Lazada
120 recensioner från 1 källa
ⓘ Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3 för Lazada kommer från 120 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.
Webbplatser där vi har hittat recensioner för Lazada:
– TrustPilot (120)
Erfarenheter med Returpolicy Returpolicy
ⓘ Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Lazadas returpolicy har många brister enligt recensionerna. Kunden upplever svårigheter med att returnera trasiga eller felaktiga produkter, med långa väntetider och en komplicerad process. Vissa har fått endast en delvis återbetalning för trasiga produkter, medan andra har haft problem med att få rätt produkt. Returprocessen verkar favorisera säljarna istället för kunderna, vilket resulterar i missnöjda kunder och svårigheter att få en rimlig återbetalning eller kompensation. Det rekommenderas att använda COD eller Lazada Wallet för en säkrare transaktion. (73%)
“Har inte fått återbetalning”
“avbeställningar utan leverans, lång återbetalningsprocess, otillgänglig kundtjänst, dålig service”
“bristande kommunikation, pengar dras utan återbetalning”
“De gynnar butikerna vid returer”
“Svårt att få pengarna tillbaka vid returer”
“De sålde mig en 2Gb hårddisk istället för en 10Gb.”
“Lazada accepterade inte att jag returnerade produkten.”
“Problem och besvikelse”
“Hedrar inte sin returpolicy”
“Behåller dina pengar eller gömmer/stjäl dem”
👍 2 👎 57
Sammanfattade recensioner
ⓘ Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.Jeffrey - 24 april 2024Trustpilot 🔗
- Har inte fått återbetalning
Mike - 12 mars 2024Trustpilot 🔗
- avbeställningar utan leverans, lång återbetalningsprocess, otillgänglig kundtjänst, dålig service
- sena återbetalningar
- otillgänglig kundtjänst
- bristande kommunikation, pengar dras utan återbetalning
Alia Skoreyko - 23 februari 2024Trustpilot 🔗
- Lazada har dålig kundservice
- De gynnar butikerna vid returer
- Svårt att få pengarna tillbaka vid returer
Jehan - 14 februari 2024Trustpilot 🔗
- De sålde mig en 2Gb hårddisk istället för en 10Gb.
- Säljaren svarade aldrig på mina meddelanden.
- Lazada accepterade inte att jag returnerade produkten.
- Mycket bedragare företag.
customer - 15 januari 2024Trustpilot 🔗
- Problem och besvikelse
- Ingen kundservice
- Tar dina pengar men levererar inte
- Levererar inte din order
- Hedrar inte sin returpolicy
- Behåller dina pengar eller gömmer/stjäl dem
Rudi Zimmerer - 1 december 2023Trustpilot 🔗
- Riskera aldrig att betala i förväg, annars kan du riskera att inte få någonting om du har otur.
- Lazada svarade att jag måste visa bevis för att produkten inte levererades. Hur konstigt är inte det?
- Det finns en lista för klagomål, men du kan inte direkt klaga på att produkten inte har levererats!
Parviz Martin - 16 november 2023Trustpilot 🔗
- Problematiska köpupplevelser
- Felaktig produktbeskrivning
- Bristfällig returpolicy
- Otydlig annonsering av produkter
Herve Dejean - 4 november 2023Trustpilot 🔗
- Dålig kundtjänst.
- Måste neka paketet för att få återbetalning trots att jag inte kommer att få det.
Till Koschig - 6 augusti 2023Trustpilot 🔗
- Återbetalning avvisad utan anledning
- Lazada ignorerar vårt återbetalningsbegär trots bevis
- Lazada bör skydda sina kunder och inte lura dem
- Hotar med att förstöra Lazadas rykte
Farang - 17 juli 2023Trustpilot 🔗
- Nästan alltid bra.
- Returer superenkla.
- Inga problem med Lazada.
- Bra intresserad säljare.
- Enkelt och bekvämt.
- Man måste veta vad man vill.
Alex P. - 2 juli 2023Trustpilot 🔗
- Hjälpsam kundsupport
- Brett utbud med garantialternativ
- Enkel returprocess
- Snabb support för frågor
Online - Trust Matters - 28 maj 2023Trustpilot 🔗
- Mycket dålig kundservice
- Felprodukter skickade
- Svårt att returnera varor
- Inga återbetalningar
Greg R - 28 april 2023Trustpilot 🔗
- Säljer fejk- och defekta varor
- Falska höga säljarrankningar
- Svårt att skriva recension efter returnering eller avbokning
- Svårt att returnera varor
- Värdelös kundservice
I B - 25 april 2023Trustpilot 🔗
- Felaktig storleksguide på webbplatsen
- Obehjälpsam kundtjänst
- Svårt att få återbetalning
- Bedrägliga metoder
Alexander Kir - 20 april 2023Trustpilot 🔗
- Fel vara skickad av säljaren, inga pengar tillbaka från Lazada
- Beställde skäggtrimmer från Philips via okänd butik i Chiangmai, kontant betalning. Orderstatus "packad" på Lazada
- Fick fel vara efter kontant betalning, säljaren raderade butiken
- Lazada säger att paketet inte finns i deras system, kan inte återbetala
Mohammad Forghani - 7 december 2022Trustpilot 🔗
- De har många problem med leverans och retur
- Dålig service och feedbacksystem
- Jag är mycket arg över deras tjänster
- Dålig webbplats
Michel Savage - 10 november 2022Trustpilot 🔗
- Dålig kundservice
- Produkter av låg kvalitet
- Svårt att returnera produkter
- Problem med orderhanteringen
armand GT - 7 oktober 2022Trustpilot 🔗
- Bluffades, Lazada skyddar dessa bluffare
- Beställde 2 mobiltelefoner den 23 sep och fick ett halmstrå levererat till mitt hus av Ninjavan
- Klagade till Lazada och råddes att returnera varan eftersom felaktig vara skickades
- Anmälde säljaren som bluffare många gånger och Lazada gjorde ingenting åt det
- Anmälde till polisen efter 2 veckors inaktivitet från Lazada
- Jag kommer bara ta bort mitt konto från Lazada och kommer aldrig använda webbplatsen igen, jag kan inte förstå varför de skyddar bluffare på sin webbplats
sumarianson - 21 augusti 2022Trustpilot 🔗
- Stödja olagliga och korrupta butiker, brist på åtal, inte stödja polisen
- Fel artikel levererad, säljaren använde egen transportör, COD samlades in
- Säljaren förbjuden för att bryta regler, Lazada återbetalar inte, inte tillhandahåller säljarens information
- Stödjer olaglig verksamhet, hedrar inte återbetalningspolicy
Rod - 18 augusti 2022Trustpilot 🔗
- Låg ljudkvalitet
- Svårt att returnera
Harald Rimanek - 7 augusti 2022Trustpilot 🔗
- schnell und gut geworden
- Umtausch oder kostenlose Rücksendung kein Problem
- immer zufrieden
Günter Jack - 18 juni 2022Trustpilot 🔗
- Otydliga avbokningar och felaktiga återbetalningar.
- Avslutar mitt konto.
Rene Vollenweider - 5 juni 2022Trustpilot 🔗
- Fejkad produkt
- Lång väntetid för återbetalning
- Kundtjänsten svarar inte
Andy Gunn - 15 april 2022Trustpilot 🔗
- Säljare på LAZADA i 8 veckor, Avslutat kontrakt, Besviken över företagets metoder, Oexakta böter
- Bötfälld för att leverera varor för tidigt, Blev straffad för gratis leverans, Förlorade en betydande del av försäljningen på grund av böter, Ojämn behandling
- Dålig kommunikation med företaget, Icke-transparenta policys, Orimliga böter, Förlust av intäkter
- Bedrägeri-liknande upplevelse med LAZADA, Negativ totalupplevelse, Missnöjd med företagets metoder, Beslut att sluta använda LAZADA
Søren Olsen - 1 april 2022Trustpilot 🔗
- Lazada erbjuder återbetalning för thailändska kunder men inte för icke-thailändska
CB Cluer - 21 februari 2022Trustpilot 🔗
- Defekt produkt med lågt tryck
- Svårt att kontakta säljaren eller plattformen för retur
- Svårt att kontakta säljaren eller plattformen för retur
Christian - 9 februari 2022Trustpilot 🔗
- Snabb leverans och bra service
- Bra sortiment och kort leveranstid
- Flexibilitet vid slutsåld produkt och snabb återbetalning
- Tydlig information om leveranstid
Lenny jones - 23 januari 2022Trustpilot 🔗
- Produkt kom trasig och dåligt packad
- Återbetalning via plånbok som jag inte kunde använda
John Webster - 27 november 2021Trustpilot 🔗
- Bra pris
- Dålig kundservice
- Problem med returpolicy
- Missnöjd med produktkvaliteten
B Miranda - 24 oktober 2021Trustpilot 🔗
- Inga varor
- Ingen återbetalning
- Icke befintlig kundservice
- Fel storlek levererad
- Återvändande av returnerade varor nekades
- Dålig returpolicy
- Dålig kommunikation med kund
Zainedin Abdullah - 7 juni 2021Trustpilot 🔗
- Betalningar tar lång tid att komma fram
- Svårt att få support och svar på frågor
- Många falska säljare
Hans-Jürgen Meyer - 31 maj 2021Trustpilot 🔗
- Bra kundtjänst
- Nästan inga problem med kvaliteten
- Produkterna som erbjuds är antingen inte tillgängliga eller av dålig kvalitet
- Problem med returer och återbetalningar
- Dålig kundtjänst med automatiserade svar
- Förvärv av kinesiskt företag ledde till många problem
- Svårt att aktivera plånboken som utlänning
- Övervägande om man ska beställa från LAZADA
terry - 8 december 2020Trustpilot 🔗
- inga återbetalningar
- inga återbetalningar
- migrera till Shopee
- lazada borde stängas av
Jean-Claude Bresson - 4 december 2020Trustpilot 🔗
- Bedrägeri
- Fel produkt och kvalitet
- Betalning vid leverans och kontroll av varan
Mutita Dawwatee - 7 november 2020Trustpilot 🔗
- Gör ingenting när föremål inte skickas, kundsupport avbeställer bara ordrar, fuskar med utgående mynt, kompensation av 100 baht-voucher
KeithP - 1 augusti 2020Trustpilot 🔗
- Aldrig haft problem, mycket nöjd med servicen
- Kvaliteten på varorna har varit mycket dålig, begränsat urval, varor skiljer sig från bilderna
- Beslag saknas, delar skadade vid senaste leveransen
- Retur- och återbetalningsprocessen är en mardröm, bilder krävs, förklaringar behövs
- Lång returhämtningstid och ingen tydlig återbetalningsdatum
AR - 21 maj 2020Trustpilot 🔗
- Förseningar i leveransen
Bob Traister - 7 maj 2020Trustpilot 🔗
- Aldrig levererad
- Ingen information om återbetalning
Bernd N - 6 maj 2020Trustpilot 🔗
- Före: Bra kundservice och kvalitet, Nu: Dålig service och kvalitet efter försäljningen till Alibaba Kina
- Kort garantitid, begränsad returpolicy
- Dålig erfarenhet med trasig smartklocka, Brister i kommunikation och lösning
- Begränsad returpolicy, Högt pris för undermålig produkt
Mahesh - 2 april 2020Trustpilot 🔗
- Stjäla kundens pengar
- Sälja falska varumärken
- Inte lita på onlineköp
- Stjäla pengar efter kontant vid leverans
Peter Xx - 1 april 2020Trustpilot 🔗
- Hjälper bedragare
Max Vresch - 12 mars 2020Trustpilot 🔗
- No cash refund option
- Bad experience
- Received a fake product
- Paid with cash and received a one-time coupon instead of cash refund
- Limits my options
- Lazada refuses to refund money or reactivate coupon on failed delivery
Philippe Alvarez - 27 februari 2020Trustpilot 🔗
- Lazada är inte lyhörda i 2 månader
- Dålig kundservice och brist på kommunikation angående ersättning
- Lazada är ett lurendrejeriföretag
- Negativ upplevelse med Lazadas kommersiella policy och fokus på att samla in pengar
- Föredrar att beställa på Ebay för snabbare återbetalningar
- Oförmåga att ringa från Frankrike, föredrar kommunikation via e-post
Mark Evans - 17 november 2019Trustpilot 🔗
- Rasistiskt företag
- Gör vad de säger
- Fråga om nationalitet för rabatter
- Avsaknad av hjälp i live-chatten
- Vägrar ge ut namn på chatoperatör och chef
Clive Evans - 22 maj 2018Trustpilot 🔗
- säkerheten av Cash on Delivery
- rekommenderades av vänner
Jon - 27 september 2017Trustpilot 🔗
- förfalskningar
- kredit återbetald
- dyr
- fungerar inte
- kredit återbetald
Marleen Claes - 5 augusti 2017Trustpilot 🔗
- Ingen garanti efter 5 månader av köp
- Kundtjänst berättade att garantin hade löpt ut
- Dyra varuprojektioner som slutar samma dag
- Köp online