Sixt

83 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3 för Sixt kommer från 83 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Sixt:

OmdömesStälle (2)
TrustPilot (81)

Erfarenheter med Returpolicy Returpolicy

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Sixts returpolicy verkar vara problematisk enligt recensionerna. Trots att skador inte föregående besiktats, nekar de återbetalningar och håller i reservationsavgiften. Kundservice verkar bristfällig och det finns svårigheter med att få tillbaka pengar om bilen lämnas i gott skick. Det finns en risk att bli av med pengar och tid på grund av bristande kommunikation och process för skadehantering. Sammantaget verkar det vara en riskabel affär att använda Sixt gällande returpolicyen. (50%)

“Villrådiga biluthyrningsmetoder”

“Dolda skadeavgifter”

“Organiserat stöld”

“Agenten vägrade leverera bilen på grund av tidigare körhistorik”

“bedrägliga affärsmetoder”

“sa att jag kunde avboka utan kostnad men har inte fått pengarna tillbaka”

“Brist på återbetalning, Oregelbunden penninguttag från äldre”

“Retencao de depósito sem motivo aparente”

“Nekad refundering”

“Måste returnera tanken full”

👍 2   👎 27

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Daniel - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Villrådiga biluthyrningsmetoder
  • Dolda skadeavgifter
  • Organiserat stöld

The god of review - 11 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Vägran att tillåta hyra av bil trots bokning och dokumentation
  • Agenten vägrade leverera bilen på grund av tidigare körhistorik
  • Misstänkt rasdiskriminering eller inkompetens
  • Upplevelse av otillräcklig behandling och service
  • Företaget avråds från

Simon H - 11 månader sedanTrustpilot 🔗

  • stöld
  • olagliga avgifter
  • bedrägliga affärsmetoder
  • lita på ett annat företag

Robert Calangiu - 21 månader sedanTrustpilot 🔗

  • tog pengar utan service
  • hyrde bil för flygplatsöverföring, men policyn accepterar inte bagage
  • sa att jag kunde avboka utan kostnad men har inte fått pengarna tillbaka

Rick Feliu - 23 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Uthyrningsprocessen förvirrande, Falsk information om försäkring, Förlust av pengar, Dålig säljservice
  • Svårt att hitta bilen, Ingen hjälp från personalen, Ålderdom och dåligt väder gjorde det värre
  • Brist på återbetalning, Oregelbunden penninguttag från äldre
  • Brist på återkoppling och svar på klagomål

Jesus Liria - 23 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Retencao de depósito sem motivo aparente

Ma - 23 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Brist på hjälp
  • Oartig personal
  • Noll hjälp från Sixt
  • Svårt att nå Sixt
  • Ignoreras av Sixt
  • Krav på att boka direkt genom Sixt
  • Nekad refundering
  • Svårt att lösa problem med bokning
  • Bristande service och hjälp

Jose L - 23 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Oproportionerliga debiteringar
  • Brist på allvar och respekt för konsumenten
  • Ingen erbjuden inkluderad försäkring
  • Begränsad körsträcka till 150 km
  • Brist på transparens i tillhandahållen information
  • Måste returnera tanken full
  • Inte lita på företagets personal
  • Förväntar sig god tro genom att lita på dem
  • Att skriva under utan att läsa kontraktet kan leda till otrevliga överraskningar
  • Negativ erfarenhet med företaget
  • Kunder är inte dumma och låter sig inte alltid luras
  • Dålig affärsmetoder

Oli - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Schlechte Kommunikation beim Bezahlen von Mautgebühren
  • Mangelnde Transparenz bei Schäden am Fahrzeug
  • Verwirrung und Unzufriedenheit bezüglich Tankgebühren
  • Mangelnde Informationsweitergabe zum Bezahlen von Mautgebühren

Stefano Repetto - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Omoraliskt, repor på bilen, ingen närvarande vid återlämning, försökte ta betalt för skada jag inte orsakat

Ralf - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Ingen bil trots voucher!
  • Prisöversikt inte riktigt hjälpsam
  • Ta det eller lämna det - något jag aldrig upplevt på fyrtio års erfarenhet av biluthyrning!!
  • ArgusCarHire som förmedlare inte nåbar
  • billiger-mietwagen.de inte riktigt hjälpsam
  • Hyresbelopp återbetalades av ArgusCarHire inom 14 dagar efter avbokning

Guy G - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Varning för dolda kostnader
  • Felaktiga skadeanspråk
  • Låg tillförlitlighet
  • Oklar kommunikation

Evgeny Severenkov - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Usel och opålitlig service på Sixt i Moskva, 3, Turgenevskaya torg den 8 juni. Bil inte tillgänglig i tid, flera ersättningar erbjuds med förseningar, 10% rabatt ges som kompensation.
  • Värdefull kund behandlas inte som sådan trots frekventa hyror. Sämsta biluthyrningsupplevelsen.
  • Anlände för att hämta bil kl 15 istället för kl 10, vilket orsakade oro för familjen och slösad tid. Otillräcklig kompensation med 10% rabatt för 6 timmars försening.
  • Opålitlig, respektlös service. Rekommenderar inte att använda denna tjänst.

M. Schulz - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • skum biluthyrning
  • tvivelaktig biluthyrare
  • repad och bucklig skåpbil
  • många brister
  • Sitter jag på skadan
  • 10 cm repa förarsidan
  • inga nya brister
  • inte riktigt tänkt efter
  • glömde ta foton
  • Ach i Tyskland kan inte det hända

Marc - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Sext betalade inte tillbaka pengarna för avbokad flygresa

DK - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • De lämnar dig strandad!
  • Ingen kompensation
  • Ingen förvarning
  • Missade en bröllopsmiddag

Cetinkaya - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Bedrägeri på hög nivå Berikande av kunder
  • Alla tänkbara försäkringar
  • Kopplingsfel efter 324 km
  • Debiterad med 2097,20 euro för påstått kopplingsfel
  • Kopplingen är en slitdel
  • Bilar behöver ny koppling varje år på grund av vägarna
  • 320000 km körd med första kopplingen på min Audi A4
  • Fallet är nu hos advokaten
  • Liknande fall finns tillräckligt på nätet
  • Bedrägeri utan like

Fabrizio G. - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • långsam kundservice
  • dolda kostnader
  • ingen kontroll vid återlämning
  • svårt att bestrida faktura

Jaime Maldonado - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Försiktighet med uthyrningsföretaget i Barcelona
  • Problem med att återlämna hyrbilen
  • Ogrundade avgifter på 180 euro för påstådda skador på bilen
  • Brist på transparens i processen att återlämna hyrbilen
  • Uppfattat bedrägeri vid onödiga debiteringar
  • Dålig hyresupplevelse med företaget Sixt i Barcelona

Niels Bjørnsteen - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • Bra service och support
  • Ingen kostnad för skada på vindrutan
  • Professionell kundhantering
  • Bra erfarenheter med Sixt

daniel huss - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • Choisir une société acceptant le paiement par chèque sur place
  • Aucune égratignure sur la voiture rendue
  • Retrait de 1100 Euros pour réparation non justifiée
  • Affaire en cours

Anthony O'Donnell - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • Den värsta biluthyrningsupplevelsen jag haft
  • Fel bilbokning - endast automatiska bilar tillgängliga
  • Lång väntetid för återbetalning
  • Dålig kundservice med förseningar

CN - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • Helt värdelös
  • Brydde sig inte om bucklor eller repor när vi fick bilen, men som CSI Miami när vi lämnade tillbaka den
  • Om vi inte hade haft en vän som talade grekiska skulle de ha debiterat oss för märken/bucklor som vi inte ens hade gjort
  • De ger ingen markeringssystem för bilens interiör och när vi lämnade tillbaka den, hoppade den patetiska anställd in i bilen och började pilla med bilrutan
  • MYCKET DÅLIG SERVICE
  • Skulle ALDRIG rekommendera den här biluthyrningen till någon
  • Om jag kunde ge det här företaget negativa poäng skulle jag

Jonathan - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • Sämsta uthyrningsföretaget jag någonsin hyrt från.
  • Fick en bil med massor av skador.
  • Personalen helt utan personlighet.
  • Bilen återlämnades i samma skick.
  • Depositionen förblir blockerad.
  • Felaktig information efter enkät.
  • Bättre att gå tillbaka till Europcar.

Ahmed Ibrahim - 7 år sedanTrustpilot 🔗

  • Usel kundtjänst
  • Felaktig debitering
  • Oprofessionellt företag
  • Inget rekommenderat
  • Negativ upplevelse

Taras - 8 år sedanTrustpilot 🔗

  • Bilen var smutsig och hade skador
  • Chef var frånvarande på återlämningsplatsen
  • Depositionen inte återlämnad som utlovat
  • Anklagelser om att skada bilen utan bevis