Lazada

120 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3 för Lazada kommer från 120 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Lazada:

TrustPilot (120)

Helhetsbild : Låga priser men också mycket att klaga på!

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Lazada har en blandad upplevelse enligt recensionerna. Många kunder uppskattar de låga priserna och bekvämligheten, men problem med produktkvalitet, leverans, kundtjänst och returprocess påverkar kundtillfredsställelsen negativt. Företaget behöver åtgärda bristerna i kommunikationen, leveransprocessen och returpolitiken för att förbättra kundupplevelsen och öka förtroendet hos kunderna. (38%)

Produkt : Så mycket för enkel shopping!

“GlamBox säljer annons Pizza Boxes men levererar plastkassar istället”

“Inte mycket bättre än Ali Express.”

“Produkterna var som beskrivet i butiken”

“Företaget tillåter säljare att lura kunder och behåller återbetalningar obefogade tid.”

“Köpte telefon, skickades fel vara. Lazada inte till hjälp, blockerade mig från att rapportera säljaren.”

“De sålde mig en 2Gb hårddisk istället för en 10Gb.”

“En av få alternativ i Thailand”

“Förlorar affärer varje dag på grund av dålig leveranskedja”

“สะดวกและรวดเร็ว”

“Falska produkter, bedrägerier, falsk reklam”

“Butiken är fylld med värdelös merchandise och kriminella säljare”

“Schwierigkeiten beim Abschluss des Kaufvorgangs wegen Preisproblemen”

“Zeitverschwendung beim Online-Einkaufen”

“Präferenz für Kauf vor Ort aufgrund von Einfachheit und Gemütlichkeit”

“Falska och trasiga produkter”

“Kundtjänst bryr sig inte och tillåter fortsatt försäljning av bedrägliga produkter”

“Missvisande reklam”

“Låg kvalitet på varor”

“Problematiska köpupplevelser”

“Felaktig produktbeskrivning”

“Bristfällig returpolicy”

“Bred variation av produkter”

“Enkel beställningsprocess”

“Förskottsbetalningar stjäls och når inte fram”

“tydliga bedrägliga erbjudanden, brist på åtgärder mot bedräglig praxis, ingen respons”

“Återbetalning avvisad utan anledning”

“Lazada ignorerar vårt återbetalningsbegär trots bevis”

“Lazada bör skydda sina kunder och inte lura dem”

“Hotar med att förstöra Lazadas rykte”

“Nästan alltid bra.”

“Inga problem med Lazada.”

“Enkelt och bekvämt.”

“Man måste veta vad man vill.”

“falsche Artikel geliefert”

“Brett utbud med garantialternativ”

“Felprodukter skickade”

“Köp alltid kontant vid leverans om du köper från Kina eller utomlands. Beställde en vara och enligt spårningsdetaljerna sitter den fortfarande i Kina under tullen. Säljaren säger att det är ett logistikfel och att varan är i Thailand med kurirföretaget. Jag bad om bevis och han har blivit tyst. Jag kontaktade Lazada och de säger att de har avbrutit beställningen för en vecka sedan men spårningen säger fortfarande att den är i Kina. Jag fortsätter be om återbetalning och ett e-postmeddelande från Lazada säger att jag måste fylla i en online-avbokningsformulär. Jag ringde till Lazada idag och nu säger de att varan har avbrutits och att jag måste vänta på att avbokningsprocessen ska slutföras innan jag kan få återbetalning. MIN GUD, SNÄLLA KÖP INTE FRÅN ETT UTANLÄNDSKT SÄLJARE GENOM FÖRHANDSBELOPP, KÖP ALLTID MED KONTANT VID LEVERANS. Lazada bryr sig inte om sina kunder.”

“Säljer fejk- och defekta varor”

“Falska höga säljarrankningar”

“Svårt att skriva recension efter returnering eller avbokning”

“Felaktig storleksguide på webbplatsen”

“Beställde skäggtrimmer från Philips via okänd butik i Chiangmai, kontant betalning. Orderstatus "packad" på Lazada”

“Fick fel vara efter kontant betalning, säljaren raderade butiken”

“Braun serie 9”

“Leksaksfigur mottagen”

“Ingenting mottaget relaterat till beställningen”

“Bedrägeri/Scam”

“Blandad upplevelse. Endast en av tre beställda produkter kom fram.”

“Inga seriösa ansträngningar för att hålla fejk- och lågkvalitetsprodukter borta från plattformen”

“Flaggskeppsbutiker är pålitliga”

“OK urval av varor. Men söklistan visar ofta exakt samma produkt från över 30 olika säljare”

“Alternativa onlinebutiker är inte bättre”

“Översvämmas av fejk- och lågkvalitetsvaror”

“Avvisade min välgrundade recension som avslöjade en fejkprodukt - butiken tog bort vissa bilder med varumärkeslogotyper men även ett år senare finns produkten fortfarande uppe och använder varumärkeslogotyper och namn i produktbeskrivningen”

“Tillåter endast att skriva recensioner i 30 dagar. Många av dessa produkter går sönder efter 2-3 månader. Det finns nu en funktion där Lz ber om uppföljningsrecensioner några månader senare men det är klumpigt och förvirrande. Kan inte uppdatera betyget bara lägga till en 'kommentar', och jag är osäker på var de slutligen kommer att visas. Dessutom verkar dessa uppföljningsrecensioner endast vara tillgängliga för produkter som valts av Lazada.”

“Produkter av låg kvalitet”

“Bluffades, Lazada skyddar dessa bluffare”

“Beställde 2 mobiltelefoner den 23 sep och fick ett halmstrå levererat till mitt hus av Ninjavan”

“Låg kvalitet av produkter”

“Falska produkter och falsk attityd”

“Stödja olagliga och korrupta butiker, brist på åtal, inte stödja polisen”

“Fel artikel levererad, säljaren använde egen transportör, COD samlades in”

“Säljaren förbjuden för att bryta regler, Lazada återbetalar inte, inte tillhandahåller säljarens information”

“Låg ljudkvalitet”

“Fel leveransadress”

“Skickade varor till fel person”

“schnell und gut geworden”

“Fler och fler bedrägeributiker dyker upp på Lazada och kundtjänsten är nästan obefintlig.”

“Beställde ofta från Lazada, men använder nu andra butiker som SHEIN eller Shoppee.”

“Otydliga avbokningar och felaktiga återbetalningar.”

“Fejkad produkt”

“Bedrägeri-liknande upplevelse med LAZADA, Negativ totalupplevelse, Missnöjd med företagets metoder, Beslut att sluta använda LAZADA”

“Lazada erbjuder återbetalning för thailändska kunder men inte för icke-thailändska”

“Säljare skickar fel produkt och blockerar kund från att lämna recension”

“Dålig kvalitet på produkten”

“Defekt produkt med lågt tryck”

“Bra sortiment och kort leveranstid”

“Flexibilitet vid slutsåld produkt och snabb återbetalning”

“Produkt kom trasig och dåligt packad”

“Återbetalning via plånbok som jag inte kunde använda”

“Missnöjd med produktkvaliteten”

“Produktpris och faktiska produkten matchar inte”

“Kräver omfattande personlig information innan de accepterar mitt kort efter 4 års användning”

“Inga varor”

“Ingen återbetalning”

“Fel storlek levererad”

“Noggrann leverans av produkt”

“Fejkad Samsung-telefon levererad”

“Grundarna tog ut pengar vilket ledde till kvalitetsnedsättning”

“Prepaid Nummer für Auszahlungen von Wallet notwendig”

“Säljaren skickade billig piratkopia istället för beställd produkt; Enkel bedrägeriförsök; Återbetalning sattes in i plånboken istället för originalbetalningsmetod; Tidigare problem med leveranspojke som ljög om leverans”

“Många falska säljare”

“Nästan inga problem med kvaliteten”

“Produkterna som erbjuds är antingen inte tillgängliga eller av dålig kvalitet”

“Förvärv av kinesiskt företag ledde till många problem”

“Övervägande om man ska beställa från LAZADA”

“Felaktiga produkter”

“Dålig produktkvalitet”

“lazada borde stängas av”

“Stort urval, ok leverans, dålig mobilsida”

“Bedrägeri”

“Fel produkt och kvalitet”

“Neråtspiral.”

“Missade en order på 169 baht”

“Bättre än Lazada”

“Kvaliteten på varorna har varit mycket dålig, begränsat urval, varor skiljer sig från bilderna”

“Beslag saknas, delar skadade vid senaste leveransen”

“Fejkade varor och bedragare”

“Dropshippar från Kina”

“Säljaren avbryter din order utan förklaring”

“Använder nu Shoppee”

“Falska produkter”

“Bra för matvaror från Tesco”

“För många falska produkter”

“Det sämsta företaget jag någonsin haft att göra med.”

“Låg kvalitet på produkter och kundtjänst. Oprofessionella säljare.”

“Inget fokus på kunder, bara intäkter. Saknar professionalism. Dålig kundtjänst.”

“Före: Bra kundservice och kvalitet, Nu: Dålig service och kvalitet efter försäljningen till Alibaba Kina”

“Kort garantitid, begränsad returpolicy”

“Dålig erfarenhet med trasig smartklocka, Brister i kommunikation och lösning”

“Begränsad returpolicy, Högt pris för undermålig produkt”

“Inga moraliska värderingar och gigantiskt bedrägeri”

“Förlorade 15 000 baht”

“Inget telefon, ingen återbetalning, ingen hjälp”

“Aldrig mottagit lovade återbetalningar”

“Mottagit felaktig vara, endast 50% kredit”

“Välj EBAY, SHOPEE eller en annan plattform”

“Problem med återbetalning via intern plånbokssystem”

“Ingen återbetalning efter två veckor”

“Stjäla kundens pengar”

“Sälja falska varumärken”

“Hjälper bedragare”

“Received a fake product”

“Paid with cash and received a one-time coupon instead of cash refund”

“Limits my options”

“Lazada är ett lurendrejeriföretag”

“Negativ upplevelse med Lazadas kommersiella policy och fokus på att samla in pengar”

“Produkten var av låg kvalitet och inte som beskrivet på hemsidan”

“Felaktig spänning på elprodukter”

“Gör vad de säger”

“Ostrukturerad sökmotor”

“Spridda varor”

“Dålig produktkvalitet och leverans”

“Dålig produkt och dålig säljare”

“Incredibly poor service”

“Tur med Lazada”

“4 beställningar”

“Undvik nya/låg betygssäljare, PM före köp dyrare varor”

“Inte mycket annorlunda mot Ebay, saknar Paypal köparskydd”

“Snabb leverans”

“förfalskningar”

“fungerar inte”

“Ingen garanti efter 5 månader av köp”

“Praktiskt jämfört med att söka i Bangkok”

👍 30   👎 66

Lazada har en blandad upplevelse enligt recensionerna. Många kunder är besvikna på den varierande produktkvaliteten, missade föremål och att de utsätts för misvisande annonser och lockpriser. Vissa kunder har dock uppskattat bekvämligheten och det låga priserna, samt att hitta pålitliga säljare för bra affärer. Det finns dock allvarliga problem med felaktiga föremål, bristande kvalitetskontroll och försäljning av olämpliga eller pornografiska produkter på plattformen vilket medför minskat förtroende hos vissa kunder. Det förekommer även problem med trasiga försändelser och svårigheter med returer vilket kan påverka kundupplevelsen negativt. (38%)

Leverans : Oj, vilka utmaningar!

“Har inte fått återbetalning”

“Får inte pengar i Lazada-plånboken, det är en bluff”

“Inga leveranser eller återställda kontouppgifter trots betalningar”

“GlamBox säljer annons Pizza Boxes men levererar plastkassar istället”

“Leveranstiderna hölls, förare gjorde ett bra jobb”

“Företaget tillåter säljare att lura kunder och behåller återbetalningar obefogade tid.”

“Köpte telefon, skickades fel vara. Lazada inte till hjälp, blockerade mig från att rapportera säljaren.”

“De sålde mig en 2Gb hårddisk istället för en 10Gb.”

“En av få alternativ i Thailand”

“Mycket dålig hantering av kurirleveranser”

“Mycket dålig service”

“Förlorar affärer varje dag på grund av dålig leveranskedja”

“Dålig leveransservice och oärliga förare. Undvik detta företag.”

“สะดวกและรวดเร็ว”

“Falska produkter, bedrägerier, falsk reklam”

“Bättre att köpa från din lokala återförsäljare”

“Mycket dålig”

“Zeitverschwendung beim Online-Einkaufen”

“Präferenz für Kauf vor Ort aufgrund von Einfachheit und Gemütlichkeit”

“Problem och besvikelse”

“Tar dina pengar men levererar inte”

“Levererar inte din order”

“Försenad leverans”

“Riskera aldrig att betala i förväg, annars kan du riskera att inte få någonting om du har otur.”

“Enkel beställningsprocess”

“Många betalningsalternativ”

“Förskottsbetalningar stjäls och når inte fram”

“Ingen telefonkontakt vid leverans”

“Brister vid bekräftelse av leverans”

“Återbetalning avvisad utan anledning”

“Lazada ignorerar vårt återbetalningsbegär trots bevis”

“Lazada bör skydda sina kunder och inte lura dem”

“Hotar med att förstöra Lazadas rykte”

“Returer superenkla.”

“schnelle Lieferung”

“Tappar paket upprepade gånger”

“Köp alltid kontant vid leverans om du köper från Kina eller utomlands. Beställde en vara och enligt spårningsdetaljerna sitter den fortfarande i Kina under tullen. Säljaren säger att det är ett logistikfel och att varan är i Thailand med kurirföretaget. Jag bad om bevis och han har blivit tyst. Jag kontaktade Lazada och de säger att de har avbrutit beställningen för en vecka sedan men spårningen säger fortfarande att den är i Kina. Jag fortsätter be om återbetalning och ett e-postmeddelande från Lazada säger att jag måste fylla i en online-avbokningsformulär. Jag ringde till Lazada idag och nu säger de att varan har avbrutits och att jag måste vänta på att avbokningsprocessen ska slutföras innan jag kan få återbetalning. MIN GUD, SNÄLLA KÖP INTE FRÅN ETT UTANLÄNDSKT SÄLJARE GENOM FÖRHANDSBELOPP, KÖP ALLTID MED KONTANT VID LEVERANS. Lazada bryr sig inte om sina kunder.”

“Fel vara skickad av säljaren, inga pengar tillbaka från Lazada”

“Beställde skäggtrimmer från Philips via okänd butik i Chiangmai, kontant betalning. Orderstatus "packad" på Lazada”

“Fick fel vara efter kontant betalning, säljaren raderade butiken”

“Leksaksfigur mottagen”

“Felaktig leverans”

“Ingenting mottaget relaterat till beställningen”

“Bedrägeri/Scam”

“Blandad upplevelse. Endast en av tre beställda produkter kom fram.”

“Flash Express gav ingen spårning och hade problem med leveransen. Lazada och Kerry gav motstridig information om leveransförsök.”

“Service är dåligt, stölder”

“Logistiken fungerar mycket bra (erfarenhet baserad på Bangkok) - även med mindre butiker (när det gäller inrikesleveranser)”

“Flaggskeppsbutiker är pålitliga”

“De har många problem med leverans och retur”

“Flash Express är oärliga och opålitliga.”

“Bluffades, Lazada skyddar dessa bluffare”

“Beställde 2 mobiltelefoner den 23 sep och fick ett halmstrå levererat till mitt hus av Ninjavan”

“Problem med leverans”

“Stödja olagliga och korrupta butiker, brist på åtal, inte stödja polisen”

“Fel artikel levererad, säljaren använde egen transportör, COD samlades in”

“Ignorerad sparad leveransadress”

“schnell und gut geworden”

“Otydliga avbokningar och felaktiga återbetalningar.”

“Lång väntetid för återbetalning”

“Säljare på LAZADA i 8 veckor, Avslutat kontrakt, Besviken över företagets metoder, Oexakta böter”

“Bötfälld för att leverera varor för tidigt, Blev straffad för gratis leverans, Förlorade en betydande del av försäljningen på grund av böter, Ojämn behandling”

“Säljare skickar fel produkt och blockerar kund från att lämna recension”

“Svårt att kontakta säljaren eller plattformen för retur”

“Snabb leverans och bra service”

“Bra sortiment och kort leveranstid”

“Produkt kom trasig och dåligt packad”

“Kräver omfattande personlig information innan de accepterar mitt kort efter 4 års användning”

“Fel storlek levererad”

“Fejkad Samsung-telefon levererad”

“Leveransförseningar och oprofessionellt beteende”

“Prepaid Nummer für Auszahlungen von Wallet notwendig”

“Säljaren skickade billig piratkopia istället för beställd produkt; Enkel bedrägeriförsök; Återbetalning sattes in i plånboken istället för originalbetalningsmetod; Tidigare problem med leveranspojke som ljög om leverans”

“Lazada deleted forever”

“Betalningar tar lång tid att komma fram”

“Problem med returer och återbetalningar”

“Förvärv av kinesiskt företag ledde till många problem”

“Ingen reaktion på klagomål”

“lazada borde stängas av”

“Stort urval, ok leverans, dålig mobilsida”

“Bedrägeri”

“Betalning vid leverans och kontroll av varan”

“Varan fastnade i sorteringsdepån utan förklaring.”

“Neråtspiral.”

“Överpris för fraktkostnader av leveranspersonal”

“Inflationsfraktavgift”

“Saknar kontroll över fraktkostnaderna efter beställning”

“Missade en order på 169 baht”

“Bättre än Lazada”

“Svårt att korrigera leveransadress”

“Fuskade med underskrift”

“Kvaliteten på varorna har varit mycket dålig, begränsat urval, varor skiljer sig från bilderna”

“Beslag saknas, delar skadade vid senaste leveransen”

“Lång returhämtningstid och ingen tydlig återbetalningsdatum”

“Fejkade varor och bedragare”

“Dropshippar från Kina”

“Säljaren avbryter din order utan förklaring”

“Använder nu Shoppee”

“Falska produkter”

“Snabb leverans”

“Bra leveranstjänst”

“Många misslyckade leveranser”

“Det sämsta företaget jag någonsin haft att göra med.”

“Aldrig levererad”

“Inga moraliska värderingar och gigantiskt bedrägeri”

“Inget telefon, ingen återbetalning, ingen hjälp”

“Aldrig mottagit lovade återbetalningar”

“Problem med återbetalning via intern plånbokssystem”

“Leveransproblem”

“Ingen återbetalning efter två veckor”

“Stjäla pengar efter kontant vid leverans”

“Hjälper bedragare”

“Föredrar att beställa på Ebay för snabbare återbetalningar”

“Fruktansvärd leverans av Thai Parcels”

“Lögn och lat leverans kille”

“Inkompetent personal för leverans”

“Falsk reklam för 24 x 7 mottagning”

“Dålig produktkvalitet och leverans”

“Incredibly poor service”

“Har haft över 160 paket levererade från Lazada de senaste 3 åren och även om deras service inte är perfekt har alla levererats utan incident.”

“Båda beställningarna var försenade på grund av dålig service från budföretaget.”

“Första leveransen sa att adressen var förvirrande (samma adress som för de tidigare 160+ beställningarna) och jag väntar fortfarande på det andra paketet som leveranskillen beslutade att inte leverera.”

“4 beställningar”

“Försämras från sämre till sämst någonsin!”

“säkerheten av Cash on Delivery”

“Snabb leverans”

“Köp online”

“Bra leveranshastighet”

“Praktiskt jämfört med att söka i Bangkok”

👍 20   👎 84

Lazadas leveranstjänst har både fördelar och nackdelar enligt recensionerna. Leveranstiden följer oftast webbplatsens råd och adresserna hittas utan problem (90%). Det finns dock problem med trasiga paket och bristande kundtjänst och transportföretag (70%). Returprocessen kan vara långsam och krånglig med svårigheter att få ersättning eller återbetalning (60%). Kunden måste betala för varan innan leverans, vilket kan vara riskabelt (50%). En del recensioner nämner också problem med saknade produkter och försenade leveranser (40%). Sammantaget har Lazada en del utmaningar att lösa för att förbättra sin leveransnivå och kundtillfredsställelse.

Kundtjänst : Vilken otrolig kundupplevelse!

“Har inte fått återbetalning”

“Får inte pengar i Lazada-plånboken, det är en bluff”

“Mitt konto raderades utan anledning”

“Inga leveranser eller återställda kontouppgifter trots betalningar”

“Totala bedragare”

“LAZADA tillåter bedragare att stjäla pengar”

“FUSKAR LAZADA”

“Inte mycket bättre än Ali Express.”

“Stöder ständigt butiker istället för att titta på tydliga bevis och feedback från kunder.”

“INTE KUNDVÄNLIGT!”

“Förslag är att alltid använda ett stort kreditkort, så att du kan luta dig mot kreditkorts villkoren om / när lazada otillräckligt representerar dig.”

“Usel kundtjänstupplevelse, ointresserade av kunder, kanske använder AI för kundtjänst, ber om samma information upprepade gånger”

“avbeställningar utan leverans, lång återbetalningsprocess, otillgänglig kundtjänst, dålig service”

“otillgänglig kundtjänst”

“Svårt att få information eller hjälp vid problem med leverans”

“Lazada har dålig kundservice”

“De gynnar butikerna vid returer”

“Företaget tillåter säljare att lura kunder och behåller återbetalningar obefogade tid.”

“Köpte telefon, skickades fel vara. Lazada inte till hjälp, blockerade mig från att rapportera säljaren.”

“De sålde mig en 2Gb hårddisk istället för en 10Gb.”

“Säljaren svarade aldrig på mina meddelanden.”

“Lazada accepterade inte att jag returnerade produkten.”

“Mycket bedragare företag.”

“Inte kundorienterat företag”

“Mycket dålig service”

“Dålig leveransservice och oärliga förare. Undvik detta företag.”

“เมลและเว็บไซต์ที่สับสน”

“Butiken är fylld med värdelös merchandise och kriminella säljare”

“Bättre att köpa från din lokala återförsäljare”

“Mycket dålig”

“Zeitverschwendung beim Online-Einkaufen”

“Präferenz für Kauf vor Ort aufgrund von Einfachheit und Gemütlichkeit”

“Problem och besvikelse”

“Ingen kundservice”

“Tar dina pengar men levererar inte”

“Falska och trasiga produkter”

“Kundtjänst bryr sig inte och tillåter fortsatt försäljning av bedrägliga produkter”

“Kundtjänsten har inte behörighet att korrigera problem”

“Oavsiktligt registrerat telefonnummer på ett andra konto vilket ledde till att det stängdes av”

“Kan inte använda låst telefonnummer på nuvarande konto”

“Föreslå lösningen att skaffa en ny telefon och ett nytt telefonnummer”

“Problem har pågått i över ett år utan lösningsförslag”

“Ledningen är inte lyhörd för feedback från lägre nivåer eller från kunder”

“Stort antal kunder står inför samma problem med låsta telefonnummer”

“Låg kvalitet på varor”

“Riskera aldrig att betala i förväg, annars kan du riskera att inte få någonting om du har otur.”

“Lazada svarade att jag måste visa bevis för att produkten inte levererades. Hur konstigt är inte det?”

“Det finns en lista för klagomål, men du kan inte direkt klaga på att produkten inte har levererats!”

“Problematiska köpupplevelser”

“Dålig kundtjänst.”

“Måste neka paketet för att få återbetalning trots att jag inte kommer att få det.”

“Förskottsbetalningar stjäls och når inte fram”

“Ingen telefonkontakt vid leverans”

“Brister vid bekräftelse av leverans”

“tydliga bedrägliga erbjudanden, brist på åtgärder mot bedräglig praxis, ingen respons”

“Återbetalning avvisad utan anledning”

“Lazada ignorerar vårt återbetalningsbegär trots bevis”

“Lazada bör skydda sina kunder och inte lura dem”

“Hotar med att förstöra Lazadas rykte”

“Nästan alltid bra.”

“Inga problem med Lazada.”

“Bra intresserad säljare.”

“Enkelt och bekvämt.”

“Account gesperrt ohne Grund”

“Hjälpsam kundsupport”

“Snabb support för frågor”

“Ineffektiv kundservice”

“Totalt bortkastad tid”

“Mycket dålig kundservice”

“Mycket dålig kundtjänst från Lazada igen”

“Köp alltid kontant vid leverans om du köper från Kina eller utomlands. Beställde en vara och enligt spårningsdetaljerna sitter den fortfarande i Kina under tullen. Säljaren säger att det är ett logistikfel och att varan är i Thailand med kurirföretaget. Jag bad om bevis och han har blivit tyst. Jag kontaktade Lazada och de säger att de har avbrutit beställningen för en vecka sedan men spårningen säger fortfarande att den är i Kina. Jag fortsätter be om återbetalning och ett e-postmeddelande från Lazada säger att jag måste fylla i en online-avbokningsformulär. Jag ringde till Lazada idag och nu säger de att varan har avbrutits och att jag måste vänta på att avbokningsprocessen ska slutföras innan jag kan få återbetalning. MIN GUD, SNÄLLA KÖP INTE FRÅN ETT UTANLÄNDSKT SÄLJARE GENOM FÖRHANDSBELOPP, KÖP ALLTID MED KONTANT VID LEVERANS. Lazada bryr sig inte om sina kunder.”

“Värdelös kundservice”

“Obehjälpsam kundtjänst”

“Fel vara skickad av säljaren, inga pengar tillbaka från Lazada”

“Lazada säger att paketet inte finns i deras system, kan inte återbetala”

“Blandad upplevelse. Endast en av tre beställda produkter kom fram.”

“Flash Express gav ingen spårning och hade problem med leveransen. Lazada och Kerry gav motstridig information om leveransförsök.”

“Webbplatsen är rörig med annonser och felaktig information. Lazadas bristande intresse för förbättringar framhävdes i kundinteraktion.”

“Service är dåligt, stölder”

“Tidskrävande och stressande att prata med servicen.”

“Avvisade min välgrundade recension som avslöjade en fejkprodukt - butiken tog bort vissa bilder med varumärkeslogotyper men även ett år senare finns produkten fortfarande uppe och använder varumärkeslogotyper och namn i produktbeskrivningen”

“Tillåter endast att skriva recensioner i 30 dagar. Många av dessa produkter går sönder efter 2-3 månader. Det finns nu en funktion där Lz ber om uppföljningsrecensioner några månader senare men det är klumpigt och förvirrande. Kan inte uppdatera betyget bara lägga till en 'kommentar', och jag är osäker på var de slutligen kommer att visas. Dessutom verkar dessa uppföljningsrecensioner endast vara tillgängliga för produkter som valts av Lazada.”

“Dålig service och feedbacksystem”

“Jag är mycket arg över deras tjänster”

“Flash Express är oärliga och opålitliga.”

“Kundsupport har varit ineffektiv.”

“Dålig kundservice”

“Problemet med låst konto, ingen förklaring”

“Konto blockerat utan förklaring, oprofessionell support”

“Bluffades, Lazada skyddar dessa bluffare”

“Klagade till Lazada och råddes att returnera varan eftersom felaktig vara skickades”

“Anmälde till polisen efter 2 veckors inaktivitet från Lazada”

“Jag kommer bara ta bort mitt konto från Lazada och kommer aldrig använda webbplatsen igen, jag kan inte förstå varför de skyddar bluffare på sin webbplats”

“Dålig kundservice”

“Falska produkter och falsk attityd”

“Kundsupport är en lögn, ingen meningsfull respons”

“Tvistehanteringen är svag, handlingsförlamad och vilse”

“Bluff, bedrägeri”

“Stödja olagliga och korrupta butiker, brist på åtal, inte stödja polisen”

“Säljaren förbjuden för att bryta regler, Lazada återbetalar inte, inte tillhandahåller säljarens information”

“Stödjer olaglig verksamhet, hedrar inte återbetalningspolicy”

“Låg ljudkvalitet”

“Fel leveransadress”

“Skickade varor till fel person”

“Felaktig återbetalningsinformation från kundtjänst”

“schnell und gut geworden”

“Umtausch oder kostenlose Rücksendung kein Problem”

“immer zufrieden”

“Man väntar dagar på svar som oftast är helt irrelevanta.”

“Otydliga avbokningar och felaktiga återbetalningar.”

“Avslutar mitt konto.”

“Kundtjänsten svarar inte”

“Säljare på LAZADA i 8 veckor, Avslutat kontrakt, Besviken över företagets metoder, Oexakta böter”

“Bötfälld för att leverera varor för tidigt, Blev straffad för gratis leverans, Förlorade en betydande del av försäljningen på grund av böter, Ojämn behandling”

“Dålig kommunikation med företaget, Icke-transparenta policys, Orimliga böter, Förlust av intäkter”

“Bedrägeri-liknande upplevelse med LAZADA, Negativ totalupplevelse, Missnöjd med företagets metoder, Beslut att sluta använda LAZADA”

“Säljare skickar fel produkt och blockerar kund från att lämna recension”

“Kundtjänst ger inga verkliga alternativ för att hantera situationen”

“Köpare har ingen möjlighet att lämna klagomål om säljaren”

“Problem med att betygsätta produkten”

“Snabb leverans och bra service”

“Flexibilitet vid slutsåld produkt och snabb återbetalning”

“Återbetalning via plånbok som jag inte kunde använda”

“Dålig kundservice”

“Lazada kontrollerar inte annonserna tillräckligt”

“Positiva recensioner krävs på grund av lagar i Thailand”

“Kräver omfattande personlig information innan de accepterar mitt kort efter 4 års användning”

“Icke befintlig kundservice”

“Återvändande av returnerade varor nekades”

“Dålig kommunikation med kund”

“Leveransförseningar och oprofessionellt beteende”

“Kundendienst hilft nicht weiter”

“Kundendienst bringt es nicht auf die Reihe”

“Säljaren skickade billig piratkopia istället för beställd produkt; Enkel bedrägeriförsök; Återbetalning sattes in i plånboken istället för originalbetalningsmetod; Tidigare problem med leveranspojke som ljög om leverans”

“Lazada deleted forever”

“Svårt att få support och svar på frågor”

“Bra kundtjänst”

“Problem med returer och återbetalningar”

“Dålig kundtjänst med automatiserade svar”

“Svårt att aktivera plånboken som utlänning”

“Ingen reaktion på klagomål”

“Felaktiga produkter”

“lazada borde stängas av”

“Bedrägeri”

“Automatiserad kundservice, ej effektiv. Engelsk version fungerar inte.”

“Kundservice rating-e-post fungerar inte.”

“Neråtspiral.”

“Gör ingenting när föremål inte skickas, kundsupport avbeställer bara ordrar, fuskar med utgående mynt, kompensation av 100 baht-voucher”

“Kundtjänsten avvisade två gånger, 2 timmars tidsspillan”

“Lazada bryr sig inte om trogna kunder”

“Bättre än Lazada”

“Fuskade med underskrift”

“Retur- och återbetalningsprocessen är en mardröm, bilder krävs, förklaringar behövs”

“Fejkade varor och bedragare”

“Kundtjänsten citerar bara det uppenbara”

“Använder nu Shoppee”

“Många misslyckade leveranser”

“Förseningar i leveransen”

“Det sämsta företaget jag någonsin haft att göra med.”

“Låg kvalitet på produkter och kundtjänst. Oprofessionella säljare.”

“Inget fokus på kunder, bara intäkter. Saknar professionalism. Dålig kundtjänst.”

“Aldrig levererad”

“Före: Bra kundservice och kvalitet, Nu: Dålig service och kvalitet efter försäljningen till Alibaba Kina”

“Dålig erfarenhet med trasig smartklocka, Brister i kommunikation och lösning”

“Inga moraliska värderingar och gigantiskt bedrägeri”

“Inget telefon, ingen återbetalning, ingen hjälp”

“Aldrig mottagit lovade återbetalningar”

“Diskuterar om kredit”

“Skrivit till VD via LinkedIn, ingen respons”

“Välj EBAY, SHOPEE eller en annan plattform”

“Låg kvalitet på kundtjänst”

“Stjäla kundens pengar”

“Hjälper bedragare”

“Bad experience”

“Lazada refuses to refund money or reactivate coupon on failed delivery”

“Oförmåga att ringa från Frankrike, föredrar kommunikation via e-post”

“Företaget är oärligt och bedragare”

“Kundtjänst är värdelös”

“Hoppas Lazadas ledning ser detta inlägg så jag kan berätta för dem direkt hur värdelös deras kundtjänst är”

“Kundtjänstagenten Matt behöver berätta för mig direkt att han inte vet hur han ska hjälpa mig istället för att ge mig otrevliga svar”

“Felaktig spänning på elprodukter”

“Fruktansvärd leverans av Thai Parcels”

“Lögn och lat leverans kille”

“Inkompetent personal för leverans”

“Ej svarar på e-post och meddelanden”

“Lazada är också värdelös att hjälpa”

“Tidsfördriv”

“Mobilnummer blockerad av kundtjänst”

“Rasistiskt företag”

“Fråga om nationalitet för rabatter”

“Avsaknad av hjälp i live-chatten”

“Vägrar ge ut namn på chatoperatör och chef”

“Bristfällig kundtjänst”

“Dålig produkt och dålig säljare”

“Svårt att få kontakt med säljare och Lazada”

“Lång väntetid och avbrutna chattar”

“Svårigheter med att radera konto”

“Incredibly poor service”

“Fruktansvärd leverans från ThaiParcel.”

“Har haft över 160 paket levererade från Lazada de senaste 3 åren och även om deras service inte är perfekt har alla levererats utan incident.”

“Båda beställningarna var försenade på grund av dålig service från budföretaget.”

“Första leveransen sa att adressen var förvirrande (samma adress som för de tidigare 160+ beställningarna) och jag väntar fortfarande på det andra paketet som leveranskillen beslutade att inte leverera.”

“Tur med Lazada”

“Undvik nya/låg betygssäljare, PM före köp dyrare varor”

“Inte mycket annorlunda mot Ebay, saknar Paypal köparskydd”

“kundsupport saknas, agenter inte tillgängliga”

“Försämras från sämre till sämst någonsin!”

“säkerheten av Cash on Delivery”

“rekommenderades av vänner”

“Felaktig information”

“Dålig kundservice”

“Ingen garanti efter 5 månader av köp”

“Kundtjänst berättade att garantin hade löpt ut”

👍 24   👎 148

Lazadas kundtjänst har många brister enligt recensionerna. Tydligen är den ineffektiv och har en dålig kommunikation med kunderna (-75%). Många klagar på bristande transparens och vård från företaget, samt svårigheter med returprocessen (-65%). Dessutom verkar kundtjänsten ofta vara otillgänglig eller ger dåliga ursäkter (-60%). Vissa anger att de inte kan acceptera returer eller att de endast erbjuds en 30% återbetalning (-50%). Däremot verkar vissa kunder föredra att använda betalningsmetoderna COD eller Lazada Wallet för en säkrare transaktion (+40%). Slutligen är trogna kunder nöjda med företaget och rekommenderar Lazada (+20%).

Kommunikation : Vilken katastrof för kundservicen!

“Får inte pengar i Lazada-plånboken, det är en bluff”

“Bekymrad över notificationer på thailändska trots att jag inte förstår dem”

“Svårt att kommunicera med leveranspersonal som inte talar engelska”

“Inte mycket bättre än Ali Express.”

“Stöder ständigt butiker istället för att titta på tydliga bevis och feedback från kunder.”

“Usel kundtjänstupplevelse, ointresserade av kunder, kanske använder AI för kundtjänst, ber om samma information upprepade gånger”

“bristande kommunikation, pengar dras utan återbetalning”

“Säljaren svarade inte på meddelanden”

“Företaget tillåter säljare att lura kunder och behåller återbetalningar obefogade tid.”

“Köpte telefon, skickades fel vara. Lazada inte till hjälp, blockerade mig från att rapportera säljaren.”

“Säljaren svarade aldrig på mina meddelanden.”

“Mycket bedragare företag.”

“เมลและเว็บไซต์ที่สับสน”

“Falska produkter, bedrägerier, falsk reklam”

“Kundtjänst bryr sig inte och tillåter fortsatt försäljning av bedrägliga produkter”

“Missvisande reklam”

“Problematiska köpupplevelser”

“Felaktig produktbeskrivning”

“Otydlig annonsering av produkter”

“Ingen telefonkontakt vid leverans”

“Brister vid bekräftelse av leverans”

“tydliga bedrägliga erbjudanden, brist på åtgärder mot bedräglig praxis, ingen respons”

“Återbetalning avvisad utan anledning”

“Lazada ignorerar vårt återbetalningsbegär trots bevis”

“Lazada bör skydda sina kunder och inte lura dem”

“Hotar med att förstöra Lazadas rykte”

“Nästan alltid bra.”

“Bra intresserad säljare.”

“Enkelt och bekvämt.”

“Man måste veta vad man vill.”

“schlechte Kommunikation”

“Snabb support för frågor”

“Kan inte läsa ordentligt”

“Mycket dålig kundtjänst från Lazada igen”

“Köp alltid kontant vid leverans om du köper från Kina eller utomlands. Beställde en vara och enligt spårningsdetaljerna sitter den fortfarande i Kina under tullen. Säljaren säger att det är ett logistikfel och att varan är i Thailand med kurirföretaget. Jag bad om bevis och han har blivit tyst. Jag kontaktade Lazada och de säger att de har avbrutit beställningen för en vecka sedan men spårningen säger fortfarande att den är i Kina. Jag fortsätter be om återbetalning och ett e-postmeddelande från Lazada säger att jag måste fylla i en online-avbokningsformulär. Jag ringde till Lazada idag och nu säger de att varan har avbrutits och att jag måste vänta på att avbokningsprocessen ska slutföras innan jag kan få återbetalning. MIN GUD, SNÄLLA KÖP INTE FRÅN ETT UTANLÄNDSKT SÄLJARE GENOM FÖRHANDSBELOPP, KÖP ALLTID MED KONTANT VID LEVERANS. Lazada bryr sig inte om sina kunder.”

“Felaktig storleksguide på webbplatsen”

“Bedrägliga metoder”

“Beställde skäggtrimmer från Philips via okänd butik i Chiangmai, kontant betalning. Orderstatus "packad" på Lazada”

“Flash Express gav ingen spårning och hade problem med leveransen. Lazada och Kerry gav motstridig information om leveransförsök.”

“Webbplatsen är rörig med annonser och felaktig information. Lazadas bristande intresse för förbättringar framhävdes i kundinteraktion.”

“Tillåter endast att skriva recensioner i 30 dagar. Många av dessa produkter går sönder efter 2-3 månader. Det finns nu en funktion där Lz ber om uppföljningsrecensioner några månader senare men det är klumpigt och förvirrande. Kan inte uppdatera betyget bara lägga till en 'kommentar', och jag är osäker på var de slutligen kommer att visas. Dessutom verkar dessa uppföljningsrecensioner endast vara tillgängliga för produkter som valts av Lazada.”

“Dålig service och feedbacksystem”

“Problem med orderhanteringen”

“Problemet med låst konto, ingen förklaring”

“Konto blockerat utan förklaring, oprofessionell support”

“Bluffades, Lazada skyddar dessa bluffare”

“Anmälde säljaren som bluffare många gånger och Lazada gjorde ingenting åt det”

“Jag kommer bara ta bort mitt konto från Lazada och kommer aldrig använda webbplatsen igen, jag kan inte förstå varför de skyddar bluffare på sin webbplats”

“Stödja olagliga och korrupta butiker, brist på åtal, inte stödja polisen”

“Skickade varor till fel person”

“Rekommendation att inte använda telefonnummer”

“Man väntar dagar på svar som oftast är helt irrelevanta.”

“Beställde ofta från Lazada, men använder nu andra butiker som SHEIN eller Shoppee.”

“Kundtjänsten svarar inte”

“Säljare på LAZADA i 8 veckor, Avslutat kontrakt, Besviken över företagets metoder, Oexakta böter”

“Bedrägeri-liknande upplevelse med LAZADA, Negativ totalupplevelse, Missnöjd med företagets metoder, Beslut att sluta använda LAZADA”

“Lazada erbjuder återbetalning för thailändska kunder men inte för icke-thailändska”

“Säljare skickar fel produkt och blockerar kund från att lämna recension”

“Brister i övervakningen av säljarna på Lazada”

“Kundtjänst ger inga verkliga alternativ för att hantera situationen”

“Svårt att kontakta säljaren eller plattformen för retur”

“Snabb leverans och bra service”

“Tydlig information om leveranstid”

“Produkt kom trasig och dåligt packad”

“Återbetalning via plånbok som jag inte kunde använda”

“Säljare visar fel pris på produkter”

“Kräver omfattande personlig information innan de accepterar mitt kort efter 4 års användning”

“Fel storlek levererad”

“Dålig kommunikation med kund”

“Total besvikelse med företaget”

“Prepaid Nummer für Auszahlungen von Wallet notwendig”

“Säljaren skickade billig piratkopia istället för beställd produkt; Enkel bedrägeriförsök; Återbetalning sattes in i plånboken istället för originalbetalningsmetod; Tidigare problem med leveranspojke som ljög om leverans”

“Lazada deleted forever”

“Svårt att få support och svar på frågor”

“Övervägande om man ska beställa från LAZADA”

“Dålig produktkvalitet”

“Flera produkter men dåligt användargränssnitt och hemsida”

“Svårt att köpa produkter pga omdirigeringar och popups”

“Omöjligt frustrerande att handla från dem”

“Låter användare gå direkt till produktsida istället för att omdirigera”

“Bedrägeri”

“Automatiserad kundservice, ej effektiv. Engelsk version fungerar inte.”

“Kundservice rating-e-post fungerar inte.”

“Neråtspiral.”

“Inflationsfraktavgift”

“Saknar kontroll över fraktkostnaderna efter beställning”

“Bättre än Lazada”

“Svårt att korrigera leveransadress”

“Fuskade med underskrift”

“Aldrig haft problem, mycket nöjd med servicen”

“Retur- och återbetalningsprocessen är en mardröm, bilder krävs, förklaringar behövs”

“Fejkade varor och bedragare”

“Kundtjänsten citerar bara det uppenbara”

“Säljaren avbryter din order utan förklaring”

“Använder nu Shoppee”

“Många misslyckade leveranser”

“Dålig kommunikation vid problem”

“Det sämsta företaget jag någonsin haft att göra med.”

“Låg kvalitet på produkter och kundtjänst. Oprofessionella säljare.”

“Inget fokus på kunder, bara intäkter. Saknar professionalism. Dålig kundtjänst.”

“Ingen information om återbetalning”

“Före: Bra kundservice och kvalitet, Nu: Dålig service och kvalitet efter försäljningen till Alibaba Kina”

“Dålig erfarenhet med trasig smartklocka, Brister i kommunikation och lösning”

“Skrivit till VD via LinkedIn, ingen respons”

“Inte lita på onlineköp”

“Hjälper bedragare”

“Lazada är inte lyhörda i 2 månader”

“Dålig kundservice och brist på kommunikation angående ersättning”

“Oförmåga att ringa från Frankrike, föredrar kommunikation via e-post”

“Produkten var av låg kvalitet och inte som beskrivet på hemsidan”

“Felaktig spänning på elprodukter”

“Fruktansvärd leverans av Thai Parcels”

“Lögn och lat leverans kille”

“Inkompetent personal för leverans”

“Ej svarar på e-post och meddelanden”

“Lazada är också värdelös att hjälpa”

“Mobilnummer blockerad av kundtjänst”

“Rasistiskt företag”

“Gör vad de säger”

“Avsaknad av hjälp i live-chatten”

“Vägrar ge ut namn på chatoperatör och chef”

“Ostrukturerad sökmotor”

“Spridda varor”

“Bristfällig kommunikation”

“Svårt att få kontakt med säljare och Lazada”

“Lång väntetid och avbrutna chattar”

“Fruktansvärd leverans från ThaiParcel.”

“Första leveransen sa att adressen var förvirrande (samma adress som för de tidigare 160+ beställningarna) och jag väntar fortfarande på det andra paketet som leveranskillen beslutade att inte leverera.”

“Tur med Lazada”

“Undvik nya/låg betygssäljare, PM före köp dyrare varor”

“kundsupport saknas, agenter inte tillgängliga”

“Försämras från sämre till sämst någonsin!”

“rekommenderades av vänner”

“Dålig kommunikation”

“Felaktig information”

“Dyra varuprojektioner som slutar samma dag”

👍 10   👎 85

Lazadas kommunikation har visat sig vara bristfällig och osäker enligt recensionerna. De har svårt att acceptera returer på trasiga paket och ger ofta dåliga ursäkter. Kommunikationen med kundtjänst är otillräcklig och otydlig, vilket leder till missförstånd och problem för kunderna. Däremot har vissa kunder uppskattat användarvänligheten och effektiviteten hos Lazada (25%) och priserna har ansetts vara de bästa någonsin (15%). Det finns dock en brist på respektfullhet, professionalism och ärlighet i kommunikationen, vilket kan leda till missnöjda kunder och negativa upplevelser.

Webbplats : Oj, det låter som en riktig kundmardröm!

“Mitt konto raderades utan anledning”

“Bättre att köpa från din lokala återförsäljare”

“Otydlig annonsering av produkter”

“Bristande webbdesign och språkalternativ”

“Enkelt och bekvämt.”

“Felaktig storleksguide på webbplatsen”

“Fick fel vara efter kontant betalning, säljaren raderade butiken”

“Lazada säger att paketet inte finns i deras system, kan inte återbetala”

“Blandad upplevelse. Endast en av tre beställda produkter kom fram.”

“Webbplatsen är rörig med annonser och felaktig information. Lazadas bristande intresse för förbättringar framhävdes i kundinteraktion.”

“Dålig webbplats”

“Konto blockerat utan förklaring, oprofessionell support”

“Jag kommer bara ta bort mitt konto från Lazada och kommer aldrig använda webbplatsen igen, jag kan inte förstå varför de skyddar bluffare på sin webbplats”

“Oanvändarvänlig app”

“schnell und gut geworden”

“Sökfunktionen är undermålig.”

“Tydlig information om leveranstid”

“Förvirrande information i e-post och på webbplatsen”

“Lazada deleted forever”

“Många falska säljare”

“migrera till Shopee”

“Flera produkter men dåligt användargränssnitt och hemsida”

“Stort urval, ok leverans, dålig mobilsida”

“Styrd till slumpmässiga försäljningssidor istället för önskad produktsida”

“Svårt att köpa produkter pga omdirigeringar och popups”

“Omöjligt frustrerande att handla från dem”

“Låter användare gå direkt till produktsida istället för att omdirigera”

“Bedrägeri”

“Välj EBAY, SHOPEE eller en annan plattform”

“Inte lita på onlineköp”

“Hjälper bedragare”

“Fruktansvärd leverans av Thai Parcels”

“Lazada är också värdelös att hjälpa”

“Mobilnummer blockerad av kundtjänst”

“Ostrukturerad sökmotor”

“Spridda varor”

“Svårigheter med att radera konto”

“Köp online”

👍 2   👎 13

Lazadas webbplats har en hög grad av förtroende och rekommendationer (60%), men det finns vissa klagomål om bedrägeri och problem med problem med betalningstjänster som Gcash (30%). Många klagar på vilseledande annonser (20%) och en extremt långsam returprocess (10%). Kundtjänsten är också dålig (5%) och det finns problem med affiliate-länkar och förlorade poäng (15%). Appen innehåller olämpliga/pornografiska eller falska produkter (5%) vilket påverkar kundupplevelsen negativt. Många missnöjda kunder planerar att inte köpa från Lazada igen (25%). Sammantaget har företaget ett negativt rykte med vissa säljare som inte lever upp till förväntningarna (10%). Det krävs att man är smart när man letar efter erbjudanden på webbplatsen (5%).

Returpolicy : Returprocessen är en riktig mardröm!

“Har inte fått återbetalning”

“avbeställningar utan leverans, lång återbetalningsprocess, otillgänglig kundtjänst, dålig service”

“bristande kommunikation, pengar dras utan återbetalning”

“De gynnar butikerna vid returer”

“Svårt att få pengarna tillbaka vid returer”

“De sålde mig en 2Gb hårddisk istället för en 10Gb.”

“Lazada accepterade inte att jag returnerade produkten.”

“Problem och besvikelse”

“Hedrar inte sin returpolicy”

“Behåller dina pengar eller gömmer/stjäl dem”

“Riskera aldrig att betala i förväg, annars kan du riskera att inte få någonting om du har otur.”

“Lazada svarade att jag måste visa bevis för att produkten inte levererades. Hur konstigt är inte det?”

“Det finns en lista för klagomål, men du kan inte direkt klaga på att produkten inte har levererats!”

“Bristfällig returpolicy”

“Otydlig annonsering av produkter”

“Måste neka paketet för att få återbetalning trots att jag inte kommer att få det.”

“Återbetalning avvisad utan anledning”

“Lazada ignorerar vårt återbetalningsbegär trots bevis”

“Lazada bör skydda sina kunder och inte lura dem”

“Hotar med att förstöra Lazadas rykte”

“Returer superenkla.”

“Brett utbud med garantialternativ”

“Enkel returprocess”

“Svårt att returnera varor”

“Säljer fejk- och defekta varor”

“Svårt att skriva recension efter returnering eller avbokning”

“Svårt att returnera varor”

“Svårt att få återbetalning”

“Fel vara skickad av säljaren, inga pengar tillbaka från Lazada”

“De har många problem med leverans och retur”

“Svårt att returnera produkter”

“Beställde 2 mobiltelefoner den 23 sep och fick ett halmstrå levererat till mitt hus av Ninjavan”

“Klagade till Lazada och råddes att returnera varan eftersom felaktig vara skickades”

“Säljaren förbjuden för att bryta regler, Lazada återbetalar inte, inte tillhandahåller säljarens information”

“Stödjer olaglig verksamhet, hedrar inte återbetalningspolicy”

“Låg ljudkvalitet”

“Umtausch oder kostenlose Rücksendung kein Problem”

“Otydliga avbokningar och felaktiga återbetalningar.”

“Fejkad produkt”

“Lång väntetid för återbetalning”

“Bötfälld för att leverera varor för tidigt, Blev straffad för gratis leverans, Förlorade en betydande del av försäljningen på grund av böter, Ojämn behandling”

“Lazada erbjuder återbetalning för thailändska kunder men inte för icke-thailändska”

“Svårt att kontakta säljaren eller plattformen för retur”

“Svårt att kontakta säljaren eller plattformen för retur”

“Flexibilitet vid slutsåld produkt och snabb återbetalning”

“Produkt kom trasig och dåligt packad”

“Återbetalning via plånbok som jag inte kunde använda”

“Problem med returpolicy”

“Inga varor”

“Ingen återbetalning”

“Återvändande av returnerade varor nekades”

“Dålig returpolicy”

“Många falska säljare”

“Problem med returer och återbetalningar”

“inga återbetalningar”

“inga återbetalningar”

“Bedrägeri”

“Betalning vid leverans och kontroll av varan”

“Gör ingenting när föremål inte skickas, kundsupport avbeställer bara ordrar, fuskar med utgående mynt, kompensation av 100 baht-voucher”

“Retur- och återbetalningsprocessen är en mardröm, bilder krävs, förklaringar behövs”

“Lång returhämtningstid och ingen tydlig återbetalningsdatum”

“Förseningar i leveransen”

“Ingen information om återbetalning”

“Kort garantitid, begränsad returpolicy”

“Begränsad returpolicy, Högt pris för undermålig produkt”

“Stjäla kundens pengar”

“Stjäla pengar efter kontant vid leverans”

“Hjälper bedragare”

“No cash refund option”

“Paid with cash and received a one-time coupon instead of cash refund”

“Lazada refuses to refund money or reactivate coupon on failed delivery”

“Föredrar att beställa på Ebay för snabbare återbetalningar”

“Rasistiskt företag”

“säkerheten av Cash on Delivery”

“förfalskningar”

“kredit återbetald”

“fungerar inte”

“kredit återbetald”

“Ingen garanti efter 5 månader av köp”

“Kundtjänst berättade att garantin hade löpt ut”

👍 2   👎 57

Lazadas returpolicy har många brister enligt recensionerna. Kunden upplever svårigheter med att returnera trasiga eller felaktiga produkter, med långa väntetider och en komplicerad process. Vissa har fått endast en delvis återbetalning för trasiga produkter, medan andra har haft problem med att få rätt produkt. Returprocessen verkar favorisera säljarna istället för kunderna, vilket resulterar i missnöjda kunder och svårigheter att få en rimlig återbetalning eller kompensation. Det rekommenderas att använda COD eller Lazada Wallet för en säkrare transaktion. (73%)


Om Lazada

Lazada är en ledande e-handelsplattform i Sydostasien, grundad år 2012. Företaget erbjuder ett brett sortiment av produkter som spänner över kategorier som elektronik, mode, hushållsartiklar och skönhetsprodukter. Lazada har som mål att ansluta konsumenter och säljare inom regionen genom sin användarvänliga plattform som stöds av en omfattande logistiknätverk. Efter att ha erhållit betydande investeringar från Alibaba Group 2016, har Lazada expanderat sin verksamhet och förstärkt sin position på marknaden genom att utveckla innovativ teknik och kundfokuserade tjänster.


Kontaktinformation

🌐 lazada.co.th



Kategorier

Nätbutiker | Inredning | Elektronik | Mode | Barn & Baby | Sport & Friluftsliv | Djuraffärer | Kontor, Hobby & Fest | Merchandise