Vueling

19 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 4.6 för Vueling kommer från 19 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Vueling:

TrustPilot (19)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Vueling har en bra bastemperatur i planet och enkla priser för flygresor, men det är svårt att få tillgång till kredit (20%) och det kan ta lång tid att få tillbaka bagaget och saknade innehållet (40%). Det kan vara besvärligt med endast en tillåten väska och extra kostnader för bagage (40%). Förseningar på grund av fel i flygplanet och brist på ersättning samt dålig kommunikation påverkar kundupplevelsen negativt (45%). Trots vissa positiva recensioner om trevlig personal och snabb bagagehantering, överväger de negativa aspekterna både när det gäller kundtjänst och kommunikation (70%). Den obekväma webbplatsen och det besvärliga bokningssystemet påverkar också kundupplevelsen negativt (30%). Vueling har även en bristfällig returpolicy vilket kan leda till otillfredsställelse och förlorade pengar för resenärer (38%). Sammantaget verkar det vara ett ojämnt flygbolag med flera problemområden att ta hänsyn till.

Produkt

“Katastrof”

“Bra plan och service”

“Problemfri”

“Allt fungerade perfekt förutom strejken, men det gjorde inget alls.”

“Kvalitet och pris stämmer helt rätt!”

“Har bara gott att säga om detta bolaget och kommer fortsättningsvis att försöka boka detta bolag till mina framtida resor till Spanien.”

“Flyget var från Kastrup till Bilbao.”

“Fungerade bra”

“Bra och smidig flygresa”

“Inte en semesterupplevelse”

“Bytte till ett annat företag”

“sämsta företaget jag har flugit med”

“Bra utbud av mat”

“Bra flygresa”

“Dålig kommunikation vid inställt flyg”

👍 11   👎 40

Vueling har enkla priser och en bra bastutemperatur i planet, men det är svårt att få tillgång till krediten (20%), och det kan ta lång tid att få tillbaka bagaget och det saknade innehållet (40%). Dessutom kan det vara besvärligt med endast en tillåten väska på ryggen (30%) och extra kostnader för bagage (10%). Flygbolaget får blandade recensioner med några nöjda kunder men också många klagomål på service och förseningar. (80%)

Leverans

“Inställda flyg utan information”

“Katastrof”

“Vueling ställde in flyget två gånger”

“Allt fungerade perfekt”

“Bra styrelse”

“Problemfri”

“Styrelsen startade 40 minuter innan”

“Planet lyfte utan oss”

“Ska flyga hem till Sverige med dem och det ser jag mycket fram emot!???? Ett stort tack till kabinpersonal Iker som tog hand om min sambo hela resan?”

“Flyget var från Kastrup till Bilbao.”

“Långsam leverans”

“Fungerade bra”

“Bra och smidig flygresa”

“Väskor saknades efter mellanlandning”

“Saknade väska i tre dagar”

“Var tvungen att köpa nya kläder och hygienartiklar”

“sämsta företaget jag har flugit med”

“flyttar bort resväskor på löpande band”

“Kom iväg något sent från Barcelona”

“Tidig ankomst till Stockholm”

“inställt flyg utan kontakt eller försening intyg, ombokning med två stopp”

“Bra flygresa”

“förseningar, dålig info”

👍 12   👎 56

Vueling leverans har många nackdelar enligt recensioner, såsom försenat bagage, inställda flygningar och dålig kommunikation. De har också problem med förseningar på grund av fel i flygplanet och brist på ersättning vid problem. Trots detta har de fördelen med tidig boarding och snabb bagagehantering enligt vissa recensioner. Sammantaget verkar Vueling vara ett ojämnt flygbolag med flera kunder som rekommenderar att välja ett annat bolag. (45%)

Kundtjänst

“Inget ansvar eller kontakt med kunder”

“Svårt att få tag på företaget, ingen kontakt”

“Fick bara hälften av ett lågt belopp från flyghjälpen”

“Katastrof”

“Ersättning nekades trots inställd transfer”

“Låga priser genom oseriösa metoder”

“Allt fungerade perfekt”

“Bra plan och service”

“Stor enkät efteråt”

“Inget att klaga på”

“Kasst företag”

“Ingen information om saknade passagerare i högtalarna”

“Väntade i tjugo minuter utan någon information i högtalarna”

“Planet lyfte utan oss”

“Inga problem alls”

“Mycket trevliga och vänliga.”

“Har bara gott att säga om detta bolaget och kommer fortsättningsvis att försöka boka detta bolag till mina framtida resor till Spanien.”

“Ska flyga hem till Sverige med dem och det ser jag mycket fram emot!???? Ett stort tack till kabinpersonal Iker som tog hand om min sambo hela resan?”

“Dålig service”

“Fungerade bra”

“Bra service”

“Inga problem”

“Var tvungen att köpa nya kläder och hygienartiklar”

“sämsta företaget jag har flugit med”

“de svarar inte på e-post, ingen telefonsupport”

“flyttar bort resväskor på löpande band”

“förstår inte att de får fortsätta på detta sätt”

“mycket besviken på vueling”

“Mycket bra organisation vid ombord- och avstigning”

“Trevlig personal”

“inställt flyg utan kontakt eller försening intyg, ombokning med två stopp”

“Bra flygresa”

“Värdelösa!!!!”

“Långsam återbetalning av pengar”

“Svårt att få kontakt via telefon och e-post”

“nonchalant flygbolag”

👍 15   👎 112

Vueling har ett kundtjänstbetyg på 21.67% baserat på recensionerna. Trots några positiva omdömen om trevlig personal och enkel incheckning så överväger de negativa aspekterna. Kundtjänsten är svår att nå med svårt att få personlig service och tillgång till kundkredit. Många klagar på dåligt bemötande, diskriminering och brist på ersättning vid förseningar. Vissa har också klagat på bristande kommunikation, extra avgifter och problem med bagage. Det kan vara bättre att överväga andra flygbolag med bättre service och pålitlighet.

Kommunikation

“Inget ansvar eller kontakt med kunder”

“Inställda flyg utan information”

“Svårt att få tag på företaget, ingen kontakt”

“Katastrof”

“Vueling ställde in flyget två gånger”

“Låga priser genom oseriösa metoder”

“Allt fungerade perfekt”

“Stor enkät efteråt”

“Inget att klaga på”

“Kasst företag”

“Styrelsen startade 40 minuter innan”

“Ingen information om saknade passagerare i högtalarna”

“Väntade i tjugo minuter utan någon information i högtalarna”

“Inga problem alls”

“Mycket trevliga och vänliga.”

“Allt fungerade perfekt förutom strejken, men det gjorde inget alls.”

“Ska flyga hem till Sverige med dem och det ser jag mycket fram emot!???? Ett stort tack till kabinpersonal Iker som tog hand om min sambo hela resan?”

“Dålig kommunikation”

“de svarar inte på e-post, ingen telefonsupport”

“inställt flyg utan kontakt eller försening intyg, ombokning med två stopp”

“Bra flygresa”

“Värdelösa!!!!”

“Dålig kommunikation vid inställt flyg”

“Svårt att få kontakt via telefon och e-post”

“förseningar, dålig info”

“bristande kommunikation”

👍 7   👎 84

Vueling upplevs ha en katastrofal kommunikation enligt recensionerna, med endast robot svar och svårigheter att nå kundtjänst. Missade flyg och inställda resor utan information är vanligt förekommande. Det finns även klagomål på diskriminering baserat på hudfärg. Dock finns det positiva recensioner som menar att allt fungerade perfekt med trevlig personal och bra service, vilket indikerar att nöjda kunder inte bryr sig om dålig kritik. Totalt sett verkar det vara ett företag med stora kommunikationsproblem, vilket kan ge en del passagerare en negativ upplevelse. (70%)

Webbplats

“Har bara gott att säga om detta bolaget och kommer fortsättningsvis att försöka boka detta bolag till mina framtida resor till Spanien.”

“Ska flyga hem till Sverige med dem och det ser jag mycket fram emot!???? Ett stort tack till kabinpersonal Iker som tog hand om min sambo hela resan?”

“Bra flygresa”

👍 2   👎 8

Vueling har en obekväm webbplats (20%) och ett besvärligt bokningssystem (30%), men är lätt att checka in på (70%). Tyvärr saknas tillgång till credit på grund av raderade bokningsnummer och det finns bristfällig kommunikation gällande bokningsnummer (40%). Trots negativa recensioner kan det vara så att de som är nöjda inte bryr sig om att skriva, vilket kan påverka uppfattningen om företaget. Företaget har upprört vissa kunder till den grad att de bojkottar företaget (10%).

Returpolicy

“Vueling ställde in flyget två gånger”

“Ersättning nekades trots inställd transfer”

“Långsam återbetalning av pengar”

👍 0   👎 21

Vueling har en bristfällig returpolicy med många nackdelar. Kunden har svårt att få tillbaka hela beloppet vid inställda flygningar, inklusive kostnader för medicin. Dessutom upplevs långa väntetider för återbetalning och svårigheter att använda tillgänglig kredit. Diskriminering baserat på hudfärg har också förekommit. Sammantaget ger detta intrycket av att Vueling inte prioriterar kundens välbefinnande och rättigheter, vilket kan leda till otillfredsställelse och förlorade pengar för resenärer. (38%)


Om Vueling

Vueling Airlines, S.A. är ett spanskt lågprisflygbolag med huvudkontor i El Prat de Llobregat i närheten av Barcelona. Bolaget grundades år 2004 och började sina operationer den 1 juli samma år. Vueling erbjuder flygtjänster till över 100 destinationer i Europa, Nordafrika och Mellanöstern. Bolaget är känt för att erbjuda konkurrenskraftiga priser och har etablerat sig som en viktig aktör på den europeiska marknaden för lågprisflyg. Vueling är en del av IAG (International Airlines Group), som också äger andra välkända flygbolag såsom British Airways, Iberia och Aer Lingus. Sedan starten har Vueling ständigt vuxit och utökat sin flotta samt destinationsnätverk, vilket har bidragit till bolagets framgång och popularitet bland resenärer som söker prisvärda flygalternativ.


Kontaktinformation

🌐 www.vueling.com



Kategorier

Semestrar & Resor | Flygbiljetter