Lazada

120 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3 för Lazada kommer från 120 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Lazada:

TrustPilot (120)

Erfarenheter med Kundtjänst Kundtjänst

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Lazadas kundtjänst har många brister enligt recensionerna. Tydligen är den ineffektiv och har en dålig kommunikation med kunderna (-75%). Många klagar på bristande transparens och vård från företaget, samt svårigheter med returprocessen (-65%). Dessutom verkar kundtjänsten ofta vara otillgänglig eller ger dåliga ursäkter (-60%). Vissa anger att de inte kan acceptera returer eller att de endast erbjuds en 30% återbetalning (-50%). Däremot verkar vissa kunder föredra att använda betalningsmetoderna COD eller Lazada Wallet för en säkrare transaktion (+40%). Slutligen är trogna kunder nöjda med företaget och rekommenderar Lazada (+20%).

“Har inte fått återbetalning”

“Får inte pengar i Lazada-plånboken, det är en bluff”

“Mitt konto raderades utan anledning”

“Inga leveranser eller återställda kontouppgifter trots betalningar”

“Totala bedragare”

“LAZADA tillåter bedragare att stjäla pengar”

“FUSKAR LAZADA”

“Inte mycket bättre än Ali Express.”

“Stöder ständigt butiker istället för att titta på tydliga bevis och feedback från kunder.”

“INTE KUNDVÄNLIGT!”

👍 24   👎 148

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Jeffrey - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Har inte fått återbetalning

Troels Bredahl - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Får inte pengar i Lazada-plånboken, det är en bluff

LHR - HKT - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Mitt konto raderades utan anledning
  • Bekymrad över notificationer på thailändska trots att jag inte förstår dem
  • Svårt att kommunicera med leveranspersonal som inte talar engelska
  • Inga leveranser eller återställda kontouppgifter trots betalningar

Anthony Lock - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Totala bedragare
  • GlamBox säljer annons Pizza Boxes men levererar plastkassar istället
  • LAZADA tillåter bedragare att stjäla pengar
  • FUSKAR LAZADA

Erik - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Inte mycket bättre än Ali Express.
  • Stöder ständigt butiker istället för att titta på tydliga bevis och feedback från kunder.
  • INTE KUNDVÄNLIGT!
  • Förslag är att alltid använda ett stort kreditkort, så att du kan luta dig mot kreditkorts villkoren om / när lazada otillräckligt representerar dig.

Dave Dawson - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Usel kundtjänstupplevelse, ointresserade av kunder, kanske använder AI för kundtjänst, ber om samma information upprepade gånger

Mike - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • avbeställningar utan leverans, lång återbetalningsprocess, otillgänglig kundtjänst, dålig service
  • sena återbetalningar
  • otillgänglig kundtjänst
  • bristande kommunikation, pengar dras utan återbetalning

Anna - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Produkterna var som beskrivet i butiken
  • Leveranstiderna hölls, förare gjorde ett bra jobb
  • Svårt att få information eller hjälp vid problem med leverans
  • Säljaren svarade inte på meddelanden

Alia Skoreyko - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Lazada har dålig kundservice
  • De gynnar butikerna vid returer
  • Svårt att få pengarna tillbaka vid returer

Raymond Dowling - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Företaget tillåter säljare att lura kunder och behåller återbetalningar obefogade tid.
  • Köpte telefon, skickades fel vara. Lazada inte till hjälp, blockerade mig från att rapportera säljaren.

Jehan - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • De sålde mig en 2Gb hårddisk istället för en 10Gb.
  • Säljaren svarade aldrig på mina meddelanden.
  • Lazada accepterade inte att jag returnerade produkten.
  • Mycket bedragare företag.

andy r - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • En av få alternativ i Thailand
  • Mycket dålig hantering av kurirleveranser
  • Inte kundorienterat företag
  • Mycket dålig service
  • Förlorar affärer varje dag på grund av dålig leveranskedja

Ben Heaney - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig leveransservice och oärliga förare. Undvik detta företag.

Gert - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • สะดวกและรวดเร็ว
  • เมลและเว็บไซต์ที่สับสน

klaus Burm - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Falska produkter, bedrägerier, falsk reklam
  • Butiken är fylld med värdelös merchandise och kriminella säljare
  • Bättre att köpa från din lokala återförsäljare

Melizah Memena - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Mycket dålig

KunChai - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Schwierigkeiten beim Abschluss des Kaufvorgangs wegen Preisproblemen
  • Zeitverschwendung beim Online-Einkaufen
  • Präferenz für Kauf vor Ort aufgrund von Einfachheit und Gemütlichkeit

customer - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Problem och besvikelse
  • Ingen kundservice
  • Tar dina pengar men levererar inte
  • Levererar inte din order
  • Hedrar inte sin returpolicy
  • Behåller dina pengar eller gömmer/stjäl dem

green - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Falska och trasiga produkter
  • Kundtjänst bryr sig inte och tillåter fortsatt försäljning av bedrägliga produkter
  • Försenad leverans

Jaden Fox - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Kundtjänsten har inte behörighet att korrigera problem
  • Oavsiktligt registrerat telefonnummer på ett andra konto vilket ledde till att det stängdes av
  • Kan inte använda låst telefonnummer på nuvarande konto
  • Föreslå lösningen att skaffa en ny telefon och ett nytt telefonnummer
  • Problem har pågått i över ett år utan lösningsförslag
  • Ledningen är inte lyhörd för feedback från lägre nivåer eller från kunder
  • Stort antal kunder står inför samma problem med låsta telefonnummer

Yvan Bruggeman - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Missvisande reklam
  • Höga priser
  • Låg kvalitet på varor

Rudi Zimmerer - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Riskera aldrig att betala i förväg, annars kan du riskera att inte få någonting om du har otur.
  • Lazada svarade att jag måste visa bevis för att produkten inte levererades. Hur konstigt är inte det?
  • Det finns en lista för klagomål, men du kan inte direkt klaga på att produkten inte har levererats!

Parviz Martin - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Problematiska köpupplevelser
  • Felaktig produktbeskrivning
  • Bristfällig returpolicy
  • Otydlig annonsering av produkter

Herve Dejean - 11 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kundtjänst.
  • Måste neka paketet för att få återbetalning trots att jag inte kommer att få det.

scott - 11 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Förskottsbetalningar stjäls och når inte fram
  • Ingen telefonkontakt vid leverans
  • Brister vid bekräftelse av leverans

Chris Fox - 13 månader sedanTrustpilot 🔗

  • tydliga bedrägliga erbjudanden, brist på åtgärder mot bedräglig praxis, ingen respons

Till Koschig - 14 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Återbetalning avvisad utan anledning
  • Lazada ignorerar vårt återbetalningsbegär trots bevis
  • Lazada bör skydda sina kunder och inte lura dem
  • Hotar med att förstöra Lazadas rykte

Farang - 14 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Nästan alltid bra.
  • Returer superenkla.
  • Inga problem med Lazada.
  • Bra intresserad säljare.
  • Enkelt och bekvämt.
  • Man måste veta vad man vill.

Jean Berger - 15 månader sedanTrustpilot 🔗

  • schnelle Lieferung
  • falsche Artikel geliefert
  • schlechte Kommunikation
  • Account gesperrt ohne Grund

Alex P. - 15 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Hjälpsam kundsupport
  • Brett utbud med garantialternativ
  • Enkel returprocess
  • Snabb support för frågor

Sail - 15 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Ineffektiv kundservice
  • Tappar paket upprepade gånger
  • Kan inte läsa ordentligt
  • Totalt bortkastad tid

Online - Trust Matters - 16 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Mycket dålig kundservice
  • Felprodukter skickade
  • Svårt att returnera varor
  • Inga återbetalningar

Phil Heron - 17 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Mycket dålig kundtjänst från Lazada igen
  • Köp alltid kontant vid leverans om du köper från Kina eller utomlands. Beställde en vara och enligt spårningsdetaljerna sitter den fortfarande i Kina under tullen. Säljaren säger att det är ett logistikfel och att varan är i Thailand med kurirföretaget. Jag bad om bevis och han har blivit tyst. Jag kontaktade Lazada och de säger att de har avbrutit beställningen för en vecka sedan men spårningen säger fortfarande att den är i Kina. Jag fortsätter be om återbetalning och ett e-postmeddelande från Lazada säger att jag måste fylla i en online-avbokningsformulär. Jag ringde till Lazada idag och nu säger de att varan har avbrutits och att jag måste vänta på att avbokningsprocessen ska slutföras innan jag kan få återbetalning. MIN GUD, SNÄLLA KÖP INTE FRÅN ETT UTANLÄNDSKT SÄLJARE GENOM FÖRHANDSBELOPP, KÖP ALLTID MED KONTANT VID LEVERANS. Lazada bryr sig inte om sina kunder.

Greg R - 17 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Säljer fejk- och defekta varor
  • Falska höga säljarrankningar
  • Svårt att skriva recension efter returnering eller avbokning
  • Svårt att returnera varor
  • Värdelös kundservice

I B - 17 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Felaktig storleksguide på webbplatsen
  • Obehjälpsam kundtjänst
  • Svårt att få återbetalning
  • Bedrägliga metoder

Alexander Kir - 17 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Fel vara skickad av säljaren, inga pengar tillbaka från Lazada
  • Beställde skäggtrimmer från Philips via okänd butik i Chiangmai, kontant betalning. Orderstatus "packad" på Lazada
  • Fick fel vara efter kontant betalning, säljaren raderade butiken
  • Lazada säger att paketet inte finns i deras system, kan inte återbetala

John Russell - 20 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Blandad upplevelse. Endast en av tre beställda produkter kom fram.
  • Flash Express gav ingen spårning och hade problem med leveransen. Lazada och Kerry gav motstridig information om leveransförsök.
  • Webbplatsen är rörig med annonser och felaktig information. Lazadas bristande intresse för förbättringar framhävdes i kundinteraktion.

Anastasia - 20 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Service är dåligt, stölder
  • Leveranspartners är omöjliga att kontrollera, bedragare.
  • Tidskrävande och stressande att prata med servicen.

Samuel Dedaloni - 21 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Inga seriösa ansträngningar för att hålla fejk- och lågkvalitetsprodukter borta från plattformen
  • Logistiken fungerar mycket bra (erfarenhet baserad på Bangkok) - även med mindre butiker (när det gäller inrikesleveranser)
  • Flaggskeppsbutiker är pålitliga
  • OK urval av varor. Men söklistan visar ofta exakt samma produkt från över 30 olika säljare
  • Alternativa onlinebutiker är inte bättre
  • Översvämmas av fejk- och lågkvalitetsvaror
  • Avvisade min välgrundade recension som avslöjade en fejkprodukt - butiken tog bort vissa bilder med varumärkeslogotyper men även ett år senare finns produkten fortfarande uppe och använder varumärkeslogotyper och namn i produktbeskrivningen
  • Tillåter endast att skriva recensioner i 30 dagar. Många av dessa produkter går sönder efter 2-3 månader. Det finns nu en funktion där Lz ber om uppföljningsrecensioner några månader senare men det är klumpigt och förvirrande. Kan inte uppdatera betyget bara lägga till en 'kommentar', och jag är osäker på var de slutligen kommer att visas. Dessutom verkar dessa uppföljningsrecensioner endast vara tillgängliga för produkter som valts av Lazada.

Mohammad Forghani - 22 månader sedanTrustpilot 🔗

  • De har många problem med leverans och retur
  • Dålig service och feedbacksystem
  • Jag är mycket arg över deras tjänster
  • Dålig webbplats

PF - 22 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Flash Express är oärliga och opålitliga.
  • Kundsupport har varit ineffektiv.

Michel Savage - 23 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kundservice
  • Produkter av låg kvalitet
  • Svårt att returnera produkter
  • Problem med orderhanteringen

Glenn Leishman - 23 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Problemet med låst konto, ingen förklaring
  • Konto blockerat utan förklaring, oprofessionell support

armand GT - 24 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bluffades, Lazada skyddar dessa bluffare
  • Beställde 2 mobiltelefoner den 23 sep och fick ett halmstrå levererat till mitt hus av Ninjavan
  • Klagade till Lazada och råddes att returnera varan eftersom felaktig vara skickades
  • Anmälde säljaren som bluffare många gånger och Lazada gjorde ingenting åt det
  • Anmälde till polisen efter 2 veckors inaktivitet från Lazada
  • Jag kommer bara ta bort mitt konto från Lazada och kommer aldrig använda webbplatsen igen, jag kan inte förstå varför de skyddar bluffare på sin webbplats

carmen howard - 24 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Låg kvalitet av produkter
  • Oanvändarvänlig app
  • Dålig kundservice
  • Problem med leverans

Jake - 24 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Falska produkter och falsk attityd
  • Oäkta varumärken och produkter, omöjligt att veta vad som är äkta
  • Kundsupport är en lögn, ingen meningsfull respons
  • Tvistehanteringen är svag, handlingsförlamad och vilse
  • Bluff, bedrägeri

sumarianson - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Stödja olagliga och korrupta butiker, brist på åtal, inte stödja polisen
  • Fel artikel levererad, säljaren använde egen transportör, COD samlades in
  • Säljaren förbjuden för att bryta regler, Lazada återbetalar inte, inte tillhandahåller säljarens information
  • Stödjer olaglig verksamhet, hedrar inte återbetalningspolicy

Rod - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Låg ljudkvalitet
  • Svårt att returnera

Stefan Manke - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Fel leveransadress
  • Ignorerad sparad leveransadress
  • Skickade varor till fel person
  • Felaktig återbetalningsinformation från kundtjänst
  • Rekommendation att inte använda telefonnummer

Harald Rimanek - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • schnell und gut geworden
  • Umtausch oder kostenlose Rücksendung kein Problem
  • immer zufrieden

Thomas Thoenes - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Sökfunktionen är undermålig.
  • Fler och fler bedrägeributiker dyker upp på Lazada och kundtjänsten är nästan obefintlig.
  • Man väntar dagar på svar som oftast är helt irrelevanta.
  • Beställde ofta från Lazada, men använder nu andra butiker som SHEIN eller Shoppee.

Günter Jack - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Otydliga avbokningar och felaktiga återbetalningar.
  • Avslutar mitt konto.

Rene Vollenweider - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Fejkad produkt
  • Lång väntetid för återbetalning
  • Kundtjänsten svarar inte

Andy Gunn - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Säljare på LAZADA i 8 veckor, Avslutat kontrakt, Besviken över företagets metoder, Oexakta böter
  • Bötfälld för att leverera varor för tidigt, Blev straffad för gratis leverans, Förlorade en betydande del av försäljningen på grund av böter, Ojämn behandling
  • Dålig kommunikation med företaget, Icke-transparenta policys, Orimliga böter, Förlust av intäkter
  • Bedrägeri-liknande upplevelse med LAZADA, Negativ totalupplevelse, Missnöjd med företagets metoder, Beslut att sluta använda LAZADA

Alph Michaels - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Säljare skickar fel produkt och blockerar kund från att lämna recension
  • Brister i övervakningen av säljarna på Lazada
  • Kundtjänst ger inga verkliga alternativ för att hantera situationen
  • Köpare har ingen möjlighet att lämna klagomål om säljaren

Michael Menke - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kvalitet på produkten
  • Problem med att betygsätta produkten

Christian - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Snabb leverans och bra service
  • Bra sortiment och kort leveranstid
  • Flexibilitet vid slutsåld produkt och snabb återbetalning
  • Tydlig information om leveranstid

Lenny jones - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Produkt kom trasig och dåligt packad
  • Återbetalning via plånbok som jag inte kunde använda

John Webster - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Bra pris
  • Dålig kundservice
  • Problem med returpolicy
  • Missnöjd med produktkvaliteten

anonymusries - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Säljare visar fel pris på produkter
  • Produktpris och faktiska produkten matchar inte
  • Lazada kontrollerar inte annonserna tillräckligt
  • Positiva recensioner krävs på grund av lagar i Thailand

Paul - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Kräver omfattande personlig information innan de accepterar mitt kort efter 4 års användning

B Miranda - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Inga varor
  • Ingen återbetalning
  • Icke befintlig kundservice
  • Fel storlek levererad
  • Återvändande av returnerade varor nekades
  • Dålig returpolicy
  • Dålig kommunikation med kund

Hardcoretradxr - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Fejkad Samsung-telefon levererad
  • Leveransförseningar och oprofessionellt beteende
  • Grundarna tog ut pengar vilket ledde till kvalitetsnedsättning
  • Total besvikelse med företaget

Roland Strähle - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Kundendienst hilft nicht weiter
  • Kundendienst bringt es nicht auf die Reihe
  • Prepaid Nummer für Auszahlungen von Wallet notwendig

P. Vate - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Säljaren skickade billig piratkopia istället för beställd produkt; Enkel bedrägeriförsök; Återbetalning sattes in i plånboken istället för originalbetalningsmetod; Tidigare problem med leveranspojke som ljög om leverans

Brian Taylir - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Lazada deleted forever

Zainedin Abdullah - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Betalningar tar lång tid att komma fram
  • Svårt att få support och svar på frågor
  • Många falska säljare

Hans-Jürgen Meyer - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Bra kundtjänst
  • Nästan inga problem med kvaliteten
  • Produkterna som erbjuds är antingen inte tillgängliga eller av dålig kvalitet
  • Problem med returer och återbetalningar
  • Dålig kundtjänst med automatiserade svar
  • Förvärv av kinesiskt företag ledde till många problem
  • Svårt att aktivera plånboken som utlänning
  • Övervägande om man ska beställa från LAZADA

franz kaltner - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Ingen reaktion på klagomål
  • Felaktiga produkter
  • Dålig produktkvalitet

terry - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • inga återbetalningar
  • inga återbetalningar
  • migrera till Shopee
  • lazada borde stängas av

Jean-Claude Bresson - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Bedrägeri
  • Fel produkt och kvalitet
  • Betalning vid leverans och kontroll av varan

Paul - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Automatiserad kundservice, ej effektiv. Engelsk version fungerar inte.
  • Varan fastnade i sorteringsdepån utan förklaring.
  • Kundservice rating-e-post fungerar inte.
  • Neråtspiral.

Mutita Dawwatee - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Gör ingenting när föremål inte skickas, kundsupport avbeställer bara ordrar, fuskar med utgående mynt, kompensation av 100 baht-voucher

Jay Rau - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Kundtjänsten avvisade två gånger, 2 timmars tidsspillan
  • Missade en order på 169 baht
  • Lazada bryr sig inte om trogna kunder

Eugene Boyle - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Bättre än Lazada
  • Svårt att korrigera leveransadress
  • Fuskade med underskrift

KeithP - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Aldrig haft problem, mycket nöjd med servicen
  • Kvaliteten på varorna har varit mycket dålig, begränsat urval, varor skiljer sig från bilderna
  • Beslag saknas, delar skadade vid senaste leveransen
  • Retur- och återbetalningsprocessen är en mardröm, bilder krävs, förklaringar behövs
  • Lång returhämtningstid och ingen tydlig återbetalningsdatum

Clive John Chessman - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Fejkade varor och bedragare
  • Kundtjänsten citerar bara det uppenbara
  • Dropshippar från Kina
  • Säljaren avbryter din order utan förklaring
  • Använder nu Shoppee

Torben Larsen - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Många misslyckade leveranser
  • Dålig kommunikation vid problem

AR - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Förseningar i leveransen

Ben Cooper - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Det sämsta företaget jag någonsin haft att göra med.

Anne Soontrakorn - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Låg kvalitet på produkter och kundtjänst. Oprofessionella säljare.
  • Inget fokus på kunder, bara intäkter. Saknar professionalism. Dålig kundtjänst.

Bob Traister - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Aldrig levererad
  • Ingen information om återbetalning

Bernd N - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Före: Bra kundservice och kvalitet, Nu: Dålig service och kvalitet efter försäljningen till Alibaba Kina
  • Kort garantitid, begränsad returpolicy
  • Dålig erfarenhet med trasig smartklocka, Brister i kommunikation och lösning
  • Begränsad returpolicy, Högt pris för undermålig produkt

Robert Daminato - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Inga moraliska värderingar och gigantiskt bedrägeri
  • Förlorade 15 000 baht
  • Inget telefon, ingen återbetalning, ingen hjälp
  • Aldrig mottagit lovade återbetalningar
  • Mottagit felaktig vara, endast 50% kredit
  • Diskuterar om kredit
  • Skrivit till VD via LinkedIn, ingen respons
  • Välj EBAY, SHOPEE eller en annan plattform

Paul Davies - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Låg kvalitet på kundtjänst
  • Problem med återbetalning via intern plånbokssystem
  • Leveransproblem
  • Ingen återbetalning efter två veckor

Mahesh - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Stjäla kundens pengar
  • Sälja falska varumärken
  • Inte lita på onlineköp
  • Stjäla pengar efter kontant vid leverans

Peter Xx - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Hjälper bedragare

Max Vresch - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • No cash refund option
  • Bad experience
  • Received a fake product
  • Paid with cash and received a one-time coupon instead of cash refund
  • Limits my options
  • Lazada refuses to refund money or reactivate coupon on failed delivery

Philippe Alvarez - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Lazada är inte lyhörda i 2 månader
  • Dålig kundservice och brist på kommunikation angående ersättning
  • Lazada är ett lurendrejeriföretag
  • Negativ upplevelse med Lazadas kommersiella policy och fokus på att samla in pengar
  • Föredrar att beställa på Ebay för snabbare återbetalningar
  • Oförmåga att ringa från Frankrike, föredrar kommunikation via e-post

john - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Produkten var av låg kvalitet och inte som beskrivet på hemsidan
  • Företaget är oärligt och bedragare

Charles Greeff - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Kundtjänst är värdelös
  • Kundtjänsten vet inte var produkterna är och säger att du måste vänta 14 arbetsdagar
  • Hoppas Lazadas ledning ser detta inlägg så jag kan berätta för dem direkt hur värdelös deras kundtjänst är
  • Kundtjänstagenten Matt behöver berätta för mig direkt att han inte vet hur han ska hjälpa mig istället för att ge mig otrevliga svar
  • Inte uppskattat

riki rex - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Felaktig spänning på elprodukter

Frederick Mang - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Fruktansvärd leverans av Thai Parcels
  • Lögn och lat leverans kille
  • Inkompetent personal för leverans
  • Ej svarar på e-post och meddelanden
  • Lazada är också värdelös att hjälpa
  • Tidsfördriv
  • Falsk reklam för 24 x 7 mottagning
  • Mobilnummer blockerad av kundtjänst

Mark Evans - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Rasistiskt företag
  • Gör vad de säger
  • Fråga om nationalitet för rabatter
  • Avsaknad av hjälp i live-chatten
  • Vägrar ge ut namn på chatoperatör och chef

Jay - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig produktkvalitet och leverans
  • Bristfällig kundtjänst
  • Höga priser
  • Bristfällig kommunikation

G Owen - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig produkt och dålig säljare
  • Svårt att få kontakt med säljare och Lazada
  • Lång väntetid och avbrutna chattar
  • Svårigheter med att radera konto

Farang - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • Incredibly poor service

Alpha Innovation - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • Fruktansvärd leverans från ThaiParcel.
  • Har haft över 160 paket levererade från Lazada de senaste 3 åren och även om deras service inte är perfekt har alla levererats utan incident.
  • Båda beställningarna var försenade på grund av dålig service från budföretaget.
  • Första leveransen sa att adressen var förvirrande (samma adress som för de tidigare 160+ beställningarna) och jag väntar fortfarande på det andra paketet som leveranskillen beslutade att inte leverera.

Great White - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • Tur med Lazada
  • 4 beställningar
  • Undvik nya/låg betygssäljare, PM före köp dyrare varor
  • Inte mycket annorlunda mot Ebay, saknar Paypal köparskydd

nick - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • kundsupport saknas, agenter inte tillgängliga