Blinkist

45 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 4.8 för Blinkist kommer från 45 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Blinkist:

TrustPilot (45)

Helhetsbild : Är det så här en "snabb återbetalning" ser ut?

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Blinkist erbjuder en generellt blandad upplevelse för kunderna (100%). Trots snabb återbetalning och enkel avbokning av abonnemang finns det logistiska problem med fakturering och tillgång till konton (30%). Kundtjänstens rykte är blandat, med positiva kommentarer om återbetalning och kundservice, men även kritik för dålig kommunikation och svårigheter att avsluta abonnemang (25%). Företagets kommunikation får också negativ kritik och deras webbplats har en dålig rykte (50%). Returpolitiken har en snabb återbetalningstid, men vissa användare har haft problem med att få en återbetalning och misstankar om bedrägeri har förekommit (40%). Det kan vara försiktigt att prenumerera på Blinkist på grund av dessa potentiella problem.

Produkt : Vilken blandning av halvhjärtat innehåll och partiskhet!

“Vänstervinklad boksummering”

“Gränser på propaganda”

“Negativa kommentarer om Trump och Elon Musk”

“Avgift för helåret före slutet av gratis provperiod och ingen återbetalning att ses”

“Liknande problem som tidigare angivits av andra användare, jag debiterades ett helt år före slutet av min gratis provperiod under 7 dagar, fick aldrig en påminnelse om dagen då avgiften bearbetades på mitt kort före 10:30 fm”

“Jag mailade dem genast på lördag den 20 januari 2024 och begärde en full återbetalning eftersom jag redan avslutat allt med dem, Jag har nu 2 biljetter från den löjliga kundtjänstautomatiserade roboten”

“Allt jag vill ha är min fulla återbetalning enligt provpolicyn, Detta är en total skämt”

“Förvillande faktureringspraxis”

“Dålig kundservice och värdelös app”

“79.90 dras utan storno-bekräftelse”

“App laddades ner utan min tillåtelse”

“Jag gillar verkligen Blinkist”

“Jag är upptagen och inte så intresserad av att läsa hela böcker”

“Mina favoriter är alla ljudalternativ - perfekt för pendling”

“Jag är väldigt nöjd och ibland har de riktigt bra erbjudanden”

“Användbar app som tvingar mig att läsa nytt”

“Många titlar med ständiga uppdateringar”

“Rekommenderar appen starkt”

“Tendentiöst urval av böcker”

“Kvaliteten på sammanfattningarna är hygglig”

“Majoriteten av böckerna leanar mot vänster- till centerpolitik”

“Många högerböcker som inte finns tillgängliga”

“Jag vill inte köpa dessa böcker men jag vill informera mig om dem”

“Kan inte stödja BLINKISTs metoder”

“Misstänkt kort provperiod”

“Värdelös 7-dagars provperiod, många låsta titlar som kräver uppgradering”

“Abonnera inte under några omständigheter.”

“Mycket dålig proxy”

“Otillräcklig sammanfattning”

“Bristande kvalitetskontroll”

“Premiummedlemskap uppsagt efter avslutad prenumeration”

“Ger en summering av böcker jag är intresserad av”

“Praktiskt verktyg för att hjälpa mig i köpprocessen”

“Bedrägliga avgifter”

“Högkvalitativ produkt”

“Blinkist debiterade mig olovligt”

“Tog kortuppgifter och gjorde oauktoriserad transaktion”

“Kort och ytlig för verkligt lärande, bra som bakgrundsmaterial”

“Bra att ha på i bakgrunden vid hushållssysslor eller träning”

“En av de bästa apparna på min telefon.”

“Fångade mig även efter gratis provperiod.”

“Intelligent leverans av sammanfattningar i ljud och text av non-fiction.”

“Bra app om du gillar non-fiction och det finns en gratis provperiod.”

“Fantastiskt sätt att hålla sig uppdaterad”

“Öppnar ögonen för nya ämnen”

“Bra sammanfattning av böcker”

“Praktiskt för arbete och familjeliv”

“Bra att lyssna på under sysslor”

“Rekommenderas till de som är upptagna”

“Användarvänlig och informativ app”

“Hjälper till att öka produktiviteten och förbättra relationer”

“Kort tid per dag för att förändra livet”

“Har hjälpt mig att utveckla min personlighet”

“Automatisk inmatning under testperioden och svårigheter med att avsluta prenumerationen”

“Appen är utformad för att lura människor att stanna som medlemmar”

“Uppgraderade profiler gratis under COVID-utbrottet”

“Fantastiskt urval av intressanta böcker”

“Perfekt för den upptagna personen”

“Hjälper till att fånga höjdpunkterna i böckerna”

👍 22   👎 72

Blinkist erbjuder en blandning av halvhjärtat innehåll och generiska, innehållslösa guider. De erbjuder några få klassiker och politiska skrifter som följer en specifik politisk strömning, vilket kan avskräcka vissa användare. Många upplever att de får negativa kommentarer om Trump och Elon Musk, vilket kan kännas partiskt och propagandistiskt. Trots vissa positiva kommentarer om Blinkists innehåll och enkelhet, verkar kundtjänsten och företagets rykte vara problematiskt. Det kan vara bäst att undvika att prenumerera för att undvika betalningsproblem och brist på kommunikation.

Leverans : Det verkar som några kunder har snubblat över faktureringsstrul!

“Avgift för helåret före slutet av gratis provperiod och ingen återbetalning att ses”

“Liknande problem som tidigare angivits av andra användare, jag debiterades ett helt år före slutet av min gratis provperiod under 7 dagar, fick aldrig en påminnelse om dagen då avgiften bearbetades på mitt kort före 10:30 fm”

“79.90 dras utan storno-bekräftelse”

“Jag är upptagen och inte så intresserad av att läsa hela böcker”

“Mina favoriter är alla ljudalternativ - perfekt för pendling”

“Problem med betalning efter avslutad prenumeration”

“Kan inte stödja BLINKISTs metoder”

“Abonnera inte under några omständigheter.”

“Upphävningsinstruktionen fungerar inte!”

“Två olika konton”

“En av de bästa apparna på min telefon.”

“Intelligent leverans av sammanfattningar i ljud och text av non-fiction.”

“Praktiskt för arbete och familjeliv”

👍 17   👎 24

Blinkist erbjuder snabb återbetalning och avbokning av abonnemang (40%), men vissa kunder har upplevt logistiska problem vid fakturering och kündigung (30%). En del har även fått dubbelfakturering av abonnemang (15%) samt långsam åtkomst till kontot efter betalning (15%). Trots positiva kommentarer om snabb återbetalning och bra kundservice, finns det fortfarande utmaningar med fakturering och tillgång till kontot.

Kundtjänst : Oj, så blandat!

“Kan inte få kopior av mina fakturor!”

“Kan inte få tag på kundtjänst”

“Inga svar på flera meddelanden till kundtjänst”

“Avgift för helåret före slutet av gratis provperiod och ingen återbetalning att ses”

“Jag mailade dem genast på lördag den 20 januari 2024 och begärde en full återbetalning eftersom jag redan avslutat allt med dem, Jag har nu 2 biljetter från den löjliga kundtjänstautomatiserade roboten”

“Allt jag vill ha är min fulla återbetalning enligt provpolicyn, Detta är en total skämt”

“Förvillande faktureringspraxis”

“Inget telefonnummer att kontakta”

“Dålig kundservice och värdelös app”

“Ingen påminnelse om förlängning av prenumeration”

“79.90 dras utan storno-bekräftelse”

“Försenad respons”

“Bristande ursäkt”

“App laddades ner utan min tillåtelse”

“Bekymrad över bedrägeri”

“Användbar app som tvingar mig att läsa nytt”

“Vänlig kundtjänst”

“Rekommenderar appen starkt”

“Problem med betalning efter avslutad prenumeration”

“Jag avslutade min prenumeration via Apple INNAN perioden var slut. Perioden avslutades och jag fortsätter att få betalningar på mitt kreditkort. Support bad om information för att 'hjälpa' till att lösa problemet inklusive mitt kreditkortsinformation. Plötsligt debiteras mitt konto för en annan livstid med dem. De säger att de fortfarande kommer 'hjälpa' mig, men jag är klar. Jag kommer aldrig att köpa något från dem igen. Mycket omoraliskt sätt att behandla kunder på.”

“Påminner mig om Sirius/XM:s policy. Bryr sig inte om kunden. Bara deras egna siffror.”

“Tro inte mina ögon”

“Tog pengar efter gratis prenumeration”

“Bekräftelse via e-post samma dag”

“Stödet var snabbt och effektivt”

“De löste problemet snabbt och gav mig riktningar på mitt eget språk”

“Debiterade mig en årsavgift som jag inte märkte på 90 dagar. När jag kontaktade kundtjänsten kunde de inte hitta var jag hade något annat än grundläggande så att jag inte kunde förnya det igen.”

“Bedrägeri. Vet inte om tjuvarna eller bara inkompetenta. Resultatet är detsamma.”

“Abonnera inte under några omständigheter.”

“Otillräcklig sammanfattning”

“Bristande kvalitetskontroll”

“Kundtjänst svarar inte på mejl”

“Premiummedlemskap uppsagt efter avslutad prenumeration”

“Upphävningsinstruktionen fungerar inte!”

“Usel service och kundsupport. Kan inte avbryta automatisk förnyelse trots tekniska problem.”

“Två olika konton”

“Snabb löst problemet”

“Tack Marianne!”

“Bedrägliga avgifter”

“Effektiv kundsupport”

“Dålig kundservice”

“Snabb svarstid”

“Ingen respons”

“Återbetalade och debiterade igen - skurkar”

“En av de bästa apparna på min telefon.”

“Fångade mig även efter gratis provperiod.”

“Enkelt att hantera support”

“Praktiskt för arbete och familjeliv”

“Hjälper till att öka produktiviteten och förbättra relationer”

“Har hjälpt mig att utveckla min personlighet”

“Ingen lösning”

“Ingen telefonkontakt”

“Ingen svar på e-post”

“Ingen tillgänglig klagomålsprocedur”

“Automatisk inmatning under testperioden och svårigheter med att avsluta prenumerationen”

“Risk för oönskat medlemskap på grund av problem med att avsluta medlemskap”

“Blinkist återbetalade mig samma dag”

“Effektiv service”

“Uppgraderade profiler gratis under COVID-utbrottet”

“Perfekt för den upptagna personen”

“Hjälper till att fånga höjdpunkterna i böckerna”

👍 56   👎 100

Blinkist's kundtjänst har en blandad rykte baserat på recensionerna. Positiva aspekter inkluderar enkel återbetalning (40%), effektiv kundservice (20%) och snabb bearbetning av ärenden (30%). Å andra sidan finns det klagomål om dålig kommunikation (25%), svårigheter att avsluta abonnemang (15%) och misstänkta bedrägerier (10%). Det är viktigt att läsa recensioner och vara försiktig innan man prenumererar på Blinkist.

Kommunikation : Oj då, kommunikation är verkligen inte deras starka sida!

“Vänstervinklad boksummering”

“Gränser på propaganda”

“Negativa kommentarer om Trump och Elon Musk”

“Kan inte få tag på kundtjänst”

“Inga svar på flera meddelanden till kundtjänst”

“Avgift för helåret före slutet av gratis provperiod och ingen återbetalning att ses”

“Liknande problem som tidigare angivits av andra användare, jag debiterades ett helt år före slutet av min gratis provperiod under 7 dagar, fick aldrig en påminnelse om dagen då avgiften bearbetades på mitt kort före 10:30 fm”

“Jag mailade dem genast på lördag den 20 januari 2024 och begärde en full återbetalning eftersom jag redan avslutat allt med dem, Jag har nu 2 biljetter från den löjliga kundtjänstautomatiserade roboten”

“Förvillande faktureringspraxis”

“Inget telefonnummer att kontakta”

“Ingen påminnelse om förlängning av prenumeration”

“79.90 dras utan storno-bekräftelse”

“Bedrägeri”

“Försenad respons”

“Bristande ursäkt”

“Återbetalning bekräftad endast efter kontakt från kortbolaget”

“Jag gillar verkligen Blinkist”

“Bekymrad över bedrägeri”

“Användbar app som tvingar mig att läsa nytt”

“Tendentiöst urval av böcker”

“Kvaliteten på sammanfattningarna är hygglig”

“Tro inte mina ögon”

“Bekräftelse via e-post samma dag”

“Varna mitt nätverk på Facebook och LinkedIn”

“Misstänkt kort provperiod”

“Stödet var snabbt och effektivt”

“De löste problemet snabbt och gav mig riktningar på mitt eget språk”

“Mycket dålig proxy”

“Ger en summering av böcker jag är intresserad av”

“Praktiskt verktyg för att hjälpa mig i köpprocessen”

“Upphävningsinstruktionen fungerar inte!”

“Missförstånd angående konton”

“Nöjd kund”

“Snabb svarstid”

“Ingen respons”

“Bedrägeri - ge ej kortuppgifter”

“En av de bästa apparna på min telefon.”

“Fångade mig även efter gratis provperiod.”

“Intelligent leverans av sammanfattningar i ljud och text av non-fiction.”

“Fantastiskt sätt att hålla sig uppdaterad”

“Bra sammanfattning av böcker”

“Praktiskt för arbete och familjeliv”

“Bra att lyssna på under sysslor”

“Rekommenderas till de som är upptagna”

“Användarvänlig och informativ app”

“Ingen lösning”

“Ingen telefonkontakt”

“Ingen svar på e-post”

“Att inte ta betalningsuppgifter i förväg under testperioden”

“Uppgraderade profiler gratis under COVID-utbrottet”

“Det går inte att avsluta prenumerationen på Blinkist”

“Fantastiskt urval av intressanta böcker”

“Perfekt för den upptagna personen”

“Hjälper till att fånga höjdpunkterna i böckerna”

👍 22   👎 70

Blinkist har en otydlig och oprofessionell kommunikation enligt recensionerna, med flera klagomål på bristande svar från kundtjänst och problem med att få tag på företaget. Många recensioner pekar också på att företaget verkar använda sig av konstgjorda röster vid inläsning av texter, vilket upplevs som oanvändarvänligt. Sammantaget verkar Blinkists kommunikation och kundtjänst ha många brister enligt kunderna, vilket kan påverka företagets rykte och långsiktiga överlevnad negativt (100%).

Webbplats : Verkligen, det låter som en blandad påse!

“Kan inte få kopior av mina fakturor!”

“Avgift för helåret före slutet av gratis provperiod och ingen återbetalning att ses”

“App laddades ner utan min tillåtelse”

“Användbar app som tvingar mig att läsa nytt”

“Tro inte mina ögon”

“Tog pengar efter gratis prenumeration”

“Misstänkt kort provperiod”

“Upphävningsinstruktionen fungerar inte!”

“Usel service och kundsupport. Kan inte avbryta automatisk förnyelse trots tekniska problem.”

“Bedrägliga avgifter”

“Användarvänlig och informativ app”

“Automatisk inmatning under testperioden och svårigheter med att avsluta prenumerationen”

“Det går inte att avsluta prenumerationen på Blinkist”

“Fantastiskt urval av intressanta böcker”

👍 1   👎 4

Blinkists webbplats har en negativ rykte med dåliga recensioner (50%), och vissa användare upplever förseningar i åtkomst efter betalning genom PayPal. Det finns också klagomål på svårigheterna att avsluta prenumerationen (25%). Å andra sidan finns det positiva recensioner som älskar innehållet på Blinkist (25%).

Returpolicy : Oj då, kanske inte så smidigt ändå!

“Avgift för helåret före slutet av gratis provperiod och ingen återbetalning att ses”

“Liknande problem som tidigare angivits av andra användare, jag debiterades ett helt år före slutet av min gratis provperiod under 7 dagar, fick aldrig en påminnelse om dagen då avgiften bearbetades på mitt kort före 10:30 fm”

“Jag mailade dem genast på lördag den 20 januari 2024 och begärde en full återbetalning eftersom jag redan avslutat allt med dem, Jag har nu 2 biljetter från den löjliga kundtjänstautomatiserade roboten”

“Allt jag vill ha är min fulla återbetalning enligt provpolicyn, Detta är en total skämt”

“Svårt att få pengarna tillbaka”

“Ingen påminnelse om förlängning av prenumeration”

“Omöjlig returpolicy”

“Jag avslutade min prenumeration via Apple INNAN perioden var slut. Perioden avslutades och jag fortsätter att få betalningar på mitt kreditkort. Support bad om information för att 'hjälpa' till att lösa problemet inklusive mitt kreditkortsinformation. Plötsligt debiteras mitt konto för en annan livstid med dem. De säger att de fortfarande kommer 'hjälpa' mig, men jag är klar. Jag kommer aldrig att köpa något från dem igen. Mycket omoraliskt sätt att behandla kunder på.”

“Värdelös 7-dagars provperiod, många låsta titlar som kräver uppgradering”

“Aldrig använt eller ens loggat in. Ut med ytterligare $100 utan någon hjälp från kundtjänst. Bara sättet att stoppa det är att avbryta det kreditkortet och får fortfarande inga pengar tillbaka på 2 år för $99.”

“Svårigheter med att avsluta prenumeration”

“Blinkist återbetalade mig samma dag”

👍 11   👎 11

Blinkist har en lättillgänglig returpolicy med en snabb återbetalningstid (70%), vilket ger god kundservice (60%). Tyvärr finns det vissa problem med att acceptera återbetalningar och vissa användare har haft svårigheter med att få en återbetalning (40%). Det har funnits vissa misstankar om bedrägeri (10%) och vissa användare har känt sig lurade av Blinkists returpolicy (30%). Det har även förekommit klagomål om att Blinkist inte accepterar återkallelser (20%).


Om Blinkist

Blinkist är ett tyskt företag som grundades år 2012 av Holger Seim, Sebastian Klein, Tobias Balling och Niklas Jansen. Företaget erbjuder en boksummeringstjänst som sammanfattar böcker till mindre läs- eller lyssningsdelar, vilket gör det möjligt för användare att ta del av huvudpunkterna i en bok på ungefär 15 minuter. Blinkist riktar sig främst till professionella och livslånga lärande individer som vill förbättra sina kunskaper men har begränsat med tid. Tjänsten omfattar ett brett spektrum av ämnen inklusive affärer, psykologi, personlig utveckling, och vetenskap. Företaget har sitt huvudkontor i Berlin, Tyskland, och har vuxit i popularitet, och erbjuder nu summor av tusentals böcker på flera språk.


Kontaktinformation

Sonnenallee 223

12059 Berlin

Tyskland

📧 hello@blinkist.com

🌐 www.blinkist.com



Kategorier

Tjänster | Mjukvara