Glossybox

123 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 5.8 för Glossybox kommer från 123 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Glossybox:

OmdömesStälle (3)
TrustPilot (120)

Erfarenheter med Returpolicy Returpolicy

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Glossybox har en otydlig och problematisk returpolicy med krav på att betala frakt för att returnera produkter och problem med uppsägning av prenumerationer. Återbetalningsbegäringar kan vara svåra att få igenom och det kan ta lång tid att lösa eventuella problem. Trots detta, hanteras returnerade paket effektivt och vissa kunder upplever att problem åtgärdas på ett bra sätt. Sammantaget verkar det finnas en del utmaningar kring returneringsprocessen hos Glossybox. (30%)

“Bästa överraskningsboxen”

“Glossybox försökte fixa detta under 4 MÅNADERS tid men lyckades ej”

“Begärde återbetalning”

“Bättre hantering av kundkommunikation och returpolicy behövs”

“ej möjligt att avbryta prenumerationen”

“Ej möjlighet att säga upp”

“Omöjligt att avsluta prenumerationen”

“Vägrade först låta mig utnyttja ångerrätten och fortsatte skicka ut paket.”

“När alla paket återvänt så vägrar dom ta bort fakturan hos Klarna.”

“Otydlig returpolicy”

👍 3   👎 10

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

M-M - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bästa överraskningsboxen

JesperJohnGottfrid - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Katastrof att köpa som gåva!
  • Extra varor eller mer som skulle betalas i varukorgen
  • Glossybox försökte fixa detta under 4 MÅNADERS tid men lyckades ej
  • Begärde återbetalning

Bobby - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Kundservice måste bli smidigare
  • Läcker/spruckit produkt och lågt återbetalningsbelopp
  • Försenad leverans
  • Bättre hantering av kundkommunikation och returpolicy behövs

Lin persson - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Glossybox tjänar pengar på att lura in folk i prenumerationstjänster
  • ingår ett avtal som förnyas automatiskt
  • Kundsupport är ett riktigt skämt
  • ej möjligt att avbryta prenumerationen

Hanna Levèn - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Inte tydligt med 12 månaders bindning
  • Ej möjlighet att säga upp

Kund - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Omöjligt att avsluta prenumerationen

Catrin T - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Scam företag!!!
  • Krånglat och vägrat hjälpa mig.
  • Vägrade först låta mig utnyttja ångerrätten och fortsatte skicka ut paket.
  • När alla paket återvänt så vägrar dom ta bort fakturan hos Klarna.
  • Riskerar få inkassokrav pga dom vägrar betala tillbaka till Klarna.
  • KÖP INGET FRÅN GLOSSYBOX!

S Ö - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

Angela - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Brister i kommunikation
  • Otydlig returpolicy
  • Misslyckad produktavslutning
  • Felaktig debitering

Timea - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Otillförlitlig leverans
  • Förvirrande fakturering
  • Inkassokrav trots betalning
  • Otydlig avslutningsprocess

Jennie Maria Baekkevold - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Tvingas in i automatiska förlängningar
  • Svårt att säga upp abonnemang
  • Dålig support
  • Bryter mot konsumentskyddslagen
  • Ingen skriftlig påminnelse om förlängning av avtal

Matilda - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Helt omöjligt att säga upp prenumerationen och fick automatisk förlängning
  • Svårt att hitta information om när föregående prenumeration slutade
  • Faktura på 1599:- som jag inte vill betala
  • Ingen hjälp när man kontaktar kundtjänst

Jennifer - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Inget svar eller service på kundservice
  • drar pengar flera gånger
  • lägger in saker i min beställning som inte syns
  • avlurad pengar

Maria - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Företaget lever på att lura kunder
  • Svårt att säga upp abonnemang
  • Automatiska svar från kundtjänst
  • Betalat för oönskade produkter

Nina Susman - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bra produkter och leverans
  • Problem med uppsägning av prenumeration
  • Missnöjd med return policy

Felicia Sjöberg - 11 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Har blivit rånad på 1599 kr utan att få boxar
  • SÄMSTA FÖRETAGET NÅGONSIN. STJÄLER PENGAR. DE DROG 1599 KR FÖR 12 MÅNADER OCH VÄGRAR ÅTERBETALA, MEN JAG FÅR INTE HELLER NÅGRA BOXAR.

Jonathan Jönsson - 11 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Försökt säga upp prenumerationen utan framgång
  • Fakturor förnyas utan tillstånd
  • Svårt att kontakta företaget
  • Förvirrande villkor

Rebecka Hedström - 11 månader sedanTrustpilot 🔗

  • VARNING

Fatima - 11 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kundtjänst
  • Otydlig kommunikation
  • Problem med avslut av prenumeration

Heidi - 11 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Sämsta kundsupport som är omöjligt att få tag i
  • Kostar massa pengar vid returer utan återbetalning
  • Företaget varnar för detta företag

Adina Nordlund - 12 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Långsam leverans och återbetalning
  • Ingen information om retur eller ersättningsvara
  • Hög prissättning utan värdeåterbäring
  • Problem med leverans och returhantering

t m - 12 månader sedanTrustpilot 🔗

  • svårt att göra retur
  • usel kundservice
  • automatiska svar

Hejdj - 12 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bedrägeri

Emelie - 23 månader sedan

  • Gick inte att avsluta abonnemang, ingen respons från kundtjänst
  • Krävde betala frakt för att returnera produkter, otydliga avtal
  • Produkterna höll låg kvalitet, riktade till yngre tonåringar