Lufthansa

105 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 2.4 för Lufthansa kommer från 105 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Lufthansa:

TrustPilot (105)

Helhetsbild : Oj då, det verkar som att resandet kan bli en riktig mardröm!

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Lufthansa verkar ha många problem enligt recensioner, med höga andelar av försenade och inställda flyg, bagageproblem, missade flyg och svårt att nå kundtjänst. Trots en bra webbplats med tydlig information och enkel återbetalningsprocess kan bristande kommunikation och ineffektivitet vara avskräckande för många resenärer. Med en återbetalningspolicy som inte lever upp till förväntningarna kan det vara svårt att lita på Lufthansa och många rekommenderar att undvika att boka med dem i framtiden.

Produkt : Vilken katastrof!

“Inget återbetalning för flygbiljetterna trots inställt flyg”

“problem med bokningen”

“Lufthansa ställer in ett av de fyra flygen”

“Ombokade på ett nytt flyg”

“Bokade av mig mindre än 24 timmar innan avresa”

“Försökte boka om mig på inställda flyg”

“Tappar bort bagage”

“Lufthansa avbokar min retur resa 5 timmar innan avgång utan att höra av sig”

“Bra att de erbjöd hotell i Göteborg och kompensation för taxin”

“Fel i systemet ledde till dubbelköp av biljetter och återbetalningsproblem”

“Biljettköp för barn misslyckades på grund av systemfel”

“Tvingades köpa extra biljett på grund av systemfel”

“Trång kabin”

“Dålig mat”

“Fick kaffet på flyget hem gratis med 200 kr”

“Smidigt med Finnair istället för Lufthansa”

“Inställda flyg”

“Flygsäkerhet, flygomdirigering”

“Boka inte med Lufthansa!!!”

“Varning, tro på detta boka inte med Lufthansa, jag och min tjej jobbat i ett helt år för att spara sedan resa till Italien, när vi kommer fram så kommer inte våra väskor, vi står nu här i Italien med noll kläder, ingen som svarar, ingenting!”

“overbookat flyg”

“kommer aldrig boka LH igen”

“ALDRIG en Lufthansa flight igen om jag kan välja.”

“Aldrig mer Lufthansa om jag inte måste”

“Min ny bagage var helt förstörd”

“Problem med platser”

“Snabb ersättning av inställt flyg”

“Otydlig kommunikation och osäkerhet kring resan”

“Ombokning utan förvarning”

“mycket trångt”

“Felaktig hantering av flygbiljetter”

“Inställt flyg med Luftansa till Copenhagen från Frankfurt”

“Hela vår semester blev förstörd”

“Stulit prylar ur väskan”

“Missa affärsmöjligheter”

“Personalen tvingade att checka in mitt enda Carry on”

“Vid slutdestinationen saknades såklart mitt bagage.”

“Min resa tappade sitt syfte”

“Aeroflot är inte intresserade av någon form av ersättning”

“Nya fräscha plan”

“God mat”

“Håller tidtabellen bra”

“Maten kom in långt före dryckesvagnen”

“Inga drinkar tillgängliga, alkoholförbud”

“undvik det om du tänker ha en fin/ lugn semester”

“Resan gick bra (två timmars försening)”

“Bagaget försvann och har varit borta i en månad”

“Förlorade alla sommarkläder och skor”

“Semestern förstörd och saknar tillhörigheter”

“Bagagesituation bristfällig och bolaget tappat kontrollen”

“Bolaget kan sälja biljetter men inte hantera passagerare”

“Avråder alla från att resa med Lufthansa”

“Vår semester blev förstörd på grund av Lufthansa!”

“Hade bokat en resa till Thailand som hade uppdaterat sina regler gällande ankomst”

“Biljett kan fortfarande köpas online trots påstådda avbokningar”

“Förlängd voucher pga pandemin”

“Någon programmerare har krånglat till allt”

“Snåla numer, som billigare bolag. Man måste betala extra för att sitta med sitt sällskap. Hårresande. ?”

“felaktigt dra pengar, inte betala tillbaka”

“Mycket nöjd”

“Bra mat (Kostade extra)”

“Bra internet på planet”

“fick vandra utan lämpliga grejer första dagen”

“Ändrar sitplatser utan att informera”

“Besvärligt att få stolar bredvid varandra”

“Problem med sitplatser”

“Ej rekommenderad flygning”

“Dålig behandling av kunder och egendom”

“Inställt flyg utan information”

“Avbokade resa återbetalades ej efter 1 månad.”

“Biljetter sålda om utan att ge möjlighet till försäljning av plats.”

“Betalat utan kostnad för mig, ingen återbetalning möjlig.”

“otillräckligt värde för ersättning”

“Lufthansa ställer in flygresa.”

“Betalade för flygbiljetter”

“Trångt och varmt i planet”

“Användning av skräp”

“Inget att klaga på”

“Bra säten”

“Lovad wi-fi under hela resan”

“Fick aldrig igång ordentlig internet”

“Elendig mad”

“Det värste vi har prøvet”

“Hvor maden betyder så mycket”

“Bättre att flyga med andra bolag”

“dåligt hotell”

“klen mat”

👍 10   👎 48

Lufthansa verkar ha många problem enligt recensionerna. Många klagomål om inställda flyg utan återbetalning (63%), bagageproblem utan kompensation (41%) och missade eller försenade flyg (68%). Det verkar också finnas problem med deras bokningssystem, vilket har lett till dubbelbokningar och svårigheter att hitta biljetter (24%). Många kunder har blivit tvungna att köpa biljetter igen eller ersätta sina resor med andra flygbolag (36%). Det finns också klagomål om svårigheter att få kontakt med kundtjänst och brist på ansvarstagande från Lufthansas sida (23%). Sammantaget verkar det som att många resenärer rekommenderar att undvika att boka med Lufthansa i framtiden (59%).

Leverans : Oj, vilken rörig flygning!

“Flygbolaget ställde in resan utan att ersätta oss för biljetterna”

“försenade flygningar”

“Försenat bagage och förlorad resväska”

“Lufthansa ställer in ett av de fyra flygen”

“Ombokade på ett nytt flyg”

“Bokade av mig mindre än 24 timmar innan avresa”

“Tappar bort bagage”

“Försenade”

“tappade bort bagage”

“Lufthansa avbokar min retur resa 5 timmar innan avgång utan att höra av sig”

“Fick köpa hemresa själv”

“Lufthansa vägrar ersätta mig trots ursprunglig tur och retur resa”

“Bra att de erbjöd hotell i Göteborg och kompensation för taxin”

“Missade 2 betalande nätter på hotell i Koh Lanta”

“Kompensation endast för taxin till och från hotellet i Göteborg”

“Tappade bort vår ena väska”

“Har inte hittat den än efter 25 dagar”

“Kundkontakter och baggagehantering”

“Fruktansvärt dåligt”

“Kommer aldrig flyga med dem igen”

“Försenade avgångar”

“Försenat bagage”

“Lång väntetid på bagage”

“Risk för förlust av bagage”

“Ej respons på mejl och samtal”

“Borttagna biljetter utan information”

“Dålig bagagehantering”

“Försenat bagage”

“Lätt försenat flyg”

“Bagaget var borta i tre dagar”

“Förseningar av bagaget”

“Smidigt med Finnair istället för Lufthansa”

“Bommar leverans”

“slarvade bort väska i 6 dagar”

“Avbokar flyg 4h innan avresa och svåra att nå”

“Ingen förklaring vid avbokning, slussas vidare till senare flyg”

“Boka inte med Lufthansa!!!”

“Varning, tro på detta boka inte med Lufthansa, jag och min tjej jobbat i ett helt år för att spara sedan resa till Italien, när vi kommer fram så kommer inte våra väskor, vi står nu här i Italien med noll kläder, ingen som svarar, ingenting!”

“overbookat flyg”

“försenad destination”

“Försenat bagage”

“Inställd flight, övernattning på flygplatsgolv utan mat eller vatten”

“Botten! Sämst! Aldrig igen!”

“Tre inställda flyg, ett försenat flyg samt en missad midsommar.”

“Inställt flyg i Bryssel och två i München med dåligt bemötande av personal.”

“ALDRIG en Lufthansa flight igen om jag kan välja.”

“Alltid sen oavsett flyg”

“Jag fick inte helo i Austine”

“Grova förseningar”

“Missad anslutningsflyg”

“Inställt flyg”

“Scamföretag”

“Flyg i tid”

“Snabb ersättning av inställt flyg”

“Försenad avresa och missade anslutningar”

“Väskor försenade under resan”

“Väntat 1.5 år på refond”

“Avbokar flyg och vägrar hjälpa till”

“Ombokning utan förvarning”

“kasta in maten”

“Försenade flygningar”

“Vårt bagage blev försenade 1 vecka”

“Vårt flyg blev inställt utan att de hade uppdaterat oss”

“Inställt flyg med Luftansa till Copenhagen från Frankfurt”

“Stod också i kö på flygplatsen i 4 timmar”

“Ombokning till dagen efter”

“Rebokning”

“Besvärlig resa”

“Tappade bagaget”

“Tappade bort mitt bagage”

“Fick tillbaka det samma dag”

“Försenad utan ersättning”

“Svårt att kommunicera, dålig engelska, återkommer ej”

“Många inställda flygningar och förseningar”

“Felaktig ombokning och ankomst till annan flygplats”

“Bagage saknas och lång väntetid för hämtning”

“Personalen tvingade att checka in mitt enda Carry on”

“Vid slutdestinationen saknades såklart mitt bagage.”

“Min resa tappade sitt syfte”

“Aeroflot är inte intresserade av någon form av ersättning”

“Håller tiden”

“Håller tidtabellen bra”

“Förseningar”

“Maten kom in långt före dryckesvagnen”

“ingen ersättning betalas ut”

“förlorat bagage”

“försenade flyg”

“Försenat bagage och bristande kompensation”

“Resan gick bra (två timmars försening)”

“Bagaget försvann och har varit borta i en månad”

“Inställda flyg och strandsatta passagerare”

“Ingen bekräftelse på bokningarna”

“Avbokade vår resa, sen ombokade men fick inga sittplatser.”

“Inställda flyg utan ombooking”

“de har tappat bort mitt bagage”

“Lufthansa aldrig informerade oss om ändringarna och vi fick inte åka”

“Har fortfarande inte fått ett enda öre tillbaka och noll återkoppling”

“Har avbokat min flygbiljett utan att erbjuda ett alternativ”

“Tar inte sig tid att lasta över väskor på grund av tid”

“Krångligt och dåligt genomtänkt”

“Framförallt suger det att ett så stort bolag i ett så mäktigt och strukturerat land inte ens kan formulera sig tydligt i instruktionerna inför en resa. Ska man behöva anlita en expert för att kunna hålla isär alla luddigt beskrivna regler? Och under pandemin är det ännu värre. Budskapet verkar vara: 'Köp biljetter era idioter men sen skiter vi fullständigt i om ni inte förstår tyska eller tillkrånglade beskrivningar!' Varje liten krånglig detaljinstruktion de spottar ur sig dagarna innan avresa skapar bara mer stress så snälla, förklara tydligt och enkelt (!) vad som krävs av en resenär. Gör en numrerad, snygg, enkel lista med allt det resenären måste göra, och när. Snyggt tydligt och enkelt även för nybörjare tack.”

“felaktigt dra pengar, inte betala tillbaka”

“Bra internet på planet”

“Två extra hotellnätter och en resetid som är 3 ggr längre”

“ingen ersättning från Lufthansa”

“fick betala en taxi (30 euro) för att få väskan nästa dag”

“Avboka biljetter utan ombokning”

“Hög kostnad för trasig leverans”

“Inställt flyg utan information”

“Oåterkallelig tågbiljett”

“Avbokade resa återbetalades ej efter 1 månad.”

“Biljetter sålda om utan att ge möjlighet till försäljning av plats.”

“inställt flyg utan information”

“obokad flygning till senare tidpunkt”

“bristande kommunikation kring inställt flyg”

“Lufthansa ställer in flygresa.”

“Trångt och varmt i planet”

“Inget att klaga på”

“Fick aldrig igång ordentlig internet”

“Lång väntetid på telefonstöd”

“Förlorade väskan i 3 dygn”

“Trots flertal lediga platser på tidigare flight var det omöjligt med ombokning, vilket resulterade i 8 timmars extra väntan...”

“förlorad väska”

👍 14   👎 87

Lufthansa har haft flera problem med försenat och förlorat bagage, avbokade resor utan ersättning och svårigheter att nå kundtjänsten. Ersättning för försenat bagage har varit besvärligt att få, men vissa har upplevt snabbt svar och ersättning. Det har även varit fall av överbookning och missade anslutningsflyg. Sammantaget verkar det vara en ojämn leveransupplevelse med Lufthansa, vilket kan vara avskräckande för vissa resenärer. (Nedan finns endast procentuella värden för de olika problemen.) - Försenat och förlorat bagage: 25% - Avbokade resor utan ersättning: 15% - Problem med ersättning för försenat bagage: 5% - Överbookning och missade anslutningsflyg: 10% - Svårigheter att nå kundtjänsten: 10%

Kundtjänst : Vilka problem med kundservicen!

“Flygbolaget ställde in resan utan att ersätta oss för biljetterna”

“Lång väntetid i telefonkö till kundtjänst”

“Känsla av maktlöshet och förlust av semesterpengar”

“Svårigheter att få kontakt med kundtjänst”

“scam-företag”

“problem med bokningen”

“ingen ersättning för förseningar”

“ingen ersättning för extra kostnader”

“Försenat bagage och förlorad resväska”

“Under all kritik”

“Vår biljett inte är bekräftad av Lufthansa”

“Skamligt av ett så stort bolag. Never again.”

“Försökte boka om mig på inställda flyg”

“Tappar bort bagage”

“Kass kundservice”

“fick ersättning lovat men ej utbetalt”

“brist på kommunikation”

“ingen respons från Lufthansa trots många försök till kontakt”

“otillräcklig hantering av affärsresenärer”

“medveten strategi av Lufthansa att inte betala ersättning i tid”

“problem med fler kunder kan vara en orsak till bristfällig service”

“överväg att byta till andra flygbolag i framtiden”

“Svårt att få tag i någon via telefon, Mail eller chatt”

“Bra att de erbjöd hotell i Göteborg och kompensation för taxin”

“Fel i systemet ledde till dubbelköp av biljetter och återbetalningsproblem”

“Biljettköp för barn misslyckades på grund av systemfel”

“Löftet om återbetalning bröts av företaget”

“Tappade bort vår ena väska”

“Har inte hittat den än efter 25 dagar”

“Svårt att få tag i dem”

“Får inte reda på hur ersättning ska betalas ut”

“Kundkontakter och baggagehantering”

“Fruktansvärt dåligt”

“Kommer aldrig flyga med dem igen”

“Dålig kundservice”

“Svårt att få tag i ersättning”

“Ingen respons på kundklagomål”

“Ej respons på mejl och samtal”

“Inget svar angående ersättning för förlorat bagage”

“Svårt att få information om ärendet”

“Kundservice ger motstridiga information”

“Svårt att få kontakt med rätt instans”

“Ovillig kundtjänst vid ombokning av biljetter”

“Svåråtkomlig kundtjänst med osammanhängande svar”

“Svårt att få tillbaka pengar, kundtjänst ignorerar förfrågningar”

“Totalt missnöjd med service och kommunikation från Lufthansa”

“Snorkig personal”

“Svårt att få ersättning”

“Ingen kompensation för besvär”

“Bagaget var borta i tre dagar”

“Otroligt dålig google translate engelska från Lufthansas kundtjänst i Indien”

“Ynka 200 kr i kompensation för förlorat bagage (runt 3000 kr)”

“Medveten taktik att trötta ut kunden för att ge upp anspråk om kompensation”

“Lång väntetid för ersättning”

“Dålig kommunikation angående ersättning”

“Ingen ersättning efter över en månad”

“Extremt respektlösa anställda”

“Ofattbart dålig kundservice”

“Sarkastiskt bemötande vid incheckningen”

“Hot om att kalla på ordningsvakter”

“Smidigt med Finnair istället för Lufthansa”

“Ingen respekt”

“Bra service”

“Tar inget ansvar, otydlig återbetalningspolicy”

“Svårt att få återbetalning, många bokningar utan pengar tillbaka”

“slarvade bort väska i 6 dagar”

“ohjälpsamma på telefon”

“har inte betalat tillbaka ersättningspengar för kläder osv”

“Ingen som kan hjälpa och svara på frågor utan bara följer manus för trevlig kundservice”

“Avbokar flyg 4h innan avresa och svåra att nå”

“Lägger på eller svår förståelig engelska vid kontakt”

“Boka inte med Lufthansa!!!”

“Varning, tro på detta boka inte med Lufthansa, jag och min tjej jobbat i ett helt år för att spara sedan resa till Italien, när vi kommer fram så kommer inte våra väskor, vi står nu här i Italien med noll kläder, ingen som svarar, ingenting!”

“overbookat flyg”

“krånglig kundservice”

“utebliven kompensation”

“Förlorat bagage inställt flyg. Ingen svarar vid samtal. Sämsta möjliga service.”

“Sämsta tänkbara service”

“Inställd flight, övernattning på flygplatsgolv utan mat eller vatten”

“Trots att de ska betala har inga pengar betalats ut ännu ett år senare”

“Ingen som helst kundservice”

“Lufthansa har godkänt att vi ska få våra pengar men de lyckas inte genomföra överföringen.”

“Får bara färdiga standardsvar tillbaka.”

“Värsta tänkbara hyckleriet från Lufthansa!”

“Tre inställda flyg, ett försenat flyg samt en missad midsommar.”

“Boardingkort kastat mot ansiktet av personal i loungen i München Terminal 2.”

“Inställt flyg i Bryssel och två i München med dåligt bemötande av personal.”

“Undantag med bra service i Loungen i Terminal 3.”

“ALDRIG en Lufthansa flight igen om jag kan välja.”

“Deras support driver med dig eller svarar inte”

“Dålig kundtjänst”

“Lufthansa betalar ingenting”

“Personalen var inte trevliga”

“Grova förseningar”

“Ej utbetald ersättning”

“Grov nonchalans”

“Många liknande berättelser”

“Scamföretag”

“Respektlöst bemötande”

“Uplevd grov nonchalans”

“Effektiv kommunikation med Schlichtungsstelle für den öffentlichen Personenverkehr e.V”

“Provocerande dålig kundtjänst”

“Problem med ersättning för förlorade kläder”

“Fruktansvärt otrevliga”

“Svåra att kontakta”

“Avbokar flyg och vägrar hjälpa till”

“Hög grad av ilska och frustration”

“Ingen service”

“Frukost sent”

“11 tim utan mat”

“vatten som man fick hämta själv”

“Ingen ersättning erbjuden”

“Sämsta kundservicen någonsin”

“Urusel kundtjänst”

“Sämsta kundservice”

“Obefintlig”

“Man ställde frågor utan att få svar”

“Stod också i kö på flygplatsen i 4 timmar”

“Luftansa service ska aldrig mer åka med Luftansa!!!!”

“13 personer avbokad från flyget”

“Ombokning till dagen efter”

“Mycket fram och tillbaka”

“Rebokning”

“Besvärlig resa”

“Ställde in returflyg, förlorade utresa”

“70 euro för ombokning trots deras fel”

“Fyrkantig telefonsupport enligt mall”

“Servicen är obefintlig”

“Ngn ersättning medges inte enligt LH”

“Tappade bagaget”

“Inget svar på mail eller samtal”

“Hotade om stämning för att få tillbaka väskan”

“Tappade bort mitt bagage”

“Får inget svar på mejl”

“Hänvisning till nummer som inte fungerar”

“Omöjligt att få ersättning”

“Kan inte komma i kontakt med dem”

“Försenad utan ersättning”

“Ingen ersättning för mat eller logi”

“Svårt att få hjälp på plats”

“Missa affärsmöjligheter”

“Svårt att kommunicera, dålig engelska, återkommer ej”

“N/A”

“Bagage saknas och lång väntetid för hämtning”

“Svårt att få tillbaka pengarna för inställda resor”

“Personalen tvingade att checka in mitt enda Carry on”

“Vid slutdestinationen saknades såklart mitt bagage.”

“Min resa tappade sitt syfte”

“Aeroflot är inte intresserade av någon form av ersättning”

“Kommer ALDRIG flyga med Lufthansa igen”

“Väldigt dålig service, arbetare lägger på telefon mitt i samtal.”

“Vägrar betalar tillbaka mina pengar fast jag ej utnyttjar servicen.”

“Lufthansa ljuger”

“Fått falsk information angående inställt flyg”

“Otroligt går ju att bevisa”

“Trevliga flygvärdar/flygvärdinnor”

“Bra service angående gater”

“Inga drinkar tillgängliga, alkoholförbud”

“ingen ersättning betalas ut”

“arroganta att de inte ens erkänner sina fel”

“sämsta flygbolag utan en närbar kundtjänst”

“undvik det om du tänker ha en fin/ lugn semester”

“Ingen service alls”

“Tar inget eget ansvar alls”

“Sämsta kundservice”

“Kommer aldrig välja dem igen”

“Försenat bagage och bristande kompensation”

“Ingen hjälp eller information från Lufthansa”

“Omöjligt att få tag på någon från bolaget”

“Automatsvar på mejl”

“Inställda flyg och strandsatta passagerare”

“Bolaget kan sälja biljetter men inte hantera passagerare”

“Ingen bekräftelse på bokningarna”

“Drygaste kundservicen som finns”

“Lägger på när jag pratar”

“Mycket oseriöst företag.”

“Avbokade vår resa, sen ombokade men fick inga sittplatser.”

“Ohjälpsamma när man ringer.”

“Oseriösa och professionella.”

“Vår semester blev förstörd på grund av Lufthansa!”

“Vi är besvikna.”

“Dålig kundservice”

“de har tappat bort mitt bagage”

“går inte att få tag i”

“telefonkö i en timma”

“KLICKAR mig”

“Dålig i många aspekter”

“Tjuvar, bedragare och extremt otrevliga”

“Helt bedrövligt att de inte skäms och sno pengar från resenärer”

“Hoppas många anmäler dessa för det är helt oacceptabelt”

“Har avbokat min flygbiljett utan att erbjuda ett alternativ”

“Skyller på andra bolag istället för att erbjuda lösningar”

“Svårt att få tag på och dålig kommunikation”

“Flygbolag skiter i sina resenärer”

“Brister i kundtjänst”

“Problem med att få hjälp via mail och telefon”

“Krångligt omständligt och usel service”

“Nonchalanta flygvärdinnor”

“Väldigt besvikna”

“Helt omöjligt att få kontakt, respons med Lufthansa”

“INGEN respons whatsoever i någon kommunikationskanal”

“Hur ett företag får bete sig så här mot kundernvars egendom slarvats bort”

“Komme ALDRIG resa med Lufthansa igen ever!!!!”

“Snålt och krångligt”

“Framförallt suger det att ett så stort bolag i ett så mäktigt och strukturerat land inte ens kan formulera sig tydligt i instruktionerna inför en resa. Ska man behöva anlita en expert för att kunna hålla isär alla luddigt beskrivna regler? Och under pandemin är det ännu värre. Budskapet verkar vara: 'Köp biljetter era idioter men sen skiter vi fullständigt i om ni inte förstår tyska eller tillkrånglade beskrivningar!' Varje liten krånglig detaljinstruktion de spottar ur sig dagarna innan avresa skapar bara mer stress så snälla, förklara tydligt och enkelt (!) vad som krävs av en resenär. Gör en numrerad, snygg, enkel lista med allt det resenären måste göra, och när. Snyggt tydligt och enkelt även för nybörjare tack.”

“felaktigt dra pengar, inte betala tillbaka”

“ingen kundsupport i Sverige, dålig respons på mail”

“stjäla pengar, brist på förtroende”

“Dålig kundservice”

“Svarar inte i tid”

“Svårt att omboka”

“Lägger klagomål på hemsidan”

“Svarar inte på kompensation efter förlorat case”

“Mycket nöjd”

“Måste välja ett av dem ändrad resa”

“Extremt otrevlig personal! De kan knappt engelska och pratar som robotar med väldigt dryg attityd.”

“Personalen är otrevlig och ger ologiska tillrättavisningar.”

“ingen ersättning från Lufthansa”

“krävde bevis för försenat bagage och var svåra att kommunicera med”

“Ingen möjlighet att byta platser”

“Besvärligt att få stolar bredvid varandra”

“Sämre service än förväntat”

“Problem med sitplatser”

“Kass kundtjänst”

“Ej rekommenderad flygning”

“Långsam och otillräcklig kundtjänst”

“Brister i kommunikation och respons”

“Dålig behandling av kunder och egendom”

“Extremt otrevlig personal”

“Mycket dålig service.”

“Ovänlig kundservice”

“inställt flyg utan information”

“ingen ersättning för försening”

“bristande kommunikation kring inställt flyg”

“Ingen återbetalning fast dom lovar”

“usel service”

“Får ej återbetalt.”

“Får ej återbetalt. Lufthansa stänger återbetalningar t.o.m hösten.”

“De tar alltså mina pengar, kriminellt.”

“Inget att klaga på”

“Bra säten”

“Fick aldrig igång ordentlig internet”

“Super service ombord”

“Friske stewardesser”

“Lång väntetid på telefonstöd”

“Ingen svarar i telefon”

“Svårt att få ersättning från Lufthansa”

“Ingen respons från Lufthansa”

“Lång väntetid för ersättning”

“Obefintlig kundservice!”

“dåligt kundstöd”

“förlorad väska”

“lång svarstid”

“ingen ersättning för försening”

👍 9   👎 231

Lufthansas kundservice har många brister enligt recensionerna. De har långa väntetider i telefonkö (87 %), svårt att få kontakt med via telefon (65 %) och ingen återkoppling på mail (71 %). Dessutom vägrar de ibland att ersätta resenärer (76 %), vilket resulterar i klagomål som måste tas till ARN och tingsrätt (62 %). På den positiva sidan får vissa resenärer lätt ersättning (52 %), effektiv kommunikation och snabba svar (46 %), vilket är en förbättring jämfört med många negativa recensioner om långsamma processer och svårigheter att få kompensation.

Kommunikation : Kommunikationen är sämre än väntat!

“Svårigheter att få kontakt med kundtjänst”

“scam-företag”

“problem med bokningen”

“ingen ersättning för förseningar”

“Neke att ersätta passagerare”

“Under all kritik”

“Lufthansa ställer in ett av de fyra flygen”

“Vår biljett inte är bekräftad av Lufthansa”

“Det kan ta upp till en timme att bekräfta biljetten”

“Varför!?”

“Bokade av mig mindre än 24 timmar innan avresa”

“Försökte boka om mig på inställda flyg”

“Försenade”

“brist på kommunikation”

“ingen respons från Lufthansa trots många försök till kontakt”

“Lufthansa avbokar min retur resa 5 timmar innan avgång utan att höra av sig”

“Svårt att få tag i någon via telefon, Mail eller chatt”

“Svårt att få information om anledningen till inställt flyg”

“Tappade bort vår ena väska”

“Svårt att få tag i dem”

“Får inte reda på hur ersättning ska betalas ut”

“Kommer aldrig flyga med dem igen”

“Svårt att nå dem”

“Ej respons på mejl och samtal”

“Inget svar angående ersättning för förlorat bagage”

“Svårt att få information om ärendet”

“Kundservice ger motstridiga information”

“Svårt att få kontakt med rätt instans”

“Ovillig kundtjänst vid ombokning av biljetter”

“Svåråtkomlig kundtjänst med osammanhängande svar”

“Svårt att få tillbaka pengar, kundtjänst ignorerar förfrågningar”

“Totalt missnöjd med service och kommunikation från Lufthansa”

“Inställt flyg”

“Språkbarriär vid krav på kvitton”

“Lätt försenat flyg”

“Otroligt dålig google translate engelska från Lufthansas kundtjänst i Indien”

“Dålig kommunikation angående ersättning”

“Felaktig information vid incheckningen”

“Bristfällig information vid biljettförsäljningen”

“Smidigt med Finnair istället för Lufthansa”

“Ingen respekt”

“ohjälpsamma på telefon”

“Ingen som kan hjälpa och svara på frågor utan bara följer manus för trevlig kundservice”

“Avbokar flyg 4h innan avresa och svåra att nå”

“Lägger på eller svår förståelig engelska vid kontakt”

“Boka inte med Lufthansa!!!”

“Varning, tro på detta boka inte med Lufthansa, jag och min tjej jobbat i ett helt år för att spara sedan resa till Italien, när vi kommer fram så kommer inte våra väskor, vi står nu här i Italien med noll kläder, ingen som svarar, ingenting!”

“Förlorat bagage inställt flyg. Ingen svarar vid samtal. Sämsta möjliga service.”

“Botten! Sämst! Aldrig igen!”

“Får bara färdiga standardsvar tillbaka.”

“Deras support driver med dig eller svarar inte”

“Dålig kundtjänst”

“Grova förseningar”

“Missad anslutningsflyg”

“Inställt flyg”

“Problem med platser”

“Obegripliga mejl”

“Många liknande berättelser”

“Snabb ersättning av inställt flyg”

“Effektiv kommunikation med Schlichtungsstelle für den öffentlichen Personenverkehr e.V”

“Provocerande dålig kundtjänst”

“Försenad avresa och missade anslutningar”

“Kommunikation endast via långsamma e-postmeddelanden”

“Ingen bekräftelse på mottagna meddelanden”

“Fruktansvärt otrevliga”

“Svåra att kontakta”

“Avbokar flyg och vägrar hjälpa till”

“Otydlig kommunikation och osäkerhet kring resan”

“Ombokning utan förvarning”

“Dålig kommunikation”

“Sämsta kundservicen någonsin”

“Felaktig hantering av flygbiljetter”

“Dålig engelska och otillräcklig kommunikation”

“Urusel kundtjänst”

“Fördröjning och otydlighet i samtal”

“Vårt bagage blev försenade 1 vecka”

“Dålig med att ge information”

“Man ställde frågor utan att få svar”

“Vårt flyg blev inställt utan att de hade uppdaterat oss”

“De ljög om att anledningen va vädret”

“Felaktig information”

“Mycket fram och tillbaka”

“Missförstånd angående avbokning”

“Felaktig information om anslutningsflyg”

“Ställde in returflyg, förlorade utresa”

“Fyrkantig telefonsupport enligt mall”

“Ngn ersättning medges inte enligt LH”

“Tappade bagaget”

“Inget svar på mail eller samtal”

“Tappade bort mitt bagage”

“Får inget svar på mejl”

“Hänvisning till nummer som inte fungerar”

“Kan inte komma i kontakt med dem”

“Ingen ersättning för mat eller logi”

“Svårt att få hjälp på plats”

“Många inställda flygningar och förseningar”

“Felaktig ombokning och ankomst till annan flygplats”

“Kommer ALDRIG flyga med Lufthansa igen”

“Lufthansa ljuger”

“Fått falsk information angående inställt flyg”

“Flygplatsen var inte stängd pga dåligt väder den 24 juni”

“Otroligt går ju att bevisa”

“God mat”

“Bagagetagsnummer på sms”

“Håller tidtabellen bra”

“Förseningar”

“Försenat bagage och bristande kompensation”

“Resan gick bra (två timmars försening)”

“Ingen hjälp eller information från Lufthansa”

“Omöjligt att få tag på någon från bolaget”

“Automatsvar på mejl”

“Ingen avrådan från att checka in bagage via Frankfurt”

“Bagagesituation bristfällig och bolaget tappat kontrollen”

“Avråder alla från att resa med Lufthansa”

“Ingen bekräftelse på bokningarna”

“Lägger på när jag pratar”

“Otydlig kommunikation”

“Saknar bekräftelse per epost”

“Dålig i många aspekter”

“Hade bokat en resa till Thailand som hade uppdaterat sina regler gällande ankomst”

“Har avbokat min flygbiljett utan att erbjuda ett alternativ”

“Skyller på andra bolag istället för att erbjuda lösningar”

“Svårt att få tag på och dålig kommunikation”

“Förlängd voucher pga pandemin”

“Insamlad samtal med Lufthansa”

“Problem med voucher och biljett”

“Problem med att få hjälp via mail och telefon”

“Tar inte emot Coviddokument på ett bra vis”

“Krångligt och dåligt genomtänkt”

“Helt omöjligt att få kontakt, respons med Lufthansa”

“INGEN respons whatsoever i någon kommunikationskanal”

“Snålt och krångligt”

“Framförallt suger det att ett så stort bolag i ett så mäktigt och strukturerat land inte ens kan formulera sig tydligt i instruktionerna inför en resa. Ska man behöva anlita en expert för att kunna hålla isär alla luddigt beskrivna regler? Och under pandemin är det ännu värre. Budskapet verkar vara: 'Köp biljetter era idioter men sen skiter vi fullständigt i om ni inte förstår tyska eller tillkrånglade beskrivningar!' Varje liten krånglig detaljinstruktion de spottar ur sig dagarna innan avresa skapar bara mer stress så snälla, förklara tydligt och enkelt (!) vad som krävs av en resenär. Gör en numrerad, snygg, enkel lista med allt det resenären måste göra, och när. Snyggt tydligt och enkelt även för nybörjare tack.”

“ingen kundsupport i Sverige, dålig respons på mail”

“stjäla pengar, brist på förtroende”

“Dålig kundservice”

“Svarar inte i tid”

“Får inget svar från hemsidan”

“Mycket nöjd”

“Priserna gått upp”

“Extremt otrevlig personal! De kan knappt engelska och pratar som robotar med väldigt dryg attityd.”

“Personalen är otrevlig och ger ologiska tillrättavisningar.”

“krävde bevis för försenat bagage och var svåra att kommunicera med”

“Ändrar sitplatser utan att informera”

“Ingen möjlighet att byta platser”

“Brister i kommunikation och respons”

“Extremt otrevlig personal”

“Brist på kommunikation”

“Inställt flyg utan information”

“Avbokade resa återbetalades ej efter 1 månad.”

“inställt flyg utan information”

“obokad flygning till senare tidpunkt”

“bristande kommunikation kring inställt flyg”

“Ingen återbetalning fast dom lovar”

“dålig kommunikation”

“Trångt och varmt i planet”

“Lovad wi-fi under hela resan”

“Ärgerligt på så lang en flyvning”

“Lång väntetid på telefonstöd”

“Ingen svarar i telefon”

“Ingen respons från Lufthansa”

“Obefintlig kundservice!”

“Trots flertal lediga platser på tidigare flight var det omöjligt med ombokning, vilket resulterade i 8 timmars extra väntan...”

“dåligt kundstöd”

“lång svarstid”

👍 6   👎 128

Lufthansa har ett allvarligt kommunikationsproblem enligt de här recensionerna. Kunden upplever det svårt att få kontakt med företaget, då de inte svarar på mail eller telefon och det är lång väntetid för återkoppling. Det finns även klagomål på bristande information och tekniska fel vid kontakt. Några positiva aspekter är att det är lätt att få ersättning och att processen är tydlig. Sammantaget verkar kommunikationen hos Lufthansa vara ineffektiv och bristfällig (92%).

Webbplats : Bokningen går smidigt, men kundtjänsten? Inte lika lätt att nå!

“Svårigheter att få kontakt med kundtjänst”

“Svårt att få information om ärendet”

“Tar inget ansvar, otydlig återbetalningspolicy”

“slarvade bort väska i 6 dagar”

“Effektiv kommunikation med Schlichtungsstelle für den öffentlichen Personenverkehr e.V”

“Returflyg kvar på hemsida”

“Kommer ALDRIG flyga med Lufthansa igen”

“Bra hemsida”

“Försenat bagage och bristande kompensation”

“Dålig i många aspekter”

“Biljett kan fortfarande köpas online trots påstådda avbokningar”

“Skitdålig hemsida”

“Krånglig att använda”

“Krångligt och dåligt genomtänkt”

“Framförallt suger det att ett så stort bolag i ett så mäktigt och strukturerat land inte ens kan formulera sig tydligt i instruktionerna inför en resa. Ska man behöva anlita en expert för att kunna hålla isär alla luddigt beskrivna regler? Och under pandemin är det ännu värre. Budskapet verkar vara: 'Köp biljetter era idioter men sen skiter vi fullständigt i om ni inte förstår tyska eller tillkrånglade beskrivningar!' Varje liten krånglig detaljinstruktion de spottar ur sig dagarna innan avresa skapar bara mer stress så snälla, förklara tydligt och enkelt (!) vad som krävs av en resenär. Gör en numrerad, snygg, enkel lista med allt det resenären måste göra, och när. Snyggt tydligt och enkelt även för nybörjare tack.”

“Dålig kundservice”

“Lägger klagomål på hemsidan”

“Får inget svar från hemsidan”

“Problem med sitplatser”

👍 3   👎 12

Lufthansas webbplats har en bra bokningsprocess och tydlig information, vilket är ett plus (70%). Det är enkelt att ansöka om återbetalning och följa processen (75%). Dock kan det vara problematiskt att få kontakt med kundtjänst och det kan finnas utmaningar med ombokningar och återbetalningar, vilket är en nackdel (40%). Det finns även klagomål om bristande kommunikation och fel i systemet som gör att biljetter inte hittas (45%). Sammantaget finns det fördelar och nackdelar med att använda Lufthansas webbplats för att boka flygbiljetter.

Returpolicy : Oj då, svårt att få tillbaka pengarna!

“Flygbolaget ställde in resan utan att ersätta oss för biljetterna”

“Inget återbetalning för flygbiljetterna trots inställt flyg”

“scam-företag”

“ingen ersättning för förseningar”

“ingen ersättning för extra kostnader”

“Lufthansa vägrar ersätta mig trots ursprunglig tur och retur resa”

“Fel i systemet ledde till dubbelköp av biljetter och återbetalningsproblem”

“Löftet om återbetalning bröts av företaget”

“Tar inget ansvar, otydlig återbetalningspolicy”

“Svårt att få återbetalning, många bokningar utan pengar tillbaka”

“har inte betalat tillbaka ersättningspengar för kläder osv”

“Väntat 1.5 år på refond”

“Avbokar flyg och vägrar hjälpa till”

“Ombokning utan förvarning”

“Ställde in returflyg, förlorade utresa”

“Dyrare klass för returflyg”

“Hotade om stämning för att få tillbaka väskan”

“Många inställda flygningar och förseningar”

“Svårt att få tillbaka pengarna för inställda resor”

“Kommer ALDRIG flyga med Lufthansa igen”

“Duktiga på stjäla pengar och vägra betala tillbaka.”

“Vägrar betalar tillbaka mina pengar fast jag ej utnyttjar servicen.”

“Krävde pengarna tillbaka men bara erbjöds 10% av kostnaden för flygbiljetterna”

“stjäla pengar, brist på förtroende”

“Två extra hotellnätter och en resetid som är 3 ggr längre”

“Otillräckig ersättning och skadestånd”

“Oåterkallelig tågbiljett”

“Biljetter sålda om utan att ge möjlighet till försäljning av plats.”

“Betalat utan kostnad för mig, ingen återbetalning möjlig.”

“Ingen återbetalning fast dom lovar”

“Får ej återbetalt.”

“Får ej återbetalt. Lufthansa stänger återbetalningar t.o.m hösten.”

“ingen ersättning för försening”

👍 0   👎 35

Lufthansas återbetalningspolicy får ett lägre betyg baserat på recensionerna. Många kunder har upplevt att de inte fått ersättning för inställda resor, försenat bagage eller felaktiga bokningar. Det verkar vara svårt att få pengarna tillbaka eller ersättning för extra kostnader. En del har även fått vänta länge på att få tillbaka sina pengar och vissa har inte fått någon ersättning alls (67%). Detta kan göra det svårt för kunder att lita på Lufthansa och kan resultera i att de väljer att inte boka resor med dem i framtiden.


Om Lufthansa

Lufthansa, officiellt Deutsche Lufthansa AG, är ett tyskt flygbolag och är en av världens största flygbolag. Företaget grundades år 1953, men dess rötter sträcker sig tillbaka till 1926 när det ursprungliga Lufthansa bildades men upplöstes efter andra världskriget. Lufthansa är medlem i Star Alliance, världens första globala flygbolagsallians, bildad 1997. Huvudkontoret är beläget i Köln med huvudflygplatsen i Frankfurt. Bolaget erbjuder passagerar- och frakttjänster till destinationer över hela världen, med en flotta bestående av både kort-, medel- och långdistansflygplan.


Kontaktinformation

🌐 www.lufthansa.com



Kategorier

Semestrar & Resor | Flygbiljetter