Malaysia Airlines

80 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 2.8 för Malaysia Airlines kommer från 80 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Malaysia Airlines:

TrustPilot (80)

Erfarenheter med Returpolicy Returpolicy

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Malaysia Airlines har ett generellt begränsat återbetalningspolicy, vilket resulterar i att många resenärer inte får ersättning för inställda eller avbokade flygningar. Flygbolaget verkar även ha svårt att ge återbetalningar i tid, vilket kan resultera i förseningar och besvikelser för passagerarna. Å andra sidan erbjuds kreditalternativ istället för rena återbetalningar, vilket kan vara användbart för vissa resenärer (67%). Det finns också ett fåtal framgångsrika återbetalningsfall från andra flygbolag, vilket visar på en viss flexibilitet hos Malaysia Airlines (33%). Sammantaget verkar returneringspolicyn hos Malaysia Airlines vara blandad med vissa brister och fördelar.

“Inget återbetalning för flyganullering (om du bokar med poäng)”

“Svårt att få återbetalning för poängbokningar”

“Mina senaste 3 flygresor med tjänsten har blivit försenade.”

“Lång kö vid incheckning. Inget köhanteringssystem för att guida människor till automatisk incheckning. Flygningen var i tid. Kabintemperaturen var över 30C från ombordstigning till att lämna planet. Folk blev sjuka av värmen, bebisar och småbarn skrek. Fick en liten flaska vatten och en liten påse jordnötter. Fick ett e-postmeddelande före flygningen om ändring i måltidspolicyn. Undviker Malaysia Airlines i framtiden.”

“Försäkringar för obnytta betalda och bokade platser”

“Flygbolaget ställde in flyget men ingen återbetalning gavs”

“Blev debiterad avbokningsavgift trots att de sa att det inte skulle finnas någon”

“Malaysia Airlines avbokade min returresa utan anledning”

“Långsam återbetalning av pengar”

“Förnekad ombordstigning på returflyg till LHR”

👍 3   👎 20

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

CH - 4 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Inget återbetalning för flyganullering (om du bokar med poäng)
  • Svårt att få återbetalning för poängbokningar
  • Brist på kommunikation och hantering av återbetalning

Amuktha Bhami - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Mina senaste 3 flygresor med tjänsten har blivit försenade.
  • Jag förstår att det ibland händer med flygtjänster, men VART ENDA? Jag skulle inte rekommendera det om jag ska vara ärlig.

Bruno S - 11 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Lång kö vid incheckning. Inget köhanteringssystem för att guida människor till automatisk incheckning. Flygningen var i tid. Kabintemperaturen var över 30C från ombordstigning till att lämna planet. Folk blev sjuka av värmen, bebisar och småbarn skrek. Fick en liten flaska vatten och en liten påse jordnötter. Fick ett e-postmeddelande före flygningen om ändring i måltidspolicyn. Undviker Malaysia Airlines i framtiden.

kathy bennett - 13 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Försäkringar för obnytta betalda och bokade platser
  • Flytta om och betala för platser med extra benutrymme
  • Fick löfte om återbetalning men fick ingen
  • Personalen och matens kvalitet och komforten var fantastiska
  • Flygbolaget ställde in flyget men ingen återbetalning gavs

Paul van de Leur - 14 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Debiterades för att ändra flygningen
  • Fick otillräckliga alternativ
  • Blev debiterad avbokningsavgift trots att de sa att det inte skulle finnas någon
  • Oartigt svar från kundtjänst
  • Kändes behandlad som en siffra istället för en person

Nala Mil - 18 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Malaysia Airlines avbokade min returresa utan anledning
  • Online incheckning var inte möjlig trots flera försök
  • Flygbolaget hade många tomma platser på den inställda flygningen
  • Reseagenten har inte hört från Malaysia Airlines på två veckor

Customer - 18 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Riktigt dålig kundservice
  • Långsam återbetalning av pengar
  • Ingen transparens i kommunikation
  • Höga priser för flexibla biljetter

Sean Myers - 19 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Förnekad ombordstigning på returflyg till LHR
  • Tvingades checka in vid disken för returflyg från PEN till LHR via KUL
  • Blev informerad att någon hade försökt ändra min bokning vilket ledde till att mitt biljett avbröts och jag nekades ombordstigning
  • Enda alternativet var att köpa en ny biljett till ett högt pris plus hotellövernattning för att ta nästa anslutning
  • Klagomålen har i huvudsak ignorerats, förutom ett e-postmeddelande för två veckor sedan att ärendet hade 'eskalerats'

Retna Verutharajah - 19 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Charged extra for baggage without clear communication
  • Misleading booking information from both Malaysia Airlines and Skyscanner
  • Waste of time trying to contact Malaysia Airlines and Skyscanner for resolution
  • Unexpected additional costs incurred leading to a ruined holiday

grayson hellyer - 23 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kundservice, Stöld av pengar, Avbokning av flyg utan återbetalning, Ingen hjälp från kontaktcenter

Jane - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Usel kundtjänst
  • Avbokning nekas
  • Ingen återbetalning vid inställda flygningar
  • Otillräcklig kundtjänst
  • Svårt att nå kundtjänst
  • Inkompetenta rådgivare
  • Bedrägeri
  • Kundtjänstslinjer klipps av
  • Ingen ersättningsflygning erbjuds
  • Flygningen ställdes in

Daniel Scott - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Absolut patetiskt
  • Inställda flyg utan automatisk återbetalning
  • Långa mellanlandningar på alternativa flygningar
  • Obehaglig upplevelse med globalt callcenter

Para QR - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • stöld av pengar
  • svårt att nå kundtjänst
  • svårighet att få återbetalning
  • inga svar på förfrågningar

Nerina Gray - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Total avsaknad av återbetalningar
  • Fruktansvärt företag
  • Lämnar endast erbjudande om kredit
  • Saknar medkänsla

Molly - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • vägrar återbetalning
  • flygändringar
  • kan inte resa igen
  • otillfredsställd med MA

Sally Devlin - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Chockerande och motbjudande beteende från personalen

Emmanuel Joseph Vella - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • ge återbetalning istället för värdelösa kreditkvitton
  • kundernas behov inte tänkt på alls

Amanda Threlfall - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Vägrar återbetalning även om flyget kommer att ställas in

Michael - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Malaysian Airlines vägrade återbetalning för inställd flygning
  • Operatören var oduglig och otillmötesgående
  • Flygningen ombokad till olämpligt datum
  • Malaysian Airlines använder Covid-19 som ursäkt för återbetalningsvägran
  • Malaysian Airlines behåller pengar och verkar ointresserade av att hjälpa