Allente
120 recensioner från 1 källa
ⓘ Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 4 för Allente kommer från 120 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.
Webbplatser där vi har hittat recensioner för Allente:
– TrustPilot (120)
Helhetsbild
ⓘ Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Allente har både positiva och negativa aspekter enligt recensionerna. Fördelarna inkluderar flexibla abonnemangsuppsägningar (40%) och vänlig kundservice (40%), medan nackdelarna är tekniska problem, långa väntetider och bristande kommunikation (25%). Trots en flexibel returpolicy (40%) och bra kanaler, behöver företaget förbättra kvaliteten, kommunikationen och förtroendet hos kunderna för att möta deras förväntningar och öka deras nöjdhet. (20%)
Produkt
“Hade problem med mitt bredband”
“tar betalt för 100 Mbit, levererar 2 - 20”
“Hos ett par av dem får jag 70 - 80 Mbit trådlöst till min laptop”
“Sämsta skitföretaget”
“Fejkreklam och struntreklam”
“Lång tid innan kanalerna fungerade”
“TV bilden laggar hela tiden”
“För stor faktura, dålig Mina sidor.”
“Appar kunde inte aktiveras efter uppgradering”
“Problem med bildsändningen”
“Förbättring av programkort krävs”
“Långsam bilduppdatering”
“Problem with TV and Wi-Fi”
“Kanalborttagning”
“Dålig bild via Wi-Fi”
“Kräver Wi-Fi för att se kanalerna”
“får reklam och spelbolag reklam i pauserna”
“Ta inte bort kanaler”
“Det går inte att installera”
“Många utan tv-kanaler i Hofors trots fungerande boxar sedan flera dagar! Tv:n är viktig för många äldre. Skandal att inget händer!!”
“Bytte ut kanaler”
“Sämre utbud”
“blivit så lurade att ha tv box från alante”
“Tog bort Historykanalerna”
“Nedgraderade kanalpaketet”
“Otydlig avtalsinformation”
“Snyggt att skeppa en drös bra kanaler och ersätta med skräp.”
“History och History2 Tillbaka. Tack!”
“Bättre hårdvara/mjukvara behövs”
“Mycket instabilt”
“Krånglar mer eller mindre varje gång när man ska börja titta”
“Omstart av systemet för att det ska fungera som det ska”
“Oklar abonnemangsöversikt på min sida”
“Tar kreditupplysning utan godkännande”
“Trevlig kundtjänstperson men fel lösning”
“Löst problemet själva, cacheminnet behövde rensas”
“Jag har varit kund hos er sedan stenåldern,”
“Inte intresserad av Opera eller barnprogram!”
“Hur kan man utan förvarning ta bort så populära kanaler och ersätta med något som inte i närheten är lika intressant.”
“borta kanaler och dålig ersättning”
“Problem med att få fart på tv-kanalerna”
“Kanaler fungerade inte trots löften”
“Finns bara skräp kvar”
“History och Discovery Science är borta”
“Informeras inte om borttagning av kanaler”
“Ändrar kanalutbudet trots dyrt avtal.”
“Naturkanaler försvann utan information.”
“Betalade 600kr för dåliga kanaler.”
“Strulat från dag 1.”
“Kanalerna försvann och kom tillbaka temporärt.”
“Ta bort 6 kanaler och lägger in 3.”
“Italiensk opera istället för färskt innehåll.”
“Borttagande av populära kanaler och ersättning med sämre innehåll”
“Ökad prisnivå utan tillräcklig motprestation”
“Sämre innehållsval jämfört med tidigare”
“Tar inget ansvar över sina produkter och tjänster”
“Kanaler försvinner utan avisering och ersätts av Opera?????? Seriöst.”
“Efter sammanslagningen är allt under all kritik.”
“4 bra kanaler bara försvann!”
“Allente har inte lyckats få ordning på sin verksamhet”
“2 ersättningskanaler som inte är intressanta”
“Bra kanaler stängs ned”
“Kontrakt går ut”
“Bristfällig organisation och resurser”
“Nu önskar jag bara att de köper Telia.”
“Felaktig funktion trots engagerad support”
“Har inte löst TV krångel”
“Säljaren ljög om ägandet av fibernätet”
“Ingen tillgång till internet trots att jag har varit kund i 2 månader”
“ingen just tv bara störningar”
“Säljare fick mig att byta från Telia, billigare pris men samma utbud.”
“Mindre utbud för samma pris hos Telia! Usel uppkoppling! Återvände till Telia tidigare än planerat.”
“Undvik allente…”
“Appen hänger sig och har dålig bildkvalitet, ingen respons från kundtjänst”
“Driftstörningar och felmeddelanden på AppleTV”
“Behöver förbättra sig innan det är för sent”
“Problem med att spela upp filmer”
“Samma utrustning fungerar med andra streamingtjänster”
“Bytte från Telia till Allente”
“Sämre kvalitet och funktioner”
“Gammal TVbox och ingen HD lokalkanal”
“Olika ljudnivåer beroende på kanal”
“Behöver använda 2 fjärrkontroller”
“Gör er själv en tjänst, anslut inte till Allente. Kort och gott betalar för något man inte får och man får ingen hjälp av kundservice heller.”
“Har gjort enligt din uppmaning och mailat er. Nu har det gått över ett dygn utan återkoppling. Tjänsten jag har via er är fortsatt långt under vad jag betalar för. Otroligt dåligt.”
“Inlåst med bindningstid, hotad med faktura och vite”
“Felaktigt fakturerad och dragen via autogiro utan återbetalning”
“Byter leverantör på grund av problem”
“dåligt tjänster”
“rekommenderar ingen att skaffa”
“dåligt företag”
“Jättenöjd”
“Mycket nöjd!”
“Försökte säga upp abonnemanget”
“Bottennapp”
“Största orsaken till min uppsägning var att Allente plötsligt fått för sig att avsluta 4 av mina favoritkanaler..”
“Kräver sänkt pris för min beställning pga. bristande kommunikation och produktinformation.”
“Ska undersöka andra företag.”
“Tvingar en att betala fullt belopp varje månad trotts fel på produkter”
“Direkt olagligt att ta betalt för tjänster man inte levererar”
“Allente tvingar kunder att köpa en ny boxer för att se vissa kanaler”
“Oförstående och abrupt kundtjänst. Lovades mail men fick inget. Inget lämpligt Streamingpaket erbjöds.”
“Påminnelseavgift och extra faktura utan mail med förslag om lämpliga Streamingpaket.”
“Bluffaktiga försäljningsmetoder”
“Aggressiv försäljningstaktik”
“Saknad bekräftelse och återkoppling.”
“Lurendrejeri”
“Snabbt och smidigt beställningsprocess och bra bemötande”
“Kommer titta på annan lösning med tv kanalerna, Allente har fått alldeles för många chanser.”
“Storskaliga problem som inte löses”
“Vill ha mobilt bredband tills ni löst era problem.”
“Sälj inte på äldre utrustning och abonnemang dem inte kan nyttja!”
“Utrustningen som skickades ut fungerade inte enligt hennes förutsättningar”
“Hastighetsproblem i 2 månader utan svar på problemet.”
“Nästan omöjligt att se TV mellan 17-23.”
“Problem skapar problem för mitt företag på kvällstid.”
“Svårt att avsluta abonnemang pga avtal men levererar inte det betalade.”
👍 14 👎 46
Allente får blandad respons från kunderna. Fördelarna inkluderar bra kanaler och flexibla abonnemangsuppsägningar. Nackdelarna är att kanaler stängs ned utan avisering, problem med mjukvara och uppkoppling, samt lång väntetid utan TV. Det rapporteras även om oseriöst beteende från företaget och dålig kompensation med ointressanta kanaler. Sammantaget verkar Allente behöva förbättra kvaliteten och kommunikationen med sina kunder för att öka förtroendet. (60 palabras, 19%)
Leverans
“tar betalt för 100 Mbit, levererar 2 - 20”
“Hos ett par av dem får jag 70 - 80 Mbit trådlöst till min laptop”
“Tragisk leverans”
“Problem med att koppla upp tvboxen på wifi”
“TV bilden laggar hela tiden”
“Problem med bildsändningen”
“Långsam bilduppdatering”
“Kanalborttagning”
“Kräver Wi-Fi för att se kanalerna”
“Långsam aktivering av abonnemang”
“Alla särskilda boenden i Hofors kommun står utan tv sedan innan helgen”
“Många utan tv-kanaler i Hofors trots fungerande boxar sedan flera dagar! Tv:n är viktig för många äldre. Skandal att inget händer!!”
“fel vid försök att koppla upp på stadsnätet”
“Snyggt att skeppa en drös bra kanaler och ersätta med skräp.”
“Krånglar mer eller mindre varje gång när man ska börja titta”
“Omstart av systemet för att det ska fungera som det ska”
“Problem med att få fart på tv-kanalerna”
“History och Discovery Science är borta”
“Strulat från dag 1.”
“Italiensk opera istället för färskt innehåll.”
“Efter sammanslagningen är allt under all kritik.”
“Bra kanaler stängs ned”
“Långa väntetider”
“Dålig uppkoppling länge.”
“Kunna göra uppsägningar av abonnemang när som helst”
“Ingen tillgång till internet trots att jag har varit kund i 2 månader”
“störningar”
“Internet svajar mellan 50 och 250 megabit”
“ingen just tv bara störningar”
“Ingen kompensation eller ursäkt efter felaktig leverans”
“Mindre utbud för samma pris hos Telia! Usel uppkoppling! Återvände till Telia tidigare än planerat.”
“Undvik allente…”
“Funderar på att byta leverantör”
“Problem med leverans via fiber”
“Driftstörningar i nya huset med fiberanslutning”
“Bytte från Telia till Allente”
“Sämre kvalitet och funktioner”
“Förändrade villkor utan förvarning”
“Inlåst med bindningstid, hotad med faktura och vite”
“Felaktigt fakturerad och dragen via autogiro utan återbetalning”
“Uppringning efter avbrutet samtal uteblev”
“Byter leverantör på grund av problem”
“dåligt tjänster”
“Försökte säga upp abonnemanget”
“Ska undersöka andra företag.”
“Påstår att dem skickat ny box utan att göra det”
“Direkt olagligt att ta betalt för tjänster man inte levererar”
“Allente tvingar kunder att köpa en ny boxer för att se vissa kanaler”
“Påminnelseavgift och extra faktura utan mail med förslag om lämpliga Streamingpaket.”
“Sjukt oseriöst företag som inte tar ansvar för sina kunder. Nonchalant hantering av betalningar och bristande återkoppling. Skrämmande agerande när det gäller abonnemang.”
“Saknad bekräftelse och återkoppling.”
“Effektiv leverans av nya grejer”
“Hastighetsproblem på nätet varje kväll i över en månad”
“Har varit utan internet i över 2 månader nu.”
“2 månader till sen aldrig allente igen.”
“Har varit utan bredband i over 2 månader nu.”
“Vill ha mobilt bredband tills ni löst era problem.”
“Jag skall bara gilla läget utan bredband.”
“Ni gör det inte längre för att ni har fel.”
“Äntligen fri från er.”
“Sälj inte på äldre utrustning och abonnemang dem inte kan nyttja!”
“Hastighetsproblem i 2 månader utan svar på problemet.”
“Svårt att avsluta abonnemang pga avtal men levererar inte det betalade.”
👍 5 👎 45
Allente verkar ha stora problem med tekniska frågor, långa väntetider och bristande kommunikation med sina kunder. Många klagomål på dålig uppkoppling och kanaler som försvinner utan förvarning. Negativa omdömen skapar oro och många överväger att välja en annan leverantör efter år av negativa erfarenheter. Sammantaget verkar Allente ha svårt att få ordning på sin verksamhet och upprätthålla förtroendet hos sina kunder. (38%)
Kundtjänst
“Malte var jättesnäll”
“Malte gav inte upp”
“Hade problem med mitt bredband”
“Tack från Roger”
“Bra kundservice”
“Vill inte lösa mig från avtalet”
“Sämsta skitföretaget”
“Sämre kundservice”
“Problem med att koppla upp tvboxen på wifi”
“Kundtjänst har inte kunnat lösa problemet”
“Blufföretag enligt kunden”
“Tidigare kund hos Telenor utan problem”
“TV bilden laggar hela tiden”
“Tråkigt ton på bemötande”
“Fel info”
“För stor faktura, dålig Mina sidor.”
“Kundtjänst håller inte med om felaktig faktura.”
“Kundtjänst saknar matematikkunskap, svårt att korrigera fakturor.”
“Kundservice kunde inte lösa problemet”
“Medarbetare vägrade ta hjälp av kollega”
“Ringde för att få hjälp”
“Omsätligt och tidskrävande kundtjänst”
“Lång väntetid i telefonkö”
“Ineffektiv chattbot”
“Svårt att få hjälp via telefon”
“Svårt att kommunicera med kundtjänst”
“Värdelös kundtjänst”
“Noll hjälp”
“Långa kötider”
“Lång telefonkö för nedgradering av tillvalspaket”
“Endast möjligt att göra på vardagar”
“Mycket fin hjälp, gott bemötande, fantastiskt tålamod”
“bedrövligt dåligt”
“Trevlig kille”
“Bra på att INTE ta hand om sina kunder”
“Långsam aktivering av abonnemang”
“Lovar runt och håller tunt”
“Helt idiotiskt”
“Kan inte rekommendera allente”
“Många utan tv-kanaler i Hofors trots fungerande boxar sedan flera dagar! Tv:n är viktig för många äldre. Skandal att inget händer!!”
“Negativ kundtjänst”
“problem med att ta bort blockering till Telenor”
“Förvirrande fakturering och avgifter”
“Kundtjänstens bristande information”
“Otillräcklig information om betalningsmetoder”
“Krånglar mer eller mindre varje gång när man ska börja titta”
“Bra kundservice”
“Brister i kundtjänstens respons”
“Tar kreditupplysning utan godkännande”
“Trevlig kundtjänstperson men fel lösning”
“Oseriöst att erbjudas andra abonnemang istället för att lösa problemet”
“Ni är bäst ingen protest!?”
“Jag har varit kund hos er sedan stenåldern,”
“Detta kanske besvarar era frågor.”
“Positiv kontakt med medarbetare ✳️ Hjälpsamma och kunniga ???”
“Inte intresserad av Opera eller barnprogram!”
“Har varit kund i 2 år och det har varit ganska bra men nu räcker det!”
“Dessvärre sitter jag fast i avtal några månader till men sen kommer jag att lämna för en mer seriös leverantör.”
“DÅLIGT Allente!!”
“Supertrevlig kundtjänst”
“Snabb problemlösning”
“Långsamt svar från kundtjänst”
“Kanaler fungerade inte trots löften”
“Lång väntetid i telefonkö”
“Känner bara sorg”
“Förstår inte att dom kan bete sig såhär”
“Informeras inte om borttagning av kanaler”
“Värdefull hjälp vid mailkontakt med kundservice”
“Begränsad hjälp och fast abonnemang”
“Måste byta box efter 20 år då Allente tycker att kunden ska ta kostnaden för ny box på över 2000 kr.”
“Förlorad lojalitet hos långvarig kund”
“Tar inget ansvar över sina produkter och tjänster”
“Ingen kundvård”
“Håller inte vad de lovat eller förmåga att lösa de problem man har”
“Stänger ärenden utan varken lösning eller återkoppling”
“Kundservice är ett stort skämt, långa väntetider.”
“Efter sammanslagningen är allt under all kritik.”
“Chattroboten har för lite svarsmaterial i databasen”
“Chattroboten kan inte svara på frågor”
“Olika besked från olika personer”
“Ljuger”
“Osmidiga”
“Långa väntetider”
“Obrukbar chatfunktion”
“Vänliga och hjälpsamma personer i telefonsupporten”
“Bristfällig organisation och resurser”
“Sveriges bästa kundtjänst”
“Alltid alltid alltid har jag varit mer än nöjd med servicen på Allente.”
“Lurade min mor att skaffa abonnemang”
“Svårt att säga upp abonnemanget”
“Uppsägningstiden är 6 månader”
“Problemlösning dröjer”
“Felaktig skuldbeläggning”
“Längre väntetider”
“Oseriöst företag - passa er!”
“Bra kundbemötande”
“Trevlig personal”
“Lång väntetid på ärendet”
“Problemet löstes”
“tar tid att reda ut problem”
“undermålig försäljnings hygien”
“polisanmäla”
“Bra bemötande”
“Dålig uppkoppling länge.”
“Kundtjänst killen gjorde säkert vad han kunde men jag ville ta detta med någon chef men det gick inte.”
“Kanske läge att efter 25 år byta leverantör.”
“Personalen är otrevliga och osmarta. Eran bemötande är inte bra.”
“Ni la på luren medan jag pratade med er.”
“Tjuvar och luriga.”
“Kunnig och hjälpsam personal”
“Kunna göra uppsägningar av abonnemang när som helst”
“Kunnig och ansvarstagande supportpersonal”
“Felaktig funktion trots engagerad support”
“Utbilda säljare och kundtjänst i konsumentlagar.”
“Generella frågor i kundundersökningar ger inte detaljerad användbar information.”
“Tänk på hur ni kan vårda lojala kunder.”
“Trakasserier”
“Slutade inte ringa trots begäran”
“Enades om samma pris och kontrakt som året innan, men fakturan stämde inte överens. Kundtjänsten kunde inte hitta inspelningen av vår konversation. De fortsatte ändå med det nya, dyrare priset. Hemskt företag!”
“Har inte löst TV krångel”
“Kräver flera samtal för att nå en kompetent person”
“Otrevlig kundtjänst”
“Lösningen kom efter flera samtal”
“'Musiken' som spelas medan man väntar är jobbig. Har behövt kontakta dem och när man når en riktig människa fungerar det ok.”
“hotfulla utesäljare”
“otrevlig säljare”
“tvingades att skriva under”
“Ingen tillgång till internet trots att jag har varit kund i 2 månader”
“Långsam kundservice och bristande kommunikation”
“Ingen kompensation eller ursäkt efter felaktig leverans”
“Mindre utbud för samma pris hos Telia! Usel uppkoppling! Återvände till Telia tidigare än planerat.”
“Undvik allente…”
“Appen hänger sig och har dålig bildkvalitet, ingen respons från kundtjänst”
“Ingen respons från Allente trots dagliga uppdateringar och videos”
“Allentes ovilja att hjälpa trots betalning”
“Vänligt bemötande och löste dilemma snabbt och smidigt”
“Bra bemötande”
“Negativa omdömen oroar mig”
“Funderar på att byta leverantör”
“Tråkig attityd hos kundtjänst”
“Felet skylls på kundens utrustning istället för att åtgärdas”
“Snabb och effektiv support”
“Utmärkt kundservice”
“Bytte från Telia till Allente”
“Förändrade villkor utan förvarning”
“Brist på åtagande att upprätthålla löften”
“Otillräcklig uppföljning av ärenden”
“Bra tips för vidare lösningar”
“Professionellt bemötande”
“Dålig leverans och dåligt hjälp/bemötande i kundservice. Rekommenderas inte. Ska byta till annan operatör.”
“Gör er själv en tjänst, anslut inte till Allente. Kort och gott betalar för något man inte får och man får ingen hjälp av kundservice heller.”
“Har gjort enligt din uppmaning och mailat er. Nu har det gått över ett dygn utan återkoppling. Tjänsten jag har via er är fortsatt långt under vad jag betalar för. Otroligt dåligt.”
“Inlåst med bindningstid, hotad med faktura och vite”
“Felaktigt fakturerad och dragen via autogiro utan återbetalning”
“Bra om fokuserar på att lösa tekniska problem”
“Tekniskt support under all kritik”
“Kundtjänsten lovade ett pris som inte hölls”
“Uppringning efter avbrutet samtal uteblev”
“dåligt tjänster”
“kallas kompis när man försöker förklara problem”
“rekommenderar ingen att skaffa”
“dåligt företag”
“Snabbt att lösa ärendet”
“Trevlig personal”
“Ingen brådska”
“Förklarade utan att bli stressad”
“Jättenöjd”
“Mycket nöjd!”
“Bra kundtjänst, alltid hjälp mig”
“Säljarna pratar för fort, otydliga avtal”
“Försökte säga upp abonnemanget”
“Bottennapp”
“Dålig service och behandling av ny kund!”
“Kundtjänst har dålig koll på utlovade produkter och tjänster.”
“Chefen säger att kunden får vänta!!!”
“Lyssnade på mina frågor och förklarade så jag verkligen förstod”
“Hemskt oseriöst”
“Mycket problem med Allente”
“ofta yngre okunnig persona som inte vill kolla upp eller jobba”
“Allente borde ansvara för att kanalerna fungerar”
“Oförstående och abrupt kundtjänst. Lovades mail men fick inget. Inget lämpligt Streamingpaket erbjöds.”
“Bluffaktiga försäljningsmetoder”
“Aggressiv försäljningstaktik”
“Lång väntetid för att prata med tekniker”
“Teknikern löste problemet pedagogiskt”
“Missnöjd med dagens kontakt”
“Teknikern borde få löneförhöjning”
“Sjukt oseriöst företag som inte tar ansvar för sina kunder. Nonchalant hantering av betalningar och bristande återkoppling. Skrämmande agerande när det gäller abonnemang.”
“Saknad bekräftelse och återkoppling.”
“problem med abonnemangskostnad”
“behöver ringa varje gång fakturan kommer”
“Mycket skrivande och telefonsamtal för att få en lösning. Lösningen blev i slutändan bra.”
“snabb kontakt med en tjej, löste problemet med ljusets hastighet, kanon service”
“Tack för snabb hjälp”
“Lurendrejeri”
“Dåligt bemötande från kundtjänst”
“Svårt att kommunicera med chefer”
“Kundtjänstens begränsningar i information”
“Svårigheter att nå överordnad kundtjänst”
“Långvarig kund men besviken”
“Snabbt och smidigt beställningsprocess och bra bemötande”
“Dålig kundtjänst”
“Sämsta kundservicen någonsin!”
“Synd att man måste sätta stjärna för vill hellre ge minus.”
“Nonchalansen när man återigen ringer och påtalar detta för ännu en ny person på kundservice bevisar ju bara att detta är 'vardag' för dem och ingen som tar något som helst ansvar eller har någon närmare yrkesheder.”
“Ge rätt pris från början”
“Bra kundservice”
“Krångligt att ta sig fram till fysisk person att prata med”
“Fantastiskt bemötande av tjejen i kundservice”
“Svarade på alla mina frågor och fick toppen service”
“Bra kundservice”
“Fel pågår i över en månad utan framsteg eller kompensation”
“Får inte säga upp det och ni vill absolut inte hjälpa till.”
“Ni bryter mot vårt avtal där ni lovat att leverera men ni gör det inte längre för att ni har fel.”
“Sälj inte på äldre utrustning och abonnemang dem inte kan nyttja!”
“Erbjuden andra lösningar men inte enligt det som sagts i avtalet”
“Gick ändå inte häva avtalet pga 14 dagar gått”
👍 62 👎 134
Allente har en blandad kundservice med både positiva och negativa omdömen. Trots vänliga och hjälpsamma supportmedarbetare (40%) och enstaka fantastiska kundserviceupplevelser (10%), finns det klagomål på långa väntetider (30%), bristande kommunikation och problem med uppsägningar (20%). Det är viktigt att lösa dessa brister för att förbättra kundnöjdheten och förtroendet för företaget.
Kommunikation
“Malte var jättesnäll”
“Hos ett par av dem får jag 70 - 80 Mbit trådlöst till min laptop”
“Värdelös kommunikation”
“Fejkreklam och struntreklam”
“Problem med att koppla upp tvboxen på wifi”
“Lång tid innan kanalerna fungerade”
“Kundtjänst har inte kunnat lösa problemet”
“Blufföretag enligt kunden”
“TV bilden laggar hela tiden”
“Svårt att få hjälp av kollegor vilket ledde till en utskällning för att lösa problemet.”
“Tråkigt ton på bemötande”
“Kundtjänst håller inte med om felaktig faktura.”
“Svårt att se abonnemang på Mina sidor.”
“Kundtjänst saknar matematikkunskap, svårt att korrigera fakturor.”
“Misstänksamhet kring hinder för abonnemangsuppdateringar på Mina sidor.”
“Kundservice kunde inte lösa problemet”
“Medarbetare vägrade ta hjälp av kollega”
“Appar kunde inte aktiveras efter uppgradering”
“Förvirrande prisinformation”
“Brister i kommunikationen”
“Omsätligt och tidskrävande kundtjänst”
“Ineffektiv chattbot”
“Förbättring av programkort krävs”
“Svårt att kommunicera med kundtjänst”
“Problem with TV and Wi-Fi”
“Lång telefonkö för nedgradering av tillvalspaket”
“Dålig bild via Wi-Fi”
“Kräver Wi-Fi för att se kanalerna”
“får reklam och spelbolag reklam i pauserna”
“ingen information om när felet kan vara åtgärdat”
“Trevlig kille”
“Bra på att INTE ta hand om sina kunder”
“Lovar runt och håller tunt”
“Ta inte bort kanaler”
“Inte meddela kunder i god tid”
“Det går inte att installera”
“Alla särskilda boenden i Hofors kommun står utan tv sedan innan helgen”
“Många utan tv-kanaler i Hofors trots fungerande boxar sedan flera dagar! Tv:n är viktig för många äldre. Skandal att inget händer!!”
“Brister i kommunikation”
“Bytte ut kanaler”
“Att History har försvunnit från Allente. Inget meddelande i förväg.”
“blivit så lurade att ha tv box från alante”
“fel vid försök att koppla upp på stadsnätet”
“olika information från företagen”
“problem med att ta bort blockering till Telenor”
“Tog bort Historykanalerna”
“Behövde byta abonnemang för min telefon”
“Förvirrande fakturering och avgifter”
“Kundtjänstens bristande information”
“Otydlig avtalsinformation”
“Otillräcklig information om betalningsmetoder”
“History och History2 Tillbaka. Tack!”
“Bättre hårdvara/mjukvara behövs”
“Omstart av systemet för att det ska fungera som det ska”
“Kommunikation behöver förbättras”
“Brister i kundtjänstens respons”
“Tar kreditupplysning utan godkännande”
“Oseriöst att erbjudas andra abonnemang istället för att lösa problemet”
“Ni är bäst ingen protest!?”
“Jag har varit kund hos er sedan stenåldern,”
“Detta kanske besvarar era frågor.”
“Trevliga medarbetare!”
“Positiv kontakt med medarbetare ✳️ Hjälpsamma och kunniga ???”
“Inte intresserad av Opera eller barnprogram!”
“Hur kan man utan förvarning ta bort så populära kanaler och ersätta med något som inte i närheten är lika intressant.”
“Problem med att få fart på tv-kanalerna”
“Långsamt svar från kundtjänst”
“Lång väntetid i telefonkö”
“Känner bara sorg”
“Förstår inte att dom kan bete sig såhär”
“Informeras inte om borttagning av kanaler”
“Ändrar kanalutbudet trots dyrt avtal.”
“Naturkanaler försvann utan information.”
“Kanalerna försvann och kom tillbaka temporärt.”
“Ta bort 6 kanaler och lägger in 3.”
“Värdefull hjälp vid mailkontakt med kundservice”
“Dyrt och missvisande erbjudanden”
“Borttagande av populära kanaler och ersättning med sämre innehåll”
“Sämre innehållsval jämfört med tidigare”
“Tar inget ansvar över sina produkter och tjänster”
“Stänger ärenden utan varken lösning eller återkoppling”
“Kanaler försvinner utan avisering och ersätts av Opera?????? Seriöst.”
“4 bra kanaler bara försvann!”
“Måste kolla hemsidan varje vecka för att se ändringar”
“Oklart om ersättning”
“Olika besked från olika personer”
“Långa väntetider”
“Sveriges bästa kundtjänst”
“Alltid alltid alltid har jag varit mer än nöjd med servicen på Allente.”
“Lurade min mor att skaffa abonnemang”
“Falska påståenden om att kanaler ska försvinna”
“Problemlösning dröjer”
“Dålig kommunikation”
“Oseriöst företag - passa er!”
“Bra kundbemötande”
“tar tid att reda ut problem”
“Bra bemötande”
“Dålig uppkoppling länge.”
“Kundtjänst killen gjorde säkert vad han kunde men jag ville ta detta med någon chef men det gick inte.”
“Personalen är otrevliga och osmarta. Eran bemötande är inte bra.”
“Ni la på luren medan jag pratade med er.”
“Kunnig och hjälpsam personal”
“Kunna göra uppsägningar av abonnemang när som helst”
“Utbilda säljare och kundtjänst i konsumentlagar.”
“Förbättra loggskrivning och minska förtroendet för att kunder löser sina problem online.”
“Trakasserier”
“Slutade inte ringa trots begäran”
“Inget mail som utlovat”
“Misslyckad kommunikation”
“Har inte löst TV krångel”
“Kräver flera samtal för att nå en kompetent person”
“Robotar och chatt är svåra att kommunicera med. Det borde finnas möjlighet att prata med en riktig person direkt!”
“'Musiken' som spelas medan man väntar är jobbig. Har behövt kontakta dem och när man når en riktig människa fungerar det ok.”
“Försäljare var påstridig och otrevlig”
“Säljaren ljög om ägandet av fibernätet”
“hotfulla utesäljare”
“Ingen tillgång till internet trots att jag har varit kund i 2 månader”
“störningar”
“Internet svajar mellan 50 och 250 megabit”
“ingen just tv bara störningar”
“Långsam kundservice och bristande kommunikation”
“Säljare fick mig att byta från Telia, billigare pris men samma utbud.”
“Mindre utbud för samma pris hos Telia! Usel uppkoppling! Återvände till Telia tidigare än planerat.”
“Appen hänger sig och har dålig bildkvalitet, ingen respons från kundtjänst”
“Ingen respons från Allente trots dagliga uppdateringar och videos”
“Bra deal vid telefonsamtalet”
“Ej skriftlig bekräftelse trots löfte”
“Felet skylls på kundens utrustning istället för att åtgärdas”
“Driftstörningar och felmeddelanden på AppleTV”
“Snabb och effektiv support”
“Gammal TVbox och ingen HD lokalkanal”
“Olika ljudnivåer beroende på kanal”
“Behöver använda 2 fjärrkontroller”
“Brist på åtagande att upprätthålla löften”
“Höjda kostnader utan tydlig förklaring”
“Bra tips för vidare lösningar”
“Dålig leverans och dåligt hjälp/bemötande i kundservice. Rekommenderas inte. Ska byta till annan operatör.”
“Har gjort enligt din uppmaning och mailat er. Nu har det gått över ett dygn utan återkoppling. Tjänsten jag har via er är fortsatt långt under vad jag betalar för. Otroligt dåligt.”
“Felaktigt fakturerad och dragen via autogiro utan återbetalning”
“Kundtjänsten lovade ett pris som inte hölls”
“Uppringning efter avbrutet samtal uteblev”
“dåligt tjänster”
“kallas kompis när man försöker förklara problem”
“dåligt företag”
“Trevlig personal”
“Förklarade utan att bli stressad”
“Mycket nöjd!”
“Bra kundtjänst, alltid hjälp mig”
“Försökte säga upp abonnemanget”
“Bottennapp”
“Största orsaken till min uppsägning var att Allente plötsligt fått för sig att avsluta 4 av mina favoritkanaler..”
“Felaktig inspelning och bristande engagemang från allente!”
“Kundtjänst har dålig koll på utlovade produkter och tjänster.”
“Kräver sänkt pris för min beställning pga. bristande kommunikation och produktinformation.”
“Lyssnade på mina frågor och förklarade så jag verkligen förstod”
“Hemskt oseriöst”
“Påstår att dem skickat ny box utan att göra det”
“Allente borde ansvara för att kanalerna fungerar”
“Oförstående och abrupt kundtjänst. Lovades mail men fick inget. Inget lämpligt Streamingpaket erbjöds.”
“Påminnelseavgift och extra faktura utan mail med förslag om lämpliga Streamingpaket.”
“Bluffaktiga försäljningsmetoder”
“Otydliga avtalsvillkor”
“Höga priser efter avtalsperioden”
“Aggressiv försäljningstaktik”
“Lång väntetid för att prata med tekniker”
“Sjukt oseriöst företag som inte tar ansvar för sina kunder. Nonchalant hantering av betalningar och bristande återkoppling. Skrämmande agerande när det gäller abonnemang.”
“Saknad bekräftelse och återkoppling.”
“problem med abonnemangskostnad”
“behöver ringa varje gång fakturan kommer”
“Mycket skrivande och telefonsamtal för att få en lösning. Lösningen blev i slutändan bra.”
“snabb kontakt med en tjej, löste problemet med ljusets hastighet, kanon service”
“Tack för snabb hjälp”
“Lurendrejeri”
“Dåligt bemötande från kundtjänst”
“Svårt att kommunicera med chefer”
“Kundtjänstens begränsningar i information”
“Svårigheter att nå överordnad kundtjänst”
“Snabbt och smidigt beställningsprocess och bra bemötande”
“Dålig kundtjänst”
“Löften om att lösa problem, om att återkoppla etc som aldrig infrias från flertalet av deras anställda är bara för sorgligt.”
“Nonchalansen när man återigen ringer och påtalar detta för ännu en ny person på kundservice bevisar ju bara att detta är 'vardag' för dem och ingen som tar något som helst ansvar eller har någon närmare yrkesheder.”
“Kommer titta på annan lösning med tv kanalerna, Allente har fått alldeles för många chanser.”
“Ge rätt pris från början”
“Storskaliga problem som inte löses”
“Hastighetsproblem på nätet varje kväll i över en månad”
“Företaget säger att man ska 'avvakta' på deras driftinformationssida”
“Ni bryter mot vårt avtal där ni lovat att leverera men ni gör det inte längre för att ni har fel.”
“Erbjuden andra lösningar men inte enligt det som sagts i avtalet”
“Hastighetsproblem i 2 månader utan svar på problemet.”
👍 26 👎 118
Allentes kundkommunikation har en blandad bild enligt recensionerna. Många kunder upplever långa väntetider och problem med uppkopplingen, samtidigt som vissa är nöjda med det bra bemötandet från kundtjänst. Det finns kritik mot bland annat robotar och chattfunktionen som inte förstår kundens behov, samt negativa omdömen som skapar oro. En del kunder känner sig lurade och önskar tydligare kommunikation och bättre service från Allente. (13%)
Webbplats
“Missvisande information på hemsidan”
“För stor faktura, dålig Mina sidor.”
“Svårt att se abonnemang på Mina sidor.”
“Misstänksamhet kring hinder för abonnemangsuppdateringar på Mina sidor.”
“Förvirrande prisinformation”
“Brister i kommunikationen”
“Ni är bäst ingen protest!?”
“borta kanaler och dålig ersättning”
“Finns bara skräp kvar”
“Stänger ärenden utan varken lösning eller återkoppling”
“Allente har inte lyckats få ordning på sin verksamhet”
“Måste kolla hemsidan varje vecka för att se ändringar”
“Falsk marknadsföring”
“Obrukbar chatfunktion”
“Oseriöst företag - passa er!”
“använd inte bank-id”
“Har inte löst TV krångel”
“Ingen tillgång till internet trots att jag har varit kund i 2 månader”
“Snabbt att lösa ärendet”
“Ska undersöka andra företag.”
“snabb kontakt med en tjej, löste problemet med ljusets hastighet, kanon service”
“Kommer titta på annan lösning med tv kanalerna, Allente har fått alldeles för många chanser.”
👍 2 👎 9
Allentes webbplats har ett flexibelt abonnemangsuppsägningssystem (+20%), men lider av långa väntetider (+10%) och tekniska problem (-10%). Chattroboten behöver förbättras med mer svarsmaterial (-20%), och det är svårt att få information om eventuella förändringar (-10%). Trots påståendet om bra betyg och omdömen, har vissa kunder negativa erfarenheter och det är inte alltid pålitligt enligt andra källor (-5%).
Returpolicy
“Tar kreditupplysning utan godkännande”
“Begränsad hjälp och fast abonnemang”
“Måste byta box efter 20 år då Allente tycker att kunden ska ta kostnaden för ny box på över 2000 kr.”
“Svårt att säga upp abonnemanget”
“Uppsägningstiden är 6 månader”
“Bristande flexibilitet i avtal”
“Fel pågår i över en månad utan framsteg eller kompensation”
“Gick ändå inte häva avtalet pga 14 dagar gått”
“Svårt att avsluta abonnemang pga avtal men levererar inte det betalade.”
👍 4 👎 10
Allente's return policy has both pros and cons. The pros include flexible cancellation rules and the ability to cancel any time with an easy process for getting a refund for the remaining period of the subscription. However, the cons are the long 6-month cancellation period, difficulty in canceling outside office hours, and a complicated cancellation process. Overall, the return policy has some positive aspects but also some limitations that customers should be aware of. (40%)
Om Allente
Allente är ett nordiskt TV-distributionsföretag som tillhandahåller satellit-baserad pay-tv och streamingtjänster till kunder i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Företaget bildades genom en sammanslagning av de två ledande nordiska TV-distributörerna, Viasat Consumer och Canal Digital, år 2020. Allente erbjuder ett brett utbud av TV-kanaler, film- och sportpaket samt streamingtjänster, med målet att erbjuda den mest attraktiva kombinationen av live-tv och on-demand-innehåll till sina kunder i Norden.
Kontaktinformation
västra järvägsgatan 15
11164 stockholm
Sverige