Booking.com

Alla recensioner

Booking.com

43% Skulle handla här igen

Omdömen, klagomål och kundupplevelser Skriv en recension

Läs erfarenheter och recensioner från företag i Sverige. Ta reda på vilken den bästa nätbutiken är innan du gör din beställning. Tillsammans kan vi bestämma vilket företag som är bäst!

I rampljuset: vad säger våra kunder?

B
Berit Ekström
Blev tvungen att avbeställa hotellet. Fick då ett mail från booking att det skulle ta upp till 12 dagar innan jag fick pengarna. Nu har det gått 2 veckor har fortfarande inte fått pengarna.Läs vidare
M
Matteo
Jag bokade ett hotell för min semester från min telefon. Det var allt super-snabb och enkel process. Läs vidare
S
Sonny Fjellström
Det blev fel vid bokningen av hotell och jag fick betala dubbelt. Booking.com skrev att jag skulle få tillbaka pengarna efter 10 - 15 dagar. Då inga pengar kom försökte jag kommunicera med dem, vil...Läs vidare
S
Stefan Zetterqvist
Har varit trogen gäst hos Booking Men nu går det inte få kontakt med dom väntat på svar i 10dagar Så nu slut bokat där Är dom på väg o gå i konkurs?Läs vidare
R
Radica Doseva
Den 18 juli min dotter bokade 4 nätter på Nest City vandrarhemmet i Kostanz-Tyskland.När vi kom in jag var helt besviken, luktade illa, sängkläder, påslakan, kuddar, handdukar. Vi pratade med kille...Läs vidare

Alla recensioner (7)

  • Inga recensioner än!

    Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet..

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Återbetalning

    Blev tvungen att avbeställa hotellet. Fick då ett mail från booking att det skulle ta upp till 12 dagar innan jag fick pengarna. Nu har det gått 2 veckor har fortfarande inte fått pengarna.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Lätt och snabbt

    Jag bokade ett hotell för min semester från min telefon. Det var allt super-snabb och enkel process.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Varning

    Det blev fel vid bokningen av hotell och jag fick betala dubbelt. Booking.com skrev att jag skulle få tillbaka pengarna efter 10 - 15 dagar. Då inga pengar kom försökte jag kommunicera med dem, vilket är helt omöjligt. När jag har fått svar så har det varit frågor som jag inte kunnat svara på eftersom frågan kommit från noreply mailadress. För att det inte skall gå att kommunicera med dem. Vi d ett tillfälle tyckte de att jag skulle ringa men de uppger inget telefonnummer.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Går inte få kontakt med Booking

    Har varit trogen gäst hos Booking
    Men nu går det inte få kontakt med dom väntat på svar i 10dagar
    Så nu slut bokat där
    Är dom på väg o gå i konkurs?


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Återbetalning

    Den 18 juli min dotter bokade 4 nätter på Nest City vandrarhemmet i Kostanz-Tyskland.När vi kom in jag var helt besviken, luktade illa, sängkläder, påslakan, kuddar, handdukar. Vi pratade med killen som jobbar där och berättade att vi stannar bara denna kväll för att vi är inte nöjda. Han rekommenderade att avboka vi på webben. Det fanns möjlighet avboka alla dagar. Det gjorde vi. På morgonen vi letade efter killen men hittade inte honom, tänkte vi att han och de från booking.com ordnar problemet.Min dotter fick bekräftelse meil för avbokningen. Jag har betalt och väntade så klart i 12 arbetsdagar att få mina pengar tillbaka men fick ingenting. Min dotter kontaktade killen via meil han istället att säga vilket datum får jag återbetalningen hade sagt till min dotter ""VAD TÄNKTE NI, ATT STANNA 1 NATT UTAN BETALA".Hon så klart förklarade men fick inget svar vidare. Jag också försökte att kontakta honom via vandrarhemm sidan chatta,men han svarar inte. Kontaktade jag Booking. com fick inget svar. De rekommenderar på deras sida att kontakta vandrarhemmet. Booking.com måste stanna bakom kunderna att känna sig trygga.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Vilket skit företag

    Man kommer inte åt deras kundtjänst och inget går att ändra. Vilket jävla företag!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Dålig finstilt info på det billigaste alternativet! Går inte ens att få ett kvitto! Inte heller ett intyg att jag avbokat hotellet (enbart avboka! Inget med återbet)

    Har alltid bokat mina hotell med Booking och jag reser mycket.
    Bokade i början av mars -20 ett hotell på Phu Qouc.
    Det var ej återbetalningsbart. Det var ok.

    Såg de andra alternativen, dyrare, men de var oxå ej återbetalningsbara.

    Sedan stängde Vietnam gränsen för svenskar.

    Begärde då ett intyg från Booking att jag avbokat resan. (Bad inte om återbetalning)

    Det kunde de inte göra!!!!! Ett intyg!!!!!
    Anledningen är att jag bokat ”Booking Basic”!

    Hur ska jag veta att det är ”Booking Basic”, det står ingenstans!
    Hade jag valt det 1000 kr dyrare alternativet, då var det inte ”Booking Basic” o jag hade kunnat få ett intyg på att jag avbokat!!!!

    Sååå dålig information.
    I dessa Coronatider måste de uppdatera sina regler och kunna skicka ett mail, med texten: bokningen är avbokad.

    Kommer inte att boka med dom igen!
    Har stått mig dyrt!
    Så se upp med att det finns extra dåliga restriktioner med det billigaste alternativet!
    Allt för att det ska bli dyrare och få in mer pengar! Dåligt!!


Andra personer tittade också på

Logo Risskov
Risskov
1 recensioner

Att åka på semester är något som många väljer att göra årligen. Vissa tycker om att åka runt omk...

Logo Momondo
Momondo
0 recensioner

Att resa är något som väldigt många tycker om att göra. Man kan välja att göra en långresa genom Asien e...

Logo Qatar Airways
Qatar Airways
1 recensioner

Att resa är något som väldigt många gör årligen. Vissa familjer tycker om att åka på solsemster en g&a...

Logo Rentalcars.com
Rentalcars.com
4 recensioner

Om Rentalcars Hela idén bakom företaget Rentalcars var att göra biluthyrning bättre. År 2004 började hela fö...

Booking.com

Hotell, hem och allting där emellan. Recension om Booking.com

Om Booking.com
1996 i ett litet kontor i Amsterdam grundades Booking.com tack vara en enda man med en god ide. Företaget har redan sedan start trott på kraften bakom nyfikenhet, inlärning och experimentering. Med exakt de tankarna har Booking.com gått från att ha varit ett litet start-up företag i Holland till ett av världens största e-handelsbolag. Booking är ett dotterbolag till Booking Holdings inc och bolaget har idag 198 kontor i 70 olika länder med över 17 000 anställda i hela världen. Webbplatsen och mobilappar finns tillgängliga på över 40 språk. Varje dag är det över 1,5 miljoner rums nätter som bokas via hemsidan. Booking.com investerar i den digitala teknologin som gör det lättare att resan, eftersom visionen de strävar efter är att göra det möjligt för alla att upptäcka världen. 
Booking.com bryr sig mer om att nå framgång tillsammans som ett team och inte individuellt, de är stolta över vad de lyckats åstadkomma tillsammans och glada att lägga egna ambitioner åt sidan. Bolaget står för att vara öppensinnade och vänliga för att uppnå den bästa kundbetjäningen som möjligtvis går, deras största fiende är arrogans.

Vad gör Booking.com
På Booking.com finns världens största utbud med fantastiska ställen att bo på och det sammankopplas med resenärer. Du kan bo på tex. semesterhem, lägenheter, 5-stjärninga lyxhotell, familjeägda bed&breakfast, trädkojor och till och med igloon. Du kan boka det perfekta semesterboendet oberoende om det gäller arbete eller fritid, utan bokningsavgifter och prismatchning. Via Booking plattformen, som är internetbaserad kan reseleverantörer marknadsföra, annonsera eller sälja sina tjänster eller produkter. I alla priser på dina resor är momsen och alla andra skatter och avgifter inräknade. När du gör en bokning ingår du ett avtal med leverantören. Booking har en booking assistant som hjälper dig ändra och hantera kommande vistelser, du kan få hjälp av den genom att fråga frågor som tex angående en extrasäng, parkeringsplats eller in/ut checkningstider. Booking assistenten är helt gratis att använda men måste vara kopplad till internet. 

Booking har ett program för affiliatepartners vilket innebär att de kan börja tjäna provision på bokningar som görs via sin webbplats, med ett stort urval av anpassningsbara alternativ kommer du att hitta något som passar för just ditt varumärke eller webbplats. Du som affiliatepartners kan alltid välja vilka boenden som skall synas på dina sidor, om det är över hela världen, bara i ett visst område eller något annat som passar just din sidas innehåll. Med hjälp av Bookings partnerplattform kan du lätt hålla koll och granska dina intäkter.


Hur hanteras reklamationer hos Booking.com?
Kundtjänst finns tillgänglig dygnet runt och kan hjälpa dig på 40 olika språk, man kan även kontakta dem via telefon eller e-post. Ifall du ångrar dig om ett boende du har bokat kan du alltid avboka, det är boendet som bestämmer sina egna avbokningsavgifter och de informerat om dessa i sina avbokningsvillkor. 

Dina åsikter om Booking.com
Skriv gärna en egen recension så att andra även kan få ta del av dina tankar och åsikter.
 

Lev nyfiket, en video som visar vad Booking.com har att erbjuda.