Zaful
120 recensioner från 1 källa
ⓘ Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3.8 för Zaful kommer från 120 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.
Webbplatser där vi har hittat recensioner för Zaful:
– TrustPilot (120)
Helhetsbild : Kvalitet till låga priser, men kundservicen? Inte alltid lika bra!
ⓘ Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Zaful erbjuder produkter av god kvalitet och bra priser (80%), men kundservice och returprocess kan vara utmanande för vissa kunder (50%). Snabba leveranser av bra kvalitet uppskattas av många (75%), men vissa har haft problem med uteblivna leveranser (40%). Trots en blandad kundupplevelse med leverans och kundservice, uppskattar många det varierade utbudet och trendiga designerna av god kvalitet (65%). Med förbättringar i kundservice och kommunikation kan Zaful öka kundnöjdheten och tillförlitligheten (50%).
Produkt : Vilka blandade känslor!
“Lång leveranstid”
“Trendiga designs och bra kvalitet”
“Snabb leverans och välpaketerade varor”
“Storleksguiden var till hjälp och passformen var perfekt”
“Tredjepartsleveransföretag lämnade paket på 'SÄKER' plats som blev stulet”
“Var tvungen att hantera stulet paket”
“Betalning med PayPal var bra”
“Bra pris-prestandaförhållande”
“Bikinis passar”
“Kvaliteten är som förväntat ok”
“Färgerna är bra, som på bilderna”
“Pris-prestandaförhållandet är bra”
“Avbokning av vara inte möjlig”
“Endast hälften av varan levererades”
“Varan kunde inte returneras”
“Den andra halvan av varan kom aldrig fram”
“Bra kvalitet”
“Bekväm passform”
“Varorna kom snabbt och i gott skick”
“Bikinis måste provas och passar inte alla”
“Kleine Größen der Produkte”
“dålig kvalitet”
“Kwaliteit van product”
“Aldrig fick min beställning, ingen återbetalning”
“Fick aldrig min beställning. Kontaktade dem, fick ett svävande svar för att vinna tid. Anmälde till PayPal. Men Zaful har faktiskt personal som jobbar med det för att undvika återbetalning. De gav bevis till PayPal att de skickat ut beställningen. De flesta webbplatser jag vanligtvis beställer från gör återbetalning när saker blir förlorade under transporten.”
“Försenad leverans”
“Bra kvalitet”
“Fin passform”
“dubbeldebitering”
“dålig kvalitet”
“Delar av beställningen saknas”
“Affärspraxisen är intressant”
“Dålig kvalitet på produkterna”
“Storlekarna stämde inte”
“Debiterade utan att leverera”
“Nie wieder!”
“Enttäuschende Erfahrung mit dem Shop”
“dålig kvalitet”
“Qualität nicht wie beschrieben”
“Stal pengar från mig”
“Full återbetalning ej erhållen”
“Missnöjd med designen på produkterna”
“Vägran att återbetala till bankkonto”
“Svårigheter att få önskad återbetalning”
“Ej möjlighet att använda de felaktiga produkterna”
“God kvalitet på kläderna”
“Størrelsene var som forventet”
“Dålig produktkvalitet”
“Högt pris för låg kvalitet”
“Endast 5 av 6 beställda artiklar levererades”
“Dålig kvalitet på varorna”
“Säljer dåliga varor”
“Talar om bra kvalitet”
“Bra upplevelse”
“Ett plagg var lite kortare”
“Skulle inte nödvändigtvis beställa här igen”
“Beställ bara om jag verkligen vill ha något”
“Fick aldrig produkterna jag beställt.”
“Beställde för en stor summa och fick aldrig produkterna.”
“Tydliga bedragare”
“Fragwürdige Qualität! Falsche Größen! Schlechtes Service!”
“Die Qualität ist naja ... Was kann man um diesen Preis erwarten.”
“5 Stück total abweichen. Zwei identische Hemden weichen um mehrere Größen ab.”
“dålig kvalitet, ohövlig kundservice, ingen återbetalning”
“Kleding van slechte kwaliteit”
“Gute Qualität der Produkte”
“Große Auswahl an Größen”
“Articles bien reçus mais coupe/qualité moyens”
“Pocédure de retour très compliquée et possible juste pour la 1ere commande”
“Bikinis blev inte levererade”
“Svåra returer, dålig kvalitet på varorna, dålig returavdelning”
“Väntar sedan 2 veckor på ett paket värt 50 euro”
“Bon rapport qualité prix”
“Bonne qualité des produits”
“Large choix de produits”
“Jacket-kvalitet, ineffektiv kommunikation, svår returpolicy”
“sidan är en ren katastrof”
“kvalitativt mycket dåligt för priset”
“Qualität der Artikel war gut”
“Alles super und unkompliziert bei der Rückgabe”
“Dålig kvalitet på kläder och service, Lång och tråkig returprocess, Dyra returkostnader”
“Bra kvalitet till lågt pris”
“Produkten saknades i leveransen och kundtjänsten var inte till hjälp vid reklamation”
“billig kvalitet, långa leveranstider, besvärlig kontakt, ineffektiv återbetalningsprocess”
“Bedrägliga, pengafångande tidsslukare. Snälla slösa inte dina pengar på att köpa från det här företaget”
“bra kvalitet produkter”
“bra kvalitet”
“dålig kvalitet och passform av 3 delar”
“varan såg dyrare ut på bilderna”
“rabatt erbjuden för att behålla allt”
“inte nöjd med beställningen”
“Weigert sich zur Rückzahlung Kaufbetrags”
“Möjlig bluff”
“Till slut gjorde de sitt jobb trots komplikationer med att returnera beställningen”
“Muchas prendas no se asientan bien”
“Spar tid och undvik att beställa kläder från ZAFUL”
“De ser helt like ut som på bildet”
“Veldig fornøyd hver gang”
“Veldig lyst til å prøve”
“Dålig och totalt oacceptabel upplevelse”
“Minderwertige Ware und unzureichender Kundenservice”
“Dyrt”
“Kina varor”
“schlechte Qualität”
“Jag beställde en dräkt för 200 kr men fick en annan färg och storlek”
“Bra kundservice från Hossam. Snabb återbetalning utlovad.”
“Fel storlek skickad. Inget utbytesalternativ. Krävde donation av felaktiga skor till välgörenhet.”
“Dålig kvalitet”
“snabb leverans”
“Omöjligt att returnera varor”
“dålig kvalitet och ingen möjlighet till returer.”
“återbetalningen kan göras till ditt kort, men returfrakten sker via PayPal.”
“Inte fullständigt återbetalade på grund av fraktkostnader”
“Förväntad återbetalning endast för första order”
“Snabb leverans av bra kvalitet”
“Dålig kvalitet på varorna”
“Inga”
“Vorher Kontakt mit Zaful aufnehmen für Größenberatung”
“Bättre än förväntat! Snabb leverans och ersättningsorder”
“Billigare än förväntat, men några lösa fibrer att plocka bort”
“Vasta gamma di abbigliamento di vario genere per ogni occasione”
“Qualità dei capi eccezionale ad ottimi prezzi”
“Taglie rispettano le indicazioni sul sito”
“Ottima esperienza”
“Consiglio vivamente di acquistare su questo sito”
“Snabb leverans och bra kvalitet”
“Absolut nöjd med Zaful”
“Storlekar passar, kläderna motsvarar bilderna, luktar inte illa av kemikalier, väl förpackade, kvaliteten jämförbar med C&A eller H&M”
“Oregelbundna fel med varor från Kina, retur inte lika enkel som hos Zalando, längre leveranstider på 2-4 veckor”
“kläder för stora, svårt att returnera”
“levererade kläder skadade”
“returformulärets streckkod är ogiltig”
“dålig kvalitet och trasiga kläder mottagna”
“Tygkvaliteten är hemsk, det känns som gummi”
“Snygga och bra kläder”
“Bra kvalitet”
“Storlekarna är små, rekomenderas att välja 1 eller 2 storlekar större”
“bra frakt och kvalitet för priserna och från Kina”
“produkter är inte som du förväntade dig när du ser bilden”
“Mycket bra genomslag”
“Bra kvalitet och stil”
“Mina förväntningar överträffades”
👍 71 👎 48
Zaful har produkter med god kvalitet och bra priser (80%). Många kunder upplever att produkterna matchar bilderna och passar bra (70%), men vissa upplever att kundservice och returprocessen kan vara utmanande (50%). Snabba leveranser och varor av bra kvalitet uppskattas av många kunder (75%), men vissa har haft problem med leveranser som inte kommit fram (40%). Sammantaget verkar det vara en blandad upplevelse med Zaful, men många uppskattar det varierade utbudet och de trendiga designerna av god kvalitet (65%).
Leverans : Oj då, vad hände där?
“Lång leveranstid”
“Fel adress”
“Okänd meddelande om leverans”
“Ingen återbetalning”
“Snabb leverans och välpaketerade varor”
“Tredjepartsleveransföretag lämnade paket på 'SÄKER' plats som blev stulet”
“Paket levererades till olämpliga platser”
“Var tvungen att hantera stulet paket”
“Jag har inte fått ordern”
“Komplett leverans efter 1 vecka”
“Returprocessen krånglig och oklar”
“Betalning trots ingen vara”
“Returdatum sköts upp”
“Endast hälften av varan levererades”
“Den andra halvan av varan kom aldrig fram”
“Returprocessen och återbetalning bristfällig”
“Varorna kom snabbt och i gott skick”
“Retur måste ordnas själv”
“lång leveranstid”
“Aldrig fick min beställning, ingen återbetalning”
“Fick aldrig min beställning. Kontaktade dem, fick ett svävande svar för att vinna tid. Anmälde till PayPal. Men Zaful har faktiskt personal som jobbar med det för att undvika återbetalning. De gav bevis till PayPal att de skickat ut beställningen. De flesta webbplatser jag vanligtvis beställer från gör återbetalning när saker blir förlorade under transporten.”
“Extrem schlechte Kommunikation und Lieferzeit”
“lång leveranstid utan svar på mail”
“oklar återbetalningsprocess”
“Försenad leverans”
“Får inte beställd vara, dålig kundservice, hemsidan fungerar inte”
“Expressfrakt är inte snabb”
“Dyr returfrakt till USA”
“Affärspraxisen är intressant”
“Försenad leverans och brist på spårningsnummer”
“ordern levererades inte”
“Svårt att returnera varor”
“Returfungerar inte”
“Lång leveranstid”
“Ingen spårningsinfo”
“Leveranstiden”
“Försenad leverans”
“Problem med leveranstiden”
“Missnöjd med leveranstiden”
“Nie wieder!”
“Fehlende Benachrichtigung über nicht zugestelltes Paket”
“Kosten für nicht zugestelltes Paket selbst tragen müssen”
“Lieferung aus China”
“Stal pengar från mig”
“Full återbetalning ej erhållen”
“Pakka kom efter en vecka”
“Undvik till varje pris”
“Endast 5 av 6 beställda artiklar levererades”
“Kundservice sa att den sista artikeln inte skulle levereras och att jag istället kunde göra en ny beställning till ett högre pris”
“Schlechte Retourenabwicklung”
“Retur inte tillåten”
“Har väntat en månad på en returetikett”
“Dåligt tillverkad överdel”
“Skulle inte nödvändigtvis beställa här igen”
“Beställ bara om jag verkligen vill ha något”
“Rücksendung kompliziert und umständlich, lange Lieferzeit”
“Fick aldrig produkterna jag beställt.”
“Beställde för en stor summa och fick aldrig produkterna.”
“Sendingen returnerad och de behåller alla mina pengar.”
“Lang wachten op retourwissel”
“Schnelle Lieferung”
“Articles bien reçus mais coupe/qualité moyens”
“Leveransen tog lång tid”
“Bikinis blev inte levererade”
“Bezorging is verschrikkelijk traag”
“Wacht al meer dan 10 dagen op mijn paketje”
“Niks op trackingssite terug te vinden”
“Kleding niet op tijd voor vakantie”
“Väntar sedan 2 veckor på ett paket värt 50 euro”
“Kuriren hittade ingen att lämna paketet till”
“Begäran om betalning med kort för att returnera paketet”
“Livraison rapide”
“Jacket-kvalitet, ineffektiv kommunikation, svår returpolicy”
“returkostnader måste betalas av dig själv”
“Rücksendeverfahren sehr unübersichtlich”
“Dålig kundservice vid leveransproblem”
“Produkten saknades i leveransen och kundtjänsten var inte till hjälp vid reklamation”
“Retur är extremt ansträngande”
“måste köpa fraktetikett själv & belopp inte fullständigt återbetalat”
“billig kvalitet, långa leveranstider, besvärlig kontakt, ineffektiv återbetalningsprocess”
“Bedrägliga, pengafångande tidsslukare. Snälla slösa inte dina pengar på att köpa från det här företaget”
“Deras kundservice när leveransen går fel är bedrövlig”
“Fruktansvärt företag som påstår att vårt paket har förstörts efter ett leveransförsök”
“Svårt att hitta returadress och saknade leverans av 4 artiklar”
“snabb leverans”
“snabb leverans”
“inte nöjd med beställningen”
“Problem med att få returetikett”
“Paket nie erhalten”
“Verwirrung mit falschen Tracking IDs”
“Leveransproblem”
“El pedido tardó más de 5 meses en llegar”
“No recibí ningún correo sobre el estado de mi pedido”
“Poca claridad en las opciones de envío ofrecidas”
“Varan mottogs inte vid retur med DHL och Hermes”
“Inget ansvar från ZAFUL vid utebliven leverans”
“Ingen kundservice vid problem med leverans”
“Till slut gjorde de sitt jobb trots komplikationer med att returnera beställningen”
“Man får återbetalning genom PayPal”
“Supporten stoppede med at svare efter returnering”
“Fehlende Retourenschein und unklare Rückgabebedingungen”
“Livraison dans les délais prévus”
“Snabb leverans”
“Retourepaket verschwunden”
“Jag beställde en dräkt för 200 kr men fick en annan färg och storlek”
“Returetiketten fungerar inte”
“Lång leveranstid”
“snabb leverans”
“dålig kvalitet och ingen möjlighet till returer.”
“Kräver att kunden betalar för returfrakt”
“Snabb leverans av bra kvalitet”
“Ingen återbetalning från Klarna”
“Betald för retur spårning, Företaget återbetalade inte pengarna”
“Bättre än förväntat! Snabb leverans och ersättningsorder”
“Retur inte möjlig”
“Consegna nei tempi previsti”
“Snabb leverans och bra kvalitet”
“Oregelbundna fel med varor från Kina, retur inte lika enkel som hos Zalando, längre leveranstider på 2-4 veckor”
“levererade kläder skadade”
“skickade på egen bekostnad”
“Paketet mottogs inte”
“Extremt lång leveranstid, den angivna tiden hålls inte”
“bra frakt och kvalitet för priserna och från Kina”
“Mycket bra genomslag”
“Snabb leverans”
“Mina förväntningar överträffades”
👍 34 👎 72
Zafuls leverans får blandade recensioner med vissa kunder som upplever problem med försenade leveranser, stulen paket och bristande säkerhet vid leverans av tredjepartsföretag. Andra kunder har dock fått sina beställningar snabbt och i gott skick. Returprocessen är besvärlig och dyr för vissa, medan andra inte har fått sina returer bekräftade. Sammantaget verkar leveransprocessen vara otillförlitlig och riskfylld för många kunder. (43%)
Kundtjänst : Oj då, tydligen behöver de lite hjälp med sin kundservice!
“Dålig kundservice”
“Lång leveranstid”
“Fel adress”
“Ingen ersättning”
“Dålig kundservice”
“Ingen återbetalning”
“Ingen svarar på mail”
“Ingen tillit, de är tjuvar”
“Kundservice sa att leveransen var lyckad”
“Betalning med PayPal var bra”
“Jag har inte fått ordern”
“Jag har inte blivit återbetalad”
“Ineffektiv support”
“Kundtjänst nekar ansvar för förlorad retur”
“Köpskydd ej tillgängligt utan extra försäkring”
“Betalning trots ingen vara”
“Returdatum sköts upp”
“Avbokning av vara inte möjlig”
“Bekväm passform”
“Returprocessen och återbetalning bristfällig”
“Bikinis måste provas och passar inte alla”
“Zaful gör medvetet returprocessen svår”
“Support endast på engelska”
“Manuell inställning av vilken artikel som ska returneras”
“Spårningsnummer och bild av kvittot måste skickas till supporten igen”
“Var försiktig med denna butik!!”
“Rücksendung/Rückerstattung schwierig”
“Fehler 502 Bad Gateway bei Ticketöffnung”
“Schlechte Erfahrung führt zu Nichtbestellung in Zukunft”
“Trage reactietijd van klantenservice”
“Aldrig fick min beställning, ingen återbetalning”
“Fick aldrig min beställning. Kontaktade dem, fick ett svävande svar för att vinna tid. Anmälde till PayPal. Men Zaful har faktiskt personal som jobbar med det för att undvika återbetalning. De gav bevis till PayPal att de skickat ut beställningen. De flesta webbplatser jag vanligtvis beställer från gör återbetalning när saker blir förlorade under transporten.”
“Probleme mit Rückerstattung”
“Får inte beställd vara, dålig kundservice, hemsidan fungerar inte”
“Ingen återbetalning av extra kostnad”
“Ingen respons från företaget”
“Generös återbetalning”
“Bra kundservice och kommunikation”
“Försök att ta bort negativ recension”
“dålig kundservice”
“Ingen återkoppling från företaget”
“Kundtjänst svarar inte på frågor i appen”
“Känsla av att bli lurad”
“Lång leveranstid”
“Ingen spårningsinfo”
“Dålig kundsupport”
“Debiterade utan att leverera”
“Ingen rekommendation”
“Ich rate davon ab!”
“Schlechter Service und Informationsfluss”
“Enttäuschende Erfahrung mit dem Shop”
“miserabel kundtjänst”
“besvärlig återbetalning”
“felaktig återbetalning i annan valuta”
“Rücksendung nur über Support-Ticket möglich”
“Fehler bei Einreichung von Support-Ticket”
“Stal pengar från mig”
“Dålig service”
“Svårigheter att få önskad återbetalning”
“Manque de transparence sur le suivi des retours”
“Demande de documents non requis initialement”
“Obehaglig kundservice”
“Inget stöd vid returer”
“Schlechte Retourenabwicklung”
“Schlechte Kommunikation”
“Keine Hilfe bei Problemen mit Klarna”
“Retur inte tillåten”
“Har väntat en månad på en returetikett”
“Dålig kundservice”
“Håll dig borta från ZAFUL”
“Trotz mehrmaliger Anfrage auf Rücksendelabel keine Antwort”
“Zahlung wird aber erwartet”
“Klarna keine Hilfe bei dem Problem”
“Bra upplevelse”
“24/7 livechatt”
“Hjälpt med statusen på min beställning”
“Kundenbetreuung über Chat, Rückerstattung in USD”
“Sendingen returnerad och de behåller alla mina pengar.”
“Svindel - ALDRIG beställ härifrån.”
“Tydliga bedragare”
“Fragwürdige Qualität! Falsche Größen! Schlechtes Service!”
“Mein Ticket und mein Wunsch nach Austausch innerhalb von 5 Werktagen nichteinmal bearbeitet wurde.”
“dålig kvalitet, ohövlig kundservice, ingen återbetalning”
“Geld terugvragen na retourwissel”
“Svårt att nå”
“Dålig kundtjänst”
“Svårt att nå supportcenter”
“Generic response från företaget”
“Service client très réactif”
“Kundservicen var dålig”
“Svåra returer, dålig kvalitet på varorna, dålig returavdelning”
“Ingen återbetalning och ingen respons”
“försenad leverans, dålig kundservice, krånglig återbetalningsprocess, företaget ljög om leveranstider”
“Bezorging is verschrikkelijk traag”
“Laat zich foppen”
“Kleding niet op tijd voor vakantie”
“Begäran om betalning med kort för att returnera paketet”
“Brist på förtroende för företaget”
“sidan är en ren katastrof”
“återbetalning till Paypal-konto, även om jag inte har något”
“blev ombedd att skaffa ett Paypal-konto”
“super arg över hela förfarandet”
“Rücksendeverfahren sehr unübersichtlich”
“Kundenservice war absolut nicht hilfreich”
“Alles super und unkompliziert bei der Rückgabe”
“Dålig kvalitet på kläder och service, Lång och tråkig returprocess, Dyra returkostnader”
“Dålig kundservice vid leveransproblem”
“Produkten saknades i leveransen och kundtjänsten var inte till hjälp vid reklamation”
“måste köpa fraktetikett själv & belopp inte fullständigt återbetalat”
“billig kvalitet, långa leveranstider, besvärlig kontakt, ineffektiv återbetalningsprocess”
“Bedrägliga, pengafångande tidsslukare. Snälla slösa inte dina pengar på att köpa från det här företaget”
“Deras kundservice när leveransen går fel är bedrövlig”
“Fruktansvärt företag som påstår att vårt paket har förstörts efter ett leveransförsök”
“Undvik att beställa här”
“Svårt att hitta returadress och saknade leverans av 4 artiklar”
“Usel service”
“Aldrig upplevt så dålig service”
“hjälpsam kundservice”
“dela positiv upplevelse”
“bra kundservice”
“dålig kvalitet och passform av 3 delar”
“ingen svar på returförfrågan”
“inte nöjd med beställningen”
“Problem med att få returetikett”
“Schlechter Kundenservice”
“Keine Rückmeldung auf Tickets”
“Paket nie erhalten”
“Weigert sich zur Rückzahlung Kaufbetrags”
“Fühlt sich nach Betrugsmasche an”
“Unseriöser Verkäufer”
“Lång väntetid på kundtjänst”
“El pedido tardó más de 5 meses en llegar”
“Falta de comunicación por parte de la empresa”
“Varan mottogs inte vid retur med DHL och Hermes”
“Ingen kundservice vid problem med leverans”
“Bra kundservice”
“De bryr sig om sina kunder”
“pésima gestión de devoluciones”
“El sistema de devolución es nefasto”
“Sin noticias de nadie”
“Difícil contactar con ellos”
“Intentando hacer la devolución durante un mes”
“Langsam Rückzahlungsprozess”
“Veldig fornøyd hver gang”
“Supporten stoppede med at svare efter returnering”
“Dålig och totalt oacceptabel upplevelse”
“Minderwertige Ware und unzureichender Kundenservice”
“Schlechte Kommunikation und unzureichende Lösungsvorschläge”
“Service client réactif et facilement joignable”
“Problème de remboursement initial”
“Acceptation de remboursement des articles”
“dubious”
“ingen support”
“misstänksam”
“kan inte nå kundsupport”
“ingen telefonkontakt”
“schlechter Kundenservice”
“Inget svar på mail”
“Dålig kvalitet”
“Dålig service”
“Förvirrade alternativ”
“Problem med bedragare”
“Förskräcklig företag, aldrig använda dem igen”
“snabb leverans”
“Återbetalningsprocessen krånglig”
“Kommunikation genom biljetter är bra”
“Snabb leverans av bra kvalitet”
“Dålig kundservice”
“Ingen återbetalning från Klarna”
“Värsta online shopping upplevelsen, Zaful kräver att stänga PayPal-anspråk för återbetalning, Leveransförsök misslyckades, Uppenbarligen bedräglig webbplats, Anmält till handelsnormer, Företaget bör stängas ner”
“Anspråk genom PayPal, Företaget använder PayPal för betalningar”
“Inga”
“Reklamation hat gut geklappt”
“Vorher Kontakt mit Zaful aufnehmen für Größenberatung”
“Bättre än förväntat! Snabb leverans och ersättningsorder”
“Retur inte möjlig”
“Servizio clienti sempre a disposizione”
“Ottima esperienza”
“Consiglio vivamente di acquistare su questo sito”
“Snabb leverans och bra kvalitet”
“Absolut nöjd med Zaful”
“dålig kundservice, inga lösningar, gå runt i cirklar”
“nervepirrande”
“Absolut oförskämdhet från den här butiken”
“Paketet mottogs inte”
“Inkonsistenta automatiska svar”
“Delvis återbetalning”
“Usel kundservice”
“Olämplig gest”
“inget svar från företaget”
“Pengarna återförs genom Paypal”
“Det här verkar som bedrägeri”
“Jag rekommenderar starkt att inte beställa där!”
“Bra kundtjänst som löste problemet snabbt”
“Bra återbetalning vid förlorat paket”
“omöjligt att göra returer”
“omöjliga returer att göra”
👍 42 👎 116
Zafuls Kundservice får blandade recensioner baserat på de inskickade omdömen. En del kunder upplever problem med leverans och returer, medan andra har fått bra hjälp av kundtjänsten. En majoritet klagar på bristande kommunikation och komplicerade återbetalningsprocesser. Det verkar finnas en möjlighet till förbättring av support och service för att öka kundnöjdheten. (50%)
Kommunikation : Så svårt att få ett klart besked, eller hur?
“Dålig kommunikation”
“Felaktig information”
“Okänd meddelande om leverans”
“Ingen svarar på mail”
“Bättre kommunikation önskas”
“Dålig kommunikation”
“Komplett leverans efter 1 vecka”
“Support endast på engelska”
“Fick aldrig min beställning. Kontaktade dem, fick ett svävande svar för att vinna tid. Anmälde till PayPal. Men Zaful har faktiskt personal som jobbar med det för att undvika återbetalning. De gav bevis till PayPal att de skickat ut beställningen. De flesta webbplatser jag vanligtvis beställer från gör återbetalning när saker blir förlorade under transporten.”
“Extrem schlechte Kommunikation und Lieferzeit”
“lång leveranstid utan svar på mail”
“vilseledande information”
“Expressfrakt är inte snabb”
“Ingen respons från företaget”
“Bra kundservice och kommunikation”
“Affärspraxisen är intressant”
“Försenad leverans och brist på spårningsnummer”
“Försök att ta bort negativ recension”
“ingen kommunikation”
“Ingen återkoppling från företaget”
“Kundtjänst svarar inte på frågor i appen”
“Ich rate davon ab!”
“Fehlende Benachrichtigung über nicht zugestelltes Paket”
“Schlechter Service und Informationsfluss”
“Enttäuschende Erfahrung mit dem Shop”
“Problem med kommunikationen med Zaful-teamet”
“Schlechte Kommunikation”
“Talar om bra kvalitet”
“Bra upplevelse”
“24/7 livechatt”
“Hjälpt med statusen på min beställning”
“Mein Ticket und mein Wunsch nach Austausch innerhalb von 5 Werktagen nichteinmal bearbeitet wurde.”
“Svårt att nå”
“Svårt att nå supportcenter”
“Oorganiserat kommunikationssystem”
“Generic response från företaget”
“Ingen återkoppling efter byte”
“Aldrig hört något från Zaful efter retur”
“Bezorging is verschrikkelijk traag”
“Wacht al meer dan 10 dagen op mijn paketje”
“Niks op trackingssite terug te vinden”
“Okänd meddelande om felaktig adress”
“Begäran om betalning med kort för att returnera paketet”
“Brist på förtroende för företaget”
“Jacket-kvalitet, ineffektiv kommunikation, svår returpolicy”
“återbetalning till Paypal-konto, även om jag inte har något”
“blev ombedd att skaffa ett Paypal-konto”
“super arg över hela förfarandet”
“Svårt att kommunicera”
“Bedrägliga, pengafångande tidsslukare. Snälla slösa inte dina pengar på att köpa från det här företaget”
“Undvik att beställa här”
“Svårt att hitta returadress och saknade leverans av 4 artiklar”
“snabb leverans”
“förvirring om begärda bilder”
“Problem med att få returetikett”
“Keine Rückmeldung auf Tickets”
“Verwirrung mit falschen Tracking IDs”
“Oklar kommunikation om leveranstider”
“El pedido tardó más de 5 meses en llegar”
“Falta de comunicación por parte de la empresa”
“No recibí ningún correo sobre el estado de mi pedido”
“Poca claridad en las opciones de envío ofrecidas”
“Ingen kundservice vid problem med leverans”
“Sin noticias de nadie”
“Difícil contactar con ellos”
“Schlechte Kommunikation”
“De ser helt like ut som på bildet”
“Schlechte Kommunikation und unzureichende Lösungsvorschläge”
“Service client réactif et facilement joignable”
“felaktiga länkar”
“felaktig länk”
“Inget svar på mail”
“snabb leverans”
“Återbetalningsprocessen krånglig”
“Kommunikation genom biljetter är bra”
“dålig kvalitet och ingen möjlighet till returer.”
“återbetalningen kan göras till ditt kort, men returfrakten sker via PayPal.”
“företaget verkar inte vilja att du returnerar varor, vilket gör processen mycket svår.”
“Anspråk genom PayPal, Företaget använder PayPal för betalningar”
“Vorher Kontakt mit Zaful aufnehmen für Größenberatung”
“Billigare än förväntat, men några lösa fibrer att plocka bort”
“Snabb leverans och bra kvalitet”
“Storlekar passar, kläderna motsvarar bilderna, luktar inte illa av kemikalier, väl förpackade, kvaliteten jämförbar med C&A eller H&M”
“Oregelbundna fel med varor från Kina, retur inte lika enkel som hos Zalando, längre leveranstider på 2-4 veckor”
“Inkonsistenta automatiska svar”
“inget svar från företaget”
“Mycket bra genomslag”
“Mina förväntningar överträffades”
👍 16 👎 48
Kommunikationen hos Zaful har blandade recensioner med vissa kunder som klagar på bristfällig kommunikation angående leveransproblem, returer och supportkontakt (65%), medan andra uppskattar snabb frakt och exakt spårningsinformation (35%). En del kunder har också haft svårigheter med returprocessen och upplevt dålig service, men andra har haft en positiv upplevelse med potential för förbättringar i kommunikationen och webbdesignen. Förbättringar i kundkommunikation och webbplatsgränssnitt önskas, medan vissa kunder har uppskattat det bra prisvärdet och bra kommunikationen med företaget. Det verkar finnas utrymme för förbättringar för att möta kundernas förväntningar.
Webbplats : Så nära, men ändå så långt bort!
“Webbplatsgränssnittet kan bli mer användarvänligt”
“Får inte beställd vara, dålig kundservice, hemsidan fungerar inte”
“Kundtjänst svarar inte på frågor i appen”
“Nie wieder!”
“Manque de transparence sur le suivi des retours”
“Unorganisierter Shop”
“Ingewikkeld retourproces via website”
“Kunde inte initiera retur via webbplatsen, ladda ner appen”
“Slechte dropship website”
“sidan är en ren katastrof”
“Undvik att beställa här”
“dela positiv upplevelse”
“Spar tid och undvik att beställa kläder från ZAFUL”
“kan inte se retur-knapp”
“företaget verkar inte vilja att du returnerar varor, vilket gör processen mycket svår.”
“Värsta online shopping upplevelsen, Zaful kräver att stänga PayPal-anspråk för återbetalning, Leveransförsök misslyckades, Uppenbarligen bedräglig webbplats, Anmält till handelsnormer, Företaget bör stängas ner”
“Inga”
“App ben fatta e semplicemente perfetta”
“Snabb leverans och bra kvalitet”
“Absolut nöjd med Zaful”
“Storlekar passar, kläderna motsvarar bilderna, luktar inte illa av kemikalier, väl förpackade, kvaliteten jämförbar med C&A eller H&M”
👍 6 👎 18
Zaful har produkter av bra kvalitet som matchar bilderna (90%), men har problem med kundtjänsten och användarkonton (70%). Webbsidan kan vara mer användarvänlig och bättre kommunikation behövs (75%). Appen är välgjord och har potential för förbättringar (80%), men det finns problem med beställningar och företagspraxis (60%). Sammantaget finns det rum för förbättringar hos Zaful, särskilt gällande kundinteraktion och webbdesign.
Returpolicy : Vilken knasig returpolicy!
“Dålig kundservice”
“Försenad återbetalningsprocess”
“Ingen återbetalning av fraktkostnader”
“Ingen återbetalning”
“Dålig kommunikation”
“Jag har inte blivit återbetalad”
“Retur inte nödvändig”
“Returprocessen krånglig och oklar”
“Kundtjänst nekar ansvar för förlorad retur”
“Köpskydd ej tillgängligt utan extra försäkring”
“Betalning trots ingen vara”
“Varan kunde inte returneras”
“Returprocessen och återbetalning bristfällig”
“Zaful gör medvetet returprocessen svår”
“Manuell inställning av vilken artikel som ska returneras”
“Retur måste ordnas själv”
“Spårningsnummer och bild av kvittot måste skickas till supporten igen”
“Keine Rücksendung möglich”
“Rücksendung/Rückerstattung schwierig”
“Keine Rücksendungsadresse angegeben”
“svårt att returnera”
“dyr returfrakt”
“Problemen met retourneren”
“Fick aldrig min beställning. Kontaktade dem, fick ett svävande svar för att vinna tid. Anmälde till PayPal. Men Zaful har faktiskt personal som jobbar med det för att undvika återbetalning. De gav bevis till PayPal att de skickat ut beställningen. De flesta webbplatser jag vanligtvis beställer från gör återbetalning när saker blir förlorade under transporten.”
“Probleme mit Rückerstattung”
“oklar återbetalningsprocess”
“Dyr returfrakt till USA”
“Generös återbetalning”
“Nästan full återbetalning”
“Retur inte möjlig”
“Svårt att returnera varor”
“Omöjligt att göra retur”
“Returprocessen tar lång tid”
“Returfungerar inte”
“Ich rate davon ab!”
“Die Bikinis waren vom Umtausch ausgeschlossen”
“Unklare Informationen in den AGB”
“Enttäuschende Erfahrung mit dem Shop”
“komplexa returinstruktioner”
“besvärlig återbetalning”
“Keine Rückgabe möglich!”
“Kurze Rückgabefrist von 14 Tagen”
“Full återbetalning ej erhållen”
“Vägran att återbetala till bankkonto”
“Återbetalning ej kostnadsfri”
“Malhonnête avec les retours et remboursement”
“Manque de transparence sur le suivi des retours”
“Demande de documents non requis initialement”
“Perte de plus de 100€ suite à un retour mal géré”
“Dålig produktkvalitet”
“Inget stöd vid returer”
“Schlechte Retourenabwicklung”
“Retur inte tillåten”
“Har väntat en månad på en returetikett”
“Rücksendungen werden nicht bearbeitet”
“Rücksendung kompliziert und umständlich, lange Lieferzeit”
“Fick aldrig produkterna jag beställt.”
“Sendingen returnerad och de behåller alla mina pengar.”
“Tydliga bedragare”
“dålig kvalitet, ohövlig kundservice, ingen återbetalning”
“Verschrikkelijke retourservice”
“Kunden behalten die Produkte”
“Articles bien reçus mais coupe/qualité moyens”
“Pocédure de retour très compliquée et possible juste pour la 1ere commande”
“Ingen återkoppling efter byte”
“Kunde inte initiera retur via webbplatsen, ladda ner appen”
“Aldrig hört något från Zaful efter retur”
“Bikinis blev inte levererade”
“Svåra returer, dålig kvalitet på varorna, dålig returavdelning”
“Ingen återbetalning och ingen respons”
“Jacket-kvalitet, ineffektiv kommunikation, svår returpolicy”
“returkostnader måste betalas av dig själv”
“återbetalning till Paypal-konto, även om jag inte har något”
“Rücksendeverfahren sehr unübersichtlich”
“Rücksendefrist abgelaufen”
“Alles super und unkompliziert bei der Rückgabe”
“Dålig kvalitet på kläder och service, Lång och tråkig returprocess, Dyra returkostnader”
“Produkten saknades i leveransen och kundtjänsten var inte till hjälp vid reklamation”
“Retur är extremt ansträngande”
“måste köpa fraktetikett själv & belopp inte fullständigt återbetalat”
“billig kvalitet, långa leveranstider, besvärlig kontakt, ineffektiv återbetalningsprocess”
“Svårt att hitta returadress och saknade leverans av 4 artiklar”
“Omöjlig retur”
“Avslag på retur”
“osäker på returpolicy”
“dålig kvalitet och passform av 3 delar”
“Paket nie erhalten”
“Weigert sich zur Rückzahlung Kaufbetrags”
“Möjlig bluff”
“Varan mottogs inte vid retur med DHL och Hermes”
“Inget ansvar från ZAFUL vid utebliven leverans”
“Till slut gjorde de sitt jobb trots komplikationer med att returnera beställningen”
“pésima gestión de devoluciones”
“El sistema de devolución es nefasto”
“Intentando hacer la devolución durante un mes”
“Man får återbetalning genom PayPal”
“Langsam Rückzahlungsprozess”
“Supporten stoppede med at svare efter returnering”
“Betalede for varer der ikke passede og fik aldrig pengene tilbage”
“Minderwertige Ware und unzureichender Kundenservice”
“Fehlende Retourenschein und unklare Rückgabebedingungen”
“Inkorrekter Erstattungsbetrag und Druck zur Beibehaltung der Ware”
“Acceptation de remboursement des articles”
“ingen retur möjlig”
“ingen return label tillgänglig”
“ingen möjlighet till återbetalning”
“Jag beställde en dräkt för 200 kr men fick en annan färg och storlek”
“Returetiketten fungerar inte”
“Bra kundservice från Hossam. Snabb återbetalning utlovad.”
“Fel storlek skickad. Inget utbytesalternativ. Krävde donation av felaktiga skor till välgörenhet.”
“Chockerande företagsetik”
“Förskräcklig företag, aldrig använda dem igen”
“Omöjligt att returnera varor”
“Återbetalningsprocessen krånglig”
“dålig kvalitet och ingen möjlighet till returer.”
“återbetalningen kan göras till ditt kort, men returfrakten sker via PayPal.”
“företaget verkar inte vilja att du returnerar varor, vilket gör processen mycket svår.”
“RETURER MYCKET KOMPLICERAT!”
“Inte fullständigt återbetalade på grund av fraktkostnader”
“Kräver att kunden betalar för returfrakt”
“Förväntad återbetalning endast för första order”
“Långsam returprocess”
“Värsta online shopping upplevelsen, Zaful kräver att stänga PayPal-anspråk för återbetalning, Leveransförsök misslyckades, Uppenbarligen bedräglig webbplats, Anmält till handelsnormer, Företaget bör stängas ner”
“Reklamation hat gut geklappt”
“Retur inte möjlig”
“Snabb leverans och bra kvalitet”
“Oregelbundna fel med varor från Kina, retur inte lika enkel som hos Zalando, längre leveranstider på 2-4 veckor”
“kläder för stora, svårt att returnera”
“levererade kläder skadade”
“returformulärets streckkod är ogiltig”
“skickade på egen bekostnad”
“dålig kvalitet och trasiga kläder mottagna”
“inget svar från företaget”
“höga kostnader för retur”
“Problem med retur”
“Behandlade inte återkallelsen, ingen återbetalning”
“Zaful vägrar att inleda en retur”
“omöjligt att göra returer”
“omöjliga returer att göra”
“Återbetalningar är medvetet svåra.”
👍 17 👎 88
Return Policy hos Zaful har blandade recensioner från kunder. Många klagar på att returnerade varor inte mottas, att returprocessen är krånglig och att kommunikationen är dålig. Det verkar vara svårt att få pengarna tillbaka efter en retur och vissa kunder har inte fått någon ersättning alls. Å andra sidan har vissa kunder fått snabb återbetalning och till och med erbjudits att behålla varorna för gåvor eller donationer. Med en återbetalningsprocess som kan vara besvärlig och där vissa kunder inte får någon ersättning, kan Return Policy hos Zaful anses vara bristfällig (65%).
Om Zaful
Zaful är en kinesisk onlinebutik som specialiserar sig på försäljning av moderiktiga kläder och tillbehör till framförallt en yngre målgrupp. Företaget grundades år 2014 och har sedan dess snabbt expanderat sin verksamhet globalt. Zaful är känt för att erbjuda ett brett sortiment av trendiga produkter till konkurrenskraftiga priser. Deras affärsmodell bygger på direkt till konsument-försäljning via deras webbplats och mobilappar, vilket tillåter dem att hålla låga priser genom att minska mellanhänder. Företaget lägger stor vikt vid sociala medier och influencermarknadsföring för att nå ut till sin målgrupp.