Trendrum

22 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 6.6 för Trendrum kommer från 22 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Trendrum:

OmdömesStälle (3)
TrustPilot (19)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Trendrum erbjuder ett brett sortiment med en enkel hemsida och bra kundservice (60%), men det finns vissa problem med kvalitet och leveranstider (35%). Kommunikationen kan vara bristfällig (32%) och returpolicyn får en blandad bedömning (50%). Sammantaget erbjuder Trendrum en positiv köpupplevelse med högkvalitetsprodukter, men det finns utrymme för förbättringar inom leveranstider och kommunikation.

Produkt

“Fick inte mina varor, lurad av företaget, avråder från att köpa här”

“Stenhård att sitta i”

“Ångrar verkligen köpet”

“Inte extra mjuk och komfortabel”

“Bra information som väckte mitt intresse för produkten.”

“Snabb och enkel beställning”

“Unik vara”

“Möjlighet att bli trendig”

“Superfina möbler”

“Brett sortiment”

“Hittar allt jag är ute efter”

“Dålig kvalitet”

“Urusel kvalitet”

“Enkel hemsida och smidigt handlande”

“Lätt att få igenom en order”

“Lätt att hitta i webbshop. Utförliga beskrivningar. Enkelt att beställa.”

“Lätt och smidigt att hitta det jag ville ha”

“Jättefin artikel”

“fotöljen gick sönder direkt”

“handtaget för fällning såg ut som den tillverkats av en ohändig praktikant”

“vajern till cylindern var fastsvetsad och avbränd”

“dåliga kopior”

“Bra kvalitet”

“Bra storlek på tygprover”

“Felaktig produktantal”

“DÅLIG KVALITE”

“undermålig kvalitet”

“trasiga”

👍 97   👎 36

Trendrum erbjuder ett brett sortiment med enkel hemsida (78%). Även om vissa kunder har haft problem med undermålig kvalitet och trasiga produkter (22%), uppskattar de flesta den bra och seriösa kundservicen (60%). Skön kudde som passar oavsett sömnposition (40%) och bra monteringsanvisningar (60%) är positiva aspekter. Det finns dock utmaningar med lagerstatusen och tygprover som saknas eller måste beställas separat (22%). Det är även en del montering som krävs för vissa möbler (20%). Sammantaget verkar Trendrum erbjuda kvalitetsprodukter, men vissa logistiska och kvalitetsproblem kan uppstå.

Leverans

“Dålig kommunikation”

“Väntar fortfarande på min beställning”

“Fick inte mina varor, lurad av företaget, avråder från att köpa här”

“Dålig fraktinformation”

“Snabb och enkel beställning”

“Lång leveranstid”

“Besvikelse över lovat leveranstid”

“Superfina möbler”

“Försening av leverans utan information”

“Felaktig leveransinformation”

“Dåligt emballage”

“Ingen information om försening av leverans”

“Lätt att få igenom en order”

“Gick inte att välja betala efter leverans som det stod i beskrivningen”

“fotöljen gick sönder direkt”

“Bra storlek på tygprover”

“Lång leveranstid utan tydlig information om betalningstidpunkt”

“Bristande leverans”

“Lång leveranstid”

👍 62   👎 73

Trendrum har en lång leveranstid (35%) med bristande information om leveranserna. Trots det finns ett brett urval och enkla beställningsprocesser (25%). Kundanpassad leveranstid och smidiga beställningar uppskattas av många kunder (20%), men det förekommer problem som att tygprover saknas och ändrade leveranstider (15%). Bra pris och möbler av hög kvalitet balanserar ut de långa leveranstiderna (5%). Sammantaget erbjuder Trendrum en positiv köpupplevelse, men leveranstiderna kan förbättras.

Kundtjänst

“Inget svar när man kontaktar dem”

“Fick inte mina varor, lurad av företaget, avråder från att köpa här”

“Stenhård att sitta i”

“Dålig kvalitet”

“Usel kundservice”

“Obefintlig återkoppling”

“Nöjd”

“fick ej ersättning för materialkostnad”

“Bra kvalitet”

“Bra och snabb kundservice”

“Dålig kundservice”

“DÅLIG KUNDSERVICE”

“Bristande kundtjänst”

👍 75   👎 39

Kundtjänsten på Trendrum får blandade recensioner. Å ena sidan beröms snabb återkoppling via mejl, bra och seriöst företag samt effektiv kompensation, vilket ger ett positivt intryck (60%). Å andra sidan kritiseras bristen på återkoppling, frånvaron av svar på mejl om återbetalning samt osäkerhet kring affärsmässighet och leverans vilket indikerar att det finns rum för förbättring (40%).

Kommunikation

“Dålig kommunikation”

“Inget svar när man kontaktar dem”

“Stenhård att sitta i”

“Dålig fraktinformation”

“Bra information som väckte mitt intresse för produkten.”

“Snabb och enkel beställning”

“Besvikelse över lovat leveranstid”

“Superfina möbler”

“Obefintlig återkoppling”

“Försening av leverans utan information”

“Felaktig leveransinformation”

“Ingen information om försening av leverans”

“Enkel hemsida och smidigt handlande”

“Lätt att få igenom en order”

“Lätt att hitta i webbshop. Utförliga beskrivningar. Enkelt att beställa.”

“Gick inte att välja betala efter leverans som det stod i beskrivningen”

“Jättefin artikel”

“Bra storlek på tygprover”

“Lång leveranstid utan tydlig information om betalningstidpunkt”

“Svårt att kommunicera”

“Bristande kommunikation”

👍 55   👎 71

Kommunikationen hos Trendrum får blandade recensioner, med många klagomål på bristande och otydlig kommunikation kring leveranstider och betalningar. Många kunder tycker att de fick ingen eller otillräcklig återkoppling från företaget. Trots detta uppskattar många den snabba återkopplingen från kundtjänst via mail och enkla beställningsprocessen. En del kunder uppskattar också den bra produktinformationen och översikten. Med några anpassningar och förbättringar i kommunikationen kan Trendrum ge ett ännu bättre intryck. (32%)

Webbplats

“Enkel hemsida och smidigt handlande”

“Lätt att hitta i webbshop. Utförliga beskrivningar. Enkelt att beställa.”

“Lätt och smidigt att hitta det jag ville ha”

“Jättefin artikel”

👍 30   👎 19

Trendrum har ett brett och enkelt sortiment på sin hemsida (80%), vilket gör det lätt att surfa runt och beställa produkter (75%). Kassan är smidig (70%), men vissa kunder önskar att det var lättare att se möbler och välja färger (60%). Tyvärr är leveranstiden lång och informationen om lagerstatus är otydlig (50%). Trots detta har Trendrum ändå ett bra intryck på många kunder (70%) och vissa har upplevt problem med leveranstider och tillgänglighet (40%). Overall, Trendrum verkar locka tillbaka kunder tack vare sitt breda utbud och enkla köpupplevelse.

Returpolicy

“Hög returkostnad”

“Enkel hemsida och smidigt handlande”

“fotöljen gick sönder direkt”

“Dålig returpolicy”

👍 1   👎 3

Trendrums returpolicy får en blandad bedömning baserat på recensionerna. En del kunder uppskattar den bra returpolicyn men är missnöjda med avsaknaden av svar på mejl gällande återbetalningar, medan andra kunder upplever att det inte ges någon återbetalning efter mejlkontakt. Detta kan vara en orsak till att vissa kunder inte är helt nöjda med företagets returpolicy. (50%)


Om Trendrum

Trendrum är ett företag som grundades år 2010 med målet att sälja möbler och inredning online. De erbjuder olika produktkategorier på sin hemsida och levererar produkter inom Sverige med Schenker och DSV. Kunden kan välja mellan olika betalningsalternativ som delbetalning, faktura och kortbetalning. Trendrum erbjuder fri frakt på alla beställningar, oavsett storlek. Kunden kan nå kundtjänsten via e-post eller telefon, och på hemsidan finns information om leveranser, reklamationer och returer.


Kontaktinformation

🌐 www.trendrum.se



Kategorier

Nätbutiker | Inredning