Booking.com

Alla recensioner

Booking.com

33% Skulle handla här igen

Omdömen, klagomål och kundupplevelser Skriv en recension

Läs erfarenheter och recensioner från företag i Sverige. Ta reda på vilken den bästa nätbutiken är innan du gör din beställning. Tillsammans kan vi bestämma vilket företag som är bäst!

I rampljuset: vad säger våra kunder?

B
Berit Ekström
Blev tvungen att avbeställa hotellet. Fick då ett mail från booking att det skulle ta upp till 12 dagar innan jag fick pengarna. Nu har det gått 2 veckor har fortfarande inte fått pengarna.Läs vidare
M
Matteo
Jag bokade ett hotell för min semester från min telefon. Det var allt super-snabb och enkel process. Läs vidare
L
linda
Jag bokade ett hotell i Rom för två år sedan. Pandemin kom emellan. Hotellet gav mig en voucher som skulle gälla i två år, dvs tom i år. Jag har mejlkonversation som styrker det. Jag bad Booking sk...Läs vidare
R
rolf
Resan ställdes in men Booking förhalade min begäran om återbetalning genom att medvetet ljuga om vad som inträffat. De har fortfarande mina pengar.Läs vidare
S
Sonny Fjellström
Det blev fel vid bokningen av hotell och jag fick betala dubbelt. Booking.com skrev att jag skulle få tillbaka pengarna efter 10 - 15 dagar. Då inga pengar kom försökte jag kommunicera med dem, vil...Läs vidare

Alla recensioner (9)

  • Inga recensioner än!

    Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet..

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Återbetalning

    Blev tvungen att avbeställa hotellet. Fick då ett mail från booking att det skulle ta upp till 12 dagar innan jag fick pengarna. Nu har det gått 2 veckor har fortfarande inte fått pengarna.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Lätt och snabbt

    Jag bokade ett hotell för min semester från min telefon. Det var allt super-snabb och enkel process.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Hotellrum

    Jag bokade ett hotell i Rom för två år sedan. Pandemin kom emellan. Hotellet gav mig en voucher som skulle gälla i två år, dvs tom i år. Jag har mejlkonversation som styrker det. Jag bad Booking skicka mig en kopia på vouchern, eftersom det är en personlig värdehandling som jag ser det. Det hände inte. När jag skulle boka ett rum till i höst visade det sig att hotellet hade fått en ny ägare som inte kände till överenskommelsen. Jag kontaktade Booking för att få vouchern, det fick jag inte eftersom de sade att vouchern bara gällde i ett år. De avslutade då ärendet. Jag behöver vouchern för att se om det går att hitta en lösning med hotellet, alternativt se om jag kan få tillbaka pengar via mitt försäkringsbolag. Det går inte att kontakta företaget via telefon, mejl eller chat. När jag vände mig till customer success avdelningen får jag idiotiska mejl om och om igen om att jag måste lämna information i ärendet vilket jag har gjort fyra gånger vid det härlaget, men jag får bara samma mejl igen. Jag har vänt mig till konsumentverket för råd och hjälp i ärendet.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Flygresa till Palermo

    Resan ställdes in men Booking förhalade min begäran om återbetalning genom att medvetet ljuga om vad som inträffat. De har fortfarande mina pengar.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Varning

    Det blev fel vid bokningen av hotell och jag fick betala dubbelt. Booking.com skrev att jag skulle få tillbaka pengarna efter 10 - 15 dagar. Då inga pengar kom försökte jag kommunicera med dem, vilket är helt omöjligt. När jag har fått svar så har det varit frågor som jag inte kunnat svara på eftersom frågan kommit från noreply mailadress. För att det inte skall gå att kommunicera med dem. Vi d ett tillfälle tyckte de att jag skulle ringa men de uppger inget telefonnummer.

    Hej jag har en liknande situation med Booking dubbel betalning på två hotel i Stockholm. Vi betalade på hotellen i slutet av maj. Den 25 juni drog Booking samma summan på dem två hotellen igen från min frus konto. Nu efter att ha ringt varje dag flera gånger på 08-593 663 40 och på 08-517 580 40 och kopplat oss engelsk talande operatörer, förklarat varenda gång situationen har dem lovat sätta tillbaka från ett av hotellen. Efter 5 dagar nu inget. Hotell 2 har inte ens svarat och bekräftat att vi har redan betalat på plats. En fråga: har du fått pengarna tillbaka ? och ifall när ?
    MVH Rodrigo


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Går inte få kontakt med Booking

    Har varit trogen gäst hos Booking
    Men nu går det inte få kontakt med dom väntat på svar i 10dagar
    Så nu slut bokat där
    Är dom på väg o gå i konkurs?


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Återbetalning

    Den 18 juli min dotter bokade 4 nätter på Nest City vandrarhemmet i Kostanz-Tyskland.När vi kom in jag var helt besviken, luktade illa, sängkläder, påslakan, kuddar, handdukar. Vi pratade med killen som jobbar där och berättade att vi stannar bara denna kväll för att vi är inte nöjda. Han rekommenderade att avboka vi på webben. Det fanns möjlighet avboka alla dagar. Det gjorde vi. På morgonen vi letade efter killen men hittade inte honom, tänkte vi att han och de från booking.com ordnar problemet.Min dotter fick bekräftelse meil för avbokningen. Jag har betalt och väntade så klart i 12 arbetsdagar att få mina pengar tillbaka men fick ingenting. Min dotter kontaktade killen via meil han istället att säga vilket datum får jag återbetalningen hade sagt till min dotter ""VAD TÄNKTE NI, ATT STANNA 1 NATT UTAN BETALA".Hon så klart förklarade men fick inget svar vidare. Jag också försökte att kontakta honom via vandrarhemm sidan chatta,men han svarar inte. Kontaktade jag Booking. com fick inget svar. De rekommenderar på deras sida att kontakta vandrarhemmet. Booking.com måste stanna bakom kunderna att känna sig trygga.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Vilket skit företag

    Man kommer inte åt deras kundtjänst och inget går att ändra. Vilket jävla företag!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Dålig finstilt info på det billigaste alternativet! Går inte ens att få ett kvitto! Inte heller ett intyg att jag avbokat hotellet (enbart avboka! Inget med återbet)

    Har alltid bokat mina hotell med Booking och jag reser mycket.
    Bokade i början av mars -20 ett hotell på Phu Qouc.
    Det var ej återbetalningsbart. Det var ok.

    Såg de andra alternativen, dyrare, men de var oxå ej återbetalningsbara.

    Sedan stängde Vietnam gränsen för svenskar.

    Begärde då ett intyg från Booking att jag avbokat resan. (Bad inte om återbetalning)

    Det kunde de inte göra!!!!! Ett intyg!!!!!
    Anledningen är att jag bokat ”Booking Basic”!

    Hur ska jag veta att det är ”Booking Basic”, det står ingenstans!
    Hade jag valt det 1000 kr dyrare alternativet, då var det inte ”Booking Basic” o jag hade kunnat få ett intyg på att jag avbokat!!!!

    Sååå dålig information.
    I dessa Coronatider måste de uppdatera sina regler och kunna skicka ett mail, med texten: bokningen är avbokad.

    Kommer inte att boka med dom igen!
    Har stått mig dyrt!
    Så se upp med att det finns extra dåliga restriktioner med det billigaste alternativet!
    Allt för att det ska bli dyrare och få in mer pengar! Dåligt!!


Andra personer tittade också på

Logo Qatar Airways

Qatar Airways

1 recensioner

Att resa är något som väldigt många gör årligen. Vissa familjer tycker om att åka på solsemster en g&a...

Logo Hotel Specials

Hotel Specials

1 recensioner

Att resa är något som man ofta väljer att göra. Vissa tycker om att resa till solen med hela familjen och bara njuta under en ...

Logo Risskov

Risskov

3 recensioner

Att åka på semester är något som många väljer att göra årligen. Vissa tycker om att åka runt omk...

Logo Sunweb Ski

Sunweb Ski

1 recensioner

Att resa är något som man ofta väljer att göra. Vissa tycker om att resa till solen med hela familjen och bara njuta under en ...