Allente

120 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 4 för Allente kommer från 120 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Allente:

TrustPilot (120)

Erfarenheter med Returpolicy Returpolicy

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Allente's return policy has both pros and cons. The pros include flexible cancellation rules and the ability to cancel any time with an easy process for getting a refund for the remaining period of the subscription. However, the cons are the long 6-month cancellation period, difficulty in canceling outside office hours, and a complicated cancellation process. Overall, the return policy has some positive aspects but also some limitations that customers should be aware of. (40%)

“Tar kreditupplysning utan godkännande”

“Begränsad hjälp och fast abonnemang”

“Måste byta box efter 20 år då Allente tycker att kunden ska ta kostnaden för ny box på över 2000 kr.”

“Svårt att säga upp abonnemanget”

“Uppsägningstiden är 6 månader”

“Bristande flexibilitet i avtal”

“Fel pågår i över en månad utan framsteg eller kompensation”

“Gick ändå inte häva avtalet pga 14 dagar gått”

“Svårt att avsluta abonnemang pga avtal men levererar inte det betalade.”

👍 4   👎 10

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Cecilia - 3 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Tar kreditupplysning utan godkännande

Erik - 3 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Värdefull hjälp vid mailkontakt med kundservice
  • Dyrt och missvisande erbjudanden
  • Begränsad hjälp och fast abonnemang

Körnsveden - 3 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Måste byta box efter 20 år då Allente tycker att kunden ska ta kostnaden för ny box på över 2000 kr.

Anonym - 3 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Lurade min mor att skaffa abonnemang
  • Falska påståenden om att kanaler ska försvinna
  • Svårt att säga upp abonnemanget
  • Uppsägningstiden är 6 månader

Per Mattias Öqvist - 4 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kundtjänst
  • Bristande flexibilitet i avtal

Czaros the Moogle - 4 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Storskaliga problem som inte löses
  • Hastighetsproblem på nätet varje kväll i över en månad
  • Företaget säger att man ska 'avvakta' på deras driftinformationssida
  • Fel pågår i över en månad utan framsteg eller kompensation

Morgan Emanuelsson - 4 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Sälj inte på äldre utrustning och abonnemang dem inte kan nyttja!
  • Utrustningen som skickades ut fungerade inte enligt hennes förutsättningar
  • Erbjuden andra lösningar men inte enligt det som sagts i avtalet
  • Gick ändå inte häva avtalet pga 14 dagar gått

Thony Kihlström - 4 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Hastighetsproblem i 2 månader utan svar på problemet.
  • Bara avvaktande svar, hur länge?
  • Nästan omöjligt att se TV mellan 17-23.
  • Problem skapar problem för mitt företag på kvällstid.
  • Svårt att avsluta abonnemang pga avtal men levererar inte det betalade.