Skillshare

120 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 2.2 för Skillshare kommer från 120 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Skillshare:

TrustPilot (120)

Erfarenheter med Kommunikation Kommunikation

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Skillshare har en snabb och effektiv kundservice (20%), men brister i kommunikationen kring gratis provperioder och förnyelser (15%). Många upplever också att allt som erbjuds på plattformen finns gratis på YouTube (10%), vilket leder till en känsla av bristande transparens och missnöje med betalningsprocessen (25%). Dessutom har vissa problem med otydlig faktureringsinformation och prenumerationsförnyelser utan varning (30%). Sammantaget finns det både fördelar och nackdelar med Skillshares kommunikation och kundsupport.

“Predatory Dark Patterns som ett företag”

“Skickar inte påminnelser när provperioden närmar sig slutet. De tar dina pengar ändå utan att du använder plattformen.”

“Lågt värde för pengarna, vilseledande medlemskap, dålig återbetalningspolicy, opålitligt supportteam”

“Kan inte logga in”

“Otillräcklig Kommunikation om förnyelse”

“Dåliga användarvillkor, fientliga prenumerationsplaner, förklädda uppsägningsprocesser”

“Kundsupport skulle inte ens titta på min situation och använde ett generellt e-postsvar”

“Crap”

“Ingen respons från kundtjänst, ingen återkoppling på Twitter.”

“Faktureringsproblem. Ingen återbetalning. Medelvideos. Inte värt förlorat belopp.”

👍 9   👎 85

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Dara - 4 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Predatory Dark Patterns som ett företag

Oliver C - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Ingen respekt för konsumenten. De tog mina pengar trots att jag inte hade någon avsikt att använda deras plattform.
  • Kräver att man registrerar sig för att komma åt plattformen, ovanligt. Vägrar att ge pengarna tillbaka trots att jag inte tänkte använda plattformen.
  • Skickar inte påminnelser när provperioden närmar sig slutet. De tar dina pengar ändå utan att du använder plattformen.

Ribers - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Lågt värde för pengarna, vilseledande medlemskap, dålig återbetalningspolicy, opålitligt supportteam
  • Delvis återbetalning erbjuds, vägran att återbetala hela beloppet, avbokningsprocess genom App Store

Adam Vašica - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Kan inte logga in

Louise Fisher - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Terribelt Återbetalningspolicy och Skum Avbokningsprocess
  • Meningslös Support från teamet
  • Otillräcklig Kommunikation om förnyelse
  • Förlorade pengar på automatisk förnyelse
  • Ingen lösning trots problem

Dep - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dåliga användarvillkor, fientliga prenumerationsplaner, förklädda uppsägningsprocesser
  • Bluff förpackad i modern webbdesign
  • Bluff drivs och opereras av fegisar

Stacy Thomas - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Inga återbetalningar för dubbel debitering
  • Kundsupport skulle inte ens titta på min situation och använde ett generellt e-postsvar

Timothy Hardin - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Crap

Michael Martinez - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Stängde mitt studentkonto utan anledning.
  • Ingen respons från kundtjänst, ingen återkoppling på Twitter.
  • Kunde inte logga in, betalningen avbröts.
  • Inte värt att betala för detta stöd.

Karen Holly - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Faktureringsproblem. Ingen återbetalning. Medelvideos. Inte värt förlorat belopp.

Lyn S - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Stölder
  • Företaget har inte löst mitt problem
  • Företaget vägrar att ge tillbaka pengar trots förfrågan
  • Kundtjänsten upprepar att det är emot deras policy att ge återbetalningar
  • Företaget tar pengar för en tjänst som kunden inte vill ha
  • Företaget har felaktig emailadress för kunden
  • Företaget ger inte tillräckligt med information om hur man får vidare hjälp

Carrie Marks - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Extremt rovdriftig prissättningsstruktur

James Smith - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Sneaky refund policy for trials over 14 days

Loïc McGiverin - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Debiterades utan förklaring för oväntade kostnader

customer - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Årlig prenumeration tas utan samtycke, Refundering nekad, Ingen varnings-e-post före betalning, Pengar stölder tjänst, Usel service

Bagsy - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Waste of time website

Ellie - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Vägran av återbetalning
  • Utnyttjade inte tjänsten
  • Otydlig återbetalningspolicy
  • Kundtjänst reagerade inte bra
  • Höga avgifter för återaktivering
  • Oetiskt beteende
  • Okänslig mot kundernas situation
  • Försöker pressa kunder till att betala
  • Dålig kommunikation om avgifter
  • Tvivelaktiga avgifter efter återbetalning

LB - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Hemsk upplevelse, brist på hjälp trots begäran, svår avbokningsprocess, dold faktureringsinformation
  • Avgifter trots avaktivering, brist på support
  • Dålig kundservice, brist på assistans
  • Rekommenderar att läsa en bok istället

Thea Ferariu - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Undvik detta bedrägeri helt
  • Avstå från att delta i deras tjänster
  • Jag debiterades $141
  • De vägrar att utfärda en återbetalning
  • Trots att de påstår sig ha en 14-dagars policy misslyckas de bekvämt att kontakta eller skicka några e-postmeddelanden

Sydnie Nicoll - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Produkten är inte bra och har en lurig förnyelsesystem

Raven Morrow - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bedragare som stjäl kurs
  • Använder innehåll utan tillstånd för att generera vinst
  • Ignorerar mejl och ersättningsfrågor
  • Olaga användning av mitt innehåll
  • Oprofessionella och bluff

Penny - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Blev oavsiktligt debiterad $99 efter att ha glömt avboka gratisprovet.
  • Ingen respons från kundtjänst angående återbetalning.
  • Fick aldrig meddelande om att gratisprovet hade avslutats.

r - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Oprofessionell och oärlig. Ingen förvarning om årlig betalning. Usel kundservice.

Roxanne Pelletier - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kundservice
  • Oönskad prenumeration

Teri - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bra produkter på webbplatsen men kundservice behöver förbättras
  • Felaktiga avgifter och misslyckade återbetalningar
  • Dålig kommunikation gällande förnyelse och avgifter
  • Notiser hamnar i skräpposten vilket leder till förvirring

Jennifer Boykin - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Obehjälpsam kundtjänst.
  • Hittade inte klasserna särskilt användbara.
  • Ingen påminnelse om att avboka medlemskap.
  • Nekades delvis återbetalning.

Ellie Foreman - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Automatisk debitering utan information
  • Saknade upplysning om förnyelse via e-post
  • Vägrar återbetalning trots snabb kontakt

Alex - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Stulit 80 € från mig
  • Dela en timmes kurser i en miljard små segmenterade videor
  • Orsakar mycket depression

Paul Finn - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Kontot avslutat via e-post.
  • Debiterade mig.
  • Nekade återbetalning pga 7-dagars policy.
  • Bluff och bedrägeri. Håll dig borta!

Miyuk 9p - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Legal utbildning nedladdad
  • Inget ansvar för illegal distribuering

Kayla Kaminski - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Tvivelaktig på flera sätt

SMM - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bedrägeri två gånger
  • Tar pengar utan tillstånd
  • Kundtjänst ignorera problem
  • Svårighet att avsluta prenumeration
  • Dålig support och återbetalning

Corey G - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Fruktansvärt.
  • Strikta regler om innehåll.
  • Dåliga kundservice.

Patricia Robles Ramírez - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Ingen e-post om förnyelse eller pris och datum
  • Ingen möjlighet att avbryta förnyelsen

Bob Marioni - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Förnyade mitt medlemskap även efter att aldrig ha använt tjänsten

Tarlan Alakbarov - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Mycket dålig service och hemsk kundsupport
  • Svar kommer snabbt men bara från robotar med förformaterade svar
  • Automatisk betalning utan påminnelse

Raf Rogue - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kvalitet på lektioner, bedrägliga handledningar, främjar giftiga affärsstrategier, ingen kvalitetskontroll, spam i e-post utan samtycke

Shahab - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Tar betalt efter provperioden, dålig kundservice, ignorerad kommunikation, innehållet inte värt det

customer - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig webbplatskvalitet, Spam-emails trots avregistrering

Elizabeth Licitra - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Barnen gillade de online konstklasserna och lärde sig roliga saker.
  • Deras e-post hamnar i din skräppostmapp.
  • De debiterar ditt bankkonto, och på grund av typen av avgift som det är, även om du inte har tillräckligt med pengar på ditt konto, kommer avgiften att genomföras.
  • Ingen mängd böner eller böner kommer att få dig att få tillbaka dina pengar.
  • Fick ett erbjudande om 40% om vi förnyar prenumerationen ett år till.
  • Kallhjärtat företagsvibe från dem.
  • Stöd en bättre verksamhet.

Christwin Olowu Salako - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kundservice, Vilseledande prissättning, Bristande kommunikation, Orättvis fakturering

Sarah Myer - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Unwillingness to refund after canceling free trial
  • Difficulty reaching customer service through phone
  • Charged for annual subscription despite canceling free trial
  • Great service undermined by refund policy

Simon Garisch - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Skillshare debiterade mitt kreditkort trots att jag avbokade mitt abonnemang.
  • Ingen varning om återkommande betalning från Skillshare
  • Svårt att få återbetalning från Skillshare
  • Saknar intressant innehåll på Skillshare

Kasa - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bedragare i absoluta termer

Lester Martis - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dankortsuppgifter krävs
  • Försök att ta ut pengar utan samtycke
  • Avvisad återbetalningsbegäran
  • Ingen verifiering av anledning för återbetalning
  • Innehåll gratis tillgängligt på YouTube
  • Förlust av pengar

flupke - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

  • mittelmäßige Inhalte
  • schlecht funktionierende Suchmaschine
  • schlechte Übersetzungsfunktion
  • schwierig zu finden bestimmte Themen
  • Support durch Roboter

Alejandro Notz - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Lång process för att avsluta prenumeration
  • Oklar avbokningspolicy

Customer - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig UI och användarupplevelse

Eine Frau ein Wort - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Månadsvis prenumererad (1 månad är helt gratis)
  • Exakt visning av debiteringsdatum, möjlighet att säga upp i förväg
  • Tidigare sparade kurser är bra, översättningen kan förbättras
  • Klarhet kring abonnemang och årsräkning genom Apple-e-post

Markus - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Sporadiskt svar från supporten
  • Tekniska problem på sidan
  • Dålig samarbete med kursförfattarna från Skillshare

Greta Paužaitė - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kundservice
  • Kundservice inte intresserad av individuella omständigheter
  • Ingen återbetalning enligt policy
  • Endast intresserade av att ta pengar

nick - 11 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Vilseledande företag
  • Deceptiv Company erbjuder olika kampanjer än denna webbplats. Kontakta kundtjänst och de har inte ens hört talas om sin egen kampanj. Slöseri med tid. Inga e-postmeddelanden om medlemskapet. Chargeback kommer. UNDVIK

Alison - 11 månader sedanTrustpilot 🔗

  • diabolisk kundtjänst
  • obefintlig återbetalning efter avbrutet kreditkort
  • vilseledande och passivt aggressiva mejl
  • påverkar negativt mental hälsa

Mrs Marianne Close - 12 månader sedanTrustpilot 🔗

  • DO NOT take this up
  • Took £90 without permission
  • No phone support
  • Can't stop payments
  • Dealing with a minor without parental permission

Christine Walker - 13 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Unfair Renewal
  • Not as good as YouTube for free information
  • Charged without warning
  • Unable to get money back
  • Full week's pay taken away

Luke - 13 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Oprofessionell

vicki Store - 13 månader sedanTrustpilot 🔗

  • ingen återbetalning av pengar
  • Min dotter anmälde sig för en provperiod. 9 dagar senare drogs $180 från hennes konto
  • efter många mejl sa de att det var 7 dagar
  • SIGNERA INTE upp för detta, det finns andra alternativ. Varnade

Olivier Dambron - 13 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bedrägliga företagare
  • Automatisk debitering utan avisering
  • Bedräglig gratis månadsabonnemang
  • Förblir borta

Alexander Hanauer - 14 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Svårigheter att få fakturan

Maca k - 14 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Långsamt att svara på återbetalningsbiljetter.
  • För ivrig att registrera dig för årlig prenumeration efter provperioden.
  • Ingen live support för återbetalningar.

Jonesfam - 14 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Svårt att navigera webbplatsen
  • Ingen möjlighet att enbart betala månadsvis
  • Aggressiv medlemskapspolicy

Blake - 14 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Money grabbing scammers
  • Charged for annual fee instead of monthly subscription
  • No help from Paypal and Skillshare

Jan - 15 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Völlig intransparent
  • Wirkt sehr unseriös

Eugene Šoch - 15 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig återbetalningsupplevelse
  • Långsam och ineffektiv kundtjänst
  • Otillräcklig information om avgift och återbetalning
  • Lång väntetid för återbetalning

Little sunflower - 15 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Tekniska problem med e-post och lösenordsåterställning, Obehörigt uttag av pengar, Dålig kundservice
  • Svårigheter att avsluta prenumeration, Bristande svar från kundtjänst, Opofessionell kommunikation
  • Misstänkt bedrägeri

Siambluesky - 16 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Svårt att få återbetalning
  • Felaktig debitering
  • Missvisande reklam

Sam Anderson - 16 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig plattform för instruktörer

AnonymousUser - 17 månader sedanTrustpilot 🔗

  • BETALAS INTE TILLBAKA
  • FELAKTIG DEBITERING
  • INGEN KUNDSTÖD

Jorge - 17 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Lektionerna visas inte tydligt
  • För snabb prenumerationssida
  • Lockar med marketing

Dajanae Jackson - 17 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Företag som är hemskt och omoraliskt och bara vill ha dina pengar
  • ger ingen information om när ditt abonnemang går ut eller att de ska debitera dig $160!!
  • avslutade mitt abonnemang och HAR BEVIS innan de debiterade mig och en vecka senare försökte de igen dra mitt kort och det gick igenom!
  • efter de försökte fördröja tiden genom att inte svara och erbjuda FÖRÖDELADE moterbjudanden. äntligen kom jag någonstans och Min 100% återbetalning är på väg nu.
  • UNVIK PLEASE!

Ryan Carrigan - 17 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Företagets policy är en total lögn.

Khalid Abess - 17 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Vidrigt
  • Support är otrevlig
  • Kurskvaliteten försämras
  • Ingen hjälp med problem

Django - 17 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Avskyvärd och vilseledande kundtjänst. Skillshare försöker medvetet lura dig på många sätt för att få dig att betala mot din vilja.
  • Automatiska återbetalningsavgifter. De tar automatiskt ut avgiften igen efter ett år utan att du godkänt det.
  • Tidskrävande process för återbetalningar. De försöker slösa bort din tid för att öka chansen att du inte svarar i tid under återbetalningsperioden.
  • Lura användare att inte avbryta gratisprov. De försöker få användare att avstå från att avbryta gratisperioden för att sedan ta ut betalning.