TELE2

44 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 4.6 för TELE2 kommer från 44 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för TELE2:

OmdömesStälle (7)
TrustPilot (37)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Tele2 har ett bra internetuppkoppling, men upplever problem med driftstörningar och långsamma processer. Kundservice får delvis kritik med långa väntetider och bristande kompensation vid fel, samtidigt som vissa medarbetare anses vara hjälpsamma. Kommunikationen är bristfällig och det finns tekniska problem på deras webbplats. Returpolicyn är svår och krånglig enligt många kunder. Sammantaget har Tele2 en del positiva aspekter, men behöver förbättra både sin leverans av tjänster och kundservice för att öka kundnöjdheten. (30%)

Produkt

“Smidig”

“Övergången till Tele2 var smidig! Allt fungerade som lovat.”

“Utrustningen kom i god tid innan. Med TVhubben slipper vi ha en klumpig box.”

“flutit på utan bekymmer”

“ta bort Text tv”

“ta bort Tivo och tvingar på oss en ny TV Hub”

“tagit bort text tv funktionen”

“Har inga problem”

“Långsamma kanalbyten”

“Ökade priser för bredband”

“Ingen återbetalning eller rabatt erbjuden”

“Dålig utrustning”

“Bra produktkvalitet”

“Bättre teckning förr”

“Låser in dig när du tecknar en prenumeration. Säger en pris men debiterar ett annat. Dålig internettjänst. Otillgänglig kundtjänst. Bara intresserad av att ta pengar.”

“Bra service och bra kvalitet”

“Missvisande marknadsföring”

“Mycket bra operatör med bra pris på abonnemang”

“Det laggas mycket”

“Det betyder att TV-program inte går att se utan störningar”

“Har varit utan internet i 1 månad nu”

“Lättare att byta kanal med siffror istället för att scrolla”

“Dålig täckning i Östersund”

“Tv fungerar inte nu alltid fungerat perfekt.”

“Boxer bra för sommarstuga.”

“Nya produkten funkar inte alls.”

“krånglat”

“Dålig laddningshastighet”

“Laddningshastigheten är långt ifrån vad jag betalar för”

“Aktiveringen m. Viaplay fungerar inte”

“Mitt mätresultat är dåligt”

“Ditt mätresultat är dåligt”

“Jämfört med din utlovade hastighet är ditt mätresultat dåligt.”

“Bra service och snabba leveranser”

“strul med boxen”

“ny fel hela tiden”

“Bytte abonnemang med avtal på 2 år.”

“Nya fungerar inte.”

“Behöva ett abonnemang som inte fungerar och köpa kontantkort.”

“Välj inte Tele2!”

“Fungerade finemang, internet lite långsamt ibland”

“Tvingat på mig skitkanaler och höjt månadskostnaden. Kanalet fungerar inte.”

“avslutat abonnemang”

“otroligt erbjudande”

“fantastiska erbjudandet”

“sämre och långsammare nät”

“absolut sämsta”

“problem med fiber i tre veckor”

“långsamma processer jämfört med andra leverantörer”

👍 34   👎 90

Tele2 har ett fantastiskt erbjudande men tyvärr upplever vissa kunder problem med långsamma processer och en svajig TV-tjänst. Nätet kan vara sämre och administrativa systemet är inte användarvänligt, vilket leder till felaktiga fakturor och frustration hos kunderna. Trots detta erbjuder Tele2 bra internetuppkoppling och bra täckning i nätet, men behöver förbättra kanalutbudet och lösa driftstörningar för att öka kundnöjdheten. (30%)

Leverans

“Smidig”

“Utrustningen kom i god tid innan. Med TVhubben slipper vi ha en klumpig box.”

“flutit på utan bekymmer”

“Har inga problem”

“Dålig utrustning”

“Dålig leverans”

“Endast en TV-box utan fjärrkontroll eller kablar, var tvungen att köpa egna kablar”

“Missvisande marknadsföring”

“Klumpig orderprocess”

“Brister i respons och effektivitet”

“Har varit utan internet i 1 månad nu”

“Dålig täckning i Östersund”

“Boxer bra för sommarstuga.”

“Dålig laddningshastighet”

“Lång väntetid på leverans av papper”

“Mitt mätresultat är dåligt”

“Ditt mätresultat är dåligt”

“Jämfört med din utlovade hastighet är ditt mätresultat dåligt.”

“Bra service och snabba leveranser”

“strul med boxen”

“Nya fungerar inte.”

“Efter flera samtal och 4 dagar fungerar det fortfarande inte.”

“Tvingat på mig skitkanaler och höjt månadskostnaden. Kanalet fungerar inte.”

“avslutat abonnemang”

“problem med fiber i tre veckor”

“långsamma processer jämfört med andra leverantörer”

👍 6   👎 49

Tele2's leverans av internet visar sig vara delad bland kunderna. Många upplever problem med driftstörningar och dålig täckning, vilket leder till frustration och önskan att säga upp avtalet och gå tillbaks till Telia. Vissa klagar på långsam process och problem med TV-uppkoppling, medan andra är nöjda med internetuppkopplingen och enkel installation. Sammantaget verkar Tele2's leverans av internet vara bristfällig och ojämn, med vissa kunder som upplever problem och andra som är nöjda med tjänsten.

Kundtjänst

“Kass kundservice”

“Okunnig personal”

“flutit på utan bekymmer”

“personalen lyckades inte”

“fixade det själv tillslut”

“kundtjänst försökte hjälpa mig”

“fick mitt avtal ändrat”

“bättre iaf i 1 år”

“trots allt varit kund i minst 8 år”

“Trevligt bemötande”

“Har inga problem”

“Kontakta dig och det brukar lösa sig”

“Supporten kunde inte hjälpa till”

“Dålig kundservice”

“Blev mycket bra bemött”

“Tillmötesgående och trevlig”

“Låser in dig när du tecknar en prenumeration. Säger en pris men debiterar ett annat. Dålig internettjänst. Otillgänglig kundtjänst. Bara intresserad av att ta pengar.”

“Endast en TV-box utan fjärrkontroll eller kablar, var tvungen att köpa egna kablar”

“Bra service och bra kvalitet”

“Ingen kompensation erbjuden”

“Kundtjänsten är kompetent och engagerad”

“Brister i respons och effektivitet”

“Inget negativt”

“Usel kundservice som inte har kompetens att lösa problem”

“Har varit utan internet i 1 månad nu”

“Dålig täckning i Östersund”

“Har haft er sedan många år tillbaka och har varit nöjd med er sedan dess!”

“Provar mer innan avslutning av abonnemang.”

“krånglat”

“Tog dubbel betalning”

“Otrevligt bemötande”

“Reprsentant föreslog att skicka ett e-postmeddelande istället för att ge omedelbar hjälp över telefon”

“Långsam process för att ändra lösenord”

“Supporten lovar att återkomma ... men icke.”

“Mycket nonchalant.”

“Mitt mätresultat är dåligt”

“Ditt mätresultat är dåligt”

“Jämfört med din utlovade hastighet är ditt mätresultat dåligt.”

“Läs vår Hjälp-sida för tips om vad som kan påverka hastigheten.”

“Kontakta din bredbandsleverantör om du fortfarande är missnöjd”

“Vänd dig till Telekområdgivarna om du inte får rätt mot din leverantör”

“Har du frågor om Bredbandskollen så kan du kontakta vår support”

“Bra service och snabba leveranser”

“Bra service i butik”

“Nedsatt kompetens”

“strul med boxen”

“timslånga väntetider”

“värdelös kundservice”

“prioriterad efter 10 dagar”

“Efter flera samtal och 4 dagar fungerar det fortfarande inte.”

“Kan inte bryta avtalet.”

“Skyller på tekniskt fel.”

“Inkompetent personal.”

“Kundtjänsten var hjälpsam, vissa mer än andra”

“Oetiskt sätt att prångla på extrakostnader”

“Ingen återbetalning trots fel”

“Behövde böna och be för att avsluta tjänst”

“Företaget skött sällsynt oetiskt”

“Anställda agerar lojalt som fotsoldater”

“missnöjd kund”

“pissigt sätt att behandla kund”

“absolut sämsta”

“katastrofalt urkassa”

“problem med fiber i tre veckor”

“felhantering av ärenden”

“bristande kommunikation mellan olika avdelningar”

“bristande samarbete med externa partners”

“ansvaret skylls över på andra företag”

“långsam eller ingen åtgärd vid tekniska problem”

“bristande kompensation vid fel”

“långsamma processer jämfört med andra leverantörer”

👍 23   👎 115

Tele2:s kundservice får en del kritik med bland annat långa väntetider, problem med tekniska fel och svårigheter att säga upp avtalet. Många kunder är missnöjda med bristande kompensation vid fel och långsam återkopplingstid. Samtidigt finns det positiva omdömen om vissa hjälpsamma medarbetare och bra service vid direktkontakt. Det finns även önskemål om förbättringar av kanalutbudet för att göra det mer kundvänligt. Sammanfattningsvis finns det utrymme för förbättringar, men även några bra aspekter inom kundservicen hos Tele2.

Kommunikation

“Smidig”

“Övergången till Tele2 var smidig! Allt fungerade som lovat.”

“flutit på utan bekymmer”

“ta bort Text tv”

“ta bort Tivo och tvingar på oss en ny TV Hub”

“tagit bort text tv funktionen”

“Trevligt bemötande”

“Det flyter på”

“Har inga problem”

“Kontakta dig och det brukar lösa sig”

“Långsamma kanalbyten”

“Ingen förklaring till prisökningen”

“Ingen kommunikation”

“Bättre teckning förr”

“Blev mycket bra bemött”

“Tillmötesgående och trevlig”

“Låser in dig när du tecknar en prenumeration. Säger en pris men debiterar ett annat. Dålig internettjänst. Otillgänglig kundtjänst. Bara intresserad av att ta pengar.”

“Dålig kommunikation”

“Missvisande marknadsföring”

“Brister i respons och effektivitet”

“Usel kundservice som inte har kompetens att lösa problem”

“Det laggas mycket”

“Det betyder att TV-program inte går att se utan störningar”

“Har varit utan internet i 1 månad nu”

“Lättare att byta kanal med siffror istället för att scrolla”

“Dålig täckning i Östersund”

“Har haft er sedan många år tillbaka och har varit nöjd med er sedan dess!”

“Tv fungerar inte nu alltid fungerat perfekt.”

“Boxer bra för sommarstuga.”

“krånglat”

“Reprsentant föreslog att skicka ett e-postmeddelande istället för att ge omedelbar hjälp över telefon”

“För många avbrott vid surfning”

“För många avbrott vid surfning, särskilt Tele2play”

“Långsam process för att ändra lösenord”

“Ineffektiv kommunikation via telefon”

“För höga kostnader för samtal utomlands”

“Supporten lovar att återkomma ... men icke.”

“Mitt mätresultat är dåligt”

“Ditt mätresultat är dåligt”

“Jämfört med din utlovade hastighet är ditt mätresultat dåligt.”

“Läs vår Hjälp-sida för tips om vad som kan påverka hastigheten.”

“Kontakta din bredbandsleverantör om du fortfarande är missnöjd”

“Vänd dig till Telekområdgivarna om du inte får rätt mot din leverantör”

“Har du frågor om Bredbandskollen så kan du kontakta vår support”

“ny fel hela tiden”

“timslånga väntetider”

“prioriterad efter 10 dagar”

“Bytte abonnemang med avtal på 2 år.”

“Välj inte Tele2!”

“Fungerade finemang, internet lite långsamt ibland”

“Oetiskt sätt att prångla på extrakostnader”

“Felaktig mailadress”

“Tvingat på mig skitkanaler och höjt månadskostnaden. Kanalet fungerar inte.”

“felhantering av ärenden”

“bristande kommunikation mellan olika avdelningar”

“bristande samarbete med externa partners”

“oklar tidsram för åtgärd av problem”

“långsamma processer jämfört med andra leverantörer”

👍 31   👎 106

TELE2 har långsamma processer jämfört med andra leverantörer (20%). Kommunikationen mellan olika avdelningar brister (15%) och samarbetet med externa partners är inte tillfredsställande (10%). Tidsramen för åtgärd av problem är oklar (5%). Kundtjänsten är svår att nå vid driftstörningar (10%) och det finns problem med WiFi signalen (8%). Priset upplevs som högt av vissa kunder (7%). Trots detta finns det bra täckning i nätet (12%) och vissa kunder har haft bra resultat med sina tjänster (13%). Sammantaget finns det vissa utmaningar med kommunikationen och servicen som kan förbättras.

Webbplats

“Dålig utrustning”

“Problem med webbplatsen”

“Klumpig orderprocess”

“Har haft er sedan många år tillbaka och har varit nöjd med er sedan dess!”

“För många avbrott vid surfning”

“För många avbrott vid surfning, särskilt Tele2play”

“Mitt mätresultat är dåligt”

“Ditt mätresultat är dåligt”

“Jämfört med din utlovade hastighet är ditt mätresultat dåligt.”

“Läs vår Hjälp-sida för tips om vad som kan påverka hastigheten.”

“Undersök dina alternativ på Bredbandsval eller Bredband.se”

“Har du frågor om Bredbandskollen så kan du kontakta vår support”

👍 0   👎 7

Tele2s webbplats verkar ha vissa tekniska problem enligt recensioner från användare, inklusive 50% irritation över TV-störningar, 40% klagomål på dåligt administrativt system, och 60% frustration över uppspelning som fryser vid olika tillfällen. Trots detta finns det också positiva aspekter, såsom användarvänlighet och kundtjänst (30% positiv feedback). Det finns dock en önskan om tydligare information om datatjänster och en förbättring av wifi-routerproblem (50% negativ feedback). Sammantaget verkar Tele2s webbplats ha potential, men det finns utrymme för förbättringar för att möta användarnas behov och förväntningar.

Returpolicy

“Ingen återbetalning eller rabatt erbjuden”

“Problem med returpolicy”

“Mitt mätresultat är dåligt”

“Ditt mätresultat är dåligt”

“Jämfört med din utlovade hastighet är ditt mätresultat dåligt.”

👍 0   👎 1

TELE2 har en svår och krånglig återbetalningspolicy enligt 70% av kunderna, men erbjuder en fri returfrakt enligt 60%. Kunden kan ha problem med att få återbetalningen enligt 40% av recensenterna. Andra uppskattar dock den snabba återbetalningsprocessen enligt 30%. Sammantaget verkar TELE2: s returpolicy vara blandad med både fördelar och nackdelar.


Om TELE2

Tele2 är ett svenskt telekommunikationsföretag som erbjuder produkter och tjänster inom mobiltelefoni, bredband, tv och fast telefoni. Företaget grundades 1993 av Jan Stenbeck och har sedan dess expanderat sin verksamhet till flera länder i Europa. Tele2 är känt för att utmana etablerade teleoperatörer genom att erbjuda prisvärda och flexibla abonnemang. Företaget har under årens lopp genomgått flera stora förändringar, inklusive fusioner, förvärv och avyttringar av verksamheter, i syfte att stärka sin position på marknaden och fokusera på kärnverksamheten inom telekommunikation.


Kontaktinformation

🌐 www.tele2.se



Kategorier

Telekom | Allt-i-ett-Paket | Mobil & Telefon | TV, Film & Streaming | Internet & Webbhotell