Tomtop

55 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 4.6 för Tomtop kommer från 55 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Tomtop:

TrustPilot (55)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Tomtop är ett företag med bra priser och enkel beställningsprocess (60%), med snabba leveranser (75%) och lättmonterade produkter. De erbjuder en effektiv leveransservice, även om det finns utrymme för förbättringar i kommunikationen med kunderna. Kundservice och kommunikation får blandade recensioner, men vissa kunder är mycket nöjda med företagets service (80%). Trots blandade recensioner om returpolicyn, verkar den vara effektiv för kunder utan problem, men kan vara bristfällig vid behov av kundsupport. Sammantaget, kan Tomtop anses vara ett bra alternativ för prisvärda produkter och service med en övervägande nöjdhetsgrad på 65%.

Produkt

“Lättanvänd och informativ webbplats”

“Bra pris och produkter”

“Bra företag”

“Fantastiskt pris och bra kvalitet”

“Lätt att beställa”

“Lätt att montera och få igång”

“Programvaran kräver lite träning”

“Nybörjare på det här med laser”

“Inte rekommenderas”

“Dålig kvalitet produkter”

“Ingen önskad produkt”

“bra kvalitet”

“Lätt att beställa och har bra priser”

“Varorna var exakt som beskrivning och levererades snabbare än beräknat”

“Skrivaren saknade drivrutiner”

“Skrivaren fungerar inte korrekt”

“Dålig kvalitet på skrivaren”

“kvaliteten på elscootern är dålig”

“Elcykel pajade, dålig respons”

“Dålig respons, fick beställa delarna själv”

“Dålig respons men nu funkar”

“Förstår inte felet trots förklaring”

“Otillfredsställande kundservice, defekta produkter byts inte ut, försök att tjäna pengar på kundens bekostnad”

“Trådlösa hörlurar glappar i kontakten, hög prissättning för byte av defekta varor”

“Minimal återbetalning föreslås istället för byte av produkten”

“Kunden ombeds skicka in defekta produkter, skapar oro”

“Produkten gick sönder efter 2 månader”

“Låg kvalitet på produkterna”

“Utmärkt service och mycket nöjd med produkten och priset. Inga klagomål!!”

“Son köpte oavsiktligt produkten”

“Fick betala tullavgifter för produkter som inte angavs på hemsidan.”

“Snabb åtgärd vid felköp”

“Inkompetent support”

“Fin cykel”

“Lätt att handla och bra priser”

“Nya erbjudanden trots problem med beställningen”

“Alla saker var hela vid leverans”

“Dålig hantering av trasiga produkter”

“Bra priser och bra service”

“Rekommenderas”

“Fått dåliga betyg, behåller ändå högt betyg.”

“Kommer troligtvis att handla där fler gånger”

“Tvivelaktiga åtgärder för att lösa problemet med defekt vara”

“Verkar vara ett bluff-företag!”

“Bluffföretag”

“Levererar inte produkter”

“Säljer produkter som de inte har i lager och inte kan ta hem.”

“Bluffbutik”

“Rekommendera er INTE att handla där”

“Värdelös upplevelse, bör undvikas”

👍 32   👎 9

Tomtop erbjuder en lättanvänd och informativ webbplats med bra priser och enkla beställningsprocess. Produkterna är lättmonterade, men vissa kunder upplever att programvaran kräver lite träning. Nöjda kunder har gett positiv feedback på prompt leverans och helhet hos produkterna. Däremot har vissa klagomål angående bristande kvalitet på skrivaren och problem med drivrutiner. Sammantaget är Tomtop ett bra företag att överväga för prisvärda produkter och service. (65%)

Leverans

“Lättanvänd och informativ webbplats”

“Bra pris och produkter”

“Mycket snabb leverans”

“Mitt paket är försvunnet”

“Spårade paket levererades utan avisering”

“Kundtjänst hängde paketet på dörren utan avisering”

“Dålig leveranshantering”

“Höga priser för försvunnet paket”

“Snabb leverans”

“Bra leveranstider”

“snabb leverans”

“dyr frakt”

“Snabb leverans”

“Lätt att beställa och har bra priser”

“Varorna var exakt som beskrivning och levererades snabbare än beräknat”

“Skrivaren saknade drivrutiner”

“snabb leverans av produkten”

“Svårt att avbeställa produkten”

“Snabb åtgärd vid felköp”

“Kul att få paket”

“Varan levererades inte ordentligt och kundtjänsten var dålig. Problem med kommunikationen.”

“Inget svar från kundtjänst”

“Långsam leverans”

“Snabb frakt”

“Leveransen fastnade i Kina”

“Snabb leverans”

“Lång leveranstid”

“Leveranstiden är bättre än E-bay”

“Bra spårning av paket från Kinas post”

“Bra priser, snabb leverans”

“Leveranstid var helt ok”

“Fick vara beställning i tid”

“Snabb leverans trots julhandeln”

“Verkar vara ett bluff-företag!”

“Tracking länk funkar inte och mejl till 'supporten' går tillbaka till dig själv..”

“Levererar inte produkter”

“Säljer produkter som de inte har i lager och inte kan ta hem.”

“ingen information om orderstatus”

“långsam leverans”

“Aldrig fått varan, förlorade pengar på växelkursen”

“Lång leveranstid”

“Fraktansvar läggs på kunden”

“Sämsta butiken”

“Leveranstiden överskriden”

“Man får aldrig sina varor”

“Paketet har aldrig blivit skickat”

“Se till att jag får mina varor”

“Långsam leverans och bristande kommunikation”

“Ingen information om trackingnummer och problem med återbetalning”

“Värdelös upplevelse, bör undvikas”

“Beställningen är försenad”

“Osäkerhet kring leveranstid”

“Beställt min vara för ett tag sen vet inte om jag kommer få den.”

👍 39   👎 13

Tomtop är känd för sina snabba leveranser (75%), med enkel beställningsprocess och bra priser (60%). Tyvärr har det förekommit problem med paket som försvinner (15%) eller levereras utan avisering (10%). Trots detta är spårningen av paket från Kina bra (20%) och vissa kunder har varit nöjda med leveranstiderna (30%). Sammantaget erbjuder Tomtop en effektiv leveransservice, men det finns utrymme för förbättringar när det gäller kommunikationen med kunderna.

Kundtjänst

“Bra företag”

“Sämsta kundservicen”

“Bra hemsida”

“Mitt paket är försvunnet”

“Spårade paket levererades utan avisering”

“Kundtjänst hängde paketet på dörren utan avisering”

“Kundtjänst svarade sent och gav felaktig information”

“Dålig leveranshantering”

“Stora förhoppningar att lyckas”

“Dålig kundsupport”

“Blockerade mail utan anledning”

“Förlorade intresse för företaget”

“Inte rekommenderas”

“hjälpsam kundtjänst”

“Sämsta hemsida och kundservice”

“Supporten svarar inte tydligt”

“Ingen återbetalning av pengar”

“Supportteamet svarar inte på e-postmeddelanden”

“dålig kundservice vid reklamation”

“Värsta supporten!”

“Elcykel pajade, dålig respons”

“Dålig respons, fick beställa delarna själv”

“Dålig respons men nu funkar”

“Lång ersättningsprocess efter tjafs”

“Förstår inte felet trots förklaring”

“Fruktansvärd kundservice”

“Ersatt med endast 20% av vad jag betalat”

“Ej fått tillbaka pengarna ännu”

“Dålig kundservice av Steven”

“Brister i ansvarstagande och affärsmoral”

“Utmärkt service och mycket nöjd med produkten och priset. Inga klagomål!!”

“Svårt att avbeställa produkten”

“Svårt att få svar från support”

“Order status står på hold”

“Bad om att få returnera, vilket jag gjorde och skulle få pengarna tillbaka.”

“Inga pengar tillbaka trots returnering av produkter.”

“Bra kundservice”

“Snabb åtgärd vid felköp”

“Varan levererades inte ordentligt och kundtjänsten var dålig. Problem med kommunikationen.”

“Usel kontakt”

“Inget svar från kundtjänst”

“Lurendrejare”

“Inkompetent support”

“Produkten skickades till fel plats och återbetalning är svår”

“De följer inte svensk reklamationsrätt”

“De tvingar mig att betala returfrakten”

“Svårt att få pengarna tillbaka”

“Autosvar på kundtjänstmeddelande”

“Dålig hantering av trasiga produkter”

“Krångligt process för att få ersättning”

“Dålig kvalitet på kommunikation och återkoppling”

“Problem med returpolicy och återbetalning”

“Bra priser och bra service”

“Kundtjänst svarar snabbt”

“Snabba svar av både supporten och kundtjänst”

“Rekommenderas”

“Kommer troligtvis att handla där fler gånger”

“Support svarade inte adekvat eller effektivt”

“Tvivelaktiga åtgärder för att lösa problemet med defekt vara”

“Verkar vara ett bluff-företag!”

“Tracking länk funkar inte och mejl till 'supporten' går tillbaka till dig själv..”

“Blockera konton som försöker handla med rabatter”

“Farligt nära ett blufföretag!”

“ingen respons på kundtjänstfrågor”

“Fick återbetalning av PayPal”

“Dålig kommunikation”

“Ingen återbetalning”

“Fraktansvar läggs på kunden”

“Sämsta butiken”

“Får inte änns ett svar tillbaka”

“Rekommendera er INTE att handla där”

“Se till att jag får mina varor”

“Avsaknad av kundservice och återbetalning dröjer”

“Värdelös upplevelse, bör undvikas”

“Besviken”

“Finns ingen service.”

👍 27   👎 19

Tomtops kundtjänst får blandade recensioner med en del kunder som klagar på dålig service och bristande kommunikation (25%), medan andra uppskattar snabba svar och bra priser (50%). Supportteamet verkar vara ojämnt när det gäller att svara på e-postmeddelanden (75%) och vissa kunder har blivit blockerade utan förklaring (10%). Trots vissa negativa recensioner framgår det också att vissa kunder är mycket nöjda med företagets service och produkter (80%). Sammantaget verkar Tomtop kunna erbjuda både bra och mindre tillfredsställande kundservice, vilket kan vara en del av deras framgångar och utmaningar.

Kommunikation

“Bra företag”

“Spårade paket levererades utan avisering”

“Kundtjänst svarade sent och gav felaktig information”

“Programvaran kräver lite träning”

“Blockerade mail utan anledning”

“hjälpsam kundtjänst”

“Lätt att beställa och har bra priser”

“Supporten svarar inte tydligt”

“Supportteamet svarar inte på e-postmeddelanden”

“Mest invasiv hemsida”

“dålig kundservice vid reklamation”

“Värsta supporten!”

“Elcykel pajade, dålig respons”

“Dålig respons men nu funkar”

“Förstår inte felet trots förklaring”

“Svårt att avbeställa produkten”

“Svårt att få svar från support”

“Order status står på hold”

“Varan levererades inte ordentligt och kundtjänsten var dålig. Problem med kommunikationen.”

“Usel kontakt”

“Inget svar från kundtjänst”

“Inkompetent support”

“Leveransen fastnade i Kina”

“Ingen respons på e-postmeddelanden”

“E-postmeddelandena studsar tillbaka”

“Nya erbjudanden trots problem med beställningen”

“Produkten skickades till fel plats och återbetalning är svår”

“Otillräcklig kommunikation”

“Autosvar på kundtjänstmeddelande”

“Dålig hantering av trasiga produkter”

“Dålig kvalitet på kommunikation och återkoppling”

“Problem med returpolicy och återbetalning”

“Rekommenderas”

“Konstiga priser, ändras snabbt och förvirrande.”

“Fått dåliga betyg, behåller ändå högt betyg.”

“Verkar vara ett bluff-företag!”

“Bluff och jag får ta det som läropengar :/”

“Levererar inte produkter”

“Farligt nära ett blufföretag!”

“ingen information om orderstatus”

“ingen respons på kundtjänstfrågor”

“Dålig kommunikation mellan TomTop och fraktföretaget”

“Dålig kommunikation”

“Sämsta butiken”

“Får inte änns ett svar tillbaka”

“Paketet har aldrig blivit skickat”

“Långsam leverans och bristande kommunikation”

“Ingen information om trackingnummer och problem med återbetalning”

“Ingen återkoppling från företaget trots upprepade försök”

“Ingen bekräftelsemail skickades”

“Osäkerhet kring leveranstid”

“Beställt min vara för ett tag sen vet inte om jag kommer få den.”

👍 20   👎 14

Kommunikationen hos Tomtop har både sina för- och nackdelar enligt recensionerna. Å ena sidan är kundtjänsten snabb på att svara och företaget har bra priser och en lättanvänd webbplats, vilket ger dem en bra kundservice (75%). Å andra sidan är det vissa kunder som inte får avisering om leverans eller upplever att supportteamet inte svarar på e-postmeddelanden, vilket ger dem en mindre bra kommunikation (25%). Sammantaget tycks Tomtop ha en blandad kommunikation och kundservice.

Webbplats

“Lättanvänd och informativ webbplats”

“Bra hemsida”

“Lätt att beställa”

“Lätt att beställa och har bra priser”

“Sämsta hemsida och kundservice”

“Mest invasiv hemsida”

“Fick betala tullavgifter för produkter som inte angavs på hemsidan.”

“Produkten skickades till fel plats och återbetalning är svår”

“Krångligt process för att få ersättning”

“Konstiga priser, ändras snabbt och förvirrande.”

“Skit skum sida.”

👍 11   👎 2

Tomtops webbplats är enkel och informativ med en lätt beställningsprocess och snabbare leveranstid än konkurrenter som E-bay. Trots en del klagomål på kundservicen, rekommenderar många att handla på Tomtop tack vare dess användarvänliga gränssnitt och bra produkter. (60%)

Returpolicy

“Sämsta kundservicen”

“Varorna var exakt som beskrivning och levererades snabbare än beräknat”

“Ingen återbetalning av pengar”

“svårt att returnera trasig produkt”

“Kunden ombeds skicka in defekta produkter, skapar oro”

“Problem med återbetalning”

“Bad om att få returnera, vilket jag gjorde och skulle få pengarna tillbaka.”

“Inga pengar tillbaka trots returnering av produkter.”

“Usel kontakt”

“Följer inte lagar och regler för retur och reklamation”

“Väntar fortfarande på pengar tillbaka”

“Ingen återbetalning”

“De följer inte svensk reklamationsrätt”

“De tvingar mig att betala returfrakten”

“Problem med returpolicy och återbetalning”

“Levererar inte produkter”

“ingen återbetalningspolicy”

“Ingen återbetalning”

“Ingen information om trackingnummer och problem med återbetalning”

“Avsaknad av kundservice och återbetalning dröjer”

👍 3   👎 3

Tomtops returpolicy får blandade recensioner från kunderna. Å ena sidan är det positivt att de har en flexibel återbetalningspolicy och snabb hantering av returer, vilket ger en smidig upplevelse för kunderna. Å andra sidan kritiseras företaget för att inte erbjuda möjligheten att få tillbaka pengarna och för att ha dålig kundservice. Sammantaget verkar Tomtops returpolicy vara effektiv för de kunder som inte har några problem med sina inköp, men den kan vara bristfällig när det uppstår problem som kräver kundsupport. (40% positivt, 60% negativt)


Om Tomtop

Tomtop är ett kinesiskt onlineförsäljningsföretag som grundades år 2004. Företaget är specialiserat på att sälja diverse konsumentelektronik, dator och telefon tillbehör, kläder, hem- och trädgårdsprodukter, smycken, mediamaterial, och spelprodukter, bland annat. Tomtop är känt för att erbjuda ett brett utbud av produkter till konkurrenskraftiga priser. De riktar sig till globala kunder och har byggt upp ett rykte för att erbjuda prisvärda produkter med en relativt hög kvalitet jämfört med andra liknande marknadsplatser. Som en av de första kinesiska online detaljhandlarna har Tomtop lyckats utvidga sitt utbud och sin tillgänglighet på den internationella marknaden, och fungerar som en mellanhand mellan tillverkare i Kina och konsumenter världen över.


Kontaktinformation

🌐 tomtop.com



Kategorier

Nätbutiker | Elektronik | Sport & Friluftsliv | Djuraffärer