Lazada

120 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3 för Lazada kommer från 120 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Lazada:

TrustPilot (120)

Erfarenheter med Returpolicy Returpolicy

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Lazadas returpolicy har många brister enligt recensionerna. Kunden upplever svårigheter med att returnera trasiga eller felaktiga produkter, med långa väntetider och en komplicerad process. Vissa har fått endast en delvis återbetalning för trasiga produkter, medan andra har haft problem med att få rätt produkt. Returprocessen verkar favorisera säljarna istället för kunderna, vilket resulterar i missnöjda kunder och svårigheter att få en rimlig återbetalning eller kompensation. Det rekommenderas att använda COD eller Lazada Wallet för en säkrare transaktion. (73%)

“Har inte fått återbetalning”

“avbeställningar utan leverans, lång återbetalningsprocess, otillgänglig kundtjänst, dålig service”

“bristande kommunikation, pengar dras utan återbetalning”

“De gynnar butikerna vid returer”

“Svårt att få pengarna tillbaka vid returer”

“De sålde mig en 2Gb hårddisk istället för en 10Gb.”

“Lazada accepterade inte att jag returnerade produkten.”

“Problem och besvikelse”

“Hedrar inte sin returpolicy”

“Behåller dina pengar eller gömmer/stjäl dem”

👍 2   👎 57

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Jeffrey - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Har inte fått återbetalning

Mike - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • avbeställningar utan leverans, lång återbetalningsprocess, otillgänglig kundtjänst, dålig service
  • sena återbetalningar
  • otillgänglig kundtjänst
  • bristande kommunikation, pengar dras utan återbetalning

Alia Skoreyko - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Lazada har dålig kundservice
  • De gynnar butikerna vid returer
  • Svårt att få pengarna tillbaka vid returer

Jehan - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • De sålde mig en 2Gb hårddisk istället för en 10Gb.
  • Säljaren svarade aldrig på mina meddelanden.
  • Lazada accepterade inte att jag returnerade produkten.
  • Mycket bedragare företag.

customer - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Problem och besvikelse
  • Ingen kundservice
  • Tar dina pengar men levererar inte
  • Levererar inte din order
  • Hedrar inte sin returpolicy
  • Behåller dina pengar eller gömmer/stjäl dem

Rudi Zimmerer - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Riskera aldrig att betala i förväg, annars kan du riskera att inte få någonting om du har otur.
  • Lazada svarade att jag måste visa bevis för att produkten inte levererades. Hur konstigt är inte det?
  • Det finns en lista för klagomål, men du kan inte direkt klaga på att produkten inte har levererats!

Parviz Martin - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Problematiska köpupplevelser
  • Felaktig produktbeskrivning
  • Bristfällig returpolicy
  • Otydlig annonsering av produkter

Herve Dejean - 11 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kundtjänst.
  • Måste neka paketet för att få återbetalning trots att jag inte kommer att få det.

Till Koschig - 14 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Återbetalning avvisad utan anledning
  • Lazada ignorerar vårt återbetalningsbegär trots bevis
  • Lazada bör skydda sina kunder och inte lura dem
  • Hotar med att förstöra Lazadas rykte

Farang - 14 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Nästan alltid bra.
  • Returer superenkla.
  • Inga problem med Lazada.
  • Bra intresserad säljare.
  • Enkelt och bekvämt.
  • Man måste veta vad man vill.

Alex P. - 15 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Hjälpsam kundsupport
  • Brett utbud med garantialternativ
  • Enkel returprocess
  • Snabb support för frågor

Online - Trust Matters - 16 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Mycket dålig kundservice
  • Felprodukter skickade
  • Svårt att returnera varor
  • Inga återbetalningar

Greg R - 17 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Säljer fejk- och defekta varor
  • Falska höga säljarrankningar
  • Svårt att skriva recension efter returnering eller avbokning
  • Svårt att returnera varor
  • Värdelös kundservice

I B - 17 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Felaktig storleksguide på webbplatsen
  • Obehjälpsam kundtjänst
  • Svårt att få återbetalning
  • Bedrägliga metoder

Alexander Kir - 17 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Fel vara skickad av säljaren, inga pengar tillbaka från Lazada
  • Beställde skäggtrimmer från Philips via okänd butik i Chiangmai, kontant betalning. Orderstatus "packad" på Lazada
  • Fick fel vara efter kontant betalning, säljaren raderade butiken
  • Lazada säger att paketet inte finns i deras system, kan inte återbetala

Mohammad Forghani - 22 månader sedanTrustpilot 🔗

  • De har många problem med leverans och retur
  • Dålig service och feedbacksystem
  • Jag är mycket arg över deras tjänster
  • Dålig webbplats

Michel Savage - 23 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kundservice
  • Produkter av låg kvalitet
  • Svårt att returnera produkter
  • Problem med orderhanteringen

armand GT - 24 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bluffades, Lazada skyddar dessa bluffare
  • Beställde 2 mobiltelefoner den 23 sep och fick ett halmstrå levererat till mitt hus av Ninjavan
  • Klagade till Lazada och råddes att returnera varan eftersom felaktig vara skickades
  • Anmälde säljaren som bluffare många gånger och Lazada gjorde ingenting åt det
  • Anmälde till polisen efter 2 veckors inaktivitet från Lazada
  • Jag kommer bara ta bort mitt konto från Lazada och kommer aldrig använda webbplatsen igen, jag kan inte förstå varför de skyddar bluffare på sin webbplats

sumarianson - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Stödja olagliga och korrupta butiker, brist på åtal, inte stödja polisen
  • Fel artikel levererad, säljaren använde egen transportör, COD samlades in
  • Säljaren förbjuden för att bryta regler, Lazada återbetalar inte, inte tillhandahåller säljarens information
  • Stödjer olaglig verksamhet, hedrar inte återbetalningspolicy

Rod - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Låg ljudkvalitet
  • Svårt att returnera

Harald Rimanek - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • schnell und gut geworden
  • Umtausch oder kostenlose Rücksendung kein Problem
  • immer zufrieden

Günter Jack - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Otydliga avbokningar och felaktiga återbetalningar.
  • Avslutar mitt konto.

Rene Vollenweider - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Fejkad produkt
  • Lång väntetid för återbetalning
  • Kundtjänsten svarar inte

Andy Gunn - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Säljare på LAZADA i 8 veckor, Avslutat kontrakt, Besviken över företagets metoder, Oexakta böter
  • Bötfälld för att leverera varor för tidigt, Blev straffad för gratis leverans, Förlorade en betydande del av försäljningen på grund av böter, Ojämn behandling
  • Dålig kommunikation med företaget, Icke-transparenta policys, Orimliga böter, Förlust av intäkter
  • Bedrägeri-liknande upplevelse med LAZADA, Negativ totalupplevelse, Missnöjd med företagets metoder, Beslut att sluta använda LAZADA

Søren Olsen - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Lazada erbjuder återbetalning för thailändska kunder men inte för icke-thailändska

CB Cluer - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Defekt produkt med lågt tryck
  • Svårt att kontakta säljaren eller plattformen för retur
  • Svårt att kontakta säljaren eller plattformen för retur

Christian - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Snabb leverans och bra service
  • Bra sortiment och kort leveranstid
  • Flexibilitet vid slutsåld produkt och snabb återbetalning
  • Tydlig information om leveranstid

Lenny jones - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Produkt kom trasig och dåligt packad
  • Återbetalning via plånbok som jag inte kunde använda

John Webster - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Bra pris
  • Dålig kundservice
  • Problem med returpolicy
  • Missnöjd med produktkvaliteten

B Miranda - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Inga varor
  • Ingen återbetalning
  • Icke befintlig kundservice
  • Fel storlek levererad
  • Återvändande av returnerade varor nekades
  • Dålig returpolicy
  • Dålig kommunikation med kund

Zainedin Abdullah - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Betalningar tar lång tid att komma fram
  • Svårt att få support och svar på frågor
  • Många falska säljare

Hans-Jürgen Meyer - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Bra kundtjänst
  • Nästan inga problem med kvaliteten
  • Produkterna som erbjuds är antingen inte tillgängliga eller av dålig kvalitet
  • Problem med returer och återbetalningar
  • Dålig kundtjänst med automatiserade svar
  • Förvärv av kinesiskt företag ledde till många problem
  • Svårt att aktivera plånboken som utlänning
  • Övervägande om man ska beställa från LAZADA

terry - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • inga återbetalningar
  • inga återbetalningar
  • migrera till Shopee
  • lazada borde stängas av

Jean-Claude Bresson - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Bedrägeri
  • Fel produkt och kvalitet
  • Betalning vid leverans och kontroll av varan

Mutita Dawwatee - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Gör ingenting när föremål inte skickas, kundsupport avbeställer bara ordrar, fuskar med utgående mynt, kompensation av 100 baht-voucher

KeithP - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Aldrig haft problem, mycket nöjd med servicen
  • Kvaliteten på varorna har varit mycket dålig, begränsat urval, varor skiljer sig från bilderna
  • Beslag saknas, delar skadade vid senaste leveransen
  • Retur- och återbetalningsprocessen är en mardröm, bilder krävs, förklaringar behövs
  • Lång returhämtningstid och ingen tydlig återbetalningsdatum

AR - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Förseningar i leveransen

Bob Traister - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Aldrig levererad
  • Ingen information om återbetalning

Bernd N - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Före: Bra kundservice och kvalitet, Nu: Dålig service och kvalitet efter försäljningen till Alibaba Kina
  • Kort garantitid, begränsad returpolicy
  • Dålig erfarenhet med trasig smartklocka, Brister i kommunikation och lösning
  • Begränsad returpolicy, Högt pris för undermålig produkt

Mahesh - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Stjäla kundens pengar
  • Sälja falska varumärken
  • Inte lita på onlineköp
  • Stjäla pengar efter kontant vid leverans

Peter Xx - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Hjälper bedragare

Max Vresch - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • No cash refund option
  • Bad experience
  • Received a fake product
  • Paid with cash and received a one-time coupon instead of cash refund
  • Limits my options
  • Lazada refuses to refund money or reactivate coupon on failed delivery

Philippe Alvarez - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Lazada är inte lyhörda i 2 månader
  • Dålig kundservice och brist på kommunikation angående ersättning
  • Lazada är ett lurendrejeriföretag
  • Negativ upplevelse med Lazadas kommersiella policy och fokus på att samla in pengar
  • Föredrar att beställa på Ebay för snabbare återbetalningar
  • Oförmåga att ringa från Frankrike, föredrar kommunikation via e-post

Mark Evans - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Rasistiskt företag
  • Gör vad de säger
  • Fråga om nationalitet för rabatter
  • Avsaknad av hjälp i live-chatten
  • Vägrar ge ut namn på chatoperatör och chef

Clive Evans - 7 år sedanTrustpilot 🔗

  • säkerheten av Cash on Delivery
  • rekommenderades av vänner

Jon - 8 år sedanTrustpilot 🔗

  • förfalskningar
  • kredit återbetald
  • dyr
  • fungerar inte
  • kredit återbetald

Marleen Claes - 8 år sedanTrustpilot 🔗

  • Ingen garanti efter 5 månader av köp
  • Kundtjänst berättade att garantin hade löpt ut
  • Dyra varuprojektioner som slutar samma dag
  • Köp online