OmdömesStalle

    Recensioner Euroflorist

    Nästan alla människor blir glada då de får göra någon annan glad. Men ibland kan det vara svårt att finna tiden till att träffa människor man vill öga mor öga, och det kan ofta även hända att man bor på helt olika platser i landet eller till och med i världen. Men en sak man kan göra för att glädja någon annan är att skicka blommor hem till den personen. Det finns även så många olika blombuketter att välja mellan, det finns romantiska rosor, färgglada födelsedagsblommor eller förlåtande buketter. Runt om i Sverige, Skandinavien och Norden finns det många olika företag som fungerar som blombud, och ett av dessa företag är Euroflorist.

    Men hur ska man veta att blommorna verkligen kommer att komma fram? Och är blommorna verkligen fina d de anländer? Det är frågor an kanske undrar på men som är svåra att veta på förhand, då kan man läsa andra personers recensioner som redan har köpt blommor hos Euroflorist.

    Mer information om företaget Euroflorist

    Euroflorist är ett företag som förmedlar blommor i Europa, och de har ett nätverk av florister i 11 olika länder. Euroflorist tillhör en internationell organisation vilket innebär att de hjälper sina kunder skicka blommor till länder runt om i hela världen. Detta företag har erfarenhet inom branschen och de som arbetar på Euroflorist har levererat blommor i över 30 år till många olika länder runt om i världen. Inne på företagets hemsida finns mer information om hur hela processen går till.

    Euroflorist.

    Vad erbjuder Euroflorist sina kunder?

    Euroflorist har en nätbutik där man kans e alla de olika buketterna och även ett flertal olika kategorier på buketter. I nätbutiken kan man sedan välja den buketten man skulle vilja skicka till någon och efter det kommer ditt bud att skickas till en florist som sedan kommer att skapa den bukett du valt. På företagets hemsida finns det kategorier som tex dagens deal, bästsäljare, begravning, födelsedag etc. Man kan även kolla in kategorin som heter inspiration och tips för att läsa lite råd om vad för bukett man ska ge bort.

    Euroflorist har sitt eget nyhetsbrev som man kan prenumerera på för att få information om kampanjer och erbjudanden direkt till inkorgen på e-posten. De har även olika konton på de flesta sociala meder där man kan följa dem och se olika buketter som man sedan kanske vill skicka till någon.

    Hur kan man kontakta kundtjänsten hos Euroflorist?

    Om man undrar över något och skulle vilja kontakta företagets kundtjänst och ställa sin fråga kan man börja med att gå in på företagets hemsida för att sedan gå in på fliken ”vanliga frågor och svar”, chansen är stor att man kommer hitta svaret på sin fråga där. Om inte så kan man kontakta kundtjänsten. Kundtjänsten hos Euroflorist kan nås antingen via telefon, e-post eller så kan man chatta med dem direkt inne på hemsidan för att få ett snabbt svar på sin fråga.

    Har du skickat någon blombukett via Euroflorist? Om du har det ska du inte glömma att skriva en egen recension om företaget.

    Euroflorist
    Omdömen, klagomål och kundupplevelser (11)

    2.8
    27% Skulle handla här igen!
    Beställning
    rating
    3.2
    Tjänst
    rating
    2
    Prissättning
    rating
    3.8
    Leverans
    rating
    2

    Alla recensioner

    Affiliate redovisning: Det här inlägget innehåller en anknuten länk, vilket innebär att när du klickar på Visa och sedan gör ett köp kan vi få en provision som hjälper till med att driva webbplatsen.

    Ingen leverans 3 dgr efter utlovad leverans enl bekräftelse

    Beställde bukett för 600 kr i Lördags med lovad leverans i Lördags (24/4). Fortfarande är ingen bukett levererad(26/4), en kundtjänst som inte är värt namnet. En hel dag för att besvara mitt mail. Aldrig mer att jag anlitar dessa.

    Av: Anki26-04-2021
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Nej
    2
    rating

    ALDRIG MER DETTA LURENDREJERIFÖRETAG

    Skickade blommor till min dotter men blev jättearg när jag fick se bilden på buketten. Det var mycket mindre blommor än på bilden på hemsidan och dessutom hade de inte levererat för den summa jag betalat utan dragit av för s k "serviceavgift"? Hur kan dom göra det när jag betalat 99:- i leverans- och serviceavgift. Detta är kriminellt!

    Av: Inga-Britt Eriksson24-04-2021
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Nej
    2
    rating

    Uruselt

    Beställde blommor för 500 kronor. Pengarna drogs direkt från kontot. Blommorna anlände inte på utlovade datumet. Försöker komma i kontakt med företaget via chatten men det tar flera timmar innan de svarar. Hoppas att blommorna anländer eller att jag får pengarna tillbaks!!!!!!!

    Av: Frida Rydblom12-03-2021
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Ja
    2
    rating

    Utebliven leverans - Blåst på pengarna

    Beställt blommor och betalat med Swish, men inga blommor har levererats. Det är nu åtta dagar efter utlovat leveransdatum. Jag har lämnat flera meddelanden via Euroflorists kontaktsida, men ingen svarar. Ingen har heller kontaktat mig eller mottagaren av blommorna via de telefonnummer jag skrivit in i beställningen. Har Euroflorist kanske gått i konkurs?

    Av: Sven Carlsson03-03-2021
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Nej
    3
    rating

    Ointresserade av att lev rätt dag

    Beställde blommor och fick orderbekräftelse ca 12 för en bortglömd födelsedag. Levererades inte rätt dag. Säger att ingen svarat i telefon och har uppenbarligen inte hört talas om SMS.
    Kundservice där man hela tiden skickas tillbaka till "vanliga frågor" och en livechatt där det tar 5 m7n mellan svaren

    Av: Britt Eriksson24-02-2021
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Nej
    4.5
    rating

    Aldrig aldrig mer Euroflorist

    Beställning : blommor till utlandet. Ingen leverans. 4 veckor senare är beställningen makulerad enl. företaget trots löfte om leverans. Ingen återkoppling trots daglig kontakt via mail och chatt. Kundvård?
    Har aldrig varit med om sämre service.

    Av: Lundberg16-02-2021
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Nej
    3
    rating

    Utebliven födelsedagsbukett

    Det är en sak att inte kunna leverera, men att sedan försöka ljuga om att man faktiskt har levererat tycker jag är jävligt lågt.

    Beställde en blomsterbukett till min tjejs födelsedag flera dagar i förväg. Får ett sms på eftermiddagen under dagen för leverans: Blommorna har skickats från en florist i närheten. Två timmar senare och inga blommor, jag hör av mig till kundtjänst via chatt, dom säger att blommorna körs ut i stora leveranser som tar lång tid, blommorna brukar komma fram vid 17-tiden. Klockan 19 får jag ett sms igen: "Din beställning har blivit levererad. Med vänliga hälsningar, Euroflorist." Tittar utanför min dörr men där står inga blommor, kollar igenom hela trapphuset men där står inga blommor. Kommer att bestrida fakturan.

    Av: Fredrik11-01-2021
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Ja
    2
    rating

    Dålig service

    Aldrig mer euroflorist!!!!
    Nu har det strulat tillräckligt, har hänt alla 3 gånger jag har anlitat dom, så nu anlitar jag interflora.
    Beställde och betalade blommor till min pappa i norge, och ingenting hände.
    Får ingen respons från euroflorist, bara opersonlig automatiskt mail och hänvisning till chatten, som funkar ibland.
    Kändes som om jag hade kastat pengarna i skön.
    Rena turen att jag fick pengarna tillbaka.
    Skitföretag!!!!!!!!

    Av: Synnöve Berntsen Penttinen 10-12-2020
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Nej
    6
    rating

    Utebliven leverans

    Beställde och betalade blommor dom skulle levereras till en väns födelsedag men inga blommor har kommit och nu har det gått 4 dgr. De ljuger och skriver att de då kommer dagen därpå men inga blommor då heller. Har mailat och skickat pm få det inte går att ringa dem. Chatten har de stängt ner. Vill ha mina pengar tillbaka men verkar omöjligt att få svar från dem. Kommer aldrig mer att beställa något här eller rekommendera dem.

    Av: Maria Nilhammer 08-12-2020
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Ja
    2
    rating

    Falsk marknadsföring

    Blombudet levererade blombuketten på fel dag, en dag för tidigt.

    Jag beställde blombukett Vintermys av "Stor" storlek.
    Den som levererades var av "Liten" Storlek.

    Sorten av blommor avviker till stor del från typen angiven på Euroflorists hemsida.

    Det enda jag har att gå på när jag beställer blommor är den bild som visas på hemsidan. Jag anser då att levererad vara bör stämma överens till största del.

    Ex. Bild visar att 14st rosor ska ingå i "Stor" bukett, levererad bukett har endast 3st.
    Detta är i mina ögon, helt klart, falsk marknadsföring.

    Jag har kontaktat Euroflorists support och de hävdar att levererad blombukett är av det värde jag betalat för men detta är också felaktigt.

    Efter att ha besökt florister i området kan jag konstatera att jag skulle kunna ha fått ungefär dubbelt så många blommor för samma pris.

    Uruselt företag, beställer aldrig mer av dem och hoppas ni inte gör det heller!

    Av: Oscar Sedell06-12-2020
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Nej
    2
    rating

    Oproffsig hantering av totalmissar

    Alla kan göra missar men det är när de ska klaras ut som det avgörs om man är professionell eller ej. Euroflorists kontors hantering av missarna med vår beställning är under all kritik.
    Man missar datumet för det som skulle bli 70-årsöverraskning, tror att det är en vecka tidigare. Ringer MOTTAGAREN och ursäktar att man inte har de blommor som beställts. Levererar sedan en dag för sent, efter påminnelser.
    Euflorists kundavdelning svarar på mejl men inte på frågorna om missarna och hur de ska kompenseras. Ingen ursäkt för att mottagaren kontaktats som om den varit beställare. Ingen ursäkt för att blomleveransen först planeras för tidigt, avslöjas, och sedan ändå levereras för sent. Kundavdelningen påstår sig försöka kontakta lokala blombudet och skriver att den har ansvar, men tar inget ansvar själva.
    Om Euflorist tar hand om sina egna lokala blombud lika illa som oss blombeställare så är det illa. Undra på att seriositeten glappar i alla led.
    Ni behöver inte auto-svara att vi ska kontakta kundavdelningen. Det är alltså redan gjort och den kontakten inger knappast förtroende.

    Av: CL23-10-2020
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Nej
    2
    rating

    Skriv din egen recension om Euroflorist

    Din recension

    FAQ

    Är Euroflorist ett pålitligt företag?

    Just nu finns det en kundrecension om Euroflorist. I genomsnitt fick de ett stjärnbetyg på 2.8/10, med 27% av recenserare som indikerar att de skulle köpa från varumärket igen.

    Hurdana tjänster eller produkter erbjuder Euroflorist?

    Euroflorist är huvudsakligen aktivt i Allmänt kategorin, mer specifikt inom Florister. Jag har läst alla recensioner, vad nu?

    Fick du ett positivt intryck från recensionerna?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Euroflorist gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.