Flixbus

18 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3.8 för Flixbus kommer från 18 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Flixbus:

OmdömesStälle (1)
TrustPilot (17)

Erfarenheter med Returpolicy Returpolicy

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Flixbus Return Policy har en hög handläggningsavgift (50%) och endast erbjuder återbetalning i form av tillgodokvitto (40%). Enligt recensionerna har det varit svårt att få återbetalning och systemet tillåter inte underåriga att resa ensamma utan vuxen (30%). Det finns även klagomål på att det är svårt att söka ersättning och att det förekommer svårt att kommunicera med företaget (40%). Andra problem inkluderar smutsiga bussar med dålig lukt och otrevlig personal samt stölder av personliga ägodelar (20%). Sammantaget verkar Flixbus Return Policy vara förvirrande och generera många klagomål från missnöjda kunder.

“Tvingad ombokning av "reserverad" sittplats”

“Jag betalar för att reservera min plats o så ignorerar dom det o sätter en på en helt annan plats som är klart sämre en vecka efter man bokat o reserverat platsen.”

“Då är det väl fan inte att reservera en plats om ni bara ändrar på det hej vilt o tvingar på en, en annan jävla sittplats.”

“Ingen återbetalning vid ombokning eller avbokning”

“Kan inte få tillbaka skillnaden vid ombokning till billigare biljett, endast rabattkupong till nästa bokning”

“Ingen riktig återbetalning av inställda resor!”

“Ingen återbetalning”

“Ingen ersättningsbuss”

“Ej återbetalning vid reklamationer”

“Dåligt samarbete med avdelningar och Swebus”

👍 0   👎 31

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Funny lol - 23 februari 2023Trustpilot 🔗

  • Tvingad ombokning av "reserverad" sittplats
  • Rakt av bara ombokade min plats jag betalat för o satt mig på nån annan jävla plats jag inte vill sitta på eller valt.
  • Kommer från ingenstans o nu har någon jävel bokat den platsen jag hade reserverat.
  • Jag betalar för att reservera min plats o så ignorerar dom det o sätter en på en helt annan plats som är klart sämre en vecka efter man bokat o reserverat platsen.
  • Då är det väl fan inte att reservera en plats om ni bara ändrar på det hej vilt o tvingar på en, en annan jävla sittplats.
  • Jävla skötföretag o så låter trustpilot en inte använda sig av ett nyanserat ordförråd för att beskriva hur sämst företaget är.

Martin - 4 oktober 2022Trustpilot 🔗

  • Ingen återbetalning vid ombokning eller avbokning
  • Kan inte få tillbaka skillnaden vid ombokning till billigare biljett, endast rabattkupong till nästa bokning
  • Lång handläggningstid för svar trots skickad information
  • Hemsidan sa att man får återbetalning istället för rabatt, men det stämde inte

Anders - 2 juni 2022Trustpilot 🔗

  • Ingen riktig återbetalning av inställda resor!

Jennie Frondell - 8 november 2021

  • Bussen var 1 timme och 45 min sen
  • Ingen återbetalning
  • Otrevligt svar från kundservice
  • Ingen ersättningsbuss

Fredrik Häll - 23 september 2019Trustpilot 🔗

  • Försenade bussar
  • Lång väntetid på support
  • Toalettproblem
  • Ej återbetalning vid reklamationer
  • Olyckor med bussar
  • Otrevliga förare
  • Otydliga avgångstider

Anonym - 29 oktober 2018Trustpilot 🔗

  • Bra pris, bra busschaufförer, sköna sittplatser
  • Dåligt samarbete med avdelningar och Swebus