustpilot 🔗

  • Försenade leveranser

Denna - 18 februari 2024Trustpilot 🔗

  • Retuscherade omdömen
  • Bokus släpper bara fram positiva omdömen om böcker
  • Om man skriver en negativ recension kommer den inte publiceras
  • Jag har recenserat ett tiotal böcker, och bara de positiva har kommit med

rianna - 7 februari 2024Trustpilot 🔗

  • Leveranstiderna värdelösa
  • Dåliga på att hantera ordrar
  • Boken fanns kvar på hemsidan trots beställning
  • Får felaktig information om lagerstatus

Emilia Eriksson - 5 januari 2024Trustpilot 🔗

  • Dålig kundservice
  • Felaktig produktbeskrivning
  • Otillräcklig kompensation
  • Engelska böcker istället för svenska

Rombobjörn - 9 december 2023Trustpilot 🔗

  • Motarbetar fri konkurrens
  • Kräver användning av specifika betalningsmetoder och operativsystem
  • Begränsar valmöjligheterna för kunder

Carolina - 23 november 2023Trustpilot 🔗

  • Extremt Långsam leverans
  • Felaktig information om lagerstatus
  • Problem med leveransföretaget Citymail
  • Lång väntetid på paketet

Jonas Jonsson - 18 november 2023Trustpilot 🔗

  • felaktig information på hemsidan
  • lång leveranstid och felaktig lagerstatus
  • svårighet att avboka beställning
  • onödig klimatpåverkan

Karin Hellström - 17 september 2023Trustpilot 🔗

  • Returfrakten betalas av köparen, otillräcklig information om returprocessen, kortsiktiga förfaranden för att tjäna pengar

Robert C - 3 augusti 2023Trustpilot 🔗

  • Snabb leverans

Torgny - 22 juni 2023Trustpilot 🔗

  • Misslyckad nedladdning av e-bok

Kund - 2 maj 2023Trustpilot 🔗

  • Extremt långa leveranstider och felaktig information på hemsidan
  • Böcker specifikt märkta för leverans innan jul kom inte i tid
  • Återkommande problem med långsamma leveranser
  • Kundtjänsten var svår att få tag i och gav ingen hjälp

Emelie - 7 mars 2023Trustpilot 🔗

  • Rörigt
  • Försenade meddelanden
  • Produkter inte tillgängliga trots bevakning
  • Överväga andra alternativ

stina v - 7 mars 2023Trustpilot 🔗

  • Systematiska lögner om leveranstider
  • Fattar inte att jag återigen lockades att beställa
  • Böckerna skulle skickas inom 2-5 vardagar
  • Efter 6 vardagar får jag veta att leveransen är försenad
  • Antar att jag inte hinner få dem till det datum jag behöver dem
  • Man får räkna med att få sin beställning efter en månad _tidigast_
  • Köp julklappar nu för leverans till jul, ungefär

Emil “David” Sandberg - 10 januari 2023Trustpilot 🔗

  • Dålig information om retur.
  • Otydlig och förvirrande dokumentation kring retur.
  • Antagligen för att försvåra returen för kunden.
  • Kräver längre tid och mer arbete för att göra en retur jämfört med andra företag.

Rebecca Kettelhoit Bergqvist - 5 januari 2023Trustpilot 🔗

  • FEMTIO dagars försening och noll ansvar

Nell - 30 december 2022Trustpilot 🔗

  • Bristfällig lagerstatus
  • Lång leveranstid
  • Dålig kommunikation om förseningar
  • För litet urval av produkter

Ebba - 19 december 2022Trustpilot 🔗

  • Dålig koll på lager och ordrar
  • Långsamt svar vid uppföljning
  • Felaktig information om produktens tillgänglighet
  • Behövde beställa om en produkt som var slutsåld

Helena Bladh - 16 december 2022Trustpilot 🔗

  • Extremt lång leveranstid
  • Krångligt att skicka returer, dyrt
  • Möjlighet att skapa retursedlar via hemsidan saknas
  • Kassa omdömen påverkade mitt köpbeslut negativt
  • Önskar att jag hade läst kassa omdömen tidigare
  • Uppmanar andra att handla någon annanstans

sinredml - 30 november 2022Trustpilot 🔗

  • Sinnessjuk leveranstid och paketet borttappat i Danmark
  • Ingen kompensation för utebliven leverans
  • Kundtjänst är en motsägelse och kan inte ge något annat än ursäkter
  • Överväger att kontakta advokat på grund av utebliven återbetalning
  • Inte ett seriöst bolag trots intrycket från hemsidan

Börjar gå nu - 9 november 2022Trustpilot 🔗

  • Önskade att de hade informerat bättre så jag kunde hämta boken fortare
  • Sämsta upplevelsen
  • Studenter bör beställa från en annan sida oavsett var i världen

SK - 8 september 2022Trustpilot 🔗

  • Värdelös hemsida

Consumer - 4 augusti 2022Trustpilot 🔗

  • Inga bekymmer
  • Leveransproblem löstes snabbt av kundtjänst
  • Fri frakt har fungerat bra
  • Du får vad du betalar för

Jack - 14 juli 2022Trustpilot 🔗

  • Felaktiga levererade produkter
  • Bristfällig kundtjänst
  • Lång leveranstid
  • Otydlighet kring returer

Anna - 5 juli 2022Trustpilot 🔗

  • ingen kommunikation om försening
  • utebliven kompensation för försening
  • användarens åsikt om att inte handla där igen

Student - 7 september 2020

  • Lång leveranstid
  • Falsk leveransinformation
  • Dålig kundservice
  • Sämsta bokhandeln online