Flixbus

18 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3.8 för Flixbus kommer från 18 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Flixbus:

OmdömesStälle (1)
TrustPilot (17)

Erfarenheter med Kundtjänst Kundtjänst

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Flixbus Customer Service har en del brister enligt recensionerna, inkluderande försenad buss, otrevlig personal, svårigheter med sökande av ersättning och kommunikationsproblem med chaufförer. Trots detta upplevde vissa resenärer trevliga medresenärer och moderna bussar med trevliga chaufförer. Totalt sett verkar det finnas en del utmaningar med kundservicen hos Flixbus enligt recensionerna. (70%)

“Smutsig buss!”

“Min plats 11 B, oanvändbart fällbord, kraftigt lutande, smutsigt med matrester.”

“Otrevligt! Borde vara lätta att åtgärda!”

“Chaufförerna kunde varken svenska eller engelska”

“Inga ursäkter har mottagits av FlixBus”

“Försenad buss utan information eller hjälp”

“Ingen ersättning eller hjälp från kundtjänst”

“Vidrig toalett”

“Otillräckliga platser”

“Ingen möjlighet att lägga till specialbagage vid bokning. Begränsade alternativ vid betalningsproblem.”

👍 10   👎 179

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Allan Lindholm - 2 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Smutsig buss!
  • Rutor i hela bussen grovt randigt smutsiga, röda digitalklockan/temp visande helt orimliga värden.
  • Min plats 11 B, oanvändbart fällbord, kraftigt lutande, smutsigt med matrester.
  • Fläckar på framförvarande ryggstöd.
  • Otrevligt! Borde vara lätta att åtgärda!

Luca Demartino - 27 april 2024Trustpilot 🔗

  • Bussen var försenad utan förklaring
  • Chaufförerna kunde varken svenska eller engelska
  • De hade svårt att hitta hållplatsen
  • Inga ursäkter har mottagits av FlixBus

André Alfonsson - 27 december 2023Trustpilot 🔗

  • Försenad buss utan information eller hjälp
  • Ingen ersättning eller hjälp från kundtjänst
  • Besviken

Pernilla - 6 augusti 2023Trustpilot 🔗

  • Bra pris
  • Vidrig toalett
  • Otillräckliga platser
  • Bättre standard hos Bus4You

Jesper Thorselius - 1 april 2023Trustpilot 🔗

  • Ingen möjlighet att lägga till specialbagage vid bokning. Begränsade alternativ vid betalningsproblem.

Funny lol - 23 februari 2023Trustpilot 🔗

  • Tvingad ombokning av "reserverad" sittplats
  • Rakt av bara ombokade min plats jag betalat för o satt mig på nån annan jävla plats jag inte vill sitta på eller valt.
  • Kommer från ingenstans o nu har någon jävel bokat den platsen jag hade reserverat.
  • Jag betalar för att reservera min plats o så ignorerar dom det o sätter en på en helt annan plats som är klart sämre en vecka efter man bokat o reserverat platsen.
  • Då är det väl fan inte att reservera en plats om ni bara ändrar på det hej vilt o tvingar på en, en annan jävla sittplats.
  • Jävla skötföretag o så låter trustpilot en inte använda sig av ett nyanserat ordförråd för att beskriva hur sämst företaget är.

Martin - 4 oktober 2022Trustpilot 🔗

  • Ingen återbetalning vid ombokning eller avbokning
  • Kan inte få tillbaka skillnaden vid ombokning till billigare biljett, endast rabattkupong till nästa bokning
  • Lång handläggningstid för svar trots skickad information
  • Hemsidan sa att man får återbetalning istället för rabatt, men det stämde inte

Olga - 4 oktober 2022Trustpilot 🔗

  • Reserverade platser fanns inte
  • Ingen förklaring vid felaktiga platser
  • Saknade möjlighet att ladda telefon

Alexander Dimakis - 24 juli 2022Trustpilot 🔗

  • Många människor stör sömnen
  • Bussen löses upp på varje stopp mitt i natten
  • Sätena funkar inte för personer över 180 cm

Jennie Frondell - 8 november 2021

  • Bussen var 1 timme och 45 min sen
  • Ingen återbetalning
  • Otrevligt svar från kundservice
  • Ingen ersättningsbuss

Fredrik Häll - 23 september 2019Trustpilot 🔗

  • Försenade bussar
  • Lång väntetid på support
  • Toalettproblem
  • Ej återbetalning vid reklamationer
  • Olyckor med bussar
  • Otrevliga förare
  • Otydliga avgångstider

Anonym - 29 oktober 2018Trustpilot 🔗

  • Bra pris, bra busschaufförer, sköna sittplatser
  • Dåligt samarbete med avdelningar och Swebus

Anna Nyquist - 22 oktober 2018Trustpilot 🔗

  • dålig start med utländska chaufförer
  • chaufförer tar rast och röker
  • bristande uppmuntran att använda bälte

Christina Dicander - 21 oktober 2018Trustpilot 🔗

  • Tydlig information om platsbokning saknas
  • Krånglig process för att boka plats

Marianne Winther - 20 oktober 2018Trustpilot 🔗

  • bekvämt
  • punktlighet
  • trevliga och hjälpsamma chaufförer
  • oklara instruktioner för platsbokning