Lazada

120 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3 för Lazada kommer från 120 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Lazada:

TrustPilot (120)

Erfarenheter med Kommunikation Kommunikation

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Lazadas kommunikation har visat sig vara bristfällig och osäker enligt recensionerna. De har svårt att acceptera returer på trasiga paket och ger ofta dåliga ursäkter. Kommunikationen med kundtjänst är otillräcklig och otydlig, vilket leder till missförstånd och problem för kunderna. Däremot har vissa kunder uppskattat användarvänligheten och effektiviteten hos Lazada (25%) och priserna har ansetts vara de bästa någonsin (15%). Det finns dock en brist på respektfullhet, professionalism och ärlighet i kommunikationen, vilket kan leda till missnöjda kunder och negativa upplevelser.

“Får inte pengar i Lazada-plånboken, det är en bluff”

“Bekymrad över notificationer på thailändska trots att jag inte förstår dem”

“Svårt att kommunicera med leveranspersonal som inte talar engelska”

“Inte mycket bättre än Ali Express.”

“Stöder ständigt butiker istället för att titta på tydliga bevis och feedback från kunder.”

“Usel kundtjänstupplevelse, ointresserade av kunder, kanske använder AI för kundtjänst, ber om samma information upprepade gånger”

“bristande kommunikation, pengar dras utan återbetalning”

“Säljaren svarade inte på meddelanden”

“Företaget tillåter säljare att lura kunder och behåller återbetalningar obefogade tid.”

“Köpte telefon, skickades fel vara. Lazada inte till hjälp, blockerade mig från att rapportera säljaren.”

👍 10   👎 85

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Troels Bredahl - 24 april 2024Trustpilot 🔗

  • Får inte pengar i Lazada-plånboken, det är en bluff

LHR - HKT - 16 april 2024Trustpilot 🔗

  • Mitt konto raderades utan anledning
  • Bekymrad över notificationer på thailändska trots att jag inte förstår dem
  • Svårt att kommunicera med leveranspersonal som inte talar engelska
  • Inga leveranser eller återställda kontouppgifter trots betalningar

Erik - 3 april 2024Trustpilot 🔗

  • Inte mycket bättre än Ali Express.
  • Stöder ständigt butiker istället för att titta på tydliga bevis och feedback från kunder.
  • INTE KUNDVÄNLIGT!
  • Förslag är att alltid använda ett stort kreditkort, så att du kan luta dig mot kreditkorts villkoren om / när lazada otillräckligt representerar dig.

Dave Dawson - 30 mars 2024Trustpilot 🔗

  • Usel kundtjänstupplevelse, ointresserade av kunder, kanske använder AI för kundtjänst, ber om samma information upprepade gånger

Mike - 12 mars 2024Trustpilot 🔗

  • avbeställningar utan leverans, lång återbetalningsprocess, otillgänglig kundtjänst, dålig service
  • sena återbetalningar
  • otillgänglig kundtjänst
  • bristande kommunikation, pengar dras utan återbetalning

Anna - 8 mars 2024Trustpilot 🔗

  • Produkterna var som beskrivet i butiken
  • Leveranstiderna hölls, förare gjorde ett bra jobb
  • Svårt att få information eller hjälp vid problem med leverans
  • Säljaren svarade inte på meddelanden

Raymond Dowling - 21 februari 2024Trustpilot 🔗

  • Företaget tillåter säljare att lura kunder och behåller återbetalningar obefogade tid.
  • Köpte telefon, skickades fel vara. Lazada inte till hjälp, blockerade mig från att rapportera säljaren.

Jehan - 14 februari 2024Trustpilot 🔗

  • De sålde mig en 2Gb hårddisk istället för en 10Gb.
  • Säljaren svarade aldrig på mina meddelanden.
  • Lazada accepterade inte att jag returnerade produkten.
  • Mycket bedragare företag.

Gert - 8 februari 2024Trustpilot 🔗

  • สะดวกและรวดเร็ว
  • เมลและเว็บไซต์ที่สับสน

klaus Burm - 3 februari 2024Trustpilot 🔗

  • Falska produkter, bedrägerier, falsk reklam
  • Butiken är fylld med värdelös merchandise och kriminella säljare
  • Bättre att köpa från din lokala återförsäljare

green - 10 januari 2024Trustpilot 🔗

  • Falska och trasiga produkter
  • Kundtjänst bryr sig inte och tillåter fortsatt försäljning av bedrägliga produkter
  • Försenad leverans

Yvan Bruggeman - 6 december 2023Trustpilot 🔗

  • Missvisande reklam
  • Höga priser
  • Låg kvalitet på varor

Parviz Martin - 16 november 2023Trustpilot 🔗

  • Problematiska köpupplevelser
  • Felaktig produktbeskrivning
  • Bristfällig returpolicy
  • Otydlig annonsering av produkter

scott - 17 oktober 2023Trustpilot 🔗

  • Förskottsbetalningar stjäls och når inte fram
  • Ingen telefonkontakt vid leverans
  • Brister vid bekräftelse av leverans

Chris Fox - 1 september 2023Trustpilot 🔗

  • tydliga bedrägliga erbjudanden, brist på åtgärder mot bedräglig praxis, ingen respons

Till Koschig - 6 augusti 2023Trustpilot 🔗

  • Återbetalning avvisad utan anledning
  • Lazada ignorerar vårt återbetalningsbegär trots bevis
  • Lazada bör skydda sina kunder och inte lura dem
  • Hotar med att förstöra Lazadas rykte

Farang - 17 juli 2023Trustpilot 🔗

  • Nästan alltid bra.
  • Returer superenkla.
  • Inga problem med Lazada.
  • Bra intresserad säljare.
  • Enkelt och bekvämt.
  • Man måste veta vad man vill.

Jean Berger - 11 juli 2023Trustpilot 🔗

  • schnelle Lieferung
  • falsche Artikel geliefert
  • schlechte Kommunikation
  • Account gesperrt ohne Grund

Alex P. - 2 juli 2023Trustpilot 🔗

  • Hjälpsam kundsupport
  • Brett utbud med garantialternativ
  • Enkel returprocess
  • Snabb support för frågor

Sail - 18 juni 2023Trustpilot 🔗

  • Ineffektiv kundservice
  • Tappar paket upprepade gånger
  • Kan inte läsa ordentligt
  • Totalt bortkastad tid

Phil Heron - 12 maj 2023Trustpilot 🔗

  • Mycket dålig kundtjänst från Lazada igen
  • Köp alltid kontant vid leverans om du köper från Kina eller utomlands. Beställde en vara och enligt spårningsdetaljerna sitter den fortfarande i Kina under tullen. Säljaren säger att det är ett logistikfel och att varan är i Thailand med kurirföretaget. Jag bad om bevis och han har blivit tyst. Jag kontaktade Lazada och de säger att de har avbrutit beställningen för en vecka sedan men spårningen säger fortfarande att den är i Kina. Jag fortsätter be om återbetalning och ett e-postmeddelande från Lazada säger att jag måste fylla i en online-avbokningsformulär. Jag ringde till Lazada idag och nu säger de att varan har avbrutits och att jag måste vänta på att avbokningsprocessen ska slutföras innan jag kan få återbetalning. MIN GUD, SNÄLLA KÖP INTE FRÅN ETT UTANLÄNDSKT SÄLJARE GENOM FÖRHANDSBELOPP, KÖP ALLTID MED KONTANT VID LEVERANS. Lazada bryr sig inte om sina kunder.

I B - 25 april 2023Trustpilot 🔗

  • Felaktig storleksguide på webbplatsen
  • Obehjälpsam kundtjänst
  • Svårt att få återbetalning
  • Bedrägliga metoder

Alexander Kir - 20 april 2023Trustpilot 🔗

  • Fel vara skickad av säljaren, inga pengar tillbaka från Lazada
  • Beställde skäggtrimmer från Philips via okänd butik i Chiangmai, kontant betalning. Orderstatus "packad" på Lazada
  • Fick fel vara efter kontant betalning, säljaren raderade butiken
  • Lazada säger att paketet inte finns i deras system, kan inte återbetala

John Russell - 15 februari 2023Trustpilot 🔗

  • Blandad upplevelse. Endast en av tre beställda produkter kom fram.
  • Flash Express gav ingen spårning och hade problem med leveransen. Lazada och Kerry gav motstridig information om leveransförsök.
  • Webbplatsen är rörig med annonser och felaktig information. Lazadas bristande intresse för förbättringar framhävdes i kundinteraktion.

Samuel Dedaloni - 8 januari 2023Trustpilot 🔗

  • Inga seriösa ansträngningar för att hålla fejk- och lågkvalitetsprodukter borta från plattformen
  • Logistiken fungerar mycket bra (erfarenhet baserad på Bangkok) - även med mindre butiker (när det gäller inrikesleveranser)
  • Flaggskeppsbutiker är pålitliga
  • OK urval av varor. Men söklistan visar ofta exakt samma produkt från över 30 olika säljare
  • Alternativa onlinebutiker är inte bättre
  • Översvämmas av fejk- och lågkvalitetsvaror
  • Avvisade min välgrundade recension som avslöjade en fejkprodukt - butiken tog bort vissa bilder med varumärkeslogotyper men även ett år senare finns produkten fortfarande uppe och använder varumärkeslogotyper och namn i produktbeskrivningen
  • Tillåter endast att skriva recensioner i 30 dagar. Många av dessa produkter går sönder efter 2-3 månader. Det finns nu en funktion där Lz ber om uppföljningsrecensioner några månader senare men det är klumpigt och förvirrande. Kan inte uppdatera betyget bara lägga till en 'kommentar', och jag är osäker på var de slutligen kommer att visas. Dessutom verkar dessa uppföljningsrecensioner endast vara tillgängliga för produkter som valts av Lazada.

Mohammad Forghani - 7 december 2022Trustpilot 🔗

  • De har många problem med leverans och retur
  • Dålig service och feedbacksystem
  • Jag är mycket arg över deras tjänster
  • Dålig webbplats

Michel Savage - 10 november 2022Trustpilot 🔗

  • Dålig kundservice
  • Produkter av låg kvalitet
  • Svårt att returnera produkter
  • Problem med orderhanteringen

Glenn Leishman - 9 november 2022Trustpilot 🔗

  • Problemet med låst konto, ingen förklaring
  • Konto blockerat utan förklaring, oprofessionell support

armand GT - 7 oktober 2022Trustpilot 🔗

  • Bluffades, Lazada skyddar dessa bluffare
  • Beställde 2 mobiltelefoner den 23 sep och fick ett halmstrå levererat till mitt hus av Ninjavan
  • Klagade till Lazada och råddes att returnera varan eftersom felaktig vara skickades
  • Anmälde säljaren som bluffare många gånger och Lazada gjorde ingenting åt det
  • Anmälde till polisen efter 2 veckors inaktivitet från Lazada
  • Jag kommer bara ta bort mitt konto från Lazada och kommer aldrig använda webbplatsen igen, jag kan inte förstå varför de skyddar bluffare på sin webbplats

sumarianson - 21 augusti 2022Trustpilot 🔗

  • Stödja olagliga och korrupta butiker, brist på åtal, inte stödja polisen
  • Fel artikel levererad, säljaren använde egen transportör, COD samlades in
  • Säljaren förbjuden för att bryta regler, Lazada återbetalar inte, inte tillhandahåller säljarens information
  • Stödjer olaglig verksamhet, hedrar inte återbetalningspolicy

Stefan Manke - 12 augusti 2022Trustpilot 🔗

  • Fel leveransadress
  • Ignorerad sparad leveransadress
  • Skickade varor till fel person
  • Felaktig återbetalningsinformation från kundtjänst
  • Rekommendation att inte använda telefonnummer

Thomas Thoenes - 22 juli 2022Trustpilot 🔗

  • Sökfunktionen är undermålig.
  • Fler och fler bedrägeributiker dyker upp på Lazada och kundtjänsten är nästan obefintlig.
  • Man väntar dagar på svar som oftast är helt irrelevanta.
  • Beställde ofta från Lazada, men använder nu andra butiker som SHEIN eller Shoppee.

Rene Vollenweider - 5 juni 2022Trustpilot 🔗

  • Fejkad produkt
  • Lång väntetid för återbetalning
  • Kundtjänsten svarar inte

Andy Gunn - 15 april 2022Trustpilot 🔗

  • Säljare på LAZADA i 8 veckor, Avslutat kontrakt, Besviken över företagets metoder, Oexakta böter
  • Bötfälld för att leverera varor för tidigt, Blev straffad för gratis leverans, Förlorade en betydande del av försäljningen på grund av böter, Ojämn behandling
  • Dålig kommunikation med företaget, Icke-transparenta policys, Orimliga böter, Förlust av intäkter
  • Bedrägeri-liknande upplevelse med LAZADA, Negativ totalupplevelse, Missnöjd med företagets metoder, Beslut att sluta använda LAZADA

Søren Olsen - 1 april 2022Trustpilot 🔗

  • Lazada erbjuder återbetalning för thailändska kunder men inte för icke-thailändska

Alph Michaels - 1 mars 2022Trustpilot 🔗

  • Säljare skickar fel produkt och blockerar kund från att lämna recension
  • Brister i övervakningen av säljarna på Lazada
  • Kundtjänst ger inga verkliga alternativ för att hantera situationen
  • Köpare har ingen möjlighet att lämna klagomål om säljaren

CB Cluer - 21 februari 2022Trustpilot 🔗

  • Defekt produkt med lågt tryck
  • Svårt att kontakta säljaren eller plattformen för retur
  • Svårt att kontakta säljaren eller plattformen för retur

Christian - 9 februari 2022Trustpilot 🔗

  • Snabb leverans och bra service
  • Bra sortiment och kort leveranstid
  • Flexibilitet vid slutsåld produkt och snabb återbetalning
  • Tydlig information om leveranstid

Lenny jones - 23 januari 2022Trustpilot 🔗

  • Produkt kom trasig och dåligt packad
  • Återbetalning via plånbok som jag inte kunde använda

anonymusries - 16 november 2021Trustpilot 🔗

  • Säljare visar fel pris på produkter
  • Produktpris och faktiska produkten matchar inte
  • Lazada kontrollerar inte annonserna tillräckligt
  • Positiva recensioner krävs på grund av lagar i Thailand

Paul - 3 november 2021Trustpilot 🔗

  • Kräver omfattande personlig information innan de accepterar mitt kort efter 4 års användning

B Miranda - 24 oktober 2021Trustpilot 🔗

  • Inga varor
  • Ingen återbetalning
  • Icke befintlig kundservice
  • Fel storlek levererad
  • Återvändande av returnerade varor nekades
  • Dålig returpolicy
  • Dålig kommunikation med kund

Hardcoretradxr - 22 september 2021Trustpilot 🔗

  • Fejkad Samsung-telefon levererad
  • Leveransförseningar och oprofessionellt beteende
  • Grundarna tog ut pengar vilket ledde till kvalitetsnedsättning
  • Total besvikelse med företaget

Roland Strähle - 9 september 2021Trustpilot 🔗

  • Kundendienst hilft nicht weiter
  • Kundendienst bringt es nicht auf die Reihe
  • Prepaid Nummer für Auszahlungen von Wallet notwendig

P. Vate - 7 augusti 2021Trustpilot 🔗

  • Säljaren skickade billig piratkopia istället för beställd produkt; Enkel bedrägeriförsök; Återbetalning sattes in i plånboken istället för originalbetalningsmetod; Tidigare problem med leveranspojke som ljög om leverans

Brian Taylir - 20 juli 2021Trustpilot 🔗

  • Lazada deleted forever

Zainedin Abdullah - 7 juni 2021Trustpilot 🔗

  • Betalningar tar lång tid att komma fram
  • Svårt att få support och svar på frågor
  • Många falska säljare

Hans-Jürgen Meyer - 31 maj 2021Trustpilot 🔗

  • Bra kundtjänst
  • Nästan inga problem med kvaliteten
  • Produkterna som erbjuds är antingen inte tillgängliga eller av dålig kvalitet
  • Problem med returer och återbetalningar
  • Dålig kundtjänst med automatiserade svar
  • Förvärv av kinesiskt företag ledde till många problem
  • Svårt att aktivera plånboken som utlänning
  • Övervägande om man ska beställa från LAZADA

franz kaltner - 19 januari 2021Trustpilot 🔗

  • Ingen reaktion på klagomål
  • Felaktiga produkter
  • Dålig produktkvalitet

Phil JM - 6 december 2020Trustpilot 🔗

  • Flera produkter men dåligt användargränssnitt och hemsida
  • Stort urval, ok leverans, dålig mobilsida
  • Styrd till slumpmässiga försäljningssidor istället för önskad produktsida
  • Svårt att köpa produkter pga omdirigeringar och popups
  • Omöjligt frustrerande att handla från dem
  • Låter användare gå direkt till produktsida istället för att omdirigera

Jean-Claude Bresson - 4 december 2020Trustpilot 🔗

  • Bedrägeri
  • Fel produkt och kvalitet
  • Betalning vid leverans och kontroll av varan

Paul - 14 november 2020Trustpilot 🔗

  • Automatiserad kundservice, ej effektiv. Engelsk version fungerar inte.
  • Varan fastnade i sorteringsdepån utan förklaring.
  • Kundservice rating-e-post fungerar inte.
  • Neråtspiral.

bob - 23 oktober 2020Trustpilot 🔗

  • Överpris för fraktkostnader av leveranspersonal
  • Inflationsfraktavgift
  • Saknar kontroll över fraktkostnaderna efter beställning

Eugene Boyle - 19 augusti 2020Trustpilot 🔗

  • Bättre än Lazada
  • Svårt att korrigera leveransadress
  • Fuskade med underskrift

KeithP - 1 augusti 2020Trustpilot 🔗

  • Aldrig haft problem, mycket nöjd med servicen
  • Kvaliteten på varorna har varit mycket dålig, begränsat urval, varor skiljer sig från bilderna
  • Beslag saknas, delar skadade vid senaste leveransen
  • Retur- och återbetalningsprocessen är en mardröm, bilder krävs, förklaringar behövs
  • Lång returhämtningstid och ingen tydlig återbetalningsdatum

Clive John Chessman - 16 juli 2020Trustpilot 🔗

  • Fejkade varor och bedragare
  • Kundtjänsten citerar bara det uppenbara
  • Dropshippar från Kina
  • Säljaren avbryter din order utan förklaring
  • Använder nu Shoppee

Torben Larsen - 23 maj 2020Trustpilot 🔗

  • Många misslyckade leveranser
  • Dålig kommunikation vid problem

Ben Cooper - 19 maj 2020Trustpilot 🔗

  • Det sämsta företaget jag någonsin haft att göra med.

Anne Soontrakorn - 13 maj 2020Trustpilot 🔗

  • Låg kvalitet på produkter och kundtjänst. Oprofessionella säljare.
  • Inget fokus på kunder, bara intäkter. Saknar professionalism. Dålig kundtjänst.

Bob Traister - 7 maj 2020Trustpilot 🔗

  • Aldrig levererad
  • Ingen information om återbetalning

Bernd N - 6 maj 2020Trustpilot 🔗

  • Före: Bra kundservice och kvalitet, Nu: Dålig service och kvalitet efter försäljningen till Alibaba Kina
  • Kort garantitid, begränsad returpolicy
  • Dålig erfarenhet med trasig smartklocka, Brister i kommunikation och lösning
  • Begränsad returpolicy, Högt pris för undermålig produkt

Robert Daminato - 29 april 2020Trustpilot 🔗

  • Inga moraliska värderingar och gigantiskt bedrägeri
  • Förlorade 15 000 baht
  • Inget telefon, ingen återbetalning, ingen hjälp
  • Aldrig mottagit lovade återbetalningar
  • Mottagit felaktig vara, endast 50% kredit
  • Diskuterar om kredit
  • Skrivit till VD via LinkedIn, ingen respons
  • Välj EBAY, SHOPEE eller en annan plattform

Mahesh - 2 april 2020Trustpilot 🔗

  • Stjäla kundens pengar
  • Sälja falska varumärken
  • Inte lita på onlineköp
  • Stjäla pengar efter kontant vid leverans

Peter Xx - 1 april 2020Trustpilot 🔗

  • Hjälper bedragare

Philippe Alvarez - 27 februari 2020Trustpilot 🔗

  • Lazada är inte lyhörda i 2 månader
  • Dålig kundservice och brist på kommunikation angående ersättning
  • Lazada är ett lurendrejeriföretag
  • Negativ upplevelse med Lazadas kommersiella policy och fokus på att samla in pengar
  • Föredrar att beställa på Ebay för snabbare återbetalningar
  • Oförmåga att ringa från Frankrike, föredrar kommunikation via e-post

john - 25 januari 2020Trustpilot 🔗

  • Produkten var av låg kvalitet och inte som beskrivet på hemsidan
  • Företaget är oärligt och bedragare

riki rex - 11 december 2019Trustpilot 🔗

  • Felaktig spänning på elprodukter

Frederick Mang - 25 november 2019Trustpilot 🔗

  • Fruktansvärd leverans av Thai Parcels
  • Lögn och lat leverans kille
  • Inkompetent personal för leverans
  • Ej svarar på e-post och meddelanden
  • Lazada är också värdelös att hjälpa
  • Tidsfördriv
  • Falsk reklam för 24 x 7 mottagning
  • Mobilnummer blockerad av kundtjänst

Mark Evans - 17 november 2019Trustpilot 🔗

  • Rasistiskt företag
  • Gör vad de säger
  • Fråga om nationalitet för rabatter
  • Avsaknad av hjälp i live-chatten
  • Vägrar ge ut namn på chatoperatör och chef

Flemming Hansen - 1 november 2019Trustpilot 🔗

  • Ostrukturerad sökmotor
  • Spridda varor

Jay - 11 september 2019Trustpilot 🔗

  • Dålig produktkvalitet och leverans
  • Bristfällig kundtjänst
  • Höga priser
  • Bristfällig kommunikation

G Owen - 18 juli 2019Trustpilot 🔗

  • Dålig produkt och dålig säljare
  • Svårt att få kontakt med säljare och Lazada
  • Lång väntetid och avbrutna chattar
  • Svårigheter med att radera konto

Alpha Innovation - 2 juli 2019Trustpilot 🔗

  • Fruktansvärd leverans från ThaiParcel.
  • Har haft över 160 paket levererade från Lazada de senaste 3 åren och även om deras service inte är perfekt har alla levererats utan incident.
  • Båda beställningarna var försenade på grund av dålig service från budföretaget.
  • Första leveransen sa att adressen var förvirrande (samma adress som för de tidigare 160+ beställningarna) och jag väntar fortfarande på det andra paketet som leveranskillen beslutade att inte leverera.

Great White - 8 juni 2019Trustpilot 🔗

  • Tur med Lazada
  • 4 beställningar
  • Undvik nya/låg betygssäljare, PM före köp dyrare varor
  • Inte mycket annorlunda mot Ebay, saknar Paypal köparskydd

nick - 17 februari 2019Trustpilot 🔗

  • kundsupport saknas, agenter inte tillgängliga

J.Lee - 15 juni 2018Trustpilot 🔗

  • Försämras från sämre till sämst någonsin!

Clive Evans - 22 maj 2018Trustpilot 🔗

  • säkerheten av Cash on Delivery
  • rekommenderades av vänner

Ray Hunt - 19 januari 2018Trustpilot 🔗

  • Snabb leverans
  • Dålig kommunikation
  • Felaktig information
  • Dålig kundservice

Marleen Claes - 5 augusti 2017Trustpilot 🔗

  • Ingen garanti efter 5 månader av köp
  • Kundtjänst berättade att garantin hade löpt ut
  • Dyra varuprojektioner som slutar samma dag
  • Köp online