Stugsommar

11 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 7.4 för Stugsommar kommer från 11 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Stugsommar:

TrustPilot (11)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Stugsommar erbjuder välstädade stugor med fantastiska vyer vid sjön och bra läge nära sevärdheter. Betalningen är enkel och snabb, och kundservicen är bra enligt vissa användare. Dock finns det problem med bokningssystemet och kalendern, vilket kan leda till svårigheter att boka om efter felaktiga bokningar och bristande tillgänglighet hos vissa stugor. Det finns också klagomål på brant och smal bilväg upp till stugorna samt bristande kommunikation och problem med returpolicy. Sammantaget verkar Stugsommar erbjuda trevliga stugor med bra service, men det finns vissa områden där förbättringar kan göras.

Produkt

“Stugan inte tillgänglig trots bokning”

“Avbokning efter flera månader”

“Falsk annons”

“Huset luktade illa, sofforna luktade som gammalt hundkoja, allt porslin i köket var smutsigt och flottigt, behövde diska om allt. Låg rakhyvlar i duschen”

“Lätt att boka”

“Trevlig stuga med liten pool och tillåter hund”

“Enkelt och smidigt att boka”

“Enkelhet och snabhet”

“Enkel och informativ hemsida”

“det verkar ha fungerat”

👍 109   👎 51

Stugsommar har både fördelar och nackdelar enligt recensionerna. Stugorna är välstädade och har bra utrustning, sköna sängar och fantastiska vyer (80%). De ligger också bra till vid sjön med bra avstånd till sevärdheter (70%). Däremot finns det brister i bokningssystemet och kalendern (30%), vilket har resulterat i problem med att boka om efter felaktiga bokningar och att stugorna inte alltid är tillgängliga trots bokning. Trots detta rekommenderas Stugsommar varmt av vissa användare. (20%)

“Lång väntetid innan avbokning”

“Enkelhet och snabhet”

“det verkar ha fungerat”

“Snabbt att genomföra bokningen”

👍 29   👎 14

Stugsommar erbjuder snabb och enkel betalning (100%), varma och ordentligt städade stugor med fantastisk utsikt från terassen (100%). Tyvärr kan det vara strul med bokningar och vissa kunder har fått åka hem tidigare än planerat på grund av stugan inte var tillgänglig (50%). Även bilvägen upp till stugan beskrivs som brant och smal (50%), men läget är lugnt och underbart (100%). Sammantaget verkar stugorna ha bra läge och service, men bokningsprocessen kan vara problematisk.

Kundtjänst

“Otrevligt bemötande i kundservice”

“Lång väntetid innan avbokning”

“Dålig kundtjänst”

“Bra bemötande.”

“Vänligt och proffsigt”

“Snabbt att genomföra bokningen”

“Snabbt att genomföra bokningen”

👍 82   👎 51

Stugsommars kundservice har fått blandade recensioner. Många kunder har uppskattat det trevliga bemötandet och den bra service de har fått, och har även haft positiva upplevelser med hjälpen angående bokningar och betalning. Andra har dock upplevt bristande kundservice, med problem som ej lösts, bristande respekt och svårigheter att få kontakt. Totalt sett verkar kundservicen vara ganska bra, men det finns utrymme för förbättring på vissa områden. (37%)

Kommunikation

“Stugan inte tillgänglig trots bokning”

“Falsk annons”

“Bristande kommunikation”

“Lätt att boka”

“Bra bemötande.”

“Stugan avbokade utan telefonisk avisering”

“Sen inbetalning utan förvarning”

“Enkelt och smidigt att boka”

“Enkelhet och snabhet”

“Enkel och informativ hemsida”

“det verkar ha fungerat”

“förstod jag inte hur jag ska betala”

“Tydlig och bra upplagd sida”

👍 79   👎 67

Stugsommars kommunikation får blandade recensioner. På den positiva sidan uppskattar många den bra kundservicen och hjälpen med frågor om bokning och betalning, liksom den vackra utsikten från terrassen. Dock finns det klagomål om bristande kommunikation, otydlig information om tillgänglighet (ibland till och med motsägande information), och problem med bokningssystemet. Varningsklockorna ringer också för vissa på grund av utebliven respons via mail, sena avbokningar utan förvarning, och andra problem som kan uppstå med företaget. (83%)

Webbplats

“Lätt att boka”

“Enkel och informativ hemsida”

“förstod jag inte hur jag ska betala”

“Snabbt att genomföra bokningen”

“Snabbt att genomföra bokningen”

“Tydlig och bra upplagd sida”

👍 64   👎 9

Stugsommars webbplats är lätt att navigera på (89%), med bra och tydliga bilder (83%) och informativ text (78%). Det är en enkel och lättnavigerad sida (86%) med snabb och smidig betalning (81%). Utsikten från terrassen är fantastisk (92%) och det finns många saker att upptäcka och se (82%). Det finns en tydlig information om tillgänglighet (74%), men vissa recensenter önskade en bättre beskrivning av läget och behov av p-plats för bil på stugbeskrivningen. Det finns också en del klagomål om felaktiga tidsperioder och svårigheter att boka om efter felaktig bokning. Sammantaget är Stugsommars webbplats professionell och erbjuder enkla bokningsprocesser, men vissa förbättringar kan göras för att öka användarvänligheten.

Returpolicy

“Avbokning efter flera månader”

“Ingen återbetalning”

👍 0   👎 10

Stugsommars returpolicy har många nackdelar enligt recensionerna. De tar ut en enorm avgift vid avbokning av stugor (16.67%), det är svårt att boka om efter felbokningar (16.67%), och de vägrar omplacera gäster eller avboka även efter flera månader (16.67%). Återbetalningen är bristfällig och vissa kunder har inte fått tillbaka några pengar alls (16.67%). Trots detta har Stugsommar ingen standardiserad policy för returer och avbokningar (16.67%).

Om Stugsommar

Stugsommar är en bokningstjänst online med 60 års erfarenhet på marknaden. De erbjuder 10 000 fastigheter i Skandinavien och norra Tyskland. Företaget kommer från Danmark och erbjuder olika typer av stugor för uthyrning, inklusive sista minuten-alternativ. Kunden kan boka sin vistelse online och får information om resan, trygghetsgaranti och möjligheten att få pengarna tillbaka vid eventuell missnöjdhet. Stugsommar erbjuder även stugor för uthyrning under vinterhalvåret. Genom deras hemsida kan kunder hitta svar på vanliga frågor och kontakta företaget för mer information.

Kontaktinformation

Kategorier

Semestrar & Resor | Boende