Flixbus

18 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3.8 för Flixbus kommer från 18 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Flixbus:

OmdömesStälle (1)
TrustPilot (17)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Flixbus erbjuder prisvärda bussresor med bra AC och gott om bagageutrymme. Tyvärr finns det många nackdelar såsom smutsiga bussar, förseningar, otrevlig personal och svårigheter med återbetalningar och kommunikation. Kundservicen har även brister och det kan vara svårt att få tag på dem via telefon eller chatt. Sammantaget, trots vissa positiva aspekter, kan Flixbus upplevas som opålitligt och ohygieniskt enligt recensionerna. (50%)

Produkt

“Smutsig buss!”

“Rutor i hela bussen grovt randigt smutsiga, röda digitalklockan/temp visande helt orimliga värden.”

“Min plats 11 B, oanvändbart fällbord, kraftigt lutande, smutsigt med matrester.”

“Bussen var försenad utan förklaring”

“Besviken”

“Vidrig toalett”

“Bättre standard hos Bus4You”

“Rakt av bara ombokade min plats jag betalat för o satt mig på nån annan jävla plats jag inte vill sitta på eller valt.”

“Kommer från ingenstans o nu har någon jävel bokat den platsen jag hade reserverat.”

“Då är det väl fan inte att reservera en plats om ni bara ändrar på det hej vilt o tvingar på en, en annan jävla sittplats.”

“Reserverade platser fanns inte”

“Saknade möjlighet att ladda telefon”

“Sätena funkar inte för personer över 180 cm”

“Toalettproblem”

“Olyckor med bussar”

“Bra pris, bra busschaufförer, sköna sittplatser”

“bekvämt”

“Bra direktresa”

“Fler avgångar önskas”

👍 16   👎 109

Flixbus erbjuder en billig bussresa med bra AC och gott om utrymme för bagage och handväska. Dessutom är chaufförerna trevliga och bussarna är moderna och punktliga. Tyvärr finns det nackdelar som smutsiga bussar, dåliga toaletter utan tvål och obekväma små säten. Vissa resenärer har även upplevt stölder och otrevlig personal ombord. Trots vissa positiva aspekter kan Flixbus upplevas som ohygieniskt och opålitligt enligt vissa recensioner. (60%)

Leverans

“Smutsig buss!”

“Fläckar på framförvarande ryggstöd.”

“Bussen var försenad utan förklaring”

“De hade svårt att hitta hållplatsen”

“Vidrig toalett”

“Otillräckliga platser”

“Ingen möjlighet att lägga till specialbagage vid bokning. Begränsade alternativ vid betalningsproblem.”

“Tvingad ombokning av "reserverad" sittplats”

“Saknade möjlighet att ladda telefon”

“Bussen löses upp på varje stopp mitt i natten”

“Bussen var 1 timme och 45 min sen”

“Ingen ersättningsbuss”

“Försenade bussar”

“Bra pris, bra busschaufförer, sköna sittplatser”

“dålig start med utländska chaufförer”

“chaufförer tar rast och röker”

“bekvämt”

“punktlighet”

“Bra direktresa”

“Fler avgångar önskas”

👍 15   👎 115

Flixbus leverans har blandade recensioner. Med en AC, gott om bagageutrymme, trevliga medpassagerare och en billig resa (25%) erbjuder de vissa fördelar. Å andra sidan förekommer ofta problem med förseningar, bristande information (30%), smutsiga bussar och otrevlig personal (20%). Det finns även klagomål på obekväma säten, icke fungerande toaletter och säkerhetsbrister som t.ex. stölder (25%). Sammanfattningsvis kan Flixbus vara prisvärt men risken för negativa upplevelser är hög.

Kundtjänst

“Smutsig buss!”

“Min plats 11 B, oanvändbart fällbord, kraftigt lutande, smutsigt med matrester.”

“Otrevligt! Borde vara lätta att åtgärda!”

“Chaufförerna kunde varken svenska eller engelska”

“Inga ursäkter har mottagits av FlixBus”

“Försenad buss utan information eller hjälp”

“Ingen ersättning eller hjälp från kundtjänst”

“Vidrig toalett”

“Otillräckliga platser”

“Ingen möjlighet att lägga till specialbagage vid bokning. Begränsade alternativ vid betalningsproblem.”

“Tvingad ombokning av "reserverad" sittplats”

“Rakt av bara ombokade min plats jag betalat för o satt mig på nån annan jävla plats jag inte vill sitta på eller valt.”

“Jag betalar för att reservera min plats o så ignorerar dom det o sätter en på en helt annan plats som är klart sämre en vecka efter man bokat o reserverat platsen.”

“Då är det väl fan inte att reservera en plats om ni bara ändrar på det hej vilt o tvingar på en, en annan jävla sittplats.”

“Lång handläggningstid för svar trots skickad information”

“Hemsidan sa att man får återbetalning istället för rabatt, men det stämde inte”

“Ingen förklaring vid felaktiga platser”

“Många människor stör sömnen”

“Otrevligt svar från kundservice”

“Lång väntetid på support”

“Otrevliga förare”

“Dåligt samarbete med avdelningar och Swebus”

“dålig start med utländska chaufförer”

“chaufförer tar rast och röker”

“bristande uppmuntran att använda bälte”

“Krånglig process för att boka plats”

“bekvämt”

“punktlighet”

“trevliga och hjälpsamma chaufförer”

👍 10   👎 179

Flixbus Customer Service har en del brister enligt recensionerna, inkluderande försenad buss, otrevlig personal, svårigheter med sökande av ersättning och kommunikationsproblem med chaufförer. Trots detta upplevde vissa resenärer trevliga medresenärer och moderna bussar med trevliga chaufförer. Totalt sett verkar det finnas en del utmaningar med kundservicen hos Flixbus enligt recensionerna. (70%)

Kommunikation

“Smutsig buss!”

“Rutor i hela bussen grovt randigt smutsiga, röda digitalklockan/temp visande helt orimliga värden.”

“Otrevligt! Borde vara lätta att åtgärda!”

“Bussen var försenad utan förklaring”

“Chaufförerna kunde varken svenska eller engelska”

“De hade svårt att hitta hållplatsen”

“Inga ursäkter har mottagits av FlixBus”

“Försenad buss utan information eller hjälp”

“Ingen möjlighet att lägga till specialbagage vid bokning. Begränsade alternativ vid betalningsproblem.”

“Tvingad ombokning av "reserverad" sittplats”

“Kommer från ingenstans o nu har någon jävel bokat den platsen jag hade reserverat.”

“Jävla skötföretag o så låter trustpilot en inte använda sig av ett nyanserat ordförråd för att beskriva hur sämst företaget är.”

“Lång handläggningstid för svar trots skickad information”

“Reserverade platser fanns inte”

“Ingen förklaring vid felaktiga platser”

“Många människor stör sömnen”

“Bussen löses upp på varje stopp mitt i natten”

“Dåligt samarbete med avdelningar och Swebus”

“dålig start med utländska chaufförer”

“bristande uppmuntran att använda bälte”

“Tydlig information om platsbokning saknas”

“oklara instruktioner för platsbokning”

“Fler avgångar önskas”

👍 11   👎 125

Flixbus har en del fördelar, såsom bra AC, gott om utrymme för bagage och handbagage, trevliga medpassagerare och överkomliga priser. Tyvärr verkar det finnas problem med kommunikationen, då det förekommer förseningar utan förklaring, bristande information om bussbyten och dåligt bemötande från personalen. Dessutom verkar det vara svårt att få tag på dem via telefon eller chatt, och vissa resenärer har upplevt att chaufförer inte kan svenska eller engelska. (30%)

Webbplats

“Min plats 11 B, oanvändbart fällbord, kraftigt lutande, smutsigt med matrester.”

“Hemsidan sa att man får återbetalning istället för rabatt, men det stämde inte”

“Bra pris, bra busschaufförer, sköna sittplatser”

“Tydlig information om platsbokning saknas”

“Krånglig process för att boka plats”

“oklara instruktioner för platsbokning”

👍 1   👎 22

Flixbus-webbplatsen har bristande information och länkar som inte fungerar (40%). Bussarna kan vara smutsiga och ha dålig luftcirkulation samt små toaletter utan tvål (40%). Det saknas även uppgifter om gate på biljetterna (20%), men vissa resenärer berömmer trevliga chaufförer och punktliga bussar (20%). Sammantaget finns det utrymme för förbättringar när det gäller information och renlighet, även om vissa positiva aspekter också nämns.

Returpolicy

“Tvingad ombokning av "reserverad" sittplats”

“Jag betalar för att reservera min plats o så ignorerar dom det o sätter en på en helt annan plats som är klart sämre en vecka efter man bokat o reserverat platsen.”

“Då är det väl fan inte att reservera en plats om ni bara ändrar på det hej vilt o tvingar på en, en annan jävla sittplats.”

“Ingen återbetalning vid ombokning eller avbokning”

“Kan inte få tillbaka skillnaden vid ombokning till billigare biljett, endast rabattkupong till nästa bokning”

“Ingen riktig återbetalning av inställda resor!”

“Ingen återbetalning”

“Ingen ersättningsbuss”

“Ej återbetalning vid reklamationer”

“Dåligt samarbete med avdelningar och Swebus”

👍 0   👎 31

Flixbus Return Policy har en hög handläggningsavgift (50%) och endast erbjuder återbetalning i form av tillgodokvitto (40%). Enligt recensionerna har det varit svårt att få återbetalning och systemet tillåter inte underåriga att resa ensamma utan vuxen (30%). Det finns även klagomål på att det är svårt att söka ersättning och att det förekommer svårt att kommunicera med företaget (40%). Andra problem inkluderar smutsiga bussar med dålig lukt och otrevlig personal samt stölder av personliga ägodelar (20%). Sammantaget verkar Flixbus Return Policy vara förvirrande och generera många klagomål från missnöjda kunder.


Om Flixbus

Flixbus är ett tyskt företag som erbjuder interstad- och internationella bussresor. Företaget grundades 2013 och har sedan dess vuxit till att bli en av Europas ledande bussreseoperatörer. Flixbus kombinerar tjänster från små och medelstora bussföretag under sitt varumärke, vilket möjliggör ett omfattande nätverk av bussförbindelser över hela Europa och även i USA. Bolagets affärsmodell bygger på digitalisering av bussresebranschen, där kunder kan enkelt boka och hantera sina resor via företagets app eller hemsida. Flixbus fokuserar på hållbarhet, erbjuder moderna och bekväma bussar, och strävar efter att erbjuda ett prisvärt, tillgängligt och miljövänligt resealternativ.


Kontaktinformation

🌐 www.flixbus.se



Kategorier

Semestrar & Resor | Gruppresor