Home by Sweden

120 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 7.2 för Home by Sweden kommer från 120 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Home by Sweden:

TrustPilot (120)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Home by Sweden erbjuder bra priser och kampanjer (60%), men vissa produkter har låg kvalitet och leveransproblem. Leveransen varierar med några uppskattande snabbhet (19%) medan andra upplever den som långsam (23%). Kundtjänsten är bra (25%), men vissa tycker den är långsam (15%) och bristfällig (10%). Kommunikationen är ojämn med både positiv feedback och klagomål (42%). Hemsidan är användarvänlig (80%), men leveransförseningar och brister i informationen förbättringsområden. Returprocessen får blandade recensioner och behöver förbättras (33%). Sammantaget finns det utrymme för förbättring men vissa kunder är nöjda med företaget.

Produkt

“Ingen leverans av gryta”

“Kvaliteten på glasen var låg”

“Problem med skador och defekter på glasen”

“Nöjd med produkten”

“Bra kvalitetsprodukter”

“Varan motsvarade förväntningarna”

“Fick aldrig min vara jag betalt för”

“Allt funkade bra och varorna kom i tid”

“Ej lager trots beställning, ingen återbetalning efter lång väntan, obehörig debitering”

“Har fortfarande förhoppning om att något ska komma så lämnar 2 stjärnor för nu”

“Företaget ändrade lagerstatus efter beställning.”

“Endast ett exemplar tillgängligt trots lagerstatus på hemsidan.”

“Kanonbra ny uppdaterad hemsida”

“Leverans saknas”

“Företaget försatt i konkurs utan förvarning”

“Betalade en lampa direkt vid köp den 22 mars.”

“Sämsta stället jag någonsin beställt på!”

“Fick en löpare som skulle ges bort i present. Den var helt skevt klippt.”

“Varning, beställ inte från Home By Sweden!”

“Superfina knoppar”

“Dålig kvalitet”

“Trasig produkt”

“Ingen vara och ingen information”

“snabbt och kreativt sätt”

“Beställningen var inte korrekt”

“Fick bara en handduk istället för två”

“Helt okey”

“Snabb leverans och bra betalningsmetod med Klarna”

“Enkelt att beställa”

“Alla glas hela välpackade”

“Snabbt och smidigt”

“Leverans på fem dagar och varan som utlovat”

“lever upp till förväntningarna”

“Strålande produkt”

“Smidig returprocess”

“Misstänkt brist på kvalitetsprogram”

“Snabb leverans”

“Bra priser”

“Lite långsam leverans, väl inslaget paket, bra pris”

“Smidigt att beställa”

“Otydlig produktbeskrivning och dyr”

“Kommer lampan på utlovad tid och den motsvarar mina förväntningar kanske omdömet stiger.”

“Fin produkt men kanterna behövde justeras”

“Snabb leverans”

“Ljushållaren överträffade mina förväntningar, så vacker”

“Det är svårt att lämna omdöme när man ännu inte fått varan”

“Effektiv och enkel process”

“Jättefin lampskärm”

“estetiskt tilltalande och funktionell”

“Vara på lager tydligen inte”

“Snabb leverans”

“Snabb leverans”

“Gillar att man kan få varan först och sen betala.”

“Bra kvalitet på produkten”

“Lång leveranstid men snabb med faktura”

“Nöjd med produkten”

“Ljusstaken var plastig istället för metall”

“Snabbt och smidigt”

“Noggrannt paketerat”

“Bra erbjudande!”

“Nu dök det upp ett bra erbjudande på en vas jag funderat på att köpa.”

“Jag slog till, är så nöjd med den och den gör sig fint med adventsblommor i.”

“Besked om att varan inte fanns på lager”

“Lagerstatus inte uppdaterad korrekt”

“produkter enligt förväntan”

“Snabb leverans”

“Snabb leverans och mycket fint packat paket! ❤”

“Super nöjd med varorna”

“Bra priser och fina varor”

“Felaktig information”

“Snabb leverans och välpaketerat!”

“Mycket nöjd med varan och snabb leverans”

“Lätt att beställa och snabb leverans”

“Bra att jag fick info om att beställda varor var försenade.”

“Väl förpackat och rimlig leveranstid!”

“Kommer att beställa igen”

“Nöjd med produkten”

“produkt försenad en månad”

“Bra pris och snabb leverans”

“Bra produktkvalitet”

“Fina saker”

“Smidigt och lätt att beställa och snabb leverans.”

“Mycket bra pris på mycket bra produkt!”

“Snabb leverans”

“Snabbt och bra!”

“Varor ej i lager trots omgående leverans”

👍 42   👎 34

Hem av Sweden erbjuder bra priser och bra kampanjer, men kvaliteten på vissa produkter kan vara dålig enligt vissa recensioner. Vissa kunder är nöjda med köpen medan andra har varit besvikna över felaktig information och leveransproblem. Trots några klagomål på ljusstakars plastighet och felaktiga varor, har vissa kunder ändå varit nöjda med produkterna och hittat dem passande för sina behov. (60%)

Leverans

“Ingen leverans av gryta”

“Leveranstiden var lång”

“Extremt dåliga leveranstider”

“Långsamt trött företag”

“snabb leverans”

“Snabb leverans”

“Tidig leverans”

“Riktigt snabb leverans”

“Snabb leverans”

“Lång leveranstid”

“Lång leveranstid”

“Dålig kommunikation gällande leveranstid”

“Fick aldrig min vara jag betalt för”

“Orimligt lång leveranstid”

“Allt kom enligt planerad leverans”

“Allt funkade bra och varorna kom i tid”

“Ej lager trots beställning, ingen återbetalning efter lång väntan, obehörig debitering”

“Felaktig leveransinfo, felaktiga kontaktuppgifter, oseriöst företag”

“Dåliga leveranstider och kundservice, kräver betalning för returfrakt.”

“Skickar inget, svarar inte”

“Står på deras hemsida att de erbjuder snabba leveranser och att deras vision är att göra din shopping enkel. Jo, Tjena”

“Har fortfarande förhoppning om att något ska komma så lämnar 2 stjärnor för nu”

“Felaktig leverans”

“Kanonbra ny uppdaterad hemsida”

“Leverans saknas”

“Företaget försatt i konkurs utan förvarning”

“Betalade en lampa direkt vid köp den 22 mars.”

“Än idag har den inte kommit, ändå lovade de att skicka den v.16”

“Får inte min leverans”

“Måste efterlysa mitt brickbord”

“Lång leveranstid”

“Superfina knoppar”

“Snabb leverans”

“Ingen vara och ingen information”

“Säger de ska höra av sig men gör inte det”

“Lång leveranstid”

“snabbt och kreativt sätt”

“Beställningen var inte korrekt”

“Fick bara en handduk istället för två”

“Leveransen var försenad”

“Snabb o bra leverans samt enkelt beställningsförfarande”

“Supersnabb leverans”

“Helt okey”

“Snabb leverans och bra betalningsmetod med Klarna”

“Enkelt att beställa”

“Fraktfritt”

“Snabb leverans”

“Alla glas hela välpackade”

“Snabbaste leveransen någonsin”

“Snabbt och smidigt”

“Snabb leverans”

“Snabb leverans”

“Inte snabbast men bra”

“Några dagar mellan förhandsavisering och att paketet skickades”

“Leverans på fem dagar och varan som utlovat”

“Snabb leverans”

“lever upp till förväntningarna”

“Snabb leverans”

“Lite långsam leverans, väl inslaget paket, bra pris”

“Lång leveranstid, dålig kommunikation”

“Smidigt att beställa”

“Snabb leverans”

“Sen leverans”

“Blev garanterad en leveranstid av Max tio dagar i en telefonkontakt. Fick sedan ett mejl att leverans tidigast mitten av mars.”

“Kommer lampan på utlovad tid och den motsvarar mina förväntningar kanske omdömet stiger.”

“Fin produkt men kanterna behövde justeras”

“Snabb leverans”

“Leverans löften inte uppfyllda, osäker leveranstid”

“Lockar kunder med snabb leverans men kan inte leverera”

“Mycket snabb leverans”

“Det är svårt att lämna omdöme när man ännu inte fått varan”

“Effektiv och enkel process”

“Jättefin lampskärm”

“Leveransen tog lite längre tid”

“Snabb och bra service”

“Vara på lager tydligen inte”

“Lång leveranstid”

“Snabb leverans”

“Snabb leverans”

“inget strul”

“Effektiv leveranstid”

“Lång leveranstid men snabb med faktura”

“Snabb leverans.”

“Snabb leverans”

“Alldeles för sen leverans”

“Snabb leverans samt snabbt och trevligt svar från kundtjänst.”

“Normal leverans tid”

“För lång leveranstid”

“Leveransdatum felaktigt i mail”

“Tidigare leverans än förväntat”

“Snabbt och smidigt”

“Noggrannt paketerat”

“sen leverans, för tidig räkning, sänkt pris efter beställning”

“Lång väntetid för att få besked om varan utgått”

“snabb leverans”

“Snabb leverans”

“Bra förpackning”

“Snabb leverans och mycket fint packat paket! ❤”

“Billig och snabb leverans”

“Snabb leverans”

“Felaktig information”

“Snabb leverans och välpaketerat!”

“Mycket nöjd med varan och snabb leverans”

“Snabb leverans”

“Lätt att beställa och snabb leverans”

“Kunde ej välja utlämningsställe för leverans”

“Bra att jag fick info om att beställda varor var försenade.”

“Bra att varorna kom i ungefärlig tid som meddelats i förseningsinformationen.”

“Fick inte produkten i tid”

“Leveransen var inkomplett och kom 2 veckor senare”

“Väl förpackat och rimlig leveranstid!”

“Snabb leverans”

“Bra och snabb leverans”

“Snabb leverans”

“Nöjd med produkten”

“Lång leveranstid”

“produkt försenad en månad”

“Snabb leverans”

“Snabb leverans”

“Bra pris och snabb leverans”

“Snabb leverans”

“Jätteförsenad leverans utan information och dålig kundservice”

“Snabb leverans”

“snabb leverans”

“Lång leveranstid”

“problem med leveransen”

“Smidigt och lätt att beställa och snabb leverans.”

“Snabb och fin service”

“mycket bra köpupplevelse”

“snabb leverans”

“Snabb leverans”

“Snabb leverans”

“Fungerade jättebra med både kommunikation och leverans.”

“Snabbt och bra!”

“Väntar fortfarande på leverans”

“Varor ej i lager trots omgående leverans”

“Missnöjd med leveranstid och information”

👍 54   👎 74

Leveransen av Home by Sweden har en varierande kundupplevelse enligt recensionerna. Många upplever att leveranstiden är lång (23%), medan vissa tycker att den är snabb (19%). Det finns även klagomål på att det inte går att välja utlämningsställe vid beställning (10%) och att felaktiga leveranser har skett (7%). Å andra sidan finns det positiva omdömen om snabb leverans (19%), smidig leverans och betalning (9%), samt att vara försenade (8%) men med proaktiv information (5%). Sammantaget verkar leveransen vara en blandad upplevelse för kunderna.

Kundtjänst

“Felhanterad retur och debitering”

“Problem med skador och defekter på glasen”

“Otillräcklig åtgärd för att lösa problemet”

“Dålig service från Home by Sweden”

“Verkar vara en mellanhand som prioriterar vinst före kundnöjdhet”

“Krångliga returprocessen”

“Långsamt trött företag”

“Otrevlig kundtjänst”

“Brister i kundtjänst”

“Fick aldrig min vara jag betalt för”

“Felaktig leveransinfo, felaktiga kontaktuppgifter, oseriöst företag”

“Otillåten debitering, felaktiga kontaktuppgifter, risk för bedrägeri”

“Oseriöst beteende, ej rekommendation att lämna betaluppgifter”

“Dåliga leveranstider och kundservice, kräver betalning för returfrakt.”

“Skickar inget, svarar inte”

“Mailat kundservice, utan svar”

“Har fortfarande förhoppning om att något ska komma så lämnar 2 stjärnor för nu”

“Felaktig leverans”

“Kundservice svarade långsamt”

“Reklamationsavgifter utan pengar tillbaka”

“Ingen information om återbetalning av redan inbetalda pengar”

“Och nu fick jag mail att dom är i konkurs!”

“Mycket dålig firma som bara ville ha pengar och struntar i kunden.”

“Får inte min leverans”

“Måste efterlysa mitt brickbord”

“Dålig kundservice”

“Urdålig kundservice!”

“Sämsta stället jag någonsin beställt på!”

“Ringde direkt. Skulle få hjälp. Inget hände. Ringde tre dagar senare. Skulle få hjälp igen...”

“Varning, beställ inte från Home By Sweden!”

“Support drar ut på tiden”

“Hänvisning att smörja gängorna”

“Kundservice svarar inte”

“Kundtjänsten reagerade inte direkt vid beställning”

“Trevligt bemötande vid retur”

“Inga anmärkningar i övrigt”

“lever upp till förväntningarna”

“Strålande produkt”

“Strålande service”

“Smidig returprocess”

“Problem med Klarna”

“Underbemannad verksamhet”

“Rekommenderar inte att handla hos Home By Sweden”

“Ingen återkoppling angående Dragsölampan jag beställt.”

“Bra och smidig kundtjänst”

“Snabb och bra service”

“Brister i kommunikationen”

“Snabb leverans”

“inget strul”

“Bra kundbemötande”

“Väldigt nöjd”

“Snabb leverans samt snabbt och trevligt svar från kundtjänst.”

“Mycket nöjd!”

“Har handlat här förr.”

“Super nöjd med varorna”

“Fick inte produkten i tid”

“Dålig service”

“Bra kundtjänst”

“Jätteförsenad leverans utan information och dålig kundservice”

“Alltid lika proffsig service!”

“Återkommande kund”

“utmärkt”

“Snabb och fin service”

“mycket bra köpupplevelse”

“Snabbt smidigt och bra kundservice”

“Snabb leverans”

“Trevligt bemötande”

“Snabbt och bra!”

“Missnöjd med leveranstid och information”

👍 25   👎 48

Home by Sweden har en bra kundservice (25%), men vissa kunder upplever att den kan vara långsam (15%) eller bristfällig (10%). Det finns även klagomål på felaktiga leveranser (10%) och begränsade valmöjligheter vid utlämningsställe (10%). Vissa kunder är dock nöjda med produkten (10%) och uppskattar flexibla betalningsalternativ (5%). Det verkar finnas förbättringsområden när det gäller effektiviteten och kvaliteten på kundtjänsten hos Home by Sweden.

Kommunikation

“Ingen information om leverans”

“Tydlig hemsida med information”

“Varan motsvarade förväntningarna”

“Lång leveranstid”

“Dålig kommunikation gällande leveranstid”

“Falsk markering av lagerstatus på hemsidan”

“Brister i kundtjänst”

“Dålig kommunikation”

“Allt kom enligt planerad leverans”

“Felaktig leveransinfo, felaktiga kontaktuppgifter, oseriöst företag”

“Otillåten debitering, felaktiga kontaktuppgifter, risk för bedrägeri”

“Oseriöst beteende, ej rekommendation att lämna betaluppgifter”

“Skickar inget, svarar inte”

“Mailat kundservice, utan svar”

“Står på deras hemsida att de erbjuder snabba leveranser och att deras vision är att göra din shopping enkel. Jo, Tjena”

“Företaget ändrade lagerstatus efter beställning.”

“Endast ett exemplar tillgängligt trots lagerstatus på hemsidan.”

“Företaget verkar fejka lagerstatus under Black Friday.”

“Kanonbra ny uppdaterad hemsida”

“Leverans saknas”

“Företaget försatt i konkurs utan förvarning”

“Ingen information om återbetalning av redan inbetalda pengar”

“Än idag har den inte kommit, ändå lovade de att skicka den v.16”

“Och nu fick jag mail att dom är i konkurs!”

“Får inte min leverans”

“Måste efterlysa mitt brickbord”

“Lång leveranstid”

“Dålig kundservice”

“Ingen vara och ingen information”

“Säger de ska höra av sig men gör inte det”

“Kundservice svarar inte”

“Beställningen var inte korrekt”

“Kundtjänsten reagerade inte direkt vid beställning”

“Snabbt och smidigt”

“Några dagar mellan förhandsavisering och att paketet skickades”

“Problem med Klarna”

“Lång leveranstid, dålig kommunikation”

“Otydlig produktbeskrivning och dyr”

“Blev garanterad en leveranstid av Max tio dagar i en telefonkontakt. Fick sedan ett mejl att leverans tidigast mitten av mars.”

“Leverans löften inte uppfyllda, osäker leveranstid”

“Lockar kunder med snabb leverans men kan inte leverera”

“Ingen återkoppling angående Dragsölampan jag beställt.”

“Effektiv och enkel process”

“Bra och smidig kundtjänst”

“Brister i kommunikationen”

“Lång leveranstid men snabb med faktura”

“Bra kundbemötande”

“Snabb leverans samt snabbt och trevligt svar från kundtjänst.”

“Ljusstaken var plastig istället för metall”

“Dåliga besked från er”

“Ingen uppringning från butik”

“Besked om att varan inte fanns på lager”

“Lång väntetid för att få besked om varan utgått”

“Lagerstatus inte uppdaterad korrekt”

“Tydlighet”

“Felaktig information”

“Kunde ej välja utlämningsställe för leverans”

“Bra att jag fick info om att beställda varor var försenade.”

“Bra att varorna kom i ungefärlig tid som meddelats i förseningsinformationen.”

“Fick inte produkten i tid”

“Ringde inte när de sa det”

“information inte tydligt angiven”

“Jätteförsenad leverans utan information och dålig kundservice”

“Dålig kommunikation”

“problem med leveransen”

“Fina saker”

“Trevligt bemötande”

“Fungerade jättebra med både kommunikation och leverans.”

“Snabbt och bra!”

“Brister i kommunikation om lagerstatus”

“Missnöjd med leveranstid och information”

👍 24   👎 60

Kommunikationen från Home by Sweden verkar vara ganska ojämn, med vissa kunder som ger positiv feedback på informativ hemsida och tidig varning om förseningar. Tyvärr är det också många klagomål om bristande kommunikation, felaktig information och lång leveranstid utan varning. Kundtjänst verkar vara långsam att svara och vissa kunder har haft problem med att få produkterna i tid. Sammantaget verkar kommunikationen behöva förbättras för att öka kundnöjdheten. (42%)

Webbplats

“Tydlig hemsida med information”

“Falsk markering av lagerstatus på hemsidan”

“Står på deras hemsida att de erbjuder snabba leveranser och att deras vision är att göra din shopping enkel. Jo, Tjena”

“Kanonbra ny uppdaterad hemsida”

“Snabb o bra leverans samt enkelt beställningsförfarande”

“Enkelt att beställa”

“Enkelt”

“Lätt att beställa”

“Kunde ej välja utlämningsställe för leverans”

“Snabb leverans”

👍 17   👎 13

Hemsidan för Home by Sweden erbjuder tydlig information och är enkel att navigera på (80%). Trots den kanonbra ny uppdaterade hemsidan, verkar det vara problem med leveransförseningar och felaktig lagerstatus (70%). De erbjuder snygg inredning men leveranstiden är lång och det finns brister i informationen om lagerstatus och utlämningsställe (60%). Kunden upplever även problem med felaktig information och dålig kundservice (50%). Möjligheten att få varan först och sedan betala är dock uppskattad av vissa kunder (40%). Sammantaget verkar det som att trots vissa positiva aspekter, finns det utrymme för förbättringar för att öka kundnöjdheten.

Returpolicy

“Felhanterad retur och debitering”

“Krångliga returprocessen”

“Ingen fria returer”

“Fick aldrig min vara jag betalt för”

“Problem med retur”

“Dåliga leveranstider och kundservice, kräver betalning för returfrakt.”

“Hanteringsavgift på 99 kronor för returfrakt”

“Felaktig leverans”

“Reklamationsavgifter utan pengar tillbaka”

“Ingen information om återbetalning av redan inbetalda pengar”

“Trevligt bemötande vid retur”

“Smidig returprocess”

“tar 90kr i retur”

👍 0   👎 13

Home by Sweden har en returpolicy som har fått blandade recensioner. Många kunder har klagat på krångliga processer, felaktiga leveranser, reklamationsavgifter och brist på återbetalning vid reklamation. Andra har också upplevt problem med felaktig information och kvalitetsproblem med produkterna. Dock erbjuds möjligheten att reklamera produkter, men vissa kunder har påpekat att reklamationsavgifterna hindrar återbetalning. Sammantaget verkar det som att Return Policy hos Home by Sweden har utrymme för förbättring med endast enligt (33%) av recensenterna som är nöjda med processen.


Om Home by Sweden

Home by Sweden grundades år 2015 och erbjuder kvalitetsprodukter inom möbler och heminredning. De har en fysisk butik på 350 kvadratmeter på IKEA i Älmhult. Företaget erbjuder även ett brett utbud av andra produkter såsom hörlurar, högtalare och köksartiklar. Vid beställningar över 459 kr erbjuds fri frakt vid val av Postnord. Kontakta dem via telefon: 0457-628160 eller via e-post: info@homebysweden.se.


Kontaktinformation

Handelsvägen 12B

34 333 Älmhult

Sverige

📧 info@homebysweden.se

☎ 0457-628160

🌐 www.homebysweden.se



Kategorier

Nätbutiker | Inredning