29% Skulle handla här igen

Mest relevanta positiva recension

  2023-02-14
Köpte mobilabonnemang hos Tele
Har köpt en mobil plus abonnemang med 24 månaders bindningstid. Fungerade finemang hade absolut i...Läs vidare
Ti

Mest relevanta negativa recension

  2023-06-08
Mobilabbonemang
Övertalades att byta abonnemang med avtal på 2 år. Det som händer är att mitt gamla klipps, men d...Läs vidare
Ewa

Mest röster recension

  2022-06-29
Fiber 250250
Asså ni är katastrofalt urkassa. I sammanlagt 3 veckor har jag inte haft något fiber. Det är någo...Läs vidare
Jocke

Recensioner (6)

  (0)

 (1)

  (0)

  (0)

  (5)

  • Inga recensioner än!

    Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet..

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Köpte mobilabonnemang hos Tele2

    Har köpt en mobil plus abonnemang med 24 månaders bindningstid. Fungerade finemang hade absolut inga problem. Förutom att ibland kan internet vara lite långsamt men det gick över efter några minuter/timme. Jag överlevde! Det ven efter min ar också rätt billigt speciellt för en som var student. Efter min bindningstid löpte ut hos tele2 övergick jag till deras systerbolag comviq som var betydligt mycket billigare. Som student var det verkligen prisvärt. När det kommer till tele2 kundtjänst var de alltid hjälpsamma, vissa var mer hjälpsamt än andra. Har gett tele2 en 9:a i och med att det har inte varit problem, krångel och när det var krångel eller problem så har kundtjänsten hjälpt till. Är en av de nöjda kunderna hos Tele2. :)


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Mobilabbonemang

    Övertalades att byta abonnemang med avtal på 2 år. Det som händer är att mitt gamla klipps, men det nya fungerar inte. Efter flera samtal och 4 dagar fungerar det fortfarande inte.
    Jag ville bryta avtalet, men det gick inte. Jag tvingas behålla ett abonnemang som inte fungerar och har tvingats köpa ett kontantkort. De skyller på tekniskt fel, men om ett teleföretag har SÅ dålig teknisk utrustning.. välj ett annat! Alternativet är inkompetent personal, vilket är lika illa. Välj inte Tele2!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    quotBredbandquot

    Hade jag kunnat ge minusbetyg hade jag tveklöst gjort det. Vi upptäckte efter nästan ett ÅR att vi betalat för en Playtjänst vi aldrig beställt. I kontakt med support hävdar de bestämt att de mailat ut info kring detta och att vi, eftersom vi inte svarat på mailet och tackat ner till tjänsten, passivt godkänt detta tillval. Hur oetiskt detta sätt att prångla på aningslösa kunder extrakostnader än är, så visade det sig dessutom att de skickat just detta mail till en felaktig mailadress. De hade stavat fel och vi hade helt enkelt inte ens fått mailet som vi alltså skulle tacka nej till. Jaha, det förklarar saken ansåg vi och hoppades på pengar tillbaka då det var Tele2 som lyckats begå ett misstag i utförandet av sina kundövergrepp. Men NEJ, vi fick ÄNDÅ inte tillbaka ett öre och behövde mer eller mindre böna och be om att de ens skulle avsluta den tjänst de tryckt ner i halsen på oss. Sällsynt oetiskt skött företag och förvånansvärt "lojala" anställda som agerar som nån sorts fotsoldater som bara "utför order" åt en ledning som inte skyr några som helst medel för att krama några extra kronor ur sina kunder/offer.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Tv

    Tele2 har tvingat på mej 2 skitkanaler för att sedan kunna höja månadskostnaden , kanalet som inte fungerar sedan 1maj. Oacceptabelt! Omöjli.Omöjligt att få nån rätsida på eländet.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Bredband

    Har varit en missnöjd kund till Comhem länge men har nu äntligen avslutat mitt abonnemang hos Comhem/Tele2. Anledningen är att vi ska flytta och jag ska då betala 149 kronor (!?) för en ny router då den jag har tydligen inte funkar i nya lägenheten samt få dyrare avgift då det nät jag har idag inte heller finns där!? Jag sa att det är ett rätt pissigt sätt att behandla en trogen kund som varit kund i alldeles för många år men nej, inget kunde göras förutom att säga upp och sen TECKNA NYTT för att få bra pris???Helt otroligt. Sa upp skiten och fick då det fantastiska erbjudandet att få ett SÄMRE och långsammare nät än jag har idag men för bättre pris - men måste fortfarande betala 149 kr i frakt för att få hem en till router. Nej tack! Absolut sämsta jag varit med om.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Fiber 250250

    Asså ni är katastrofalt urkassa. I sammanlagt 3 veckor har jag inte haft något fiber. Det är något som hände efter grannen tecknade upp sig så att vi stör ut varandra.
    Jag har ringt och chattat varje dag. Efter nästan två veckor så får jag svaret ”ojdå, ditt ärende har hamnat fel, - men nu ligger det rätt.” Dagen efter så säger en i kundtjänst; ”men va? Det finns inget pågående ärende.” Sen igår pratade jag med en trevlig tjej som det lät lovande med. Hon skulle ringa upp under kvällen eller morgondagen. Tror ni jag fick ett samtal?… Jag ringer upp och försöker bli hänvisad till samma person - och han i samtalet säger att han skickat ett mail till henne att hon ska ringa upp mig… Tiden går…

    Jag ringer itux som ni skyllt på då och då. Ni har inte ens varit i kontakt med dom får jag som svar!? Och dessutom att på min adress ska inte ens itux komma upp - då ni bär hela ansvaret på adressen.

    För en datanörd så suger detta. Jag ringer då förvaltaren. Han har inte heller blivit kontaktad av er, men har ringt er och försökt hjälpa mig. Han fick som svar att typ hyresvärden inte kan göra så mycket åt saken.

    Jag ska ger er en stund till, sen kommer jag försöka att nå en chef. Funkar det fortfarande inte så kommer jag dra till mer drastiska åtgärder som blir jobbiga för oss båda. Ta ert jävla ansvar! Förra hyresgästen gav upp och skaffade ett eget 4g modem. Det kommer inte jag att göra...

    Det vore en sak att får svaret: Vi får ursäkta problemet. Vi skickar dig ett 4g modem som kompensation till felet är åtgärdad, och reglerar dina räkningar. Vi har pratat med en ansvarig som har lovat att kolla på felet i slutet av veckan... SÅ löser en seriös ISP problemet. Inte med att ge svaret "oj vad tråkigt, du får avvakta tills vi ringer". Men ni säger inte vilken månad ni har tänkt ringa. En gång i tiden hade jag adsl med telia. De tog dom 3 dagar från första kontakt till de påbörjade arbetet på adressen där felet låg. Frågan är vad ni sysslar med.


Andra personer tittade också på