Lufthansa

105 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 2.4 för Lufthansa kommer från 105 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Lufthansa:

TrustPilot (105)

Erfarenheter med Webbplats Webbplats

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Lufthansas webbplats har en bra bokningsprocess och tydlig information, vilket är ett plus (70%). Det är enkelt att ansöka om återbetalning och följa processen (75%). Dock kan det vara problematiskt att få kontakt med kundtjänst och det kan finnas utmaningar med ombokningar och återbetalningar, vilket är en nackdel (40%). Det finns även klagomål om bristande kommunikation och fel i systemet som gör att biljetter inte hittas (45%). Sammantaget finns det fördelar och nackdelar med att använda Lufthansas webbplats för att boka flygbiljetter.

“Svårigheter att få kontakt med kundtjänst”

“Svårt att få information om ärendet”

“Tar inget ansvar, otydlig återbetalningspolicy”

“slarvade bort väska i 6 dagar”

“Effektiv kommunikation med Schlichtungsstelle für den öffentlichen Personenverkehr e.V”

“Returflyg kvar på hemsida”

“Kommer ALDRIG flyga med Lufthansa igen”

“Bra hemsida”

“Försenat bagage och bristande kompensation”

“Dålig i många aspekter”

👍 3   👎 12

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Melina - 12 april 2024Trustpilot 🔗

  • Svårigheter att få kontakt med kundtjänst

lola - 9 november 2023Trustpilot 🔗

  • Ej respons på mejl och samtal
  • Inget svar angående ersättning för förlorat bagage
  • Svårt att få information om ärendet
  • Kundservice ger motstridiga information
  • Svårt att få kontakt med rätt instans

Hanna Hederstedt - 11 augusti 2023Trustpilot 🔗

  • Tar inget ansvar, otydlig återbetalningspolicy
  • Svårt att få återbetalning, många bokningar utan pengar tillbaka
  • Flygsäkerhet, flygomdirigering

Hanna Wattwil - 7 augusti 2023Trustpilot 🔗

  • slarvade bort väska i 6 dagar
  • ohjälpsamma på telefon
  • har inte betalat tillbaka ersättningspengar för kläder osv
  • Ingen som kan hjälpa och svara på frågor utan bara följer manus för trevlig kundservice

kund - 28 mars 2023Trustpilot 🔗

  • Snabb ersättning av inställt flyg
  • Effektiv kommunikation med Schlichtungsstelle für den öffentlichen Personenverkehr e.V

birgitta - 22 december 2022Trustpilot 🔗

  • Ställde in returflyg, förlorade utresa
  • Dyrare klass för returflyg
  • 70 euro för ombokning trots deras fel
  • Fyrkantig telefonsupport enligt mall
  • Returflyg kvar på hemsida

Rikard - 26 oktober 2022Trustpilot 🔗

  • Personalen tvingade att checka in mitt enda Carry on
  • Vid slutdestinationen saknades såklart mitt bagage.
  • Min resa tappade sitt syfte
  • Aeroflot är inte intresserade av någon form av ersättning
  • Kommer ALDRIG flyga med Lufthansa igen

Ingrid - 31 augusti 2022Trustpilot 🔗

  • Håller tiden
  • Nya fräscha plan
  • Trevliga flygvärdar/flygvärdinnor
  • God mat
  • Bra hemsida
  • Bra service angående gater
  • Bagagetagsnummer på sms

Sofie Eriksson - 15 augusti 2022Trustpilot 🔗

  • Försenat bagage och bristande kompensation

Danni Dedagic - 17 juni 2022Trustpilot 🔗

  • Dålig i många aspekter

Per Stenfelt - 20 maj 2022Trustpilot 🔗

  • Har avbokat min flygbiljett utan att erbjuda ett alternativ
  • Skyller på andra bolag istället för att erbjuda lösningar
  • Svårt att få tag på och dålig kommunikation
  • Flygbolag skiter i sina resenärer
  • Biljett kan fortfarande köpas online trots påstådda avbokningar

kund - 7 maj 2022Trustpilot 🔗

  • Skitdålig hemsida
  • Krånglig att använda
  • Tar inte emot Coviddokument på ett bra vis
  • Någon programmerare har krånglat till allt
  • Tar inte sig tid att lasta över väskor på grund av tid
  • Krångligt omständligt och usel service

Johanna - 2 mars 2022Trustpilot 🔗

  • Krångligt och dåligt genomtänkt

plastmorfar - 30 januari 2022Trustpilot 🔗

  • Snålt och krångligt
  • Snåla numer, som billigare bolag. Man måste betala extra för att sitta med sitt sällskap. Hårresande. ?
  • Framförallt suger det att ett så stort bolag i ett så mäktigt och strukturerat land inte ens kan formulera sig tydligt i instruktionerna inför en resa. Ska man behöva anlita en expert för att kunna hålla isär alla luddigt beskrivna regler? Och under pandemin är det ännu värre. Budskapet verkar vara: 'Köp biljetter era idioter men sen skiter vi fullständigt i om ni inte förstår tyska eller tillkrånglade beskrivningar!' Varje liten krånglig detaljinstruktion de spottar ur sig dagarna innan avresa skapar bara mer stress så snälla, förklara tydligt och enkelt (!) vad som krävs av en resenär. Gör en numrerad, snygg, enkel lista med allt det resenären måste göra, och när. Snyggt tydligt och enkelt även för nybörjare tack.

new user - 20 december 2021Trustpilot 🔗

  • Dålig kundservice
  • Svarar inte i tid
  • Svårt att omboka
  • Lägger klagomål på hemsidan
  • Får inget svar från hemsidan
  • Svarar inte på kompensation efter förlorat case

Pekkis - 7 augusti 2021Trustpilot 🔗

  • Ändrar sitplatser utan att informera
  • Ingen möjlighet att byta platser
  • Besvärligt att få stolar bredvid varandra
  • Sämre service än förväntat
  • Problem med sitplatser