Malaysia Airlines

80 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 2.8 för Malaysia Airlines kommer från 80 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Malaysia Airlines:

TrustPilot (80)

Erfarenheter med Leverans Leverans

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Malaysia Airlines har problem med förseningar och inställda flygningar, vilket resulterar i förlorade bagage och missade anslutningar. Dessutom saknas kompensation för förseningar och dålig service. Deras personal brister i engagemang och kommunikation, och många resenärer har upplevt problem med bokningsändringar och återbetalningar. Däremot, vissa recensioner ger feedback om bra kundservice och tillmötesgående personal, men dessa positiva erfarenheter tycks vara få och låter inte balansera de negativa recensionerna. Totalt sett verkar Malaysia Airlines leverera en undermålig service, vilket resulterar i en betydande andel missnöjda kunder. (ca 72%)

“Bra upplevelse trots försening”

“Jag blev rånad på en flygning mellan KL och Saigon”

“Värsta flygbolagstjänsterna”

“Nyligen hade vi erfarenhet med detta flygbolag när vi reste från Nya Zeeland till Bangladesh till Nya Zeeland”

“Bagage saknas, flygbolagets besättning var otrevliga”

“Negativt 5 stjärnor”

“Extra platser för funktionshindrade blev ändrade till vanliga platser”

“Flyget från Etihad var dåligt”

“ändring av plats utan återbetalning”

“Mycket hjälpsam och snabbtänkt personal”

👍 4   👎 53

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Beth Lyon - 3 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bra upplevelse trots försening

joe karam - 4 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Jag blev rånad på en flygning mellan KL och Saigon

Md kaisar - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Värsta flygbolagstjänsterna
  • Ingen möjlighet till -minusbetyg
  • Malaysia Airlines är en av de sämsta flygbolagstjänsterna
  • Nyligen hade vi erfarenhet med detta flygbolag när vi reste från Nya Zeeland till Bangladesh till Nya Zeeland
  • 10,30 timmars resa tillhandahöll endast 2 måltider och mycket dålig matkvalitet
  • Slags fasta upplevelse
  • Bagage saknas, flygbolagets besättning var otrevliga
  • Totalt mardröm
  • Bara råd för människor att köpa tillräckligt med mat innan de reser med Malaysia Airlines
  • Säte också mycket smalt och inte tillräckligt med benutrymme

Cleo See - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Negativt 5 stjärnor

Mr Iain Cook - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Extra platser för funktionshindrade blev ändrade till vanliga platser
  • Ingen extra benutrymme på flygningarna

STEPHEN ROBERTS - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Många negativa recensioner
  • Flyget från Etihad var dåligt
  • Malaysia Airlines var en positiv upplevelse

Mrs Young - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • ändring av plats utan återbetalning
  • ingen svar via e-post efter 7 dagar
  • kort avskärmning av samtal
  • stöld från funktionshindrad pensionär

Joseph of Nasareth - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Mycket hjälpsam och snabbtänkt personal

MR Right - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • absolut otrevlig kabin personal
  • teknologi som inte fungerar
  • dålig städning av kabinen
  • bränd mat
  • dåliga drycker
  • lång flygtid på 14 timmar

Amuktha Bhami - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Mina senaste 3 flygresor med tjänsten har blivit försenade.
  • Jag förstår att det ibland händer med flygtjänster, men VART ENDA? Jag skulle inte rekommendera det om jag ska vara ärlig.

Sam Barrett - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Tre kundserviceagenter la på mig när jag bad om att tala med en chef.
  • De debiterade mig £178,50 för en 5 kg väska från London till Bali.
  • Deras service var fruktansvärd, den värsta jag någonsin upplevt. Långsam, ouppfostrad, otrevlig, la på mig.
  • De citerade mig ett pris på £470 för en 15 kg väska, vilket är standard.
  • Spendra pengarna på en bättre flygplansleverantör.

Amy - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

Kirsten - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • inte de billigaste priserna
  • check-in personalen inte vänliga
  • litet försenat flyg
  • genomsnittlig matkvalitet
  • vänliga men uttråkade kabinpersonal
  • ok overallupplevelse

Kevin Hamlin - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Låg kundservice
  • Splittrad sittning
  • Dålig kommunikation
  • Inget intresse av att hjälpa

FM - 13 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Serverar jordnötter trots allergi

Stephen Webb - 14 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dyra bagageavgifter

N. Scalan - 14 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Ingen kundservice
  • Försenade väskor
  • Ingen kompensation ges
  • Ingen hjälp erbjuds
  • Flygningar försenade
  • Mycket dålig kundservice
  • Undvik om möjligt

FIRST TIME BUYER - 14 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Personalen var otrevlig och okunnig
  • Dålig kundupplevelse
  • Brist på alternativ för att boka resväskor
  • Dyr avgift för extra resväskor
  • Bristande kundsupport
  • Flygtiden ändrades vilket resulterade i högre taxikostnad

James - 14 månader sedanTrustpilot 🔗

Doug B - 14 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bedrövlig kundservice och omöjligt att få svar
  • Förseningar vid boarding samt dålig respons på email

Eduardo Escalante - 15 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Förskräcklig kundtjänst
  • Försenat flyg och problem med anslutningsflyget
  • Ineffektivt kundservicepersonal
  • Avsaknad av ansvarstagande från Qatar Airways
  • Svårt att hitta ersättningsflygning
  • Saknar uppmärksamhet på kundens behov
  • Bättre kundservice önskas
  • Föredrar att boka direkt via flygbolagens webbplatser med chattfunktion

anton morgan - 16 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Hemsidan är en skämt; trasiga länkar, tjänstesidan oanvändbar, tillbaka-knappen fungerar inte
  • Extra bagagekostnad är löjlig, flygplatsen halvstängd fortfarande, dålig service, överprisade flygningar

Ingrid Sera-Gillet - 16 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Missvisande flygplansplanering
  • Otydliga informationsuppdateringar
  • Oförmåga att hantera bokningsändringar korrekt
  • Oacceptabelt att tvingas till övernattning

Kalle Huuskonen - 16 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Sent
  • Dålig kommunikation och kundtjänst
  • Säkerhetskontroll fungerade inte ordentligt
  • Förlorad anslutande flygning
  • Ingen hjälp med boende
  • Inte tillåtet att ta med vatten

Libby Teager - 17 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Försenade och tappade bagage
  • Försenade flyg och dålig mat
  • ALDRIG igen

Sean Myers - 17 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Förnekad ombordstigning på returflyg till LHR
  • Tvingades checka in vid disken för returflyg från PEN till LHR via KUL
  • Blev informerad att någon hade försökt ändra min bokning vilket ledde till att mitt biljett avbröts och jag nekades ombordstigning
  • Enda alternativet var att köpa en ny biljett till ett högt pris plus hotellövernattning för att ta nästa anslutning
  • Klagomålen har i huvudsak ignorerats, förutom ett e-postmeddelande för två veckor sedan att ärendet hade 'eskalerats'

Retna Verutharajah - 18 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Charged extra for baggage without clear communication
  • Misleading booking information from both Malaysia Airlines and Skyscanner
  • Waste of time trying to contact Malaysia Airlines and Skyscanner for resolution
  • Unexpected additional costs incurred leading to a ruined holiday

Paul Graham - 18 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Försenad med 12 timmar
  • Fel på hemsidan, problem med bokning, dålig kundtjänst
  • Piloten var tvungen att sänka landningsstället för att kyla bromsarna
  • 3rd-rate flygbolag, dyra flygningar

Josh Samuel - 19 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Saknade föremål i leverans
  • Svårt att få tag på flygbolaget

tri hoang - 20 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Flygbagaget försvann
  • Planen blev försenat
  • Sätet med extra benutrymme togs bort

Mana - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Undvik om du kan

SB - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Ingen svar på telefonsamtal
  • Lång väntetid i telefonkö
  • Inställd anslutningsflyg
  • Inget fortsatt flyg hem
  • Reklam på telefonkö

Daniel Scott - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Absolut patetiskt
  • Inställda flyg utan automatisk återbetalning
  • Långa mellanlandningar på alternativa flygningar
  • Obehaglig upplevelse med globalt callcenter

Para QR - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • stöld av pengar
  • svårt att nå kundtjänst
  • svårighet att få återbetalning
  • inga svar på förfrågningar

Tony Toller - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Svårt att hitta filmer med undertexter.
  • Irriterande och långdragen reklam före filmerna.

Paul Dennis - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Avbokning utan återbetalning
  • Förlorad kredit
  • Avbokade flygningar
  • Stöld

Emmanuel Joseph Vella - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • ge återbetalning istället för värdelösa kreditkvitton
  • kundernas behov inte tänkt på alls

Jane - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Ingen återbetalning på 5 månader
  • Ingen information eller kommunikation från flygbolaget
  • Frustrerande att behöva kontakta agenten utan svar
  • Personal som förlöjligar människor på sociala medier