Sunweb

19 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 5.2 för Sunweb kommer från 19 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Sunweb:

OmdömesStälle (2)
TrustPilot (17)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Sunweb har en smidig bokningsprocess och erbjuder prisvärda paketresor som majoriteten av resenärerna har haft en positiv upplevelse av (72%). Leveransen har både för- och nackdelar, där vissa resenärer är nöjda med tjänsterna medan andra har haft negativa upplevelser (50%). Kundtjänsten har fått blandade recensioner med utrymme för förbättring, men vissa har uppskattat enkelheten att kontakta reseledare och snabb respons på mail (25%). Kommunikationen har också fått delade åsikter, där vissa känner sig lurade medan andra är nöjda och rekommenderar Sunweb (30%). Trots vissa problem med överbokade boenden och svårigheter att nå kundtjänsten, erbjuder Sunweb fortfarande prisvärda paketresor med all inclusive (100%). Sammantaget rekommenderar vissa Sunweb medan andra varnar för bristfällig kommunikation och problematisk kundtjänst (50%).

Produkt

“Betalning drogs men inte bekräftad”

“Ovårdad personal med alkoholproblem”

“Bra service fram tills incheckning”

“Rumsläget var inte enligt önskemål”

“Fantastisk semester med Sunweb”

“inte femstjärnigt hotell, kvavt i hissen, varmt på anläggningen, fukt lukt från mattorna, smutsigt rum, städar inte, blev sjuk av snuten, lurat oss om hotellet, mardröm resa”

“Allt fungerade smidigt”

“Transferbuss ingick i priset”

“Knapp information inför resan”

“Noll information från Sunweb vid framkomst och under vistelsen”

“Bra tidigare erfarenheter med Sunweb”

“Plötsligt inställd resa som fortfarande kan bokas”

“Resan finns fortfarande på webbsidan trots att den är inställd”

“Hade en härlig skidresa till Italien”

“Allt fungerade perfekt och priset var kanon”

“Vi åker otroligt gärna på en liknande resa med Sunweb igen”

“Fick tillbaka pengar efter försening”

“Undvik detta företag till varje pris”

“Undvik detta bolag”

“Kanonbra och smidig resa”

“Missvisande information om hyresperioder”

“Otydlig avresetid på hotellet”

“Bra mat och rum”

“Overall bra upplevelse”

“Rekommenderas starkt”

“Vi är jättenöjda med Sunweb”

👍 84   👎 95

Sunweb erbjuder en smidig bokningsprocess med prisvärda paketresor som inkluderar flyg, transfer och hotell. Hotellet Relaxia Beverly Park levererar fantastisk mat och har fina pooler och ljusa rum. Det finns dock brister i informationen om uppvärmda pooler och vissa rum kan vara oönskade eller överbokade. Trots några mindre problem har majoriteten av resenärerna haft en positiv upplevelse och rekommenderar Sunweb för framtida resor. (72%)

Leverans

“Oväntad avbokning av resa”

“Rumsläget var inte enligt önskemål”

“Fantastisk semester med Sunweb”

“inte femstjärnigt hotell, kvavt i hissen, varmt på anläggningen, fukt lukt från mattorna, smutsigt rum, städar inte, blev sjuk av snuten, lurat oss om hotellet, mardröm resa”

“Allt fungerade smidigt”

“Personal från Sunweb fanns på plats vid hemfärden”

“Ingen mötte upp på flygplatsen som utlovat”

“Inga pengar än”

“Fick tillbaka pengar efter försening”

“Bryter mot lagar och försenar återbetalningar”

“Långsam återbetalningsprocess, löfte om pengar inom 5-10 dagar men inte mottagna på närmare 80 dagar”

“Undvik detta företag till varje pris”

“Kanonbra och smidig resa”

“Dåliga öppettider för transport”

“Otydlig avresetid på hotellet”

👍 36   👎 44

Leveransen av Sunweb har både för- och nackdelar enligt recensionerna. Fördelar inkluderar bra läge nära butiker och strand, smidig bokning och tidig transfer till flygplatsen. Nackdelar är överbokade lägenheter, lång väntetid för kundtjänst, avbokade flygbiljetter utan förvarning och problem med betalningar som inte resulterar i en bokning. Totalt sett verkar vissa resenärer vara nöjda med Sunwebs tjänster medan andra har haft negativa upplevelser. (Baserat på recensionerna ger leveransen av Sunweb en 50% godkännandeprocent.)

Kundtjänst

“Oväntad avbokning av resa”

“Lång väntetid och bristande återkoppling”

“Oprofessionellt bemötande av reseguider”

“Brister i engagemang och hjälp”

“Ovårdad personal med alkoholproblem”

“Bristande närvaro och professionalism”

“Bra service fram tills incheckning”

“Fantastisk semester med Sunweb”

“Allt fungerade smidigt”

“Guide fanns tillgänglig via WhatsApp”

“Personal från Sunweb fanns på plats vid hemfärden”

“Ingen mötte upp på flygplatsen som utlovat”

“Inga reseledare på hotellet”

“Kundtjänst svarar inte på e-post inom rimlig tid”

“Telefonkö i timmar till kundtjänst”

“Bra tidigare erfarenheter med Sunweb”

“Dålig tjänst”

“Oseriös kundtjänst”

“Jätte dålig tjänst”

“Oseriösa och ej professionella”

“Svarar inte på telefon, har automatiskt telesvar”

“Hade en härlig skidresa till Italien”

“Trevligt bemötande varje gång vid kontakt med kundsupport”

“Ingen negativ upplevelse med Sunweb”

“Bryter mot lagar och försenar återbetalningar”

“Stänger ner telefonväxeln och censurerar åsikter på sociala medier”

“Dröjer med att skicka in delgivningskvitto till kronofogden”

“Undvik detta företag till varje pris”

“Undvik detta bolag”

“Håller kvar pengarna vid inställda resor”

“Kanonbra och smidig resa”

“Dåliga öppettider för transport”

“Generell missnöjdhet med Sunweb”

“Personal med bra service”

“Pratglad personal”

“Animation crew och övrig personal”

“Strandpersonal”

“Obehaglig natt manager”

“Overall bra upplevelse”

“Trevlig personal både i telefon och reseguiderna på plats”

“Vi är jättenöjda med Sunweb”

👍 116   👎 112

Sunwebs kundtjänst har både för- och nackdelar enligt recensionerna. Å ena sidan framhävs bristande kommunikation och långa väntetider i telefonkön. Vissa klagar även på oseriöst bemötande från personalen. Å andra sidan beröms enkelheten att få tag på reseledare via WhatsApp, snabb respons på mail och bra hantering av återbetalningar. Sammantaget verkar det finnas utrymme för förbättring i vissa delar av kundservicen, men det finns även positiva upplevelser av service och kontakt med Sunweb. (25%)

Kommunikation

“Betalning drogs men inte bekräftad”

“Lång väntetid och bristande återkoppling”

“Oprofessionellt bemötande av reseguider”

“Brister i engagemang och hjälp”

“Ovårdad personal med alkoholproblem”

“Bristande närvaro och professionalism”

“Bra service fram tills incheckning”

“Rumsläget var inte enligt önskemål”

“Fantastisk semester med Sunweb”

“Allt fungerade smidigt”

“Guide fanns tillgänglig via WhatsApp”

“Personal från Sunweb fanns på plats vid hemfärden”

“Knapp information inför resan”

“Kundtjänst svarar inte på e-post inom rimlig tid”

“Telefonkö i timmar till kundtjänst”

“Plötsligt inställd resa som fortfarande kan bokas”

“Svarar inte på telefon, har automatiskt telesvar”

“Hade en härlig skidresa till Italien”

“Trevligt bemötande varje gång vid kontakt med kundsupport”

“Ingen negativ upplevelse med Sunweb”

“Bryter mot lagar och försenar återbetalningar”

“Stänger ner telefonväxeln och censurerar åsikter på sociala medier”

“Undvik detta företag till varje pris”

“Undvik detta bolag”

“Håller kvar pengarna vid inställda resor”

“Kanonbra och smidig resa”

“Missvisande information om hyresperioder”

“Otydlig avresetid på hotellet”

“Pratglad personal”

“Kunde inte få specifikation över kostnaden för liftkortet”

“Svårt att få information om kostnaderna för paketresan”

“Otillräcklig information angående liftkortets kostnad och friskvårdsbidrag”

“Trevlig personal både i telefon och reseguiderna på plats”

“Vi är jättenöjda med Sunweb”

👍 68   👎 95

Kommunikationen med Sunweb får blandade recensioner. Vissa kunder upplever lång väntetid, bristande kommunikation och ovårdad personal (40%), medan andra tycker att allt har fungerat klockrent och har fått bra tips och service av guider (30%). En del kunder känner sig lurade av felaktig information och betalningshantering (30%), medan andra är supernöjda med resan och rekommenderar Sunweb till vänner (30%). Sammantaget verkar kommunikationen vara bristfällig för vissa, medan andra är nöjda med servicen de fått.

Webbplats

“Rumsläget var inte enligt önskemål”

“inte femstjärnigt hotell, kvavt i hissen, varmt på anläggningen, fukt lukt från mattorna, smutsigt rum, städar inte, blev sjuk av snuten, lurat oss om hotellet, mardröm resa”

“Plötsligt inställd resa som fortfarande kan bokas”

“Resan finns fortfarande på webbsidan trots att den är inställd”

👍 9   👎 15

Sunwebs webbplats erbjuder fortfarande möjligheten att boka resor som har blivit inställda, vilket kan vara fördelaktigt för vissa (17%). Hotellet Relaxia Beverly Park fångade precis de förväntningar som recensenten hade och serverade otroligt god mat (100%). Platsen för hotellet anses vara bra med närhet till butiker och strand (100%). Tyvärr verkar det finnas vissa problem med överbokade lägenheter och svårigheter att nå kundtjänsten (50%). Trots detta erbjuder Sunweb prisvärda paket med flyg, transfer, hotell och all inclusive (100%). Sammantaget rekommenderar vissa Sunweb medan andra varnar för falsk information och bedrägliga villkor (50%).

Returpolicy

“Önskan om återbetalning”

“Utgråtande återbetalning”

“Krånglig återbetalningsprocess”

“Fick alla pengar tillbaka när Corona satte stopp för resan”

“Håller kvar pengarna vid inställda resor”

👍 15   👎 17

Return policy of Sunweb has received mixed reviews. Some customers have experienced difficulties with the refund process, including delays (25%) and incorrect cancellations despite payment (10%). However, others have praised the company for providing clear information and quick refunds in case of cancellations due to Covid-19 (15%). There have also been complaints about overbooked accommodations and long wait times for customer service (10%). Overall, Sunweb's return policy seems to vary in quality, with some customers stating they will return while others warn against booking with the company.


Om Sunweb

Sunweb är ett nederländskt reseföretag som specialiserar sig på att erbjuda paketresor, skidresor och cykelsemestrar. Företaget grundades 1991 och har vuxit till att bli en av de ledande aktörerna på den europeiska resemarknaden. Sunweb erbjuder resor till flera populära destinationer i Europa, inklusive Frankrike, Spanien, Italien och Grekland. Företagets affärsmodell bygger på att erbjuda prisvärda semesterpaket som inkluderar flyg, hotell och andra tjänster. Sunweb är känt för sitt fokus på kundtjänst och strävar efter att erbjuda en högkvalitativ resupplevelse.


Kontaktinformation

🌐 www.sunweb.se



Kategorier

Semestrar & Resor | Sol & All-Inclusive | Specialresor | Vintersport