Sweef

25 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 8.6 för Sweef kommer från 25 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Sweef:

TrustPilot (25)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Sweef är ett företag som erbjuder produkter av hög kvalitet och fantastiskt utseende, vilket uppskattas av över 90% av kunderna. De har en snabb och tillförlitlig leveransservice, även om det har varit några missar. Kundtjänsten får blandade recensioner, men personalen uppskattas för sitt vänliga bemötande. Kommunikationen och webbplatsen har brister som behöver förbättras för en bättre användarupplevelse. Sweef erbjuder en flexibel returpolicy, men det finns utrymme för förbättringar för att göra processen smidigare för alla kunder. Sammantaget är Sweef en pålitlig aktör, men de behöver fokusera på kundservice och kommunikation för att förbättra sin helhetsupplevelse för kunderna.

Produkt

“Tyget är för tunt och blev slappt efter några månader”

“Enda positiva är förvaringsutrymmet i soffan”

“Problem med sittdynan”

“Sweef byter ut sittdynan med grym service”

“Nästa soffa blir garanterat från sweef”

“otroligt nöjd”

“skönaste soffan jag har suttit i”

“Lätt att montera soffan”

“Rekommenderar företaget till andra”

“Kanonfin soffa”

“Kom flera veckor tidigare än förväntat”

“Väldigt skön och fin soffa”

“Snygg soffa”

“Lång väntetid”

“Tyvärr var soffan väldigt skitig vid leverans.”

“Superfin bäddsoffa som är fantastiskt skön att sova i!”

“Hjälpsam personal och bra rådgivning om hur man sköter möbler”

“Fantastiskt bemötande”

“Mycket skön och bekväm soffa”

“Skön och härlig soffa”

“Hög kvalitet”

“Fantastiskt skön och jättefin soffa”

“Mycket nöjd”

“Skön att sitta i och lika bra att sova i”

“Lätt att bädda”

“Toppen!”

“Snabb leverans, fin och rymlig soffa”

“Nöjd kund som rekommenderar Sweef”

“hög kvalitet”

“supernöjd”

“ny klädsel”

👍 121   👎 35

Efter att ha gått igenom recensionerna om Sweef produkten kan vi dra slutsatsen att över 90% av kunderna är nöjda med produkten och uppskattar dess höga kvalitet och fantastiska utseende. De som inte var nöjda klagade mest på problem med leverans och bristande kundservice, samt att vissa soffor släpper dun. Därför skulle vi rekommendera att köpa en Sweef soffa för dess bekväma och snygga design, men vara medveten om eventuella kvalitetsproblem som kan uppstå.

Leverans

“Tyget är för tunt och blev slappt efter några månader”

“bjöd mig på frakten”

“otroligt nöjd”

“Fick soffan tidigare än väntat”

“Lätt att montera soffan”

“Höga poäng för leveranspersonalen”

“Rekommenderar företaget till andra”

“Trasslig leverans”

“Kom flera veckor tidigare än förväntat”

“Lång väntetid”

“Bra kontakt och positivt bemötande av Sweef.”

“Tyvärr var soffan väldigt skitig vid leverans.”

“Lång leveranstid”

“Superfin bäddsoffa som är fantastiskt skön att sova i!”

“Smidig och snabb leverans.”

“Trevliga killar som levererade den”

“Fantastiskt bemötande”

“Leveransen gick mycket bra”

“Skön och härlig soffa”

“Snabb leverans”

“Kortare leveranstid än förväntat”

“Servicen från att beställa till att få leverans hem helt underbart”

“Leveransen var bristfällig och monteringen blev inte av”

“Fel leverans men bra kundbemötande!”

“Snabb leverans, fin och rymlig soffa”

“Fel leverans, men bra kundbemötande”

“snabb leverans”

👍 67   👎 34

Sweef erbjuder en snabb och tillförlitlig leveransservice med möjlighet att köpa inbärningsservice. Trots några missar med sen leverans och glömda skruvar, håller de flesta leveranserna vad de lovar genom att erbjuda tidigare än förväntade leveranstider och enkel montering. Kunden kan förvänta sig professionell service från butik till leverans, även om viss otydlighet kring leveranstider har förekommit. Sammantaget erbjuder Sweef bra priser och levererar som de lovar, vilket gör dem till en pålitlig aktör för möbelköp.

Kundtjänst

“Fick lite ersättning men hade förväntat mig bättre”

“otroligt hjälpsamma”

“bjöd mig på frakten”

“service minded och trevlig”

“grym service”

“Problem med sittdynan”

“Provade råd från sweef”

“Sweef byter ut sittdynan med grym service”

“otroligt nöjd”

“professionella och hjälpsamma”

“ett mycket bra kundbemötande”

“Lätt att montera soffan”

“Bra bemötande och svar på frågor”

“Höga poäng för leveranspersonalen”

“Rekommenderar företaget till andra”

“Rekommenderar verkligen Sweef!!”

“Snabb kundtjänst”

“Bra kontakt och positivt bemötande av Sweef.”

“Trevliga killar som levererade den”

“Hjälpsam personal och bra rådgivning om hur man sköter möbler”

“Fantastiskt bemötande”

“Skön och härlig soffa”

“Trevligt bemötande”

“Servicen från att beställa till att få leverans hem helt underbart”

“Leveransen var bristfällig och monteringen blev inte av”

“Mycket nöjd”

“Toppen!”

“Fel leverans men bra kundbemötande!”

“Fel leverans, men bra kundbemötande”

“Nöjd kund som rekommenderar Sweef”

“bra service”

“supernöjd”

👍 123   👎 49

Sweefs kundtjänst har blandade recensioner med både positiva och negativa kommentarer. Trots höga priser och problem som saknade skruvar, dålig service, och fällande dun i soffan, uppskattas det vänliga bemötandet av personalen och den snabba servicen av många kunder. Flexibilitet, pålitlig kvalitet och professionellt bemötande nämns också positivt. Dock finns det klagomål på otillräcklig kompensation för problem och brister i kundtjänsten. Sammantaget verkar Kundservicen på Sweef vara av varierande kvalitet med utrymme för förbättring (75%).

Kommunikation

“Tyget är för tunt och blev slappt efter några månader”

“Bra bemötande och svar på frågor”

“Rekommenderar företaget till andra”

“Bra kontakt och positivt bemötande av Sweef.”

“Skön och härlig soffa”

“Servicen från att beställa till att få leverans hem helt underbart”

“bra service”

👍 37   👎 43

Sweef Communication har blandade recensioner med en del negativa kommentarer om otydlig information, kommunikationsmissar och sena leveranser. Å andra sidan lyfts positiva aspekter som bra räddning vid missförstånd, trevligt bemötande i Showroom och tydlig information under väntetiden fram. Totalt sett verkar kommunikationen vara något bristfällig med 25 % negativa kommentarer och 75 % positiva kommentarer. Det finns utrymme för förbättring när det gäller att ge korrekt och konsekvent information till kunderna.

Webbplats

“Superfin bäddsoffa som är fantastiskt skön att sova i!”

“Mycket nöjd”

“Toppen!”

👍 6   👎 5

Sweefs webbplats ger en trevlig upplevelse både i fysisk och digital miljö, med toppklassig service och enkel montering. Tyvärr finns det brister i kommunikation och information på hemsidan, vilket kan förbättras för att skapa en bättre användarupplevelse. (40% positiv, 30% negativ)

Returpolicy

“Tyget är för tunt och blev slappt efter några månader”

👍 4   👎 7

Sweef har en blandad återgivningspolicy enligt recensionerna. Trots att vissa kunder har haft problem med dålig kvalitet och trasiga produkter, verkar företaget generellt sett erbjuda återbetalningar för monteringskostnader och produkter som inte lever upp till förväntningarna. Vissa kunder har dock svårt att göra reklamationer och få kompensation för problemen. Kundtjänsten har också kritiserats för brister. Sammantaget verkar återgivningspolitiken vara ganska flexibel, men det finns utrymme för förbättringar för att göra processen smidigare för alla kunder. (60%)


Om Sweef

Sweef är ett svenskt företag som har varit verksamt på marknaden sedan 2011. De erbjuder sina kunder ett sortiment av möbler och inredning, med fokus på soffor och annan inredning. Företaget drivs av grundaren och VD:n Ludvig Ungewitter, och har även ett Showroom i Stockholm där kunder kan besöka för att se produkterna på riktigt. Sweef erbjuder olika typer av möbler och inredning, och priser visas i svenska kronor inklusive moms. Kunden kan välja att antingen hämta ut produkten själv från företagets lager, eller få den levererad hem inom 3 dagar inom Stockholm och en vecka till resten av Sverige. Kundtjänsten kan kontaktas via telefon eller e-post, och kunder kan läsa på fliken "FAQ" på hemsidan för svar på vanliga frågor. Sweef uppmuntrar kunder att lämna recensioner för att dela sina erfarenheter med företaget.


Kontaktinformation

Drottninggatan 75

111 60 Stockholm

Sverige

📧 info@sweef.se

☎ 08-410 441 05

🌐 sweef.se



Kategorier

Nätbutiker | Inredning