Lazada

120 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3 för Lazada kommer från 120 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Lazada:

TrustPilot (120)

Erfarenheter med Webbplats Webbplats

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Lazadas webbplats har en hög grad av förtroende och rekommendationer (60%), men det finns vissa klagomål om bedrägeri och problem med problem med betalningstjänster som Gcash (30%). Många klagar på vilseledande annonser (20%) och en extremt långsam returprocess (10%). Kundtjänsten är också dålig (5%) och det finns problem med affiliate-länkar och förlorade poäng (15%). Appen innehåller olämpliga/pornografiska eller falska produkter (5%) vilket påverkar kundupplevelsen negativt. Många missnöjda kunder planerar att inte köpa från Lazada igen (25%). Sammantaget har företaget ett negativt rykte med vissa säljare som inte lever upp till förväntningarna (10%). Det krävs att man är smart när man letar efter erbjudanden på webbplatsen (5%).

“Mitt konto raderades utan anledning”

“Bättre att köpa från din lokala återförsäljare”

“Otydlig annonsering av produkter”

“Bristande webbdesign och språkalternativ”

“Enkelt och bekvämt.”

“Felaktig storleksguide på webbplatsen”

“Fick fel vara efter kontant betalning, säljaren raderade butiken”

“Lazada säger att paketet inte finns i deras system, kan inte återbetala”

“Blandad upplevelse. Endast en av tre beställda produkter kom fram.”

“Webbplatsen är rörig med annonser och felaktig information. Lazadas bristande intresse för förbättringar framhävdes i kundinteraktion.”

👍 2   👎 13

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

LHR - HKT - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Mitt konto raderades utan anledning
  • Bekymrad över notificationer på thailändska trots att jag inte förstår dem
  • Svårt att kommunicera med leveranspersonal som inte talar engelska
  • Inga leveranser eller återställda kontouppgifter trots betalningar

klaus Burm - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Falska produkter, bedrägerier, falsk reklam
  • Butiken är fylld med värdelös merchandise och kriminella säljare
  • Bättre att köpa från din lokala återförsäljare

Parviz Martin - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Problematiska köpupplevelser
  • Felaktig produktbeskrivning
  • Bristfällig returpolicy
  • Otydlig annonsering av produkter

guccishades - 11 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bred variation av produkter
  • Enkel beställningsprocess
  • Många betalningsalternativ
  • Bristande webbdesign och språkalternativ

Farang - 14 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Nästan alltid bra.
  • Returer superenkla.
  • Inga problem med Lazada.
  • Bra intresserad säljare.
  • Enkelt och bekvämt.
  • Man måste veta vad man vill.

I B - 17 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Felaktig storleksguide på webbplatsen
  • Obehjälpsam kundtjänst
  • Svårt att få återbetalning
  • Bedrägliga metoder

Alexander Kir - 17 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Fel vara skickad av säljaren, inga pengar tillbaka från Lazada
  • Beställde skäggtrimmer från Philips via okänd butik i Chiangmai, kontant betalning. Orderstatus "packad" på Lazada
  • Fick fel vara efter kontant betalning, säljaren raderade butiken
  • Lazada säger att paketet inte finns i deras system, kan inte återbetala

John Russell - 20 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Blandad upplevelse. Endast en av tre beställda produkter kom fram.
  • Flash Express gav ingen spårning och hade problem med leveransen. Lazada och Kerry gav motstridig information om leveransförsök.
  • Webbplatsen är rörig med annonser och felaktig information. Lazadas bristande intresse för förbättringar framhävdes i kundinteraktion.

Mohammad Forghani - 22 månader sedanTrustpilot 🔗

  • De har många problem med leverans och retur
  • Dålig service och feedbacksystem
  • Jag är mycket arg över deras tjänster
  • Dålig webbplats

Glenn Leishman - 23 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Problemet med låst konto, ingen förklaring
  • Konto blockerat utan förklaring, oprofessionell support

armand GT - 24 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bluffades, Lazada skyddar dessa bluffare
  • Beställde 2 mobiltelefoner den 23 sep och fick ett halmstrå levererat till mitt hus av Ninjavan
  • Klagade till Lazada och råddes att returnera varan eftersom felaktig vara skickades
  • Anmälde säljaren som bluffare många gånger och Lazada gjorde ingenting åt det
  • Anmälde till polisen efter 2 veckors inaktivitet från Lazada
  • Jag kommer bara ta bort mitt konto från Lazada och kommer aldrig använda webbplatsen igen, jag kan inte förstå varför de skyddar bluffare på sin webbplats

carmen howard - 24 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Låg kvalitet av produkter
  • Oanvändarvänlig app
  • Dålig kundservice
  • Problem med leverans

Harald Rimanek - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • schnell und gut geworden
  • Umtausch oder kostenlose Rücksendung kein Problem
  • immer zufrieden

Thomas Thoenes - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Sökfunktionen är undermålig.
  • Fler och fler bedrägeributiker dyker upp på Lazada och kundtjänsten är nästan obefintlig.
  • Man väntar dagar på svar som oftast är helt irrelevanta.
  • Beställde ofta från Lazada, men använder nu andra butiker som SHEIN eller Shoppee.

Christian - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Snabb leverans och bra service
  • Bra sortiment och kort leveranstid
  • Flexibilitet vid slutsåld produkt och snabb återbetalning
  • Tydlig information om leveranstid

Claus Melander - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Noggrann leverans av produkt
  • Förvirrande information i e-post och på webbplatsen

Brian Taylir - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Lazada deleted forever

Zainedin Abdullah - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Betalningar tar lång tid att komma fram
  • Svårt att få support och svar på frågor
  • Många falska säljare

terry - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • inga återbetalningar
  • inga återbetalningar
  • migrera till Shopee
  • lazada borde stängas av

Phil JM - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Flera produkter men dåligt användargränssnitt och hemsida
  • Stort urval, ok leverans, dålig mobilsida
  • Styrd till slumpmässiga försäljningssidor istället för önskad produktsida
  • Svårt att köpa produkter pga omdirigeringar och popups
  • Omöjligt frustrerande att handla från dem
  • Låter användare gå direkt till produktsida istället för att omdirigera

Jean-Claude Bresson - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Bedrägeri
  • Fel produkt och kvalitet
  • Betalning vid leverans och kontroll av varan

Robert Daminato - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Inga moraliska värderingar och gigantiskt bedrägeri
  • Förlorade 15 000 baht
  • Inget telefon, ingen återbetalning, ingen hjälp
  • Aldrig mottagit lovade återbetalningar
  • Mottagit felaktig vara, endast 50% kredit
  • Diskuterar om kredit
  • Skrivit till VD via LinkedIn, ingen respons
  • Välj EBAY, SHOPEE eller en annan plattform

Mahesh - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Stjäla kundens pengar
  • Sälja falska varumärken
  • Inte lita på onlineköp
  • Stjäla pengar efter kontant vid leverans

Peter Xx - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Hjälper bedragare

Frederick Mang - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Fruktansvärd leverans av Thai Parcels
  • Lögn och lat leverans kille
  • Inkompetent personal för leverans
  • Ej svarar på e-post och meddelanden
  • Lazada är också värdelös att hjälpa
  • Tidsfördriv
  • Falsk reklam för 24 x 7 mottagning
  • Mobilnummer blockerad av kundtjänst

Flemming Hansen - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Ostrukturerad sökmotor
  • Spridda varor

G Owen - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig produkt och dålig säljare
  • Svårt att få kontakt med säljare och Lazada
  • Lång väntetid och avbrutna chattar
  • Svårigheter med att radera konto

Marleen Claes - 8 år sedanTrustpilot 🔗

  • Ingen garanti efter 5 månader av köp
  • Kundtjänst berättade att garantin hade löpt ut
  • Dyra varuprojektioner som slutar samma dag
  • Köp online