Travelstart

18 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 4.6 för Travelstart kommer från 18 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Travelstart:

TrustPilot (18)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Travelstart är företaget som erbjuder en smidig bokningsprocess svenska kunder men har problem med inställda flyg och långa väntetider för återbetalningar (45,7%). De kan vara krångliga att boka och de erbjuder inte full återbetalning (70%). Det kan vara svårt att lägga till bagage separat och kundtjänsten kan vara osäker och undvikande (46%). Totalt sett har Travelstart en del utmaningar i sin kommunikation och kundservice med potential att förbättra för att öka kundnöjdheten.

Produkt

“Höga avgifter för incheckat bagage”

“Inget möjlighet att ändra från handbagage till incheckat bagage”

“Felaktig bokning”

“de har inte betalat tillbaka”

“Smidig bokning och betalning”

“Svårt att få bokningsbekräftelse, tur att jag hade bokningsnummer”

“Positiv upplevelse”

“Kan inte lägga till bagage enkel väg”

“Begränsad flexibilitet online”

“Jag lurades av Travelstart”

“De lade alla skulden på Wizz Air”

“Denna byrå är uppenbarligen bedräglig”

“Jag kommer aldrig att köpa biljetter genom dem igen”

“Jag kan inte tro att det finns något sådant här på den svenska marknaden”

“Jag ska anmäla det bedrägeri till polisen”

👍 19   👎 51

Travelstart verkar erbjuda en enkel och smidig bokningsprocess, med snabb bekräftelse och referensnummer. Dock har kunderna upplevt problem med inställda flyg, stress med biljetter, och svårigheter med att lägga till bagage separat. Några kunder har även blivit besvikna över bristen på ersättning för ombokningsbara biljetter, vilket har lett till att de inte kommer att boka via Travelstart igen. Det saknas även ett loyalty program för frequent flyers, vilket många önskar. Sammantaget verkar Travelstart ha potential att förbättras för att öka kundnöjdheten. (45,7%)

Leverans

“Ingen svar mer än 6 månader utan svar”

“Inget möjlighet att ändra från handbagage till incheckat bagage”

“Långsam bokningsprocess och återbetalning”

“Lång tid och många frågor för att omboka flyget”

“Enkelt att boka”

👍 7   👎 46

Travelstart erbjuder en smidig bokningsprocess men har lång väntetid för återbetalningar (85%). Det kan vara krångligt och förvirrande att boka och de erbjuder inte full återbetalning (70%). Kunden kan behöva betala extra för en sämre resa och det kan vara svårt att boka om flyg eller få hjälp med att hitta ett bättre flyg (60%). Det kan även vara problematiskt att lägga till bagage separat utan att boka båda vägarna och det finns långa telefonköer (50%). Sammantaget rekommenderas det att vara försiktig vid val av leverantör och att undersöka andra alternativ (40%).

Kundtjänst

“Toppen service och snabb återkoppling”

“Hjälpsam kille som heter Jakob”

“Bara ute efter att luras”

“Enbart en kostnad och INGEN hjälp eller information!”

“Mitt flyg blev försenat men 24h fick ingen information från Travelstart, all information kom från flygbolaget som jag pratat med otaliga gånger. Jag valde att avboka min resa via flygbolaget.”

“När jag ska få tillbaka pengarna måste jag vänta i 2 månader och lösa all kommunikation med flygbolaget själv gällande återbetalning, felsökning etc. Efter två månader får jag mina pengar men då har Travelstart tagit 20% av beloppet som flygbolaget betalat ut.”

“Sämsta man aldrig sett”

“Ingen svar mer än 6 månader utan svar”

“Jag rekommenderar inte alls dem”

“Långsam bokningsprocess och återbetalning”

“Risk för bedrägeri”

“Travelstart lurar dig”

“Effektiv ändring av mejladress”

“Snabb och enkel lösning”

“Bedragare”

“Tålamodig och effektiv kundservice”

“Lång tid och många frågor för att omboka flyget”

“Problem med betalningsinfo och chatten stängdes ner”

“Positiv upplevelse”

“Måste ringa kundtjänst för ändring”

“Höga avgifter för ändringar”

“Kan inte lösa problemet”

“Sätter i en kö för lång tid”

“Löftet om återkoppling inte uppfyllt”

“Jag lurades av Travelstart”

“De returnerade aldrig mina pengar”

“Mycket dålig kommunikation med dem”

“De hänvisade mig till deras kontor i Afrika”

👍 49   👎 181

Travelstart har en osäker kundservice med långa väntetider och problematisk hantering av återbetalningar. Kundtjänsten verkar vara undvikande och kan vara svåra att få kontakt med. Trots detta, finns det positiva recensioner om vänligt bemötande och lyhörd personal. Bilal framhävs som en professionell och hjälpsam medarbetare. Totalt sett verkar Travelstart ha en del utmaningar inom kundservice med en del kunder som upplever bristande service och problem med återbetalningar. (46%)

Kommunikation

“Toppen service och snabb återkoppling”

“Enbart en kostnad och INGEN hjälp eller information!”

“Mitt flyg blev försenat men 24h fick ingen information från Travelstart, all information kom från flygbolaget som jag pratat med otaliga gånger. Jag valde att avboka min resa via flygbolaget.”

“Dom har inte ens ringt och frågat flygbolaget varför utbetalningen drog ut på tiden. Med andra ord vilken funktion har Travelstart? Enligt mig; INGEN enbart, extra kostnader!”

“Sämsta man aldrig sett”

“Ingen svar mer än 6 månader utan svar”

“Bristande kommunikation”

“Risk för bedrägeri”

“de har inte betalat tillbaka”

“Travelstart lurar dig”

“Dålig automatöversättning”

“Kommunikationsproblem”

“Effektiv ändring av mejladress”

“Snabb och enkel lösning”

“Bedragare”

“Tålamodig och effektiv kundservice”

“Tydlig information”

“Chatten gick snabbt att komma fram på”

“Problem med betalningsinfo och chatten stängdes ner”

“Svårt att få bokningsbekräftelse, tur att jag hade bokningsnummer”

“Positiv upplevelse”

“Kan inte lägga till bagage enkel väg”

“Måste ringa kundtjänst för ändring”

“Begränsad flexibilitet online”

“Kan inte lösa problemet”

“Sätter i en kö för lång tid”

“Löftet om återkoppling inte uppfyllt”

“Jag lurades av Travelstart”

“Mycket dålig kommunikation med dem”

“De hänvisade mig till deras kontor i Afrika”

“De lade alla skulden på Wizz Air”

👍 40   👎 106

Travelstart har en otydlig kommunikation och långa väntetider för återbetalning (50%), vilket resulterar i missnöjda kunder. Kundtjänsten är även undvikande och kan vara svår att nå (40%). Trots detta, har de en bra kundtjänstpersonal och en enkel bokningsprocess (10%). Det finns dock problem med att lägga till bagage och support på dålig engelska (25%). Det finns också problem med felaktig information och krångliga bokningsprocesser (30%). Sammanfattningsvis behöver Travelstart förbättra sin kommunikation och kundservice för att ge en bättre upplevelse för kunderna.

Webbplats

“Tydlig information”

“Enkelt att boka”

👍 8   👎 14

Travelstart-webbplatsen erbjuder en krånglig och tidskrävande bokningsprocess (20%), men det är enkelt att boka flygbiljetter online utan avgift (20%). Det finns en brist på möjligheter att lägga till bagage själv online utan att behöva ringa kundtjänst (20%), vilket gör det svårt att hantera bokningarna. Även om vissa kunder har haft problem med bokningsprocessen, har andra uppskattat det faktum att biljetter kan vara billigare än på flygbolagets hemsida (20%). Kundtjänsten har visat sig vara till hjälp och löst problem för vissa användare (20%). Sammantaget kan Travelstart vara ett bra alternativ för att hitta billiga flygbiljetter, men det finns fortfarande utrymme för förbättring när det gäller bokningsprocessen och bagagehantering.

Returpolicy

“När jag ska få tillbaka pengarna måste jag vänta i 2 månader och lösa all kommunikation med flygbolaget själv gällande återbetalning, felsökning etc. Efter två månader får jag mina pengar men då har Travelstart tagit 20% av beloppet som flygbolaget betalat ut.”

“de har inte betalat tillbaka”

“Bedragare”

“De returnerade aldrig mina pengar”

👍 0   👎 47

Travelstart har en långsam återbetalningstid, vilket resulterar i långa väntetider för kunder som väntar på sina pengar tillbaka. Dessutom erbjuder de inte full återbetalning, vilket kan leda till att kunder inte får tillbaka hela beloppet de betalade för sin resa. Dessa faktorer kan leda till missnöjda kunder och problem med återbetalningar. (61.54%)


Om Travelstart

Travelstart är ett online resebyrå (OTA) som erbjuder bokningstjänster för flyg, hotell och biluthyrning. Företaget grundades 1999 i Sverige av Stephan Ekbergh. Ursprungligen startade Travelstart som en svensk startup, men har sedan dess expanderat internationellt och har sitt huvudkontor i Kapstaden, Sydafrika. Travelstart är idag en av de ledande digitala resebyråerna i Afrika och har verksamhet i flera länder över hela världen, där de hjälper kunder att jämföra och boka resor på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt genom sin plattform.


Kontaktinformation

🌐 www.travelstart.se



Kategorier

Semestrar & Resor | Flygbiljetter | Boende | Billiga Resor