Alla recensioner
Affiliate redovisning: Det här inlägget innehåller en anknuten länk, vilket innebär att när du klickar på Visa och sedan gör ett köp kan vi få en provision som hjälper till med att driva webbplatsen.
Nuförtiden kan man hitta precis allting på internet. Det har ingen skillnad om det handlar om mat, prylar och inredning, elektronik eller kläder. Det är smidigt att handla online och via nätbutiker eftersom man slipper ta sig till en fysisk butik och utbudet brukar även vara mycket större online, eftersom det finns så många olika butiker. Det finns många nätbutiker som har valt att rikta in sig på en specifik produkttyp, medans andra nätbutiker säljer så gott som alla produkter som man kan tänka sig. Light in the box är en nätbutik som har valt att inrikta sig på kläder och accessoarer.
Hur fungerar leveranserna hos detta företag, och kommer paketet verkligen att komma fram eller inte? Hur ska man göra om man vill göra en retur eller en reklamation? Hur kan man hitta kontaktuppgifter till företaget om man har några frågor? Detta är alla frågor som är väldigt svåra att veta svaret på innan man har handlat hos företaget i fråga. Men en sak man kan göra är att läsa andra personers erfarenheter i form av recensioner för att se vad de tyckte.
Light in the box är ett e-handelsföretag som grundades under 2007. Light in the box hör även till företaget Mini in the box, där de arbetar med att producera sina produkter i Kina och sedan sälja dem till länder världen runt. Företagets hemsida finns på många olika språk, och fastän produkterna tillverkas i Kina har de lager i andra länder så att leveranserna ska gå snabbare. I sortimentet hos Light in the box tillkommer det dagligen mer än 1 000 produkter.
Light in the box.
Light in the box har tre stycken kärnkategorier med produkter som de erbjuder, och det är: kläder, accessoarer, hem och trädgård. Men de har även andra produkter inom mindre kategorier. På företagets hemsida finns en sökfunktion som man kan använda om man vet exakt vad man är ute efter, men annars kan man kolla igenom de olika kategorierna och se utbudet. Om man går in på en speciell produkt på hemsidan kommer man att kunna se den uppskattade leveranstiden för just den produkten. Men om man gör en beställning med fler produkter kan det bli så att de kommer i olika leveranser. När varje paket är på väg kan man även spåra det för att sedan hämta ut det hos närmaste ombud.
Light in the box har även ett eget nyhetsbrev som man kan prenumerera på för att bli informerad om kampanjer och erbjudanden.
Om man vill komma i kontakt med företagets kundtjänst kan man göra det genom att fylla i ett frågeformulär som finns på hemsidan. Innan man kontaktar dem kan man alltid läsa all information och alla villkor som finns på hemsidan. Skulle man vara i behovet av att lämna in en reklamation ska man först kontakta företaget.
Har du handlat hos detta företag? Om ja, glöm då inte att skriva en egen recension.
Affiliate redovisning: Det här inlägget innehåller en anknuten länk, vilket innebär att när du klickar på Visa och sedan gör ett köp kan vi få en provision som hjälper till med att driva webbplatsen.
Vi kan inte få kontakt med företaget. Vi har köpt en taklampa och monteringsanvisningen är enbart på kinesiska! Vi vill åtminstone ha en på engelska. Vi har också betalat 700kr i tullavgift vilket vi inte var beredda på.
Vi är tveksamma till att höra flera köp.
Se ovan.
Köp inga föremål här. Dålig kvalitet och när det blir problem så får du ingen hjälp! Mycket oseriöst företag.
Produktbeskrivningarna och bilderna stämmer inte med det som eventuellt levereras. Jag beställde i januari 3 st vackra tröjor i ren bomull. Efter 5 veckor fick jag 2 tröjor i viskos vars mönster och färger knappt påminner om det jag beställde. Skulle produkterna ha motsvarat beskrivningen och samtliga beställda och betalda produkter skulle ha levererats, skulle det ha varit en bra affär. Uppenbarligen för bra för att vara sann.
Jag besälkde soffövetdrag och överdrag oktober21 2020 hos er och jag betalade men jag har inte fått än.
Ordernummer är 2009210839610088
En av dem mest oseriösa och sämsta företagen jag har någonsin sett.
En riktig bedrägeri företag.
1) tar in extra pengar för snabb leverans inom 5-10 dagar fick inte ens varan efter 20 dagar. Och fick inte ens svar på mail när jag bad om återbetalning. Det blev ingen återbetalning.
2) kvaliteten på vantarna som skulle ha värme är noll. De blev inte ens 1 grad varma.
3) man fick inte ens returnera även om det ståd på deras policy. Så man fick tjata för att returnera men man fick betala själv för transporten.
Rekomendation: handla INTE från denna företag.
Köpte en vara som skulle komma efter 4-5 dagar, den kom 10 dagar sent! Varan gick även sönder efter ett få tal gånger användning, fy!
Jag beställde halloween klänning, som jag aldrig fick, skickade Mail efter mail, ingen svar, fick INKASSOKRAV från Klarna för att jag inte betalat för grejerna som jag inte fått,fast jag anmälde problemet, dem skickade påminnelse till en gammal mail adress... Så dåligt HAR JAG ALDRIGT UPPLEVT EN INTERNETKÖP. Bara besviken...
Jävla skit!!!
Dom bra priserna är inte värt besväret med tullen, sena leveranser och omöjlig kundsupport. Beställde varor mot slutet på förra året som kom efter 3+ veckor med en räkning från tullen. Även fast det lovas att dom tar hand om alla tullavgifter, och tar betalt för den servicen! Den lovade dom till slut betala efter många om och men. I slutet av januari fick jag påminnelse om tullräkningen. Varje försök att komunisera med företaget sen dess har bara resulterat i standard svar och att mina ärenden försvinner. Dom är inget seriöst företag.
Ni fick er beställning! Jag har inte fått det samt att fick betala fakturan! Aldrig i livet skulle jag göra beställning här
Har köpt en tröja härifrån i november förra året och den har inte kommit än. Har reklamerat och får bara autosvar om att det tar två veckor till och där dom nu i februari önskar Gott nytt år. Det säger väl allt om detta företag. Gjorde min betalning med Klarna och där fyllde jag i att jag ville betala med ..få först och betala sen.. Pengarna drogs iallafall från mitt konto i januari. Nu var det ingen stor summa men det hade lika gärna kunnat vara det. Idioterna svarar att jag ska få 10 dollar i rabatt på min nästa order om jag handlar för mer än 300kr. Vem vågar handla mer av detta företag!
Väntar leverans, kommer inte i kontakt med kundservice. Finns en anledning att jag hamnade här då jag kände behovet att gå in och kolla trovärdigheten på företaget. Kommer inte beställa igen.
Beställde en handdukshängare som skulle bli en julklapp. Vid beställning stod det att leveranstiden var 3-5 dagar. Efter 1,5 månad hade varan ej kommit och det blev en julklapp mindre. Med massor av mail och total oförstånd från företaget utan någon form av kompensation har den nu kommit och kvalitén va urkass. Sämsta bemötande och hemsida jag varit med om. Lita inte på detta företag. Hade jag kunnat hade jag gett minus stjärnor i betygsättningen.
Jag skulle beställa en lampa, la beställningen fick upp efter betalning att det köpte inte gick igenom, la en ny beställning och den gick igenom.
Sen ser jag att de har dragit för båda lamporna, går in och ska försöka få någon kontakt men endast ett formulär går att fylla i och ett automatiskt svar att det skulle åtgärda och betala tillbaka pengarna. Detta var i december och fortfarande ingen återbetalning och inga lampor skickade de!
VÄLJ NÅGON ANNAN ATT HANDL FRÅN! Lightinthebox är inte pålitliga!
Varorna har inte kommit. Enligt spårningen ska de kommit till Sverige 4/12. Från kundtjänst får jag vid varje förfrågan bara ett standardsvar att det kan ta 1-2 veckor pga Corona och löfte om rabatt vid nästa beställning. Kommer naturligtvis aldrig mer att handla där.
Skitdålig. Jag har beställt och fått de tröjor som jag har beställt. Det tog 1 månad. Men flera av storlekarna är på tok förstora. Storlek 52 EU är 3 gånger X. Jag anser att storlek 52 EU är 1 gånger x. Jag kan inte ge bort tröjorna som jag har tänkt. Det är tur att jag inte köpte företags tröjor genom Light in the box.
Jag kommer inte att rekommendera företaget till någon. Snarare att avråda från att handla någonting på hemsidan.
Jag beställde en jacka genom Light in the box och betalade i förväg (gör aldrig det) och nu kräver de mig på ytterligare 331 kr. Jag som konsument ska inte behöva skicka varan till en adress i Kina för att få 50% av pengarna tillbaka på köpet som jag inte var nöjd med. Enligt reklamationsnämnden och Sveriges rikes lag så har du ångerrätt. Men man har vänt detta emot mig som enskild individ. Detta kan inte vara lagligt.
Man blir verkligen förvånad att de får göra som de gör och inte hålla sig till lagar. Jag vill returnera en vara men måste då beskriva varför retursedel finns ej med. Har dock ej betalt varan ännu och drar mig inte för en anmälan till Konsumentskyddslagen tänk om alla kunde anmäla eller om blufföretag togs bort om de ej uppfyllde svenska villkor!!!
Fack errrrrr
Att betala i förväg kanske är att föredra i alla fall... När det gäller det här fräcka skitföretaget. Jag väntade med betalningen, ville skicka tillbaka varan för den vara bara obrukbar skit, och de sa de skulle dra tillbaka fakturan. Det gjorde de förstås inte så nu är den på inkasso och är enbart oförskämda att försöka prata med. har anmält till konsumentverket och tänker göra en polisanmälan. Har skriftlig mailkonversation som bevis. Vinner väl inget på det, men är förbannad.
Den kostade 177 kr men det ska väl ändå spela någon roll. Ocr nr 8403576219999864. Vill kalla detta för stöld.