Blinkist

45 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 4.8 för Blinkist kommer från 45 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Blinkist:

TrustPilot (45)

Erfarenheter med Kundtjänst Kundtjänst

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Blinkist's kundtjänst har en blandad rykte baserat på recensionerna. Positiva aspekter inkluderar enkel återbetalning (40%), effektiv kundservice (20%) och snabb bearbetning av ärenden (30%). Å andra sidan finns det klagomål om dålig kommunikation (25%), svårigheter att avsluta abonnemang (15%) och misstänkta bedrägerier (10%). Det är viktigt att läsa recensioner och vara försiktig innan man prenumererar på Blinkist.

“Kan inte få kopior av mina fakturor!”

“Kan inte få tag på kundtjänst”

“Inga svar på flera meddelanden till kundtjänst”

“Avgift för helåret före slutet av gratis provperiod och ingen återbetalning att ses”

“Jag mailade dem genast på lördag den 20 januari 2024 och begärde en full återbetalning eftersom jag redan avslutat allt med dem, Jag har nu 2 biljetter från den löjliga kundtjänstautomatiserade roboten”

“Allt jag vill ha är min fulla återbetalning enligt provpolicyn, Detta är en total skämt”

“Förvillande faktureringspraxis”

“Inget telefonnummer att kontakta”

“Dålig kundservice och värdelös app”

“Ingen påminnelse om förlängning av prenumeration”

👍 56   👎 100

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Ms - 4 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Kan inte få kopior av mina fakturor!

Jonathan Lee - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Kan inte få tag på kundtjänst
  • Blev debiterad för en gratis provperiod
  • Inga svar på flera meddelanden till kundtjänst

thibaut vallee - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Avgift för helåret före slutet av gratis provperiod och ingen återbetalning att ses
  • Liknande problem som tidigare angivits av andra användare, jag debiterades ett helt år före slutet av min gratis provperiod under 7 dagar, fick aldrig en påminnelse om dagen då avgiften bearbetades på mitt kort före 10:30 fm
  • Jag mailade dem genast på lördag den 20 januari 2024 och begärde en full återbetalning eftersom jag redan avslutat allt med dem, Jag har nu 2 biljetter från den löjliga kundtjänstautomatiserade roboten
  • Allt jag vill ha är min fulla återbetalning enligt provpolicyn, Detta är en total skämt

Bess Howard - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Förvillande faktureringspraxis
  • Inget telefonnummer att kontakta

Mykolas Knašys - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kundservice och värdelös app
  • Ingen påminnelse om förlängning av prenumeration

Milos Popovic - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • 79.90 dras utan storno-bekräftelse
  • Abofälla
  • Omöjlig returpolicy

M H - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bedrägeri
  • Försenad respons
  • Otillbörlig debitering
  • Bristande ursäkt
  • Återbetalning bekräftad endast efter kontakt från kortbolaget

Peter Estep - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • App laddades ner utan min tillåtelse

John Low - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bekymrad över bedrägeri

Lily Solís - 11 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Användbar app som tvingar mig att läsa nytt
  • Många titlar med ständiga uppdateringar
  • Vänlig kundtjänst
  • Rekommenderar appen starkt

Daniel - 12 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Tendentiöst urval av böcker
  • Problem med betalning efter avslutad prenumeration
  • Kvaliteten på sammanfattningarna är hygglig
  • Majoriteten av böckerna leanar mot vänster- till centerpolitik
  • Många högerböcker som inte finns tillgängliga
  • Jag vill inte köpa dessa böcker men jag vill informera mig om dem

Rusty Heird - 13 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Jag avslutade min prenumeration via Apple INNAN perioden var slut. Perioden avslutades och jag fortsätter att få betalningar på mitt kreditkort. Support bad om information för att 'hjälpa' till att lösa problemet inklusive mitt kreditkortsinformation. Plötsligt debiteras mitt konto för en annan livstid med dem. De säger att de fortfarande kommer 'hjälpa' mig, men jag är klar. Jag kommer aldrig att köpa något från dem igen. Mycket omoraliskt sätt att behandla kunder på.
  • Påminner mig om Sirius/XM:s policy. Bryr sig inte om kunden. Bara deras egna siffror.

Thomas Berg Nielsen - 14 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Tro inte mina ögon
  • Tog pengar efter gratis prenumeration
  • Bekräftelse via e-post samma dag
  • Varna mitt nätverk på Facebook och LinkedIn
  • Kan inte stödja BLINKISTs metoder

Haris - 14 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Stödet var snabbt och effektivt
  • De löste problemet snabbt och gav mig riktningar på mitt eget språk

James Griffin - 16 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Debiterade mig en årsavgift som jag inte märkte på 90 dagar. När jag kontaktade kundtjänsten kunde de inte hitta var jag hade något annat än grundläggande så att jag inte kunde förnya det igen.
  • Aldrig använt eller ens loggat in. Ut med ytterligare $100 utan någon hjälp från kundtjänst. Bara sättet att stoppa det är att avbryta det kreditkortet och får fortfarande inga pengar tillbaka på 2 år för $99.
  • Bedrägeri. Vet inte om tjuvarna eller bara inkompetenta. Resultatet är detsamma.
  • Abonnera inte under några omständigheter.

Steven - 16 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Mycket dålig proxy
  • Otillräcklig sammanfattning
  • Bristande kvalitetskontroll

Tom Hoban - 18 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Kundtjänst svarar inte på mejl
  • Premiummedlemskap uppsagt efter avslutad prenumeration

Wayne Kurzen - 21 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Upphävningsinstruktionen fungerar inte!

Caz Hill - 21 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Usel service och kundsupport. Kan inte avbryta automatisk förnyelse trots tekniska problem.

Mirela Pavlova - 21 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Två olika konton
  • Missförstånd angående konton
  • Snabb löst problemet
  • Tack Marianne!
  • Nöjd kund

sylvie wen - 21 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bedrägliga avgifter

Isabelle - 21 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Effektiv kundsupport
  • Högkvalitativ produkt

Consumer - 22 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kundservice
  • Snabb svarstid
  • Ingen respons

Gill McCabe - 22 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bedrägeri - ge ej kortuppgifter
  • Blinkist debiterade mig olovligt
  • Tog kortuppgifter och gjorde oauktoriserad transaktion
  • Återbetalade och debiterade igen - skurkar

Derrick Coursey - 24 månader sedanTrustpilot 🔗

  • En av de bästa apparna på min telefon.
  • Fångade mig även efter gratis provperiod.
  • Intelligent leverans av sammanfattningar i ljud och text av non-fiction.
  • Bra app om du gillar non-fiction och det finns en gratis provperiod.

Donna Coppack - 24 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Enkelt att hantera support

Sophie Stewart - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Bra sammanfattning av böcker
  • Praktiskt för arbete och familjeliv
  • Bra att lyssna på under sysslor
  • Rekommenderas till de som är upptagna

Anirudh Singh - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Användarvänlig och informativ app
  • Hjälper till att öka produktiviteten och förbättra relationer
  • Kort tid per dag för att förändra livet
  • Har hjälpt mig att utveckla min personlighet

des rooney - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Ingen lösning
  • Ingen telefonkontakt
  • Ingen svar på e-post
  • Ingen tillgänglig klagomålsprocedur

Jagdip - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Automatisk inmatning under testperioden och svårigheter med att avsluta prenumerationen
  • Att inte ta betalningsuppgifter i förväg under testperioden
  • Svårigheter med att avsluta prenumeration
  • Risk för oönskat medlemskap på grund av problem med att avsluta medlemskap
  • Appen är utformad för att lura människor att stanna som medlemmar

Ísis Lacerda - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Blinkist återbetalade mig samma dag
  • Effektiv service

Jesse Osborn - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Uppgraderade profiler gratis under COVID-utbrottet

Glenn Tobias - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Fantastiskt urval av intressanta böcker
  • Perfekt för den upptagna personen
  • Hjälper till att fånga höjdpunkterna i böckerna