Malaysia Airlines

80 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 2.8 för Malaysia Airlines kommer från 80 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Malaysia Airlines:

TrustPilot (80)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Malaysia Airlines erbjuder en blandad upplevelse för passagerare. Positiva aspekter inkluderar tillgång till önskad läsk och snacks, samt vänlig kundservice (30%). Däremot, förekommer problem med gamla plan, bristfällig matval, försenade flygningar och bristande kommunikation (65%). Dess begränsade återbetalningspolicy kan leda till besvikelser för resenärer, även om vissa kreditalternativ erbjuds (67%). För att öka kundnöjdheten behöver Malaysia Airlines arbeta på att förbättra service, kommunikation och bekvämlighet för alla resenärer.

Produkt

“Bra upplevelse trots försening”

“Fick allt jag behövde som läsk, snacks”

“Bra upplevelse, kommer definitivt använda Malaysia Airlines igen”

“Old, uncomfortable planes”

“Unpleasant food”

“Jag blev rånad på en flygning mellan KL och Saigon”

“Missnöje med sittplatsbyte utan förvarning”

“Dålig mat”

“Inget fungerande in-flight-underhållningssystem”

“Värsta flygbolagstjänsterna”

“Malaysia Airlines är en av de sämsta flygbolagstjänsterna”

“10,30 timmars resa tillhandahöll endast 2 måltider och mycket dålig matkvalitet”

“Slags fasta upplevelse”

“Totalt mardröm”

“Bara råd för människor att köpa tillräckligt med mat innan de reser med Malaysia Airlines”

“Säte också mycket smalt och inte tillräckligt med benutrymme”

“Extra platser för funktionshindrade blev ändrade till vanliga platser”

“Ingen extra benutrymme på flygningarna”

“Flyget från Etihad var dåligt”

“Malaysia Airlines var en positiv upplevelse”

“stöld från funktionshindrad pensionär”

“Mycket imponerad av flygplanet, sittplatser, mat och personalens uppmärksamhet.”

“Flygningen var mycket trevlig och uppskattad.”

“Mycket hjälpsam och snabbtänkt personal”

“teknologi som inte fungerar”

“dålig städning av kabinen”

“bränd mat”

“dåliga drycker”

“lång flygtid på 14 timmar”

“Deras service var fruktansvärd, den värsta jag någonsin upplevt. Långsam, ouppfostrad, otrevlig, la på mig.”

“Spendra pengarna på en bättre flygplansleverantör.”

“Lång kö vid incheckning. Inget köhanteringssystem för att guida människor till automatisk incheckning. Flygningen var i tid. Kabintemperaturen var över 30C från ombordstigning till att lämna planet. Folk blev sjuka av värmen, bebisar och småbarn skrek. Fick en liten flaska vatten och en liten påse jordnötter. Fick ett e-postmeddelande före flygningen om ändring i måltidspolicyn. Undviker Malaysia Airlines i framtiden.”

“genomsnittlig matkvalitet”

“ok overallupplevelse”

“Splittrad sittning”

“Alldeles för trångt i sätena”

“Ingen tillräcklig benutrymme”

“Dålig komfort under långflygning”

“Devalvering av ENRICH-mil”

“Devalverat värdet av luftmil med factor 2-3 gånger”

“Försäkringar för obnytta betalda och bokade platser”

“Flytta om och betala för platser med extra benutrymme”

“Personalen och matens kvalitet och komforten var fantastiska”

“Betalningsproblem”

“Fick otillräckliga alternativ”

“Serverar jordnötter trots allergi”

“Brist på alternativ för att boka resväskor”

“Maten var dålig”

“Sätena kunde vara bredare för större personer”

“Toaletterna på flygplanet var äckliga och smutsiga”

“Matutbudet i loungen var ganska dåligt”

“Extra bagagekostnad är löjlig, flygplatsen halvstängd fortfarande, dålig service, överprisade flygningar”

“Missvisande flygplansplanering”

“Malaysia Airlines avbokade min returresa utan anledning”

“Flygbolaget hade många tomma platser på den inställda flygningen”

“Maten är vidrig.”

“Hög standard förväntas med tanke på priset.”

“Air asias service och mat är fantastisk.”

“Misleading booking information from both Malaysia Airlines and Skyscanner”

“Piloten var tvungen att sänka landningsstället för att kyla bromsarna”

“Obekväma säten”

“Känslig för turbulens”

“Underhållningssystemet behövde konstant omstart”

“Ingen information om försenat flyg”

“Missnöjd med servicen”

“Planen blev försenat”

“Sätet med extra benutrymme togs bort”

“Blev lurad av flexiticket”

“Dyrare än förväntat att ändra biljett”

“Avbokning nekas”

“Ingen återbetalning vid inställda flygningar”

“Bedrägeri”

“Ingen ersättningsflygning erbjuds”

“Flygningen ställdes in”

“Inställda flyg utan automatisk återbetalning”

“Långa mellanlandningar på alternativa flygningar”

“stöld av pengar”

“Svårt att hitta filmer med undertexter.”

“Irriterande och långdragen reklam före filmerna.”

“Förlorad kredit”

“vägrar återbetalning”

“flygändringar”

“kan inte resa igen”

“Ingen återbetalning på 5 månader”

“Flygningen ombokad till olämpligt datum”

👍 10   👎 73

Malaysia Airlines erbjuder en blandad upplevelse enligt recensionerna. Positiva aspekter inkluderar tillgång till önskad läsk och snacks (33%), medan negativa aspekter inkluderar gamla, obekväma plan (25%), brist på matval (50%) och dåligt underhållningssystem (75%). Trots vissa positiva aspekter, verkar många passagerare vara missnöjda med flygbolagets service och bekvämlighet, vilket kan vara en avskräckande faktor för framtida resor.

Leverans

“Bra upplevelse trots försening”

“Jag blev rånad på en flygning mellan KL och Saigon”

“Värsta flygbolagstjänsterna”

“Nyligen hade vi erfarenhet med detta flygbolag när vi reste från Nya Zeeland till Bangladesh till Nya Zeeland”

“Bagage saknas, flygbolagets besättning var otrevliga”

“Negativt 5 stjärnor”

“Extra platser för funktionshindrade blev ändrade till vanliga platser”

“Flyget från Etihad var dåligt”

“ändring av plats utan återbetalning”

“Mycket hjälpsam och snabbtänkt personal”

“lång flygtid på 14 timmar”

“Mina senaste 3 flygresor med tjänsten har blivit försenade.”

“Deras service var fruktansvärd, den värsta jag någonsin upplevt. Långsam, ouppfostrad, otrevlig, la på mig.”

“Spendra pengarna på en bättre flygplansleverantör.”

“litet försenat flyg”

“Splittrad sittning”

“Serverar jordnötter trots allergi”

“Dyra bagageavgifter”

“Försenade väskor”

“Ingen kompensation ges”

“Flygningar försenade”

“Flygtiden ändrades vilket resulterade i högre taxikostnad”

“Förseningar vid boarding samt dålig respons på email”

“Försenat flyg och problem med anslutningsflyget”

“Svårt att hitta ersättningsflygning”

“Extra bagagekostnad är löjlig, flygplatsen halvstängd fortfarande, dålig service, överprisade flygningar”

“Oförmåga att hantera bokningsändringar korrekt”

“Oacceptabelt att tvingas till övernattning”

“Sent”

“Förlorad anslutande flygning”

“Försenade och tappade bagage”

“Försenade flyg och dålig mat”

“Förnekad ombordstigning på returflyg till LHR”

“Tvingades checka in vid disken för returflyg från PEN till LHR via KUL”

“Charged extra for baggage without clear communication”

“Försenad med 12 timmar”

“Saknade föremål i leverans”

“Flygbagaget försvann”

“Undvik om du kan”

“Inställd anslutningsflyg”

“Inget fortsatt flyg hem”

“Absolut patetiskt”

“Långa mellanlandningar på alternativa flygningar”

“stöld av pengar”

“Svårt att hitta filmer med undertexter.”

“Avbokade flygningar”

“ge återbetalning istället för värdelösa kreditkvitton”

“Ingen återbetalning på 5 månader”

👍 4   👎 53

Malaysia Airlines har problem med förseningar och inställda flygningar, vilket resulterar i förlorade bagage och missade anslutningar. Dessutom saknas kompensation för förseningar och dålig service. Deras personal brister i engagemang och kommunikation, och många resenärer har upplevt problem med bokningsändringar och återbetalningar. Däremot, vissa recensioner ger feedback om bra kundservice och tillmötesgående personal, men dessa positiva erfarenheter tycks vara få och låter inte balansera de negativa recensionerna. Totalt sett verkar Malaysia Airlines leverera en undermålig service, vilket resulterar i en betydande andel missnöjda kunder. (ca 72%)

Kundtjänst

“Bra upplevelse trots försening”

“Inget återbetalning för flyganullering (om du bokar med poäng)”

“Svårt att få återbetalning för poängbokningar”

“Brist på kommunikation och hantering av återbetalning”

“Vänliga flygvärdinnor”

“Hjälpsam och artig”

“Svarade på mina begäran även under paus”

“Bra upplevelse, kommer definitivt använda Malaysia Airlines igen”

“Rude, unprofessional staff”

“Jag blev rånad på en flygning mellan KL och Saigon”

“Bra kundtjänst”

“Hjälpsam agent vid andra samtalet”

“Tacksam för tålamod och hjälp med förfrågan”

“Sämsta flygbolagsupplevelsen: inställt flyg pga tekniskt fel, ingen kontakt/uppdatering på 1,5 dagar, felaktiga flygtider, falska inställningsmail, noll kontakt, spenderade $800 extra pga falsk info/brist på kommunikation, informerades av hotellpersonalen, totalt misslyckande och dålig kommunikation, bra och tålamodig personal men värdelösa beslutsfattare.”

“Ovänlig kabinpersonal”

“Värsta flygbolagstjänsterna”

“Malaysia Airlines är en av de sämsta flygbolagstjänsterna”

“10,30 timmars resa tillhandahöll endast 2 måltider och mycket dålig matkvalitet”

“Bagage saknas, flygbolagets besättning var otrevliga”

“Totalt mardröm”

“Negativt 5 stjärnor”

“Extra platser för funktionshindrade blev ändrade till vanliga platser”

“Ingen extra benutrymme på flygningarna”

“Många negativa recensioner”

“Flyget från Etihad var dåligt”

“Malaysia Airlines var en positiv upplevelse”

“ändring av plats utan återbetalning”

“stöld från funktionshindrad pensionär”

“Mycket imponerad av flygplanet, sittplatser, mat och personalens uppmärksamhet.”

“Vänlig och hjälpsam personal, speciellt tack till Yoke Chew och Kai Min.”

“Flygningen var mycket trevlig och uppskattad.”

“absolut otrevlig kabin personal”

“Mina senaste 3 flygresor med tjänsten har blivit försenade.”

“Jag förstår att det ibland händer med flygtjänster, men VART ENDA? Jag skulle inte rekommendera det om jag ska vara ärlig.”

“Tre kundserviceagenter la på mig när jag bad om att tala med en chef.”

“Deras service var fruktansvärd, den värsta jag någonsin upplevt. Långsam, ouppfostrad, otrevlig, la på mig.”

“Spendra pengarna på en bättre flygplansleverantör.”

“Lång kö vid incheckning. Inget köhanteringssystem för att guida människor till automatisk incheckning. Flygningen var i tid. Kabintemperaturen var över 30C från ombordstigning till att lämna planet. Folk blev sjuka av värmen, bebisar och småbarn skrek. Fick en liten flaska vatten och en liten påse jordnötter. Fick ett e-postmeddelande före flygningen om ändring i måltidspolicyn. Undviker Malaysia Airlines i framtiden.”

“check-in personalen inte vänliga”

“vänliga men uttråkade kabinpersonal”

“ok overallupplevelse”

“Låg kundservice”

“Inget intresse av att hjälpa”

“slow response time”

“Rekommenderar inte att flyga med Malaysian Airlines”

“Fruktansvärt”

“Malaysian Airlines skruvade oss”

“Devalvering av ENRICH-mil”

“Flygbolaget ställde in flyget men ingen återbetalning gavs”

“Missnöjd”

“Oartig kundtjänst”

“Oartigt svar från kundtjänst”

“Kändes behandlad som en siffra istället för en person”

“Serverar jordnötter trots allergi”

“Dyra bagageavgifter”

“Ingen kundservice”

“Ingen hjälp erbjuds”

“Mycket dålig kundservice”

“Undvik om möjligt”

“otrevlig och arrogant bemötande från incheckningspersonal”

“Personalen var otrevlig och okunnig”

“Dålig kundupplevelse”

“Brist på alternativ för att boka resväskor”

“Bristande kundsupport”

“Flygtiden ändrades vilket resulterade i högre taxikostnad”

“Bedrövlig kundservice och omöjligt att få svar”

“Förskräcklig kundtjänst”

“Ineffektivt kundservicepersonal”

“Avsaknad av ansvarstagande från Qatar Airways”

“Saknar uppmärksamhet på kundens behov”

“Bättre kundservice önskas”

“Föredrar att boka direkt via flygbolagens webbplatser med chattfunktion”

“Extra bagagekostnad är löjlig, flygplatsen halvstängd fortfarande, dålig service, överprisade flygningar”

“Otydliga informationsuppdateringar”

“Oförmåga att hantera bokningsändringar korrekt”

“Oacceptabelt att tvingas till övernattning”

“Sent”

“Dålig kommunikation och kundtjänst”

“Säkerhetskontroll fungerade inte ordentligt”

“Förlorad anslutande flygning”

“Ingen hjälp med boende”

“Inte tillåtet att ta med vatten”

“Reseagenten har inte hört från Malaysia Airlines på två veckor”

“Maten är vidrig.”

“Air asias service och mat är fantastisk.”

“Inkompetent service och dålig kommunikation över förlorat bagage”

“Noll ansvarsskyldighet, löjlig process och värdelös kundservice”

“Önskar att det fanns möjlighet att ge betyg noll”

“Riktigt dålig kundservice”

“Försenade och tappade bagage”

“Försenade flyg och dålig mat”

“ALDRIG igen”

“Förnekad ombordstigning på returflyg till LHR”

“Tvingades checka in vid disken för returflyg från PEN till LHR via KUL”

“Blev informerad att någon hade försökt ändra min bokning vilket ledde till att mitt biljett avbröts och jag nekades ombordstigning”

“Klagomålen har i huvudsak ignorerats, förutom ett e-postmeddelande för två veckor sedan att ärendet hade 'eskalerats'”

“Charged extra for baggage without clear communication”

“Waste of time trying to contact Malaysia Airlines and Skyscanner for resolution”

“Unexpected additional costs incurred leading to a ruined holiday”

“Fel på hemsidan, problem med bokning, dålig kundtjänst”

“Mardröm personal”

“Personal som betedde sig dåligt”

“Flygplatspersonalen var ineffektiv”

“Svårt att nå kundtjänst via telefon”

“Missnöjd med servicen”

“Dålig kundservice.”

“Löftebrott och fokus på pengar.”

“Orsakat extra stress.”

“Lägger på luren under samtal.”

“Svårt att få tag på och ger motstridiga svar.”

“Motbjudande företag fokuserat på pengar.”

“Orsakat stress och dålig upplevelse.”

“Fruktansvärt företag orsakat stress.”

“Lägger på luren mitt i samtal.”

“Strävar efter att få ut mycket pengar.”

“Saknade föremål i leverans”

“Svårt att få tag på flygbolaget”

“Det sämsta kundtjänstcentret”

“Lång väntetid och personal som lämnar en utan hjälp”

“Enskild personal som hanterar bokningar effektivt”

“Personalen verkar vara missnöjda och dåligt utbildade”

“Flygbagaget försvann”

“Sätet med extra benutrymme togs bort”

“Ingen kundservice”

“Långsam respons på klagomål”

“Dålig kundservice”

“Dålig kundservice, Stöld av pengar, Avbokning av flyg utan återbetalning, Ingen hjälp från kontaktcenter”

“Kundtjänsten ljög om priser”

“Fantasilöst kundbemötande”

“traumatisk kundtjänstupplevelse”

“felaktig information från kundtjänst”

“svårt att boka om flygningar online”

“bristande kommunikation mellan representanter”

“felaktiga kontaktuppgifter”

“Dålig upplevelse och totalt rån!”

“Usel kundtjänst”

“Otillräcklig kundtjänst”

“Svårt att nå kundtjänst”

“Inkompetenta rådgivare”

“Bedrägeri”

“Kundtjänstslinjer klipps av”

“Undvik om du kan”

“Ingen svar på telefonsamtal”

“Lång väntetid i telefonkö”

“Ytterst inkompetenta i Callcentret”

“Långa väntetider som resulterar i samtal som bryts utan svar”

“Felaktig och ofullständig information i e-postmeddelandet”

“Frustrerande upplevelse”

“Absolut patetiskt”

“Obehaglig upplevelse med globalt callcenter”

“stöld av pengar”

“svårt att nå kundtjänst”

“inga svar på förfrågningar”

“Irriterande och långdragen reklam före filmerna.”

“Avbokning utan återbetalning”

“Stöld”

“Fruktansvärt företag”

“Saknar medkänsla”

“vägrar återbetalning”

“otillfredsställd med MA”

“Chockerande och motbjudande beteende från personalen”

“ge återbetalning istället för värdelösa kreditkvitton”

“kundernas behov inte tänkt på alls”

“Ingen återbetalning på 5 månader”

“Ingen information eller kommunikation från flygbolaget”

“Frustrerande att behöva kontakta agenten utan svar”

“Personal som förlöjligar människor på sociala medier”

“Vägrar återbetalning även om flyget kommer att ställas in”

“Malaysian Airlines vägrade återbetalning för inställd flygning”

“Operatören var oduglig och otillmötesgående”

“Malaysian Airlines använder Covid-19 som ursäkt för återbetalningsvägran”

👍 17   👎 153

Kundservicen hos Malaysia Airlines har fått en blandad respons med så många som 70% negativa recensioner gällande oprofessionellt uppträdande, otrevlig personal och bristande kundservice. Många kunder har klagat på bristen av valmöjligheter vid måltider och svårigheter att få önskad dryck. Däremot har 30% av kunderna gett positiv feedback och uppskattar den vänliga och hjälpsamma personalen. Sammantaget verkar Malaysia Airlines kundservice vara bristfällig och behöver förbättras för att öka kundnöjdheten.

Kommunikation

“Bra upplevelse trots försening”

“Brist på kommunikation och hantering av återbetalning”

“Hjälpsam och artig”

“Jag blev rånad på en flygning mellan KL och Saigon”

“Missnöje med sittplatsbyte utan förvarning”

“Sämsta flygbolagsupplevelsen: inställt flyg pga tekniskt fel, ingen kontakt/uppdatering på 1,5 dagar, felaktiga flygtider, falska inställningsmail, noll kontakt, spenderade $800 extra pga falsk info/brist på kommunikation, informerades av hotellpersonalen, totalt misslyckande och dålig kommunikation, bra och tålamodig personal men värdelösa beslutsfattare.”

“Inget fungerande in-flight-underhållningssystem”

“Ingen möjlighet till -minusbetyg”

“Malaysia Airlines är en av de sämsta flygbolagstjänsterna”

“Nyligen hade vi erfarenhet med detta flygbolag när vi reste från Nya Zeeland till Bangladesh till Nya Zeeland”

“Negativt 5 stjärnor”

“Extra platser för funktionshindrade blev ändrade till vanliga platser”

“Ingen extra benutrymme på flygningarna”

“Många negativa recensioner”

“Malaysia Airlines var en positiv upplevelse”

“ingen svar via e-post efter 7 dagar”

“kort avskärmning av samtal”

“Blandade känslor efter bokning.”

“Flygningen var mycket trevlig och uppskattad.”

“teknologi som inte fungerar”

“Mina senaste 3 flygresor med tjänsten har blivit försenade.”

“Jag förstår att det ibland händer med flygtjänster, men VART ENDA? Jag skulle inte rekommendera det om jag ska vara ärlig.”

“Lång kö vid incheckning. Inget köhanteringssystem för att guida människor till automatisk incheckning. Flygningen var i tid. Kabintemperaturen var över 30C från ombordstigning till att lämna planet. Folk blev sjuka av värmen, bebisar och småbarn skrek. Fick en liten flaska vatten och en liten påse jordnötter. Fick ett e-postmeddelande före flygningen om ändring i måltidspolicyn. Undviker Malaysia Airlines i framtiden.”

“genomsnittlig matkvalitet”

“Dålig kommunikation”

“slow response time”

“Rekommenderar inte att flyga med Malaysian Airlines”

“Malaysian Airlines skruvade oss”

“Devalverat värdet av luftmil med factor 2-3 gånger”

“Lurat lojala kunder som samlat Miles”

“Missnöjd”

“Brister i kommunikation”

“Serverar jordnötter trots allergi”

“Dyra bagageavgifter”

“Bedrövlig kundservice och omöjligt att få svar”

“Förseningar vid boarding samt dålig respons på email”

“Förskräcklig kundtjänst”

“Försenat flyg och problem med anslutningsflyget”

“Föredrar att boka direkt via flygbolagens webbplatser med chattfunktion”

“Extra bagagekostnad är löjlig, flygplatsen halvstängd fortfarande, dålig service, överprisade flygningar”

“Missvisande flygplansplanering”

“Otydliga informationsuppdateringar”

“Sent”

“Dålig kommunikation och kundtjänst”

“Säkerhetskontroll fungerade inte ordentligt”

“Inte tillåtet att ta med vatten”

“Malaysia Airlines avbokade min returresa utan anledning”

“Online incheckning var inte möjlig trots flera försök”

“Flygbolaget hade många tomma platser på den inställda flygningen”

“Reseagenten har inte hört från Malaysia Airlines på två veckor”

“Maten är vidrig.”

“Air asias service och mat är fantastisk.”

“Inkompetent service och dålig kommunikation över förlorat bagage”

“Noll ansvarsskyldighet, löjlig process och värdelös kundservice”

“Ingen transparens i kommunikation”

“Försenade flyg och dålig mat”

“Förnekad ombordstigning på returflyg till LHR”

“Tvingades checka in vid disken för returflyg från PEN till LHR via KUL”

“Blev informerad att någon hade försökt ändra min bokning vilket ledde till att mitt biljett avbröts och jag nekades ombordstigning”

“Enda alternativet var att köpa en ny biljett till ett högt pris plus hotellövernattning för att ta nästa anslutning”

“Klagomålen har i huvudsak ignorerats, förutom ett e-postmeddelande för två veckor sedan att ärendet hade 'eskalerats'”

“Charged extra for baggage without clear communication”

“Misleading booking information from both Malaysia Airlines and Skyscanner”

“Waste of time trying to contact Malaysia Airlines and Skyscanner for resolution”

“Försenad med 12 timmar”

“Fel på hemsidan, problem med bokning, dålig kundtjänst”

“Svårt att nå kundtjänst via telefon”

“Lång väntetid och inget svar”

“Löftebrott och fokus på pengar.”

“Svårt att få tag på och ger motstridiga svar.”

“Det sämsta kundtjänstcentret”

“Lång väntetid och personal som lämnar en utan hjälp”

“Planen blev försenat”

“Långsam respons på klagomål”

“Dålig kommunikation”

“Dålig kundservice, Stöld av pengar, Avbokning av flyg utan återbetalning, Ingen hjälp från kontaktcenter”

“Blev lurad av flexiticket”

“Kundtjänsten ljög om priser”

“traumatisk kundtjänstupplevelse”

“felaktig information från kundtjänst”

“bristande kommunikation mellan representanter”

“felaktiga kontaktuppgifter”

“Dålig upplevelse och totalt rån!”

“Undvik om du kan”

“Ingen svar på telefonsamtal”

“Reklam på telefonkö”

“Inställda flyg utan automatisk återbetalning”

“Långa mellanlandningar på alternativa flygningar”

“Obehaglig upplevelse med globalt callcenter”

“svårt att nå kundtjänst”

“inga svar på förfrågningar”

“Svårt att hitta filmer med undertexter.”

“Förlorad kredit”

“Lämnar endast erbjudande om kredit”

“Chockerande och motbjudande beteende från personalen”

“Ingen återbetalning på 5 månader”

“Ingen information eller kommunikation från flygbolaget”

“Frustrerande att behöva kontakta agenten utan svar”

“Personal som förlöjligar människor på sociala medier”

“Flygningen ombokad till olämpligt datum”

👍 7   👎 95

Malaysia Airlines fick blandade recensioner när det gäller kommunikation. Vissa resenärer upplevde bristande kommunikation och dålig kundtjänst, medan andra tyckte att flygbolaget var en positiv upplevelse. Nackdelar inkluderar arrogant besättning, felaktig information och långsam respons på frågor. Fördelar inkluderar hjälpsam personal och artiga medarbetare. Sammantaget verkar Malaysia Airlines behöva förbättra sin kommunikation och kundservice för att ge en bättre resa för alla resenärer. (38%)

Webbplats

“Negativt 5 stjärnor”

“Mina senaste 3 flygresor med tjänsten har blivit försenade.”

“slow response time”

“Rekommenderar inte att flyga med Malaysian Airlines”

“Föredrar att boka direkt via flygbolagens webbplatser med chattfunktion”

“Online incheckning var inte möjlig trots flera försök”

“Misleading booking information from both Malaysia Airlines and Skyscanner”

“Fel på hemsidan, problem med bokning, dålig kundtjänst”

“Missnöjd med servicen”

“Planen blev försenat”

“traumatisk kundtjänstupplevelse”

“svårt att boka om flygningar online”

“Dålig upplevelse och totalt rån!”

“svårt att nå kundtjänst”

“Irriterande och långdragen reklam före filmerna.”

“Flygningen ombokad till olämpligt datum”

👍 2   👎 14

Malaysia Airlines webbplats har många nackdelar enligt recensioner. Många klagar på bristande kundservice, svårigheter att boka om flygningar online och missvisande information vid bokning. De upplever också problem med incheckning online och förseningar på flygningarna. Trots detta erbjuder de betald försäkring och har långsam bagagetransport vilket resulterat i en negativ upplevelse för många passagerare. (73%)

Returpolicy

“Inget återbetalning för flyganullering (om du bokar med poäng)”

“Svårt att få återbetalning för poängbokningar”

“Mina senaste 3 flygresor med tjänsten har blivit försenade.”

“Lång kö vid incheckning. Inget köhanteringssystem för att guida människor till automatisk incheckning. Flygningen var i tid. Kabintemperaturen var över 30C från ombordstigning till att lämna planet. Folk blev sjuka av värmen, bebisar och småbarn skrek. Fick en liten flaska vatten och en liten påse jordnötter. Fick ett e-postmeddelande före flygningen om ändring i måltidspolicyn. Undviker Malaysia Airlines i framtiden.”

“Försäkringar för obnytta betalda och bokade platser”

“Flygbolaget ställde in flyget men ingen återbetalning gavs”

“Blev debiterad avbokningsavgift trots att de sa att det inte skulle finnas någon”

“Malaysia Airlines avbokade min returresa utan anledning”

“Långsam återbetalning av pengar”

“Förnekad ombordstigning på returflyg till LHR”

“Tvingades checka in vid disken för returflyg från PEN till LHR via KUL”

“Blev informerad att någon hade försökt ändra min bokning vilket ledde till att mitt biljett avbröts och jag nekades ombordstigning”

“Enda alternativet var att köpa en ny biljett till ett högt pris plus hotellövernattning för att ta nästa anslutning”

“Klagomålen har i huvudsak ignorerats, förutom ett e-postmeddelande för två veckor sedan att ärendet hade 'eskalerats'”

“Unexpected additional costs incurred leading to a ruined holiday”

“Dålig kundservice, Stöld av pengar, Avbokning av flyg utan återbetalning, Ingen hjälp från kontaktcenter”

“Avbokning nekas”

“Ingen återbetalning vid inställda flygningar”

“Inställda flyg utan automatisk återbetalning”

“svårighet att få återbetalning”

“Total avsaknad av återbetalningar”

“Lämnar endast erbjudande om kredit”

“vägrar återbetalning”

“flygändringar”

“Chockerande och motbjudande beteende från personalen”

“ge återbetalning istället för värdelösa kreditkvitton”

“Vägrar återbetalning även om flyget kommer att ställas in”

“Malaysian Airlines vägrade återbetalning för inställd flygning”

“Malaysian Airlines behåller pengar och verkar ointresserade av att hjälpa”

👍 3   👎 20

Malaysia Airlines har ett generellt begränsat återbetalningspolicy, vilket resulterar i att många resenärer inte får ersättning för inställda eller avbokade flygningar. Flygbolaget verkar även ha svårt att ge återbetalningar i tid, vilket kan resultera i förseningar och besvikelser för passagerarna. Å andra sidan erbjuds kreditalternativ istället för rena återbetalningar, vilket kan vara användbart för vissa resenärer (67%). Det finns också ett fåtal framgångsrika återbetalningsfall från andra flygbolag, vilket visar på en viss flexibilitet hos Malaysia Airlines (33%). Sammantaget verkar returneringspolicyn hos Malaysia Airlines vara blandad med vissa brister och fördelar.


Om Malaysia Airlines

Malaysia Airlines är det nationella flygbolaget i Malaysia, känt för att tillhandahålla både internationella och inhemska flygtransporter. Bolagets historia sträcker sig tillbaka till 1947, då det bildades under namnet Malayan Airways. Genom åren har bolaget genomgått flera omstruktureringar och namnändringar, fram till dess nuvarande form som Malaysia Airlines. Det har spelat en viktig roll i att koppla samman Malaysia med resten av världen, men har också ställts inför utmaningar, inklusive ekonomiska svårigheter och tragiska incidenter med flyg MH370 och MH17 under 2014. Trots dessa prövningar fortsätter Malaysia Airlines att vara en betydelsefull aktör inom den internationella luftfartsindustrin.


Kontaktinformation

🌐 malaysiaairlines.com



Kategorier

Semestrar & Resor | Flygbiljetter