Lufthansa

105 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 2.4 för Lufthansa kommer från 105 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Lufthansa:

TrustPilot (105)

Erfarenheter med Returpolicy Returpolicy

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Lufthansas återbetalningspolicy får ett lägre betyg baserat på recensionerna. Många kunder har upplevt att de inte fått ersättning för inställda resor, försenat bagage eller felaktiga bokningar. Det verkar vara svårt att få pengarna tillbaka eller ersättning för extra kostnader. En del har även fått vänta länge på att få tillbaka sina pengar och vissa har inte fått någon ersättning alls (67%). Detta kan göra det svårt för kunder att lita på Lufthansa och kan resultera i att de väljer att inte boka resor med dem i framtiden.

“Flygbolaget ställde in resan utan att ersätta oss för biljetterna”

“Inget återbetalning för flygbiljetterna trots inställt flyg”

“scam-företag”

“ingen ersättning för förseningar”

“ingen ersättning för extra kostnader”

“Lufthansa vägrar ersätta mig trots ursprunglig tur och retur resa”

“Fel i systemet ledde till dubbelköp av biljetter och återbetalningsproblem”

“Löftet om återbetalning bröts av företaget”

“Tar inget ansvar, otydlig återbetalningspolicy”

“Svårt att få återbetalning, många bokningar utan pengar tillbaka”

👍 0   👎 35

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Ulrika - 2 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Flygbolaget ställde in resan utan att ersätta oss för biljetterna
  • Lång väntetid i telefonkö till kundtjänst
  • Inget återbetalning för flygbiljetterna trots inställt flyg
  • Känsla av maktlöshet och förlust av semesterpengar

Linda J - 31 mars 2024Trustpilot 🔗

  • scam-företag
  • försenade flygningar
  • problem med bokningen
  • ingen ersättning för förseningar
  • ingen ersättning för extra kostnader

Mike - 8 februari 2024Trustpilot 🔗

  • Lufthansa avbokar min retur resa 5 timmar innan avgång utan att höra av sig
  • Svårt att få tag i någon via telefon, Mail eller chatt
  • Fick köpa hemresa själv
  • Lufthansa vägrar ersätta mig trots ursprunglig tur och retur resa

Judit Kerekgyarto - 13 januari 2024Trustpilot 🔗

  • Fel i systemet ledde till dubbelköp av biljetter och återbetalningsproblem
  • Biljettköp för barn misslyckades på grund av systemfel
  • Tvingades köpa extra biljett på grund av systemfel
  • Löftet om återbetalning bröts av företaget

Hanna Hederstedt - 11 augusti 2023Trustpilot 🔗

  • Tar inget ansvar, otydlig återbetalningspolicy
  • Svårt att få återbetalning, många bokningar utan pengar tillbaka
  • Flygsäkerhet, flygomdirigering

Hanna Wattwil - 7 augusti 2023Trustpilot 🔗

  • slarvade bort väska i 6 dagar
  • ohjälpsamma på telefon
  • har inte betalat tillbaka ersättningspengar för kläder osv
  • Ingen som kan hjälpa och svara på frågor utan bara följer manus för trevlig kundservice

Kerstin Johansson - 9 mars 2023Trustpilot 🔗

  • Fruktansvärt otrevliga
  • Svåra att kontakta
  • Väntat 1.5 år på refond

Ludvig - 27 februari 2023Trustpilot 🔗

  • Avbokar flyg och vägrar hjälpa till

Jonathan Ljungberg - 17 februari 2023Trustpilot 🔗

  • 20 gånger dyrare än Ryanair
  • Otydlig kommunikation och osäkerhet kring resan
  • Ombokning utan förvarning
  • Hög grad av ilska och frustration

birgitta - 22 december 2022Trustpilot 🔗

  • Ställde in returflyg, förlorade utresa
  • Dyrare klass för returflyg
  • 70 euro för ombokning trots deras fel
  • Fyrkantig telefonsupport enligt mall
  • Returflyg kvar på hemsida

KRISTIAN - 18 december 2022Trustpilot 🔗

  • Tappade bagaget
  • Inget svar på mail eller samtal
  • Stulit prylar ur väskan
  • Hotade om stämning för att få tillbaka väskan

Inger Israelsson - 27 november 2022Trustpilot 🔗

  • Många inställda flygningar och förseningar
  • Felaktig ombokning och ankomst till annan flygplats
  • Bagage saknas och lång väntetid för hämtning
  • Svårt att få tillbaka pengarna för inställda resor

Rikard - 26 oktober 2022Trustpilot 🔗

  • Personalen tvingade att checka in mitt enda Carry on
  • Vid slutdestinationen saknades såklart mitt bagage.
  • Min resa tappade sitt syfte
  • Aeroflot är inte intresserade av någon form av ersättning
  • Kommer ALDRIG flyga med Lufthansa igen

Nana KD - 26 september 2022Trustpilot 🔗

  • Väldigt dålig service, arbetare lägger på telefon mitt i samtal.
  • Duktiga på stjäla pengar och vägra betala tillbaka.
  • Vägrar betalar tillbaka mina pengar fast jag ej utnyttjar servicen.

Andreas Kamali - 22 maj 2022Trustpilot 🔗

  • Tjuvar, bedragare och extremt otrevliga
  • Hade bokat en resa till Thailand som hade uppdaterat sina regler gällande ankomst
  • Lufthansa aldrig informerade oss om ändringarna och vi fick inte åka
  • Krävde pengarna tillbaka men bara erbjöds 10% av kostnaden för flygbiljetterna
  • Helt bedrövligt att de inte skäms och sno pengar från resenärer
  • Hoppas många anmäler dessa för det är helt oacceptabelt
  • Har fortfarande inte fått ett enda öre tillbaka och noll återkoppling

Lufthansa.stjäl.pengar? - 17 januari 2022Trustpilot 🔗

  • felaktigt dra pengar, inte betala tillbaka
  • ingen kundsupport i Sverige, dålig respons på mail
  • stjäla pengar, brist på förtroende

Kristian Nilsson - 24 november 2021Trustpilot 🔗

  • Mycket nöjd
  • Bra mat (Kostade extra)
  • Bra internet på planet
  • Måste välja ett av dem ändrad resa
  • Två extra hotellnätter och en resetid som är 3 ggr längre
  • Priserna gått upp

Thomas Hedberg - 16 juli 2021Trustpilot 🔗

  • Långsam och otillräcklig kundtjänst
  • Hög kostnad för trasig leverans
  • Brister i kommunikation och respons
  • Otillräckig ersättning och skadestånd
  • Dålig behandling av kunder och egendom

Elma - 11 december 2020Trustpilot 🔗

  • Brist på kommunikation
  • Ovänlig kundservice
  • Inställt flyg utan information
  • Oåterkallelig tågbiljett

Andreas Bader - 3 november 2020Trustpilot 🔗

  • Avbokade resa återbetalades ej efter 1 månad.
  • Biljetter sålda om utan att ge möjlighet till försäljning av plats.
  • Betalat utan kostnad för mig, ingen återbetalning möjlig.

Steen Hestehauge - 20 augusti 2020Trustpilot 🔗

  • Ingen återbetalning fast dom lovar

Måns Sjögren - 28 april 2020Trustpilot 🔗

  • Får ej återbetalt.
  • Lufthansa ställer in flygresa.
  • Får ej återbetalt. Lufthansa stänger återbetalningar t.o.m hösten.
  • De tar alltså mina pengar, kriminellt.

Maria - 26 september 2016Trustpilot 🔗

  • dåligt kundstöd
  • förlorad väska
  • dåligt hotell
  • klen mat
  • lång svarstid
  • ingen ersättning för försening