Flixbus

18 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3.8 för Flixbus kommer från 18 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Flixbus:

OmdömesStälle (1)
TrustPilot (17)

Erfarenheter med Kommunikation Kommunikation

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Flixbus har en del fördelar, såsom bra AC, gott om utrymme för bagage och handbagage, trevliga medpassagerare och överkomliga priser. Tyvärr verkar det finnas problem med kommunikationen, då det förekommer förseningar utan förklaring, bristande information om bussbyten och dåligt bemötande från personalen. Dessutom verkar det vara svårt att få tag på dem via telefon eller chatt, och vissa resenärer har upplevt att chaufförer inte kan svenska eller engelska. (30%)

“Smutsig buss!”

“Rutor i hela bussen grovt randigt smutsiga, röda digitalklockan/temp visande helt orimliga värden.”

“Otrevligt! Borde vara lätta att åtgärda!”

“Bussen var försenad utan förklaring”

“Chaufförerna kunde varken svenska eller engelska”

“De hade svårt att hitta hållplatsen”

“Inga ursäkter har mottagits av FlixBus”

“Försenad buss utan information eller hjälp”

“Ingen möjlighet att lägga till specialbagage vid bokning. Begränsade alternativ vid betalningsproblem.”

“Tvingad ombokning av "reserverad" sittplats”

👍 11   👎 125

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Allan Lindholm - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Smutsig buss!
  • Rutor i hela bussen grovt randigt smutsiga, röda digitalklockan/temp visande helt orimliga värden.
  • Min plats 11 B, oanvändbart fällbord, kraftigt lutande, smutsigt med matrester.
  • Fläckar på framförvarande ryggstöd.
  • Otrevligt! Borde vara lätta att åtgärda!

Luca Demartino - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bussen var försenad utan förklaring
  • Chaufförerna kunde varken svenska eller engelska
  • De hade svårt att hitta hållplatsen
  • Inga ursäkter har mottagits av FlixBus

André Alfonsson - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Försenad buss utan information eller hjälp
  • Ingen ersättning eller hjälp från kundtjänst
  • Besviken

Jesper Thorselius - 18 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Ingen möjlighet att lägga till specialbagage vid bokning. Begränsade alternativ vid betalningsproblem.

Funny lol - 19 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Tvingad ombokning av "reserverad" sittplats
  • Rakt av bara ombokade min plats jag betalat för o satt mig på nån annan jävla plats jag inte vill sitta på eller valt.
  • Kommer från ingenstans o nu har någon jävel bokat den platsen jag hade reserverat.
  • Jag betalar för att reservera min plats o så ignorerar dom det o sätter en på en helt annan plats som är klart sämre en vecka efter man bokat o reserverat platsen.
  • Då är det väl fan inte att reservera en plats om ni bara ändrar på det hej vilt o tvingar på en, en annan jävla sittplats.
  • Jävla skötföretag o så låter trustpilot en inte använda sig av ett nyanserat ordförråd för att beskriva hur sämst företaget är.

Martin - 24 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Ingen återbetalning vid ombokning eller avbokning
  • Kan inte få tillbaka skillnaden vid ombokning till billigare biljett, endast rabattkupong till nästa bokning
  • Lång handläggningstid för svar trots skickad information
  • Hemsidan sa att man får återbetalning istället för rabatt, men det stämde inte

Olga - 24 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Reserverade platser fanns inte
  • Ingen förklaring vid felaktiga platser
  • Saknade möjlighet att ladda telefon

Alexander Dimakis - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Många människor stör sömnen
  • Bussen löses upp på varje stopp mitt i natten
  • Sätena funkar inte för personer över 180 cm

Anonym - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • Bra pris, bra busschaufförer, sköna sittplatser
  • Dåligt samarbete med avdelningar och Swebus

Anna Nyquist - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • dålig start med utländska chaufförer
  • chaufförer tar rast och röker
  • bristande uppmuntran att använda bälte

Christina Dicander - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • Tydlig information om platsbokning saknas
  • Krånglig process för att boka plats

Marianne Winther - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • bekvämt
  • punktlighet
  • trevliga och hjälpsamma chaufförer
  • oklara instruktioner för platsbokning

Sissi Renner Andersson - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • Bra direktresa
  • Fler avgångar önskas