Telenor

Alla recensioner

Telenor

21% Skulle handla här igen

Omdömen, klagomål och kundupplevelser Skriv en recension

Läs erfarenheter och recensioner från företag i Sverige. Ta reda på vilken den bästa nätbutiken är innan du gör din beställning. Tillsammans kan vi bestämma vilket företag som är bäst!

I rampljuset: vad säger våra kunder?

P
Pia
Vilken klasskillnad wow ....... Går från Telia som har varit rena mardrömmen (vi är 6 stycken)från dag 1ordet KATASTROF går ändå inte att beskriva hur uselt detta bolag ärrrrrrrrr! (Se gärna omd...Läs vidare
F
Fredrik
Är hyggligt nöjd men Telenor men när kundtjänst ringer är de väldigt påträngande och vägrar ta ett nej, och så fortsätter att tjata hur bra det är mm fast man sagt nej närmare 5-10 gånger, nästa gå...Läs vidare
M
Manga
Telenor har utsatt mig och min familj för fara. Faktiskt den sämsta service jag varit med om, som även har utsatt mig och min familj för risker. Mina barn. Fruktansvärt. Ville begära ut det inspel...Läs vidare
S
Sundus
Jag köpte ett mobil från telenor och efter npgra månader plösligt bliv svart i skärm. Telenor tog emot den för att skicka till samsung verkstat och sa att det kommer ta tre veckor. Efter en månad f...Läs vidare
J
Jenny
Har försökt hjälpa min mamma, som varken har mobiltelefon eller bank-id, att beställa extra TV-kanaler. Otroligt långa väntetider när man ringer. En automatisk röst talar om att det är ca 28 minute...Läs vidare

Alla recensioner (29)

  • Inga recensioner än!

    Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet..

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Bästa priser för stora familjer


    Vilken klasskillnad wow .......
    Går från Telia som har varit rena mardrömmen (vi är 6 stycken)från dag 1ordet KATASTROF går ändå inte att beskriva hur uselt detta bolag ärrrrrrrrr! (Se gärna omdöme Telia)
    TELENOR är motsatsen till Telia
    🥇🥇🥇🥇🥇
    Kundservice
    Priser
    Abonnemang mm
    Bemötande allt högsta betyg när det gäller
    MOBILABONNEMANG LUKAS OCH DAVID mkt professionella och trevliga kan sin sak....
    Tänk om andra operatörer kunde lära sig !
    Helst för oss som har
    många BARN/STOR FAMILJ
    REKOMMENDERAR ABSOLUT TELENOR!
    Så alla ni som är missnöjda med Telia BYT...... direkt
    mvh PIA JOHANSSON STOR FAMILJ
    Har gjort undersökning mellan mobiloperatörer
    TELENOR VANN PÅ ALLA PUNKTER

    Förstår att du Pia, inte fått erfarenheten av att få en tv box som inte Telenor registrerat rätt i sina system. Det har varit ett helvete, utdraget på 2 (!!!!!!!) månader. Ett skitfel som är orsakat avTelenor, har tagit två månader, och det har inte gått att nå rätt avdelning mer än på ett smsnummer som dom inte svarar på. Dessutom var det tydligen viktigare att ansvarig gick på semester över jul och nyår än att jag som kund skulle få tv under jul och nyår. Dom tyckte jag skulle ha tålamod för det. Att dom sålt en tjänst som dom inte ser till att funka på två månader än tydligt ovidkommande för Telenor. När jag lyckades få tag på någon, och den var inte ansvarig för mitt ärende , så var den vänlig men kunde inte göra något, vilket skapade ännu mer frusteration. Den personen menade att jag skulle få kompenserat, men när den som var ansvarig återkom från sin förbannande semester och jag hänvisade till informationen om kompensation, fick jag via sms reda på att Telenor inte sysslar med sånt. Höj för guds skull inte Telenor till skyarna när dom inte kan fixa en rutin skitsak på bättre sätt än vad jag och uppenbart fler erfarit. Detta bolags kundpolicy (Telenor) härstammar ur en härskarteknik som heter duga. By the way: mitt ärende är fortfarande inte löst eftersom dom dessutom fått för sig att mitt programkort inte är registrerat och då skickat ett nytt. Det ny funkar inte vilket jag meddelat via smsnummret för över en vecka sen utan svar. Det är mycket möjligt mitt ärende fortsätter i två månader till utan vettigt bemötande eller möjlighet att kommunicera på ett kundanpassat sätt.
    mvh Anna G

    Har nyligen varit i kontakt med eder och blir helt chockad hur jag blir behandlad, otroligt oproffsigt och taskig attityd,

    Jag har varit kund hos er Telenor sedan mobiltelefonen kom! Och har alltid bivit bra behandlad. Men häromdagen försökte jag lösa ett problem och jag måste säga att jag har aldrig blivit så illa behandlad av någon leverantör i hela mitt liv. Kundsupport menade att de har så många kunder att de inte kan bry sig om alla. Tyvärr har jag avtal till 2022 och det ångrar jag bittert nu. Jag ryser på bara tanken att jag ska ha kontakt med Telenor fler gånger. Jag råder ingen att skriva avtal med Telenor. De har numera 0 kubservice och det känns som det är ett gäng narcisser som sitter och ska hjälpa en. Längtar till jag kan byta... nästa avtal jag skriver ska vara obundet!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Är hyggligt nöjd men Telenor men när kundtjänst ringer är de väldigt påträngande och vägrar ta ett nej, och så fortsätter att tjata hur bra det är mm fast man sagt nej närmare 5-10 gånger, nästa gång kommer ag inte vara lika trevlig


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Abonnemang

    Telenor har utsatt mig och min familj för fara. Faktiskt den sämsta service jag varit med om, som även har utsatt mig och min familj för risker. Mina barn. Fruktansvärt.
    Ville begära ut det inspelade samtalet men man hänvisade till att de inte kunde det pga GDPR. En idiot förstår ju att det är jag som loggat in med mitt bank-ID och att jag måste ha rätt till mina uppgifter. Kommer aldrig mer någonsin rekommendera Telenor, sämsta i världen.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Sämsta

    Jag köpte ett mobil från telenor och efter npgra månader plösligt bliv svart i skärm. Telenor tog emot den för att skicka till samsung verkstat och sa att det kommer ta tre veckor. Efter en månad frågade jag om nör kommer jag få min mobil då svarade telenor att jag bör själv kontakta samsung

    Jag var inte klar med det jag vill säga och det går inte att skicka ny omdöme därför skriver hela mitt omdöme här👇 läs gärna hela
    Jag köpte ett mobil från telenor värd 15500kr och efter några månader plösligt bliv svart i skärm. Telenor tog emot den för att skicka till samsung verkstat och sa att det kommer ta tre veckor. Efter en månad frågade jag om när kommer jag få min mobil då svarade telenor att jag bör själv kontakta samsung, och jag sa att jag köpte mobilen av telenor och de måste ta ansvar av det. Men jag ska göra ändå men telenor har ingen ord nummer som samsung kan leta efter min mobil!! Efter många telefon samtal jag gjorde melan telenor och samsung så fick jag ett ordernummer ich då sa samsung att det mobil har skickat till annan verkstat och de kan inte kontakta de och inte jag heller kan!! Nu vönter jag i 3 MÅNADDR och telenor drar ditt faktura på 643 kr varje månad och vill inte pausa den. Och acceoterar inte att jag avsluter hiss de få måste jag betsla hella summan som slut fakura medan jag har ingen mobil! Chefrn skulle kintakta mig för 3veckor och ingen ringde reklamations avdelning skulle ringa för 2 veckir ingen ringde. Jag får inye nå chefen och prater med. Idag jag var i kontakt med de och de dvarade dom varje gång bara "vänta" till när de vet inte. Personen som jag pratade med har inte tid för mig för vill hjälpa andra kunder, hjälpa?! Jag har inte äns fick hjälp, menar du lura andra kunder tycker jag. Jag lovade de att tala det i alla sociala medier om jag inte får lösning till nästa veckan. + jag kommer anmäla de till polisen för de dra penger av mig utan att jag har deras produkt.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Otrevlig personal och lång kötid

    Har försökt hjälpa min mamma, som varken har mobiltelefon eller bank-id, att beställa extra TV-kanaler. Otroligt långa väntetider när man ringer. En automatisk röst talar om att det är ca 28 minuters kö-tid men jag fick vänta i en timme och tio minuter för att bara få till svar att de inte kan hjälpa mig om jag inte kan legitimera mig med bank-id.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Skit Service och support

    felanmälan har varit kommit fram till Telenor skor support och de har inte gjort ett dug och känns att man har ringt till en handikapps avdelning och felet har inte åtgärdat... har ringt de flera gånger och frågat vad är felet och inte en enda åsna kunde svara på frågan... Deras svar var att de hade beställt grejer för att fixa felet men på idiotiskt sätt igen kunde inte veta vad är det som krånglar och var felet finns... ärligt talat vi jag säga det med stora boksäter " TELENOR HAR BLIVIT BARA SKIT OCH IDIOTER SOM ARBETAR PÅ DERASS SUPPORT " JA SKIT SOM SAGT.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Trötsamma

    Trötsamma att ha att göra med. Faktura på 800kr för ett abonnemang på 400kr för alla dolda avgifter första månaden. Jag försökte överlåta ett abonnemanget till en annan när jag flyttade. De vare sig registrerade ärendet eller hörde av sig. Så jag fick reda på att ja fortfarande var kund genom att de skickade en till faktura. Nu står jag i kö för att säga upp det, så får stackaren som ska ta över betala en till dubbelfaktura. Zzzz....


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    VARNING!!!!!!!!!!!!

    VARNING! BIND ALDRIG UPP DIG MED TELENOR! BLUFF! DE SKITER I DIG TOTALT! LURAR DIG! DU FÅR INTE VAD DU BESTÄLLER! LOVAR GULD OCH GRÖNA OCH LEVERARAR INTE! SÄMSTA NÅGONSIN!

    Jag beställer en telefon med 1-2 dagars leveranstid. Efter tre dagar och jag inte hört någonting ringer jag och frågar var telefonen är. Xeona i kundtjänst meddelar mig då att det kan ta en vecka. När det gått en vecka ringer jag och frågar igen var den är och meddelar att jag förlorat möjligheten att fotografera ett bröllop pga. att den inte kommit och därmed förlorat stora inkomster.

    INGET BEKLARAR, INGEN J*VLA URSÄKT, INGENTING! DE SKITER I DIG TOTALT!

    När jag sedan en och en halv vecka efter mobilen skulle varit levererad ringer och säger att jag fortfarande inte fått telefonen och FORTFARANDE inte fått någon information om var den är eller kollinummer osv. och därmed vill SÄGA UPP köpet och även säga upp abonnemanget hos dem. SÅ NEKAR DE MIG ATT KUNNA SÄGA UPP DET FÖR MOBILEN INTE LEVERERATS TILL MIG ÄN!!! WHAT?!??!?! Simon i kundtjänst för abonnemang valde att lägga på när jag inte accepterade 100 kr som kompensation för att mobilen inte kommit. Skrattretande när jag förlorat ett fotojobb på 50 000kr pga dem. J*vla hån!

    Plus så jag får alltså betala abonnemanget längre tid för att de sjabbat med leverans av deras produkter och tjänster.

    Nu har det gått två veckor och jag ringde ÅTERIGEN för att fråga VAR F*N TELEFONEN ÄR idag?!??!?! Och då meddelade Pär i kundtjänst för uppsägning av abonnemang att det är uppsagt sedan sist jag ringde och sk*tSimon la på i örat på mig med orden att han inte tänker säga upp köpet.

    Det här är det sämsta företaget jag någonsin stött på! Jag har varit kund i över 10 år och jag har äntligen blivit av med Telenor! ÄNTLIGEN!

    Sist jag tecknade ett abonnemang med dem tänkte jag att jag kanske hade otur med den otrevliga personalen jag kom i kontakt med. Men denna gång var det samma visa igen.

    Efter jag på med världens sämsta och otrevliga kundtjänst idag så fick jag ett meddelande att min telefon är på väg. Ni kan köra upp den där solen inte skiner.

    jaa Telenor är sämst men din historia låter fan som ett påhitt. vad är du för fotograf tar bilder med en jävla mobiltelefon o tar betalat 50000. vem som helts kan ta bild med en telefon. Varför har du ingen systemkamera som alla andra fotografer hahahah


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    VARNING!

    Blev ofrivillig kund genom att bostadsrättsföreningen hade avtal med Bredbandsbolaget som plötsligt köptes upp av Telenor.

    Helt omöjliga att kontakta vid en period. Ville säga upp en tv-tjänst vilket inte var möjligt på hemsidan och det gick inte att ringa. Efter många försök med mobilt id då jag bara kopplades bort skrev jag till slut ett meddelande. Efter mer än två veckor kontaktades jag till slut och kunde säga upp tjänsten.

    Skulle säga upp den ena av två extraboxar då den inte fungerade. Vid det datum denna box var uppsagd slutade också den extrabox som inte var uppsagd att fungera. Efter två veckor av föraktfullt lovande och ljugande av kundtjänst sade jag upp också denna box.

    Vid försäljning av min bostadsrätt ringde jag kundtjänst för att säga upp den utrustning som ingår i basutbudet. Efter den obligatoriska långa väntetiden fick jag veta att jag måste fylla i en överlåtelseblankett som också köparen av bostadsrätten ska fylla i och därefter posta till Telenor. Vi gjorde detta och jag överlämnade utrustningen. Fick efter ett par veckor ett torrt sms som meddelade överlåtelsen var ogiltig därför att datum saknades vid innehavarens underskrift. Tyvärr tog jag ingen kopia, något man bör komma ihåg vid all kontakt med Telenor, och jag har nu spenderat ganska många timmar på att försöka få tillbaka blanketten så att jag kan skriva dit årtal. Kundtjänsten påstår att blanketten är försvunnen och att jag måste invänta en ny för att därefter göra om alltihop. Med tanke på historien och de erfarenheter jag fått av det här företaget utgår jag från att blanketten inte saknar årtal vid underskrift utan är bortslarvad av Telenor.

    Välj inte det här företaget! Oseriösa, kundföraktande och slarviga har blivit min upplevelse.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Katastrofal hantering vid uppsägning av abbonemang

    Har haft telenor sedan de hetter Europolitan typ 1996. Allt har sakta men säkert blivit sämre. Skulle säga upp ett mobilt bredband. Skickade ett mail den 18 mars. Fakturor fortsatte komma. Ringde och de sa att de kunde stryka maj fakturan. Ja och 19-30 april påpekade jag. Jag fick ringa dem 3 gånger till. (Varje gång blir man dessutom omkopplad 3 gånger trots att man gör 100 knappval ochj knappar in personnummer). Sista fakturan hade blivit lika billig om jag bara betalat direkt eftersom jag fick påminnelse. Ingen förståelse för att man är irriterad och tycker det är svagt att inte ens svara på ärendet på 1,5 månader.
    Katastrofdåligt i alla led!
    Det lär dröja innan jag blir kund hos dem igen.
    Rena rama haveriet!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Lurad

    Hej!
    En anställd på Telenor i Malmö påtalade att jag hade två mobilabonnemang ett för telefonen och ett för Paddan.
    Jag sa att det var onödigt att det räckte med ett (man kan ju dela internet). Hon lovade säga upp det ena abonnemanget men gjorde inte detta. Upptäckte det nu ett år senare.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Skandal fungerar inte utomlands

    särskild i Tyskland,Spanien,Holland. De lovar utomlands fungerar betydligt bättre än i Sverige. Just nu kan jag inte surfa, betalar,swidha,skicka meddelande, mbilbank idn eller kolla mejla. Tre, tele 2 är betydligt bättre. Teckna inte långvarigt . abonnemang. Måste ringa bara mellan 8 till 28. Ingea support för kunder i nödläge.


Andra personer tittade också på

Logo Halebop
Halebop
1 recensioner

E- handel och att shoppa på internet blir allt mer populärt för varje dag som går, och det är inte så konstigt hel...

Logo MyBeat
MyBeat
0 recensioner

Alla vill väl ha ett bra mobilabonnemang, varför skulle man inte vilja det? Det kan vara svårt att välja ett bra mobilabonnema...

Logo COMVIQ
COMVIQ
0 recensioner

En mobil har vi nästan alla i fickan eller intill oss, men vad behöver man för att ens kunna använda mobilen? Jo ett SIM kort o...

Logo Boxer
Boxer
0 recensioner

Bredband och abonnemang, kanske tråkigt att lägga pengar på men dom allra flesta vill ju ha bra surf i mobilen och internet hemma ...

Telenor

Om Telenor
Historien om företaget går hela 160 år tillbaka i tiden, dock har det bara funnits i Sverige sedan 2005. I Sverige täcker Telenors mobilnät 99,9 procent av befolkningen och de har cirka 2.6 miljoner mobilkunder. Allt som allt i hela värden jobbar cirka 35 000 på Telenor och har 170 miljoner kunder. Från början är Telenor ett norskt telekommunikationsföretag vilket även är ett av Norges största börsnoterade bolag med en omsättning på 106,540 miljarder norska kronor (2014). 

Telenor anser att du alltid ska kunna vara uppkopplad med det som betyder något för dig, människan kommer alltid först för företaget. För att uppnå detta har Telenor investerat miljarder i fiber och mobila nät över hela Sverige. Genom att vara uppkopplad får du möjligheten till smarta tjänster och gör vardagen smidigare, så att du kan få ännu mera tid att lägga på det som är viktigt på riktigt. 

Vad erbjuder Telenor
Hos Telenor kan du handla mobiltelefoner med tillhörande mobilabonnemang, du kan skaffa dig en ny tv eller bredband, du kan också köpa olika sorters routrar eller surfplattor. På hemsidan kan du smidigt kolla in Telenors bästa erbjudanden där det även finns en outlet som du kan köpa en äldre modell till ett riktigt bra pris. Är du intresserad att köpa något via Telenor så ingår det alltid både fri frakt och snabba leveranser, en fi uppläggningsavgift, kostnadsfria returer och även 14 dagars ångerrätt. 
Vill du och hela din familj skaffa ett abonnemang av Telenor kommer det att gå helt utmärkt, du kan samla upp till åtta familjemedlemmar och köpa ett abonnemang som passar just er alla. Är du intresserad kan du även byta ut ditt tv–paket och bredbandsabonnemang för att inte missa några favoritserier eller filmer under semester. Telenor kan även erbjuda dig ett så kallat Telenor Kombo, vilket betyder att du kan få mer surf eller ett snabbare bredband, och du kan även ta med dig surfen på resan för att slippa krångla med WiFi. När du blivit kund hos Telenor och valt det abonnemang som passade dig bäst är det bara att välja ditt betalsätt, du kommer att få den första fakturan hem på posten men efter det kan du välja att ta det som en e-faktura eller som autogiro för att inte alls behöva fundera på det. 

Om du inte är nöjd
Då ska du såklart meddela det till Telenor eftersom din köptrygghet är väldigt viktigt för dem. Får du en produkt som inte motsvarar dina förväntningar eller du upplever att företaget inte har uppfyllt ett löfte ska du kontakta dem på telefon. Om du är en privatperson kan du även vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden och du kan få din sak prövad. Har du några frågor som inte gäller en reklamation kan du läsa de oftast ställda frågorna på hemsidan eller så kan du kontakta dem eller gå in i någon av deras många butiker. 

Vad tycker du?
Har du köpt något av Telenor? Skriv då gärna en recension och berätta hur du tyckte att allt fungerade.