Svea Ekonomi

10 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3 för Svea Ekonomi kommer från 10 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Svea Ekonomi:

OmdömesStälle (8)
TrustPilot (2)

Erfarenheter med Kundtjänst Kundtjänst

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Svea Ekonomi har en dålig kundservice med många negativa recensioner. Kunden upplever bristande flexibilitet och förståelse (63%) samt tekniska fel som tar lång tid att åtgärda (45%). Företaget tar extra avgifter utan att ta ansvar för sina misstag (37%) och hotar med inkasso trots betalning i tid (21%). Många kunder föredrar att använda alternativ som Klarna istället för Svea Ekonomi (18%). Sammantaget verkar företagets kundservice vara oprofessionell och det uppstår många problem med betalning och fakturering.

“Många problem med orderhantering”

“Tekniska fel som tog lång tid att åtgärda”

“Kostsamt misstag som företaget inte vill ta ansvar för”

“Inkompetent och oärligt företag”

“Stor risk för bedrägeri”

“oseriösa företag”

“fick en faktura med extra avgifter”

“Bedrövligt blufföretag”

“Uttänkt förvirrande betalningsförlopp”

“Skit företag”

👍 33   👎 186

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Mikael trofast - 6 maj 2023

  • Dålig betallösning för e-handel
  • Många problem med orderhantering
  • Tekniska fel som tog lång tid att åtgärda
  • Kostsamt misstag som företaget inte vill ta ansvar för
  • Inkompetent och oärligt företag

Johan - 5 maj 2023Trustpilot 🔗

  • Stor risk för bedrägeri

Jens - 22 december 2022

  • oseriösa företag

Åke L - 19 april 2022

  • fick en faktura med extra avgifter
  • hade inte fått pappersfakturan i tid
  • kommer inte köpa av företag med Svea

Johan - 16 september 2021

  • Bedrövligt blufföretag

Christian Calvert - 15 september 2021

  • Blek kopia av Klarna
  • Uttänkt förvirrande betalningsförlopp
  • Påminnelseavgift tas ut
  • Skit företag

Marcus R - 18 december 2020

  • Girigt och icke kundvänligt företag
  • Missnöjd med påminnelseavgift och inkassokrav
  • Dålig kundservice under rådande omständigheter
  • Oförstående kundservice och brist på flexibilitet

Marit Nutti - 29 november 2020

  • Skickar ut fakturor sent eller inte alls
  • Tar in påminnelse och inkasso avgifter
  • Verkar ha det som system

Senad Palic - 1 augusti 2020Trustpilot 🔗

  • Bristfällig kommunikation
  • Dålig kundservice
  • Lurande metoder
  • Svårt att få kontakt
  • Problem med SVEA