Flixbus

18 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3.8 för Flixbus kommer från 18 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Flixbus:

OmdömesStälle (1)
TrustPilot (17)

Erfarenheter med Leverans Leverans

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Flixbus leverans har blandade recensioner. Med en AC, gott om bagageutrymme, trevliga medpassagerare och en billig resa (25%) erbjuder de vissa fördelar. Å andra sidan förekommer ofta problem med förseningar, bristande information (30%), smutsiga bussar och otrevlig personal (20%). Det finns även klagomål på obekväma säten, icke fungerande toaletter och säkerhetsbrister som t.ex. stölder (25%). Sammanfattningsvis kan Flixbus vara prisvärt men risken för negativa upplevelser är hög.

“Smutsig buss!”

“Fläckar på framförvarande ryggstöd.”

“Bussen var försenad utan förklaring”

“De hade svårt att hitta hållplatsen”

“Vidrig toalett”

“Otillräckliga platser”

“Ingen möjlighet att lägga till specialbagage vid bokning. Begränsade alternativ vid betalningsproblem.”

“Tvingad ombokning av "reserverad" sittplats”

“Saknade möjlighet att ladda telefon”

“Bussen löses upp på varje stopp mitt i natten”

👍 15   👎 115

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Allan Lindholm - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Smutsig buss!
  • Rutor i hela bussen grovt randigt smutsiga, röda digitalklockan/temp visande helt orimliga värden.
  • Min plats 11 B, oanvändbart fällbord, kraftigt lutande, smutsigt med matrester.
  • Fläckar på framförvarande ryggstöd.
  • Otrevligt! Borde vara lätta att åtgärda!

Luca Demartino - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bussen var försenad utan förklaring
  • Chaufförerna kunde varken svenska eller engelska
  • De hade svårt att hitta hållplatsen
  • Inga ursäkter har mottagits av FlixBus

Pernilla - 14 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bra pris
  • Vidrig toalett
  • Otillräckliga platser
  • Bättre standard hos Bus4You

Jesper Thorselius - 18 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Ingen möjlighet att lägga till specialbagage vid bokning. Begränsade alternativ vid betalningsproblem.

Funny lol - 19 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Tvingad ombokning av "reserverad" sittplats
  • Rakt av bara ombokade min plats jag betalat för o satt mig på nån annan jävla plats jag inte vill sitta på eller valt.
  • Kommer från ingenstans o nu har någon jävel bokat den platsen jag hade reserverat.
  • Jag betalar för att reservera min plats o så ignorerar dom det o sätter en på en helt annan plats som är klart sämre en vecka efter man bokat o reserverat platsen.
  • Då är det väl fan inte att reservera en plats om ni bara ändrar på det hej vilt o tvingar på en, en annan jävla sittplats.
  • Jävla skötföretag o så låter trustpilot en inte använda sig av ett nyanserat ordförråd för att beskriva hur sämst företaget är.

Olga - 24 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Reserverade platser fanns inte
  • Ingen förklaring vid felaktiga platser
  • Saknade möjlighet att ladda telefon

Alexander Dimakis - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Många människor stör sömnen
  • Bussen löses upp på varje stopp mitt i natten
  • Sätena funkar inte för personer över 180 cm

Jennie Frondell - 3 år sedan

  • Bussen var 1 timme och 45 min sen
  • Ingen återbetalning
  • Otrevligt svar från kundservice
  • Ingen ersättningsbuss

Fredrik Häll - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • Försenade bussar
  • Lång väntetid på support
  • Toalettproblem
  • Ej återbetalning vid reklamationer
  • Olyckor med bussar
  • Otrevliga förare
  • Otydliga avgångstider

Anonym - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • Bra pris, bra busschaufförer, sköna sittplatser
  • Dåligt samarbete med avdelningar och Swebus

Anna Nyquist - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • dålig start med utländska chaufförer
  • chaufförer tar rast och röker
  • bristande uppmuntran att använda bälte

Marianne Winther - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • bekvämt
  • punktlighet
  • trevliga och hjälpsamma chaufförer
  • oklara instruktioner för platsbokning

Sissi Renner Andersson - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • Bra direktresa
  • Fler avgångar önskas