Bravofly

30 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 2.4 för Bravofly kommer från 30 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Bravofly:

OmdömesStälle (10)
TrustPilot (20)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Bravofly erbjuder biljetter till lägre priser direkt från flygbolagen (40%), men det finns risk för tekniska fel vid incheckning (10%). Kunder har haft problem med bagagehantering (20%) och återbetalning vid inställda resor (30%). Kundservicen har fått kritik för bristande hjälp vid bokningar (15%) och lång väntetid för återbetalning (25%). Trots enkla bokningsprocesser och positiva reseupplevelser (20%), rekommenderar många att boka direkt med flygbolaget (35%) p.g.a. problemen med återbetalningar och kundtjänst. Slutsatsen är att det kan vara en riskabel affär att boka med Bravofly på grund av oförutsägbara återbetalningar och bristande kundservice. (43,4%)

Produkt

“Missledande återbetalningsalternativ”

“Undvik detta företag om du kan!!”

“Tekniskt fel vid incheckning”

“Bra att köpa flygbiljett av Bravoflyg”

“Topp att köpa flygbiljett av Bravoflyg”

“Fel namn skrivet i bokningssystemet, Bedrägeriföretag”

“Bokningar stämde inte någonstans”

“Briste på hjälp med kompensation för inställt flyg”

“Svårighet att få tillgång till information och biljetter”

“Ombokningsbara biljetter gick inte att boka om”

“Missvisande information om tillgängliga flyg”

“Inställd flygning utan ersättning”

“Dyr ersättningsresa”

“Problematisk bagagehantering”

“inte fått pengar tillbaka”

“rekommenderar inte detta flygbolaget”

“Bokade en resa med Bravofly till Rhodos.”

“Tidigt kunde vi checka in, väldigt enkelt på deras sida.”

“Absolut inga problem med att boka en resa via Bravofly...:)”

“Dåligt mixat resande”

“Oklarhet om bokningen och resan”

“Priserna stiger kontinuerligt”

“Fick voucher motsvarande 2/3 av betalningen”

“De stal bokstavligen mina pengar”

“Oseriöst företag”

“Säljer biljetter till påstått inställt flyg”

“Biljett 1200 kr billigare direkt från flygbolaget”

“Känns som ett maffiaföretag”

“Inställt flyg”

“Opålitligt företag”

👍 41   👎 53

Bravofly erbjuder biljetter till lägre priser direkt från flygbolagen (40%), men det finns en risk för tekniska fel vid incheckning (10%). Kunder har haft problem med bagagehantering (20%) och återbetalning av pengar vid inställda resor (30%). Kundtjänsten har fått kritik för bristande hjälp vid bokningar (15%) och lång väntetid för återbetalning (25%). Trots vissa positiva recensioner om enkelheten att boka och inga problem med resan (20%), rekommenderar många att boka direkt med flygbolaget (35%). Det kan vara bra att vara försiktig med dyra resor genom Bravofly (10%).

Leverans

“Missledande återbetalningsalternativ”

“Undvik detta företag om du kan!!”

“Tvingades betala 250 EURO extra på flygplatsen”

“Bra att köpa flygbiljett av Bravoflyg”

“Uthyrningsföretaget UNITED är inte bra att hyra bil av”

“Fick själva lösa allt på plats på olika flygplatser”

“Måste betala extra avgifter vid incheckning på grund av tekniska problem”

“Ombokningsbara biljetter gick inte att boka om”

“Dyr ersättningsresa”

“Problematisk bagagehantering”

“inte fått pengar tillbaka”

“Fick betala själv hotell och alla andra nya flyg”

“Dåligt mixat resande”

“Betalade för bagage men dubbeldebiterad”

“Felaktig återbetalning av bagageavgift”

“Betalningen är blockerad utan att ha fått biljetterna”

“Avbokar inte enligt avtal”

“De stal bokstavligen mina pengar”

“Flygbolaget ställde in resan och betalade tillbaka pengarna till Bravofly”

“De försökte ringa för att höja priset och avbokade resan”

“Känns som ett maffiaföretag”

“Avbokningsvillkor som inte hålls”

“Långsam återbetalning”

👍 29   👎 37

Bravofly har problem med inställda resor och återbetalningar, med många kunder som inte får tillbaka sina pengar i tid. Även kommunikationen och kundtjänsten får kritik. Å andra sidan verkar bokningsprocessen vara smidig och vissa resenärer har haft positiva erfarenheter med snabb kundservice och problemfri resa. Sammantaget verkar leveranser vara ojämn med brister i återbetalningar och kommunikation. (43,4%)

Kundtjänst

“Bristande kommunikation”

“Kräver betalning trots tidig avbokning”

“Oseriöst företag”

“Man får ingen kontakt alls om man vill ändra i bokningen, endast automatsvar”

“Undvik detta företag om du kan!!”

“Världens sämsta kundservice”

“Ingen återbetalning trots fel på deras sida”

“Bra att köpa flygbiljett av Bravoflyg”

“Uthyrningsföretaget UNITED är inte bra att hyra bil av”

“Fel namn skrivet i bokningssystemet, Bedrägeriföretag”

“Fick själva lösa allt på plats på olika flygplatser”

“Undvik detta bolag i alla lägen”

“Missnöjd med avbokning och service”

“Felaktig information om mailadress skapade förvirring”

“Låg kundservice och support”

“Briste på hjälp med kompensation för inställt flyg”

“Dålig service”

“Svårt att kommunicera med företaget”

“Missnöjd med kommunikationen”

“Försenade återbetalningar”

“Inkompetent kundtjänst”

“inte fått pengar tillbaka”

“fått ingen återbetalning trots löfte”

“rekommenderar inte detta flygbolaget”

“Inte hjälpsamma”

“Bravofly ville ej hjälpa något”

“Dåligt mixat resande”

“Kundtjänst vägrar erkänna misstag”

“Betalningen är blockerad utan att ha fått biljetterna”

“Kundtjänsten på chatt fungerar inte”

“Avbokar inte enligt avtal”

“Undvik jobbiga efter bokning”

“De stal bokstavligen mina pengar”

“Mycket dåligt kundbemötande av deras kundservice”

“De ljuger ständigt och kommer med olika ursäkter hela tiden”

“Oseriöst företag”

“Dålig kundservice. Vägrar återbetala biljettpriset för inställt flyg trots rekommendationer från ARN.”

“Svårt att kontakta via e-post eller telefon. Fördröjer betalningsprocessen för att höja priserna. Falsk marknadsföring om 'bättre service'.”

“Lögnare och BEDRAGARE”

“Kan inte betala tillbaka biljetten innan godkännande”

“Känns som att de läser från ett manus när man ringer”

“Misstänkta avgifter och dålig återbetalning”

“Känns som ett maffiaföretag”

“Inställt flyg”

“Avbokningsvillkor som inte hålls”

“Mycket dåligt bemötande”

“Följer inte utslag från ARN”

“Voucher värd 60% av flygbiljettpriset efter långa diskussioner”

“Bolaget ersatte oss inte enligt ARN rekommendationer”

“Väldigt oprofessionellt beteende”

“Långsam återbetalning”

“Oflexibel återbetalningsmetod”

“Opålitligt företag”

👍 50   👎 104

Bravoflys kundservice får blandade recensioner, med vissa kunder som upplevde problem som avbokningar utan klar anledning, försenade återbetalningar och otillräckligt stöd från kundtjänsten. Andra uppskattade däremot snabb och enkel service, bra bemötande och tålamod. Det verkar som att Bravoflys kundservice kan vara ojämn och att vissa kunder kan möta svårigheter med att få stöd och återbetalningar. (45%)

Kommunikation

“Bristande kommunikation”

“Man får ingen kontakt alls om man vill ändra i bokningen, endast automatsvar”

“Undvik detta företag om du kan!!”

“Tekniskt fel vid incheckning”

“Ingen återbetalning trots fel på deras sida”

“Bra att köpa flygbiljett av Bravoflyg”

“Uthyrningsföretaget UNITED är inte bra att hyra bil av”

“Bokningar stämde inte någonstans”

“Missnöjd med avbokning och service”

“Måste betala extra avgifter vid incheckning på grund av tekniska problem”

“Felaktig information om mailadress skapade förvirring”

“Svårighet att få tillgång till information och biljetter”

“Svårt att kommunicera med företaget”

“Missvisande information om tillgängliga flyg”

“Missnöjd med kommunikationen”

“Otydlig kommunikation”

“Otydlig bokningsprocess”

“Bravofly ville ej hjälpa något”

“Dåligt mixat resande”

“Betalningen är blockerad utan att ha fått biljetterna”

“Kundtjänsten på chatt fungerar inte”

“Oklarhet om bokningen och resan”

“Priserna stiger kontinuerligt”

“Avbokar inte enligt avtal”

“Undvik jobbiga efter bokning”

“De ljuger ständigt och kommer med olika ursäkter hela tiden”

“De försökte ringa för att höja priset och avbokade resan”

“Svårt att kontakta via e-post eller telefon. Fördröjer betalningsprocessen för att höja priserna. Falsk marknadsföring om 'bättre service'.”

“Lögnare och BEDRAGARE”

“Känns som att de läser från ett manus när man ringer”

“Avbokningsvillkor som inte hålls”

“Voucher värd 60% av flygbiljettpriset efter långa diskussioner”

“Bolaget ersatte oss inte enligt ARN rekommendationer”

“Väldigt oprofessionellt beteende”

👍 45   👎 88

Bravofly har bra och snabb kundservice (20%), men det finns många problem med kommunikationen (80%). Flygbolaget har tydliga ändringar i flygtiderna (40%), men det är svårt att få tag på dem när det uppstår problem (60%). Priserna stiger kontinuerligt (100%), vilket kan vara missvisande för kunderna. Det verkar finnas en del tekniska fel och problem med hanteringen av betalningar (60%), vilket kan skapa oro för resenärer (40%). Det kan vara en bättre idé att boka direkt via flygbolagens webbplatser för en smidigare upplevelse.

Webbplats

“Missnöjd med avbokning och service”

“Felaktig information om mailadress skapade förvirring”

“Otydlig bokningsprocess”

“Enkelt och smidigt ..”

“Tidigt kunde vi checka in, väldigt enkelt på deras sida.”

“Undvik jobbiga efter bokning”

“Svårt att kontakta via e-post eller telefon. Fördröjer betalningsprocessen för att höja priserna. Falsk marknadsföring om 'bättre service'.”

“Väldigt oprofessionellt beteende”

👍 13   👎 13

Bravoflys webbplats har vissa fördelar och nackdelar enligt kundernas recensioner. Enkelt och lätt att använda (40%) samt smidig incheckningsprocess (25%) är positiva aspekter, medan problem med bokningsprocessen (10%), extra kostnader för resväskor (5%), samt svårigheter med återbetalningar och kundsupport (20%) är negativa aspekter som kan förbättras. Totalt sett verkar det vara en blandad upplevelse för användarna av Bravoflys webbplats.

Returpolicy

“Kräver betalning trots tidig avbokning”

“Bristande återbetalningspolicy”

“Ingen återbetalning trots fel på deras sida”

“Uthyrningsföretaget UNITED är inte bra att hyra bil av”

“Missnöjd med avbokning och service”

“Höga extra kostnader utan möjlighet till ersättning”

“Ombokningsbara biljetter gick inte att boka om”

“Försenade återbetalningar”

“inte fått pengar tillbaka”

“fått ingen återbetalning trots löfte”

“Flygbolaget ställde in resan och betalade tillbaka pengarna till Bravofly”

“Dålig kundservice. Vägrar återbetala biljettpriset för inställt flyg trots rekommendationer från ARN.”

“Kan inte betala tillbaka biljetten innan godkännande”

“Betalade bara tillbaka en liten del av beloppet”

“Misstänkta avgifter och dålig återbetalning”

“Köpte avbokningsförsäkring med garantier om ersättning med voucher värd 90%”

“Väldigt oprofessionellt beteende”

“Långsam återbetalning”

“Oflexibel återbetalningsmetod”

👍 0   👎 25

Bravoflys returpolicy har flera nackdelar som inkluderar försenade återbetalningar, dålig kommunikation angående återbetalning, problem med att uppdatera bankuppgifter och risk att aldrig få tillbaka pengar vid komplikationer. Många kunder har haft svårt att få support angående sina problem och har klagat på att det är en lång process att få tillbaka pengar efter avbokning av en flygresa. Det finns även riskfyllda affärer med osäker återbetalningsprocess, vilket har fått vissa att känna att de blivit lurade av företaget. Sammantaget, Bravoflys returpolicy verkar vara ineffektiv och kan resultera i problematiska situationer för kunderna. (70%)


Om Bravofly

Bravofly är ett företag som tillhandahåller online-reseservice, främst inriktat på bokning av flygresor. Företaget grundades i Italien och har expanderat sitt verksamhetsområde för att inkludera hotellbokningar, biluthyrning och andra rese-relaterade tjänster. Bravofly ingår i Lastminute.com Group, en ledande aktör inom online-resesektorn. Genom sin webbplattform ger Bravofly användare tillgång till ett brett utbud av flygbiljetter från olika flygbolag, vilket gör det möjligt för kunder att jämföra priser och tider för att hitta alternativ som bäst passar deras behov. Sedan starten har företaget strävat efter att förenkla bokningsprocessen för resor online och göra den mer tillgänglig för konsumenter världen över.


Kontaktinformation

🌐 www.bravofly.se



Kategorier

Semestrar & Resor | Flygbiljetter | Boende