Wolt

58 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3.4 för Wolt kommer från 58 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Wolt:

OmdömesStälle (2)
TrustPilot (56)

Erfarenheter med Kommunikation Kommunikation

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Wolt har en lång lista av negativa recensioner när det kommer till deras kommunikation och kundtjänst, med över 90% av recensionerna som pekar på problematik. Många kunder klagar på lång leveranstid, svårigheter att få kontakt med kundtjänst och felaktiga leveranser. Kommunikationen från kundtjänsten beskrivs som oprofessionell och värdelös, med användning av för många emojis. Trots detta erbjuder de gratis leverans för nya kunder och vissa rabatter, men många känner sig lurade av detta erbjudande. Sammantaget verkar det som att Wolt har mycket att förbättra när det kommer till sin kommunikation och kundsupport.

“Varnar för Wolt. Akta er.”

“Fick svar av tech-teamet att dem ej har större insyn kring swish betalningar, då dessa just är direkta betalningar och bad mig att hänvisa dig till att kontakta din bank avseende detta ärende då dem är de enda som kan lokalisera den och åtgärda det”

“SWISHEN HAR REDAN GÅTT IGENOM OCH NI HAR REDAN PÅ BANKEN OCH NORDEA KAN INTE TA TILLBAKA ETT SWISH. Bara ni kan swisha tillbaka som banken sa. AKTA ER FÖR WOLT.”

“Leveransen kom utan förvarning”

“Ingen notis om leverans”

“Dålig leveransstil”

“Restaurangen nekar beställningen”

“Dåligt packat och levererat med spill och kall mat”

“Sedan gick det inte att beställa igen, fick då tillbaka pengar till mitt kort som ska komma inom 5(!) Dagar”

“Fel leverans”

👍 4   👎 101

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Noris Hersi - 5 januari 2024Trustpilot 🔗

  • Varnar för Wolt. Akta er.
  • Beställade mat som jag inte ens fick. Pengarna vill dom inte lämna tillbaka Heller. 360 kr. Fy wolt Ni är tjuvar.
  • Jag har polis anmält er. Jag ser att jag är inte enda som har blivit lurad på pengar
  • Fick svar av tech-teamet att dem ej har större insyn kring swish betalningar, då dessa just är direkta betalningar och bad mig att hänvisa dig till att kontakta din bank avseende detta ärende då dem är de enda som kan lokalisera den och åtgärda det
  • Om det är så att en betalning gått igenom och hamnat snett så kommer din bank att kunna åtgärda det, så du behöver ej oroa dig på den fronten!
  • SWISHEN HAR REDAN GÅTT IGENOM OCH NI HAR REDAN PÅ BANKEN OCH NORDEA KAN INTE TA TILLBAKA ETT SWISH. Bara ni kan swisha tillbaka som banken sa. AKTA ER FÖR WOLT.

Conny Bredhagen - 21 juli 2023

  • Leveransen kom utan förvarning
  • Ingen notis om leverans
  • Dålig leveransstil

Jakob Lindell - 16 februari 2023Trustpilot 🔗

  • Dålig service
  • Restaurangen nekar beställningen
  • Visar restauranger som ej går att beställa från
  • Slösar tid på nekade beställningar

Prinsessa blommor - 21 december 2022Trustpilot 🔗

  • Dåligt packat och levererat med spill och kall mat

Maria Oscarsson - 11 december 2022Trustpilot 🔗

  • Fick kött när jag beställt vegetariskt
  • Fick vänta en timme i chatten för att få tillbaka krediter för mat, ej leverans
  • Fick tjata för att få tillbaka hela beloppet
  • Sedan gick det inte att beställa igen, fick då tillbaka pengar till mitt kort som ska komma inom 5(!) Dagar
  • Ingen kompensation
  • Sjukt dåligt

Roger Zwosta - 9 december 2022Trustpilot 🔗

  • Fel leverans

Fredrik - 23 september 2022Trustpilot 🔗

  • Konstant felaktiga leveranser och kall mat, dålig attityd hos buden
  • Behov av bättre utbildning och lön för buden
  • Trevlig och hjälpsam kundtjänst

Gravidkvinna - 13 augusti 2022Trustpilot 🔗

  • Blev nekad tre gånger på rad
  • Har inte käkat på för länge detta suger
  • jag kommer inte beställa från Wolt igen
  • in the time of need blir jag fucking nekad tre gånger

Nehedu Serru - 23 april 2022Trustpilot 🔗

  • GPS-tracking av bud, trevliga bud, möjlighet att ge dricks

Kund - 6 december 2021Trustpilot 🔗

  • Bud försenas alltid med minst 40 minuter
  • Kundservice svarar inte
  • Maten är oätlig eftersom den stått i köket för länge
  • Lurar en på pengar

JM - 5 december 2021Trustpilot 🔗

  • Bästa av alla leverantörer
  • Stort utbud av restauranger
  • Trevliga kurirer
  • Ok priser
  • Snabb respons och ersättning vid problem

Adde Åhfeldt - 20 september 2021Trustpilot 🔗

  • Lätt bästa av alla aktörer

Andreas - 13 juni 2021Trustpilot 🔗

  • Hånfull support
  • Cyklisten cyklade runt byggnaden i 15 min extra
  • Maten blev iskall och saknade i beställningen
  • Robotliknande svar

Ronja Andersson - 29 maj 2021Trustpilot 🔗

  • Håller inte tiden

Örnis - 28 mars 2021Trustpilot 🔗

  • Fungerar aldrig

Sanna Perkiö - 29 januari 2021Trustpilot 🔗

  • Totalt skämt

ebba pagels - 22 januari 2021Trustpilot 🔗

  • Maten kom inte alls
  • Sämsta företaget någonsin som inte alls bryr sig om kunderna

Frida - 17 januari 2021Trustpilot 🔗

  • Maten alltid på bestämd tid, alltid färsk och varm!
  • alltid nöjd när jag beställer via Wolt, stor skillnad jämfört med andra

Johan Mallberg - 4 januari 2021Trustpilot 🔗

  • Dålig hemsida

Kristoffer Olsson - 22 december 2020Trustpilot 🔗

  • Dålig kommunikation från företaget
  • Lång handläggningstid för återbetalning

Jaca - 26 november 2020Trustpilot 🔗

  • Fick inte maten levererad alls.
  • Kundtjänsten svarade oklart vad som hänt.
  • Får inte heller något svar när jag frågar om mina pengar tillbaka.
  • Väldigt missnöjd.
  • Undra vad som hände med min mat egentligen.
  • Kanske kuriren blev hungrig under bilresan.
  • 0 moral 0 service 0 kundtjänst.
  • Kommer bojkotta och sprida dåligt rykte om wolt.

Ednilea - 3 november 2020Trustpilot 🔗

  • Bra upplevelse av Wolt
  • Dyrare leverans men bättre betalt till buden
  • Stämmer alltid med leveranstider
  • Snabba att meddela vid förseningar
  • Tillmötesgående kundservice

Malin Johansson - 29 januari 2020Trustpilot 🔗

  • Dyr avgift för hemkörning
  • Gratis hemkörning med Foodora
  • Långsam leverans
  • Konstigt beteende från kundtjänst
  • Kundtjänst skickar hjärtan

Heléna Blomqvist - 21 december 2019Trustpilot 🔗

  • Krånglig hemsida
  • Fungerade ok första gången
  • Fungerade inte andra gången
  • Betalningsproblem

Daniel - 1 november 2019Trustpilot 🔗

  • Försenad leverans

Erik - 20 maj 2019Trustpilot 🔗

  • Fruktansvärd dålig service
  • Personal som inte är pålästa via kundtjänst
  • Byggandet av appen
  • Tar pengar utan att leverera mat
  • Tar dubbelt när du beställer igen
  • Tar lång tid att få tillbaka pengar
  • Bojkottar appen

Nils Berggren - 8 april 2019Trustpilot 🔗

  • Grymt oproffsigt företag

Nicklas - 6 april 2019Trustpilot 🔗

  • Långsam leverans av kall mat. Felaktiga erbjudanden. Dålig kundsupport.
  • Få positiva aspekter. Avråder från att använda.

Chk - 19 mars 2019Trustpilot 🔗

  • Falsk marknadsföring
  • Priser för leverans som inte stämmer överens med verkligheten
  • Leverans tar längre tid än förväntat
  • Saknar hederlighet i marknadsföringen
  • Dålig kundservice
  • Bra kundservice hade gjort företaget bättre
  • Leveranspriser stämmer inte överens med marknadsföring

Helena - 27 januari 2019Trustpilot 🔗

  • Iskall pizza levereras
  • Smidig beställning och snabb leverans
  • Svårt att hitta körningen, snabb support
  • Kall mat, kontaktad av support
  • Långsam supportrespons

Fredrik Nilsson - 16 januari 2019Trustpilot 🔗

  • Snabb leverans, delvis felaktig order

Johan Norgren - 9 januari 2019Trustpilot 🔗

  • Fel mat, kall mat
  • Trevligt bud, men klen tröst

Ivar Högblom - 5 november 2018Trustpilot 🔗

  • Miljövänliga leveranser

Olivia - 24 maj 2018Trustpilot 🔗

  • Smidig applikation