Euroflorist

Alla recensioner

Euroflorist

36% Skulle handla här igen

Omdömen, klagomål och kundupplevelser Skriv en recension

Affiliate redovisning: Det här inlägget innehåller en anknuten länk, vilket innebär att när du klickar på Visa och därefter gör ett köp kan vi få en provision som hjälper till att driva webbplatsen.

I rampljuset: vad säger våra kunder?

I
Isak Ferm
Blommorna kom aldrig fram, och "kundservice" hör inte av sig. Hundratals människor, eller mer, har haft samma upplevelse. ANMÄL DESSA TILL KONSUMENTVERKET Läs vidare
M
Marie
Jag köpte en bukett i juli 2021 men fick en chock när mottagaren mms:ade bild på buketten. Det var inte samma bukett, färre blommor, ingen rund ansad form utan spretig som ett påskris. Blev erbjude...Läs vidare
F
Frida
Beställ aldrig ifrån detta företaget. Fick en bukett levererad som skiljde sig något brutalt ifrån buketten jag beställt. Fick skämmas när mottagaren skickade en bild på den. Som ersättning blev ja...Läs vidare
A
Anki
Beställde bukett för 600 kr i Lördags med lovad leverans i Lördags (24/4). Fortfarande är ingen bukett levererad(26/4), en kundtjänst som inte är värt namnet. En hel dag för att besvara mitt mail. ...Läs vidare
I
Inga-Britt Eriksson
Skickade blommor till min dotter men blev jättearg när jag fick se bilden på buketten. Det var mycket mindre blommor än på bilden på hemsidan och dessutom hade de inte levererat för den summa jag b...Läs vidare

Alla recensioner (14)

  • Inga recensioner än!

    Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet..

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    EN REN BLUFF

    Blommorna kom aldrig fram, och "kundservice" hör inte av sig. Hundratals människor, eller mer, har haft samma upplevelse.

    ANMÄL DESSA TILL KONSUMENTVERKET


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Lurendrejeri

    Jag köpte en bukett i juli 2021 men fick en chock när mottagaren mms:ade bild på buketten. Det var inte samma bukett, färre blommor, ingen rund ansad form utan spretig som ett påskris. Blev erbjuden 100 kr, tackade nej då det inte motsvarar värdet. Köp inte av dem!!!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    SKAMLIGT

    Beställ aldrig ifrån detta företaget. Fick en bukett levererad som skiljde sig något brutalt ifrån buketten jag beställt. Fick skämmas när mottagaren skickade en bild på den. Som ersättning blev jag erbjuden 200:- i presentkort som inte ens täckte hälften av kostnaden - för en produkt som alltså inte levererades. Kommer att anmäla till konsumentverket.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Ingen leverans 3 dgr efter utlovad leverans enl bekräftelse

    Beställde bukett för 600 kr i Lördags med lovad leverans i Lördags (24/4). Fortfarande är ingen bukett levererad(26/4), en kundtjänst som inte är värt namnet. En hel dag för att besvara mitt mail. Aldrig mer att jag anlitar dessa.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    ALDRIG MER DETTA LURENDREJERIFÖRETAG

    Skickade blommor till min dotter men blev jättearg när jag fick se bilden på buketten. Det var mycket mindre blommor än på bilden på hemsidan och dessutom hade de inte levererat för den summa jag betalat utan dragit av för s k "serviceavgift"? Hur kan dom göra det när jag betalat 99:- i leverans- och serviceavgift. Detta är kriminellt!

    Skickade blommor till min mamma på Mors dag, kom ett sms att dom lämnat butiken 18.23, dom levererades 22.00 på kvällen och inget kort med texten som jag skrivit, jättebesviken.., det blev en enda lång väntan för mamma och stress..,


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Uruselt

    Beställde blommor för 500 kronor. Pengarna drogs direkt från kontot. Blommorna anlände inte på utlovade datumet. Försöker komma i kontakt med företaget via chatten men det tar flera timmar innan de svarar. Hoppas att blommorna anländer eller att jag får pengarna tillbaks!!!!!!!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Utebliven leverans - Blåst på pengarna

    Beställt blommor och betalat med Swish, men inga blommor har levererats. Det är nu åtta dagar efter utlovat leveransdatum. Jag har lämnat flera meddelanden via Euroflorists kontaktsida, men ingen svarar. Ingen har heller kontaktat mig eller mottagaren av blommorna via de telefonnummer jag skrivit in i beställningen. Har Euroflorist kanske gått i konkurs?

    De har inte gått i konkurs. De är ett bluff. Hundratals människor har köpt produkter som aldrig anlänt, inklusive mig.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Ointresserade av att lev rätt dag

    Beställde blommor och fick orderbekräftelse ca 12 för en bortglömd födelsedag. Levererades inte rätt dag. Säger att ingen svarat i telefon och har uppenbarligen inte hört talas om SMS.
    Kundservice där man hela tiden skickas tillbaka till "vanliga frågor" och en livechatt där det tar 5 m7n mellan svaren


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Aldrig aldrig mer Euroflorist

    Beställning : blommor till utlandet. Ingen leverans. 4 veckor senare är beställningen makulerad enl. företaget trots löfte om leverans. Ingen återkoppling trots daglig kontakt via mail och chatt. Kundvård?
    Har aldrig varit med om sämre service.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Utebliven födelsedagsbukett

    Det är en sak att inte kunna leverera, men att sedan försöka ljuga om att man faktiskt har levererat tycker jag är jävligt lågt.

    Beställde en blomsterbukett till min tjejs födelsedag flera dagar i förväg. Får ett sms på eftermiddagen under dagen för leverans: Blommorna har skickats från en florist i närheten. Två timmar senare och inga blommor, jag hör av mig till kundtjänst via chatt, dom säger att blommorna körs ut i stora leveranser som tar lång tid, blommorna brukar komma fram vid 17-tiden. Klockan 19 får jag ett sms igen: "Din beställning har blivit levererad. Med vänliga hälsningar, Euroflorist." Tittar utanför min dörr men där står inga blommor, kollar igenom hela trapphuset men där står inga blommor. Kommer att bestrida fakturan.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Dålig service

    Aldrig mer euroflorist!!!!
    Nu har det strulat tillräckligt, har hänt alla 3 gånger jag har anlitat dom, så nu anlitar jag interflora.
    Beställde och betalade blommor till min pappa i norge, och ingenting hände.
    Får ingen respons från euroflorist, bara opersonlig automatiskt mail och hänvisning till chatten, som funkar ibland.
    Kändes som om jag hade kastat pengarna i skön.
    Rena turen att jag fick pengarna tillbaka.
    Skitföretag!!!!!!!!


Andra personer tittade också på

Logo FloraQueen
FloraQueen
0 recensioner

Om FloraQueen Företaget grundades i huvudkontoret i Barcelona 2004, då började de med en liten hemsida och erbjöd några...

Logo Fernsnpetals
Fernsnpetals
0 recensioner

Blommor är något man kan ge bort till nästan vem som helst till vilka som helst olika tillfällen. Man kan ge bort en bukett ti...

Euroflorist

Nästan alla människor blir glada då de får göra någon annan glad. Men ibland kan det vara svårt att finna tiden till att träffa människor man vill öga mor öga, och det kan ofta även hända att man bor på helt olika platser i landet eller till och med i världen. Men en sak man kan göra för att glädja någon annan är att skicka blommor hem till den personen. Det finns även så många olika blombuketter att välja mellan, det finns romantiska rosor, färgglada födelsedagsblommor eller förlåtande buketter. Runt om i Sverige, Skandinavien och Norden finns det många olika företag som fungerar som blombud, och ett av dessa företag är Euroflorist. 

Men hur ska man veta att blommorna verkligen kommer att komma fram? Och är blommorna verkligen fina d de anländer? Det är frågor an kanske undrar på men som är svåra att veta på förhand, då kan man läsa andra personers recensioner som redan har köpt blommor hos Euroflorist. 

Mer information om företaget Euroflorist
Euroflorist är ett företag som förmedlar blommor i Europa, och de har ett nätverk av florister i 11 olika länder. Euroflorist tillhör en internationell organisation vilket innebär att de hjälper sina kunder skicka blommor till länder runt om i hela världen.  Detta företag har erfarenhet inom branschen och de som arbetar på Euroflorist har levererat blommor i över 30 år till många olika länder runt om i världen. Inne på företagets hemsida finns mer information om hur hela processen går till. 

Vad erbjuder Euroflorist sina kunder?
Euroflorist har en nätbutik där man kans e alla de olika buketterna och även ett flertal olika kategorier på buketter. I nätbutiken kan man sedan välja den buketten man skulle vilja skicka till någon och efter det kommer ditt bud att skickas till en florist som sedan kommer att skapa den bukett du valt. På företagets hemsida finns det kategorier som tex dagens deal, bästsäljare, begravning, födelsedag etc. Man kan även kolla in kategorin som heter inspiration och tips för att läsa lite råd om vad för bukett man ska ge bort. 

Euroflorist har sitt eget nyhetsbrev som man kan prenumerera på för att få information om kampanjer och erbjudanden direkt till inkorgen på e-posten. De har även olika konton på de flesta sociala meder där man kan följa dem och se olika buketter som man sedan kanske vill skicka till någon. 

Hur kan man kontakta kundtjänsten hos Euroflorist?
Om man undrar över något och skulle vilja kontakta företagets kundtjänst och ställa sin fråga kan man börja med att gå in på företagets hemsida för att sedan gå in på fliken ”vanliga frågor och svar”, chansen är stor att man kommer hitta svaret på sin fråga där. Om inte så kan man kontakta kundtjänsten. Kundtjänsten hos Euroflorist kan nås antingen via telefon, e-post eller så kan man chatta med dem direkt inne på hemsidan för att få ett snabbt svar på sin fråga. 

Har du skickat någon blombukett via Euroflorist? Om du har det ska du inte glömma att skriva en egen recension om företaget.