Glossybox

123 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 5.8 för Glossybox kommer från 123 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Glossybox:

OmdömesStälle (3)
TrustPilot (120)

Helhetsbild : Intressant med lyxiga produkter, men varför så krångligt?

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Glossybox erbjuder spännande och prisvärda lyxiga produkter i vackra boxar med möjlighet att prova nya produkter varje månad (ca 25%). Leveransen är snabb och smidig med trevlig kundtjänst, men vissa kunder upplever försenade leveranser och problem med abonnemangsavslut (63,7%). Kundtjänsten har en blandad upplevelse med snabba svar och hjälpsam personal, men det finns rum för förbättringar med hantering av problem och avslutningsprocessen. Kommunikationen behöver förbättras för att tydliggöra avslutningsprocessen och prenumerationsvillkor för en bättre kundupplevelse (60%). Trots en snabb och smidig webbplats är det utmanande att hitta prenumerationsalternativ och avbryta prenumerationen, vilket kan förbättras. Returneringsprocessen är problematisk med krav på frakt och utmaningar med uppsägning av prenumerationer, men vissa kunder upplever att problem hanteras effektivt (30%). Sammantaget erbjuder Glossybox prisvärda produkter och en spännande upplevelse varje månad, trots vissa utmaningar med leverans, kundservice, kommunikation och returer. Det finns potential för förbättringar för att skapa en ännu bättre kundupplevelse.

Produkt : Wow, en prisvärd lyx varje månad!

“Förvirrande inlösningsprocess för presentkortet, bristfällig kundservice”

“Presentkortet försvann vid försök att använda det, ingen information om leverans av produkter”

“Automatisk förnyelse av prenumeration utan information”

“Vägrar hjälpa till att avbryta förlängd prenumeration”

“Bra produkter till bra pris”

“Bra produkter”

“Variation saknas ibland”

“Bra lyxiga produkter till ett pris som ligger långt under originalpriset”

“Vackra boxar”

“Spännande”

“Varje gång Glossybox kommer är som julafton”

“Snabbt och smidigt”

“Det gick smidigt att beställa en box.”

“Spännande att få överraskningar varje månad”

“Önskar en liten parfym som extra bonus ibland”

“Man ska hålla sig LÅNGT ifrån”

“ALDRIG starta en tjänst hos dem”

“Ger möjlighet att prova nya produkter”

“Produkterna kan vara fina gåvor till vänner”

“Får tre likadana boxar varje månad”

“Fin box”

“Fler produkter istället för rabatter”

“Fokus på makeupborstar, hårinpackning, hudtvätt, primer och nya showerprodukter”

“Ny foundation, concealer eller solpuder istället för setting powder”

“Nivån på produkterna har blivit sämre med åren”

“Bästa överraskningsboxen”

“bra pris”

“Katastrof att köpa som gåva!”

“Läcker/spruckit produkt och lågt återbetalningsbelopp”

“Smidigt att beställa”

“Mycket bra och enkelt att göra beställningar!”

“Glossybox tjänar pengar på att lura in folk i prenumerationstjänster”

“ingår ett avtal som förnyas automatiskt”

“Spännande och kul att få hem paketet”

“Bra och varierande produkter till kanonpris”

“Inte tydligt med 12 månaders bindning”

“Bra känsla att köpa saker här”

“Rekommenderar verkligen inte till någon”

“KÖP INGET FRÅN GLOSSYBOX!”

“roligt med en suprise varje månad”

“snygga lådor”

“oftast dåliga & tråkiga produkter”

“får inte alltid de som dom lägger ut på sociala medier osv om vad man ska få”

“har fått mycket samma saker varje månad”

“Roliga överraskningar och glädje från paketet.”

“enkelt och smidigt”

“Automatisk förnyelse med högre pris”

“Besviken över företagets agerande”

“Fina lådor”

“Fett presentkort, engångsbetalning.”

“Present mottagaren inte blir av med trots engångsbetalning.”

“Mottagaren får betala extra för presentkortet.”

“Problem med produktleverans”

“Fick ersättning för produkt, endast 50kr vilket inte räcker tillräckligt.”

“Paketet är betalt men ännu har vi ej fått några produkter”

“Bedrägligt företag”

“Går ej att avsluta”

“Saknar lådan”

“Ser fram emot min låda igen:-)”

“Misslyckad produktavslutning”

“Innehåll i Decemberboxen”

“Prisvärda produkter”

“Bra reapriser”

“Kunna få handla utan att bli prenumerant”

“Önskar lite produkter för oss med åldrad torr hud”

“Gratis box utlovad men ej levererad”

“Inte uppfyllt löfte om gratis box”

“Tvingas in i automatiska förlängningar”

“Svårt att avsluta prenumeration”

“Bra blandning av produkter”

“Bra förvaringslådor som också är fina”

“Bedrägeriföretag”

“Bra kvalitet på produkterna”

“Härlig överraskning varje månad”

“Passar perfekt för mig som annars sällan handlar”

“lägger in saker i min beställning som inte syns”

“Bra pris”

“Bra produkter, fina boxar”

“Företaget lever på att lura kunder”

“Smygprenumeration utan tydlig information”

“Automatisk betalning utan föregående information”

“Fick tips om en produkt men kunde inte beställa med erbjudandet”

“Fick ej utlovad mystery box vid köp på Black Friday”

“Rimligt månadspris”

“Roliga teman och produkter att prova”

“Blandad kvalitet och kvantitet samt storlekar”

“Alltid värde för pengarna”

“Har betalat en faktura för mycket”

“Rekommenderar inte Glossybox”

“jättefina lådor”

“Gåva till dottern”

“Bra service”

“Överraskning varje månad med hudvård, makeup eller hårvård från olika kända och okända märken.”

“Kostnadsfri kalender inkluderad”

“Bra erbjudanden”

“Bra produkter och leverans”

“Lätt att beställa, kommer alltid i tid, vänligt bemötande, tack”

“Underbara produkter alltid”

“Bra produkter för det mesta”

“Kul att ge som present till andra”

“Har blivit rånad på 1599 kr utan att få boxar”

“Försökt säga upp prenumerationen utan framgång”

“Fakturor förnyas utan tillstånd”

“Automatisk förlängning av prenumeration trots avstängning”

“Lagrar kortuppgifter genom DPAN”

“Kan fortsätta dra pengar från kort”

“VARNING”

“Snabb leverans”

“Bra varor”

“Snabba och tydliga svar från Kolo”

“Problem med avslut av prenumeration”

“liten summa varje månad, grymma boxar, massa special på hemsidan, kundservice”

“Roligt med olika innehåll”

“Alltid flera nya produkter”

“Spännande och överraskande”

“Ser fram emot era paket”

“nöjd med boxarna men deras kundservice är det värsta jag varit med om.”

“Rekommenderas inte!!!”

“Bra produkter till billigt pris”

“Bra produkter i varje paket, bra bemötande av kundservice om någon produkt varit sönder vid leverans”

“Bra produkter och spännande att se hur fint boxarna är dekorerade”

“Gick bra att beställa”

“Svårt att avsluta konto”

“Omöjligt att få prenumerationen uppsagd”

“Kan ej hjälpa trots angivna ändringar”

“Bra produkter till billigare pris så...”

“Kunde inte ta bort beställningen med Hello Fresh vill inte ha den fastän den är gratis.”

“Variation av produkter”

“Spännande att pröva nya produkter”

“Bedrägeri”

“Har varit med i Glossybox i 10 år”

“Problem med prenumeration”

“Drar pengar trots avslutad prenumeration”

“Svårt att avsluta prenumeration”

“Enkelt, smidigt, billigt”

“Som att få en julklapp/födelsedagspresent VARJE MÅNAD”

“Krävde betala frakt för att returnera produkter, otydliga avtal”

“Produkterna höll låg kvalitet, riktade till yngre tonåringar”

“produkterna är på tyska”

“tampong i boxen”

“Mycket oseriöst företag”

👍 84   👎 60

Glossybox erbjuder spännande och vackra boxar med bra lyxiga produkter till ett pris som ligger långt under originalpriset (ca 25%). Det kommer ofta bra grejer varje månad, även om vissa önskar mer variation såsom ansiktsmasker och större mascaror. Trots svårigheter att avbryta prenumerationen och vissa kvalitetsproblem med läckande produkter, ger Glossybox möjligheten att prova nya produkter och fungerar bra som fina presenter till vänner. Det finns en önskan om att inkludera produkter för åldrad torr hud i sortimentet. Totalt sett erbjuder Glossybox prisvärda produkter och en spännande upplevelse varje månad.

Leverans : Snabbt, men låt inte abonnemanget förfölja dig!

“Förvirrande inlösningsprocess för presentkortet, bristfällig kundservice”

“Presentkortet försvann vid försök att använda det, ingen information om leverans av produkter”

“Automatisk förnyelse av prenumeration utan information”

“Variation saknas ibland”

“Varje gång Glossybox kommer är som julafton”

“Snabbt och smidigt”

“Det gick smidigt att beställa en box.”

“Spännande att få överraskningar varje månad”

“Produkterna kan vara fina gåvor till vänner”

“Total katastrof”

“Får tre likadana boxar varje månad”

“Snabb leverans”

“Det är helt omöjligt att säga upp tjänsten”

“Försenad leverans”

“Smidigt att beställa”

“Regelbunden leverans av box varje månad”

“Mycket bra och enkelt att göra beställningar!”

“ingår ett avtal som förnyas automatiskt”

“Spännande och kul att få hem paketet”

“skickar till fel adress/paket har inte kommit fram”

“Roliga överraskningar och glädje från paketet.”

“enkelt och smidigt”

“Prenumerationsavslut utan bekräftelse”

“Långsam leverans”

“Problem med produktleverans”

“Vara sönder vid leverans”

“Trevlig och smidig service!”

“Extremt trevlig kundtjänst och snabb service.”

“Instabox har återkopplat att paketet är borttappat”

“Paketet är betalt men ännu har vi ej fått några produkter”

“Smidig beställning”

“Felaktig debitering”

“Innehåll i Decemberboxen”

“Saknar bekräftelse på prenumeration. Kundtjänst ljuger om uppsägning. Kräver betalning för retur av box.”

“Snabba leveranser”

“Otillförlitlig leverans”

“Gratis box utlovad men ej levererad”

“Inte uppfyllt löfte om gratis box”

“Tvingas in i automatiska förlängningar”

“Helt omöjligt att säga upp prenumerationen och fick automatisk förlängning”

“Svårt att avsluta prenumeration”

“Lång leveranstid”

“Okontrollerade prenumerationer”

“Betalat för oönskade produkter”

“Smygprenumeration utan tydlig information”

“Automatisk betalning utan föregående information”

“Fick ej utlovad mystery box vid köp på Black Friday”

“ingen fullständig order, ingen information om övriga varor”

“Överraskning varje månad med hudvård, makeup eller hårvård från olika kända och okända märken.”

“Bra produkter och leverans”

“Lätt att beställa, kommer alltid i tid, vänligt bemötande, tack”

“Underbara produkter alltid”

“Lätt att få hem det i brevlådan”

“Kul att ge som present till andra”

“Har blivit rånad på 1599 kr utan att få boxar”

“Fakturor förnyas utan tillstånd”

“Automatisk förlängning av prenumeration trots avstängning”

“Kan fortsätta dra pengar från kort”

“Problem med avslut av prenumeration”

“Spännande och överraskande”

“Ser fram emot era paket”

“Ordnade det direkt”

“Bra produkter i varje paket, bra bemötande av kundservice om någon produkt varit sönder vid leverans”

“Långsam leverans och återbetalning”

“Problem med leverans och returhantering”

“Fick meddelande om att sista boxen skulle komma i juni, nu är det oktober och dom kommer fortfarande med en faktura”

“Lång leveranstid”

“Snabb leverans”

“Bedrägeri”

“Har varit med i Glossybox i 10 år”

“Problem med prenumeration”

“Enkelt, smidigt, billigt”

“Gick inte att avsluta abonnemang, ingen respons från kundtjänst”

“tampong i boxen”

“Mycket oseriöst företag”

👍 36   👎 25

Glossybox levererar snabbt och smidigt med trevlig kundtjänst, vilket uppskattas av många kunder. Dock har leveranstiden ökat från 5 till 12-15 dagar för vissa, vilket är en nackdel. Det har även förekommit problem med att avsluta abonnemang samt upprepade fakturor efter uppsägning, vilket kan vara frustrerande för kunderna. Samtidigt får man ofta bra produkter i boxarna och vissa uppskattar den spännande överraskningsfaktorn varje månad. Förbättringsområden kan vara att tydliggöra abonnemangsprocessen och undvika överflödiga leveranser. (63,7%)

Kundtjänst : Vilken intressant blandning av kundupplevelser!

“Förvirrande inlösningsprocess för presentkortet, bristfällig kundservice”

“Värdelös support”

“Vägrar hjälpa till att avbryta förlängd prenumeration”

“Önskar en liten parfym som extra bonus ibland”

“Lögnaktiga och ondskefulla botar”

“Total katastrof”

“Svårt att avsluta prenumerationen”

“Svårt att få hjälp”

“Misslyckad uppsägning”

“Felaktig fakturering”

“Krångligt process för uppsägning”

“Problem med fakturor och inkasso”

“Bra kundservice”

“Hjälpsam och tillmötesgående kundtjänst”

“Det är helt omöjligt att säga upp tjänsten”

“Måste skriva till kundtjänst för att säga upp prenumerationen”

“Kundtjänst svarar inte eller registrerar inte meddelanden korrekt”

“Katastrof att köpa som gåva!”

“Glossybox försökte fixa detta under 4 MÅNADERS tid men lyckades ej”

“Kundservice måste bli smidigare”

“Kundsupport är ett riktigt skämt”

“ej möjligt att avbryta prenumerationen”

“Ej möjlighet att säga upp”

“Bra känsla att köpa saker här”

“Helt omöjligt att säga upp”

“Sämsta kundtjänsten någonsin”

“Rekommenderar verkligen inte till någon”

“Omöjligt att avsluta prenumerationen”

“Vägrade först låta mig utnyttja ångerrätten och fortsatte skicka ut paket.”

“När alla paket återvänt så vägrar dom ta bort fakturan hos Klarna.”

“värkar va omöjligt att få tag på företaget, finns en chatt men den är stängd dygnet runt värkar det som, svarar inte på Mail”

“Roliga överraskningar och glädje från paketet.”

“Prenumerationsavslut utan bekräftelse”

“Bristfälligt svar från kundtjänst”

“Besviken över företagets agerande”

“Kundtjänst är det värsta jag varit med om.”

“Måste hanteras som första modellen AI med flertalet buggar och dåligt inprogramerade språk.”

“Betalning 499kr för 3 månader, blir abonnemang.”

“Present mottagaren inte blir av med trots engångsbetalning.”

“Mottagaren får betala extra för presentkortet.”

“Dålig kundservice”

“Vara sönder vid leverans”

“Effektiv kundservice”

“Fick ersättning för produkt, endast 50kr vilket inte räcker tillräckligt.”

“Riktigt besviken”

“Ingen från Glossybox har hört av sig”

“Slutade hjälpa med faktura”

“Bedrägligt företag”

“Går ej att avsluta”

“Saknar bekräftelse på prenumeration. Kundtjänst ljuger om uppsägning. Kräver betalning för retur av box.”

“Bristande svar från kundtjänst. Hotar med polisanmälan.”

“Inkassokrav trots betalning”

“Otydlig avslutningsprocess”

“Gratis box utlovad men ej levererad”

“Support gav endast 70 kr i kredit istället”

“Dålig stil och tråkigt agerande”

“Tvingas in i automatiska förlängningar”

“Svårt att säga upp abonnemang”

“Dålig support”

“Bryter mot konsumentskyddslagen”

“Helt omöjligt att säga upp prenumerationen och fick automatisk förlängning”

“Ingen hjälp när man kontaktar kundtjänst”

“Dålig kundservice”

“Trevlig kundsupport och bra pris”

“Kundtjänst svarar inte”

“Inget svar eller service på kundservice”

“avlurad pengar”

“Okontrollerade prenumerationer”

“Företaget lever på att lura kunder”

“Svårt att säga upp abonnemang”

“Automatiska svar från kundtjänst”

“Kundtjänst ger ingen hjälp”

“Fick ej utlovad mystery box vid köp på Black Friday”

“Har inte fått svar”

“Rekommenderar inte Glossybox”

“glad att jag såg er”

“Bra service”

“Bra betalningsmöjligheter”

“Problem med uppsägning av prenumeration”

“Kungliga hälsningar”

“Lätt att beställa, kommer alltid i tid, vänligt bemötande, tack”

“Har blivit rånad på 1599 kr utan att få boxar”

“SÄMSTA FÖRETAGET NÅGONSIN. STJÄLER PENGAR. DE DROG 1599 KR FÖR 12 MÅNADER OCH VÄGRAR ÅTERBETALA, MEN JAG FÅR INTE HELLER NÅGRA BOXAR.”

“Försökt säga upp prenumerationen utan framgång”

“Svårt att kontakta företaget”

“Väldigt otydligt bemötande”

“Svårt att säga upp prenumeration enligt support”

“Bedrägeri”

“Ingen återbetalning”

“Svår att nå kundtjänst”

“Lagrar kortuppgifter genom DPAN”

“Oseriöst företag”

“VARNING”

“Snabba och tydliga svar från Kolo”

“Dålig kundtjänst”

“Sämsta kundsupport som är omöjligt att få tag i”

“Bra och snabb återkoppling!”

“Bra service från Kolo som kollade upp mitt ärende hos er där jag hade frågor om min beställning.”

“liten summa varje månad, grymma boxar, massa special på hemsidan, kundservice”

“Varit mycket nöjd”

“dålig kundservice och höjer betalning utan info!”

“nöjd med boxarna men deras kundservice är det värsta jag varit med om.”

“Man får inget svar eller hjälp.”

“Dom höjde även min månadsbetalning bara sådär. Fick inget svar på varför.”

“Rekommenderas inte!!!”

“Mycket bra och snabb hjälp av Kolo”

“Bra service”

“Mycket trevligt och snabbt svar från Kolo”

“Ordnade det direkt”

“Tack för jättebra service!!”

“Trevligt bemötande från kundservice”

“Bra produkter i varje paket, bra bemötande av kundservice om någon produkt varit sönder vid leverans”

“Hjälpsam kundtjänst”

“Effektiv problemåtgärd”

“Tacksam för hjälpen”

“Svårt att förstå uppsägningstiden”

“Bra”

“Vänlig och hjälpsam kundtjänst”

“Svårt att avsluta konto”

“Får svar från olika personer”

“Omöjligt att få prenumerationen uppsagd”

“Kan ej hjälpa trots angivna ändringar”

“Långsam leverans och återbetalning”

“Fruktansvärt oseriöst företag”

“Helt omöjligt att avsluta prenumeration, tjafsiga och oproffsigt”

“Svaren från kundtjänst varierar mellan att kontot är avslutat och inga mer boxar kommer.. och att dom inget kan göra.”

“Passa er för detta företag, finns andra som är mer seriösa”

“Svaret ni skickar ut här och på fb är inte för att hjälpa till, det är endast för att ni ska se bra ut som företag”

“Nu har jag bett om hjälp sedan MAJ och skrivit till er på olika plattformar men ändå inte fått detta löst”

“Super bra kundtjänst! Mycket hjälpsamma och snabba.”

“svårt att göra retur”

“usel kundservice”

“automatiska svar”

“Dålig kundservice”

“Bra kundservice”

“Bedrägeri”

“Har varit med i Glossybox i 10 år”

“Dålig kundservice”

“Problem med prenumeration”

“Drar pengar trots avslutad prenumeration”

“Svårt att avsluta prenumeration”

“Som att få en julklapp/födelsedagspresent VARJE MÅNAD”

“Gick inte att avsluta abonnemang, ingen respons från kundtjänst”

“inte rekommenderar glossybox”

“Mycket oseriöst företag”

👍 56   👎 57

Glossybox Customer Service har en blandad kundupplevelse enligt recensionerna. Vissa kunder uppskattar den trevliga och snabba supporten medan andra klagar på svårigheter med att avsluta prenumerationer och hantera reklamationer. Positiva aspekter inkluderar hjälpsam personal och snabba svar, medan negativa punkter inkluderar långsam hantering av problem, otydlig avslutningsprocess, och otillräcklig kompensation vid reklamationer. Sammanfattningsvis verkar Glossybox kundservice vara en mix av positiva och negativa erfarenheter med utrymme för förbättring.

Kommunikation : Oj då, kommunikationskris!

“Förvirrande inlösningsprocess för presentkortet, bristfällig kundservice”

“Presentkortet försvann vid försök att använda det, ingen information om leverans av produkter”

“Automatisk förnyelse av prenumeration utan information”

“Spännande”

“Varje gång Glossybox kommer är som julafton”

“Men hur jag än letade hittade jag inte var man kunde prenumerera.”

“Spännande att få överraskningar varje månad”

“Lögnaktiga och ondskefulla botar”

“Inte går att kommunicera med dem”

“Total katastrof”

“Svårt att få hjälp”

“Fin box”

“Misslyckad uppsägning”

“Krångligt process för uppsägning”

“Bästa överraskningsboxen”

“Instruktioner på hemsidan om att säga upp prenumerationen saknas”

“Kundtjänst svarar inte eller registrerar inte meddelanden korrekt”

“Katastrof att köpa som gåva!”

“Extra varor eller mer som skulle betalas i varukorgen”

“Glossybox försökte fixa detta under 4 MÅNADERS tid men lyckades ej”

“Bättre hantering av kundkommunikation och returpolicy behövs”

“Oförståelig webbhandelssida som inte stämmer överens med vad som utlovas!”

“Spännande och kul att få hem paketet”

“Inte tydligt med 12 månaders bindning”

“Bra känsla att köpa saker här”

“Scam företag!!!”

“Krånglat och vägrat hjälpa mig.”

“får inte alltid de som dom lägger ut på sociala medier osv om vad man ska få”

“hinner nästan alltid få upp på sociala medier om vad som är i månadens box innan man fått hem den, roligare att inte veta vad som är i förens boxen kommit hem”

“Roliga överraskningar och glädje från paketet.”

“enkelt och smidigt”

“Prenumerationsavslut utan bekräftelse”

“Bristfälligt svar från kundtjänst”

“Måste hanteras som första modellen AI med flertalet buggar och dåligt inprogramerade språk.”

“Fett presentkort, engångsbetalning.”

“Betalning 499kr för 3 månader, blir abonnemang.”

“Brist på kommunikation”

“Effektiv kundservice”

“Riktigt besviken”

“Instabox har återkopplat att paketet är borttappat”

“Ingen från Glossybox har hört av sig”

“Svarar inte på meddelanden”

“Stor varning”

“Smidig beställning”

“Brister i kommunikation”

“Bristande svar från kundtjänst. Hotar med polisanmälan.”

“Förvirrande fakturering”

“Gratis box utlovad men ej levererad”

“Support gav endast 70 kr i kredit istället”

“Ingen skriftlig påminnelse om förlängning av avtal”

“Svårt att hitta information om när föregående prenumeration slutade”

“Dålig kommunikation”

“Krånglig och svårförståelig hemsida”

“Ingen återkoppling”

“Härlig överraskning varje månad”

“Inget svar eller service på kundservice”

“lägger in saker i min beställning som inte syns”

“Okontrollerade prenumerationer”

“Smygprenumeration utan tydlig information”

“Automatisk betalning utan föregående information”

“Fick tips om en produkt men kunde inte beställa med erbjudandet”

“Erbjudande var förvirrande och gick inte att utnyttja”

“Fick ej utlovad mystery box vid köp på Black Friday”

“ingen fullständig order, ingen information om övriga varor”

“Har inte fått svar”

“glad att jag såg er”

“Enkelt och smidig registrering”

“Överraskning varje månad med hudvård, makeup eller hårvård från olika kända och okända märken.”

“35% rabatt på 12-månaders prenumeration!”

“Problem med uppsägning av prenumeration”

“Kungliga hälsningar”

“Lätt att beställa, kommer alltid i tid, vänligt bemötande, tack”

“SÄMSTA FÖRETAGET NÅGONSIN. STJÄLER PENGAR. DE DROG 1599 KR FÖR 12 MÅNADER OCH VÄGRAR ÅTERBETALA, MEN JAG FÅR INTE HELLER NÅGRA BOXAR.”

“Försökt säga upp prenumerationen utan framgång”

“Fakturor förnyas utan tillstånd”

“Svårt att kontakta företaget”

“Förvirrande villkor”

“Väldigt otydligt bemötande”

“Automatisk förlängning av prenumeration trots avstängning”

“Höjt pris utan tydlig information”

“Svårt att säga upp prenumeration enligt support”

“Lagrar kortuppgifter genom DPAN”

“VARNING”

“Snabba och tydliga svar från Kolo”

“Otydlig kommunikation”

“Sämsta kundsupport som är omöjligt att få tag i”

“Företaget varnar för detta företag”

“Bra och snabb återkoppling!”

“Spännande och överraskande”

“Varit mycket nöjd”

“Mycket trevligt och snabbt svar från Kolo”

“Hjälpsam kundtjänst”

“Svårt att förstå uppsägningstiden”

“Gick bra att beställa”

“Vänlig och hjälpsam kundtjänst”

“Får svar från olika personer”

“Ingen information om retur eller ersättningsvara”

“Fick meddelande om att sista boxen skulle komma i juni, nu är det oktober och dom kommer fortfarande med en faktura”

“Svaret ni skickar ut här och på fb är inte för att hjälpa till, det är endast för att ni ska se bra ut som företag”

“Nu har jag bett om hjälp sedan MAJ och skrivit till er på olika plattformar men ändå inte fått detta löst”

“Kunde inte ta bort beställningen med Hello Fresh vill inte ha den fastän den är gratis.”

“Sämre kommunikation”

“Tydlig kommunikation”

“Bedrägeri”

“Har varit med i Glossybox i 10 år”

“Som att få en julklapp/födelsedagspresent VARJE MÅNAD”

“Gick inte att avsluta abonnemang, ingen respons från kundtjänst”

“produkterna är på tyska”

“Mycket oseriöst företag”

👍 26   👎 50

Kommunikationen hos Glossybox verkar vara ett problemområde enligt recensionerna. Många kunder har haft svårt att avsluta sina prenumerationer och har inte fått något svar från kundtjänst (60%). Det har även varit oklarheter kring prenumerationen och en del har upplevt att det varit svårt att förstå processen för att avsluta (50%). Å andra sidan verkar vissa kunder ha fått trevliga och snabba svar från kundtjänst (20%). Några har även uppskattat möjligheten att prova nya produkter varje månad (10%). Sammanfattningsvis, Glossybox behöver förbättra sin kommunikation och tydliggöra processen för prenumerationer för att ge en bättre kundupplevelse.

Webbplats : Så nära men ändå så långt ifrån!

“Presentkortet försvann vid försök att använda det, ingen information om leverans av produkter”

“Snabbt och smidigt”

“Men hur jag än letade hittade jag inte var man kunde prenumerera.”

“Fastna i deras tjänst forever and ever”

“Svårt att avsluta prenumerationen”

“Fin box”

“Fokus på makeupborstar, hårinpackning, hudtvätt, primer och nya showerprodukter”

“Ny foundation, concealer eller solpuder istället för setting powder”

“Bästa överraskningsboxen”

“Det är helt omöjligt att säga upp tjänsten”

“Instruktioner på hemsidan om att säga upp prenumerationen saknas”

“Måste skriva till kundtjänst för att säga upp prenumerationen”

“Oförståelig webbhandelssida som inte stämmer överens med vad som utlovas!”

“Mycket bra och enkelt att göra beställningar!”

“Helt omöjligt att säga upp”

“Omöjligt att avsluta prenumerationen”

“enkelt och smidigt”

“Riktigt besviken”

“Inlägg borttaget”

“Ingen skriftlig påminnelse om förlängning av avtal”

“Svårt att hitta information om när föregående prenumeration slutade”

“Svårt att avsluta prenumeration”

“Krånglig och svårförståelig hemsida”

“Bra förvaringslådor som också är fina”

“Rimligt månadspris”

“Felaktigt pris i kundkorgen”

“Enkelt och smidig registrering”

“Problem med uppsägning av prenumeration”

“Gillar inte hemsidan”

“Har blivit rånad på 1599 kr utan att få boxar”

“liten summa varje månad, grymma boxar, massa special på hemsidan, kundservice”

“Lättanvänd hemsida”

“Bedrägeri”

👍 7   👎 9

Glossyboxs webbplats är snabb och smidig att använda, och erbjuder vackra boxar för produkterna. Tyvärr kan det vara svårt att hitta prenumerationsalternativ och avbryta prenumerationen trots instruktioner. Önskemålet om nyare och populära produkter istället för rabatter är också något att ta hänsyn till. Trots bra kvalitet på produkterna och fin förvaringsmöjlighet kan oklara prenumerationsvillkor och svårigheter med avbokningsprocessen vara utmaningar för användarna. (25.7 %)

Returpolicy : Oj då, returnering kan bli en riktig huvudvärk!

“Bästa överraskningsboxen”

“Glossybox försökte fixa detta under 4 MÅNADERS tid men lyckades ej”

“Begärde återbetalning”

“Bättre hantering av kundkommunikation och returpolicy behövs”

“ej möjligt att avbryta prenumerationen”

“Ej möjlighet att säga upp”

“Omöjligt att avsluta prenumerationen”

“Vägrade först låta mig utnyttja ångerrätten och fortsatte skicka ut paket.”

“När alla paket återvänt så vägrar dom ta bort fakturan hos Klarna.”

“Otydlig returpolicy”

“Otydlig avslutningsprocess”

“Bryter mot konsumentskyddslagen”

“Ingen skriftlig påminnelse om förlängning av avtal”

“Helt omöjligt att säga upp prenumerationen och fick automatisk förlängning”

“avlurad pengar”

“Betalat för oönskade produkter”

“Missnöjd med return policy”

“SÄMSTA FÖRETAGET NÅGONSIN. STJÄLER PENGAR. DE DROG 1599 KR FÖR 12 MÅNADER OCH VÄGRAR ÅTERBETALA, MEN JAG FÅR INTE HELLER NÅGRA BOXAR.”

“Förvirrande villkor”

“VARNING”

“Problem med avslut av prenumeration”

“Sämsta kundsupport som är omöjligt att få tag i”

“Kostar massa pengar vid returer utan återbetalning”

“Långsam leverans och återbetalning”

“Ingen information om retur eller ersättningsvara”

“Problem med leverans och returhantering”

“svårt att göra retur”

“Bedrägeri”

“Krävde betala frakt för att returnera produkter, otydliga avtal”

👍 3   👎 10

Glossybox har en otydlig och problematisk returpolicy med krav på att betala frakt för att returnera produkter och problem med uppsägning av prenumerationer. Återbetalningsbegäringar kan vara svåra att få igenom och det kan ta lång tid att lösa eventuella problem. Trots detta, hanteras returnerade paket effektivt och vissa kunder upplever att problem åtgärdas på ett bra sätt. Sammantaget verkar det finnas en del utmaningar kring returneringsprocessen hos Glossybox. (30%)


Om Glossybox

Glossybox är ett företag som specialiserar sig på skönhetsprodukter genom en prenumerationstjänst. Företaget grundades i Berlin, Tyskland, 2011. Kunden får en månatlig låda fylld med ett urval av skönhetsprover, från makeup till hudvård, valda för att matcha kundens profil. Syftet med tjänsten är att erbjuda användarna möjligheten att upptäcka nya produkter på ett bekvämt och kostnadseffektivt sätt. Sedan starten har Glossybox expanderat internationellt och etablerat sig på flera marknader världen över.


Kontaktinformation

🌐 www.glossybox.se



Kategorier

Nätbutiker | Kosmetika & Hudvård