Wolt

58 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3.4 för Wolt kommer från 58 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Wolt:

Trustpilot

Erfarenheter med Kommunikation Kommunikation

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Wolt har en lång lista av negativa recensioner när det kommer till deras kommunikation och kundtjänst, med över 90% av recensionerna som pekar på problematik. Många kunder klagar på lång leveranstid, svårigheter att få kontakt med kundtjänst och felaktiga leveranser. Kommunikationen från kundtjänsten beskrivs som oprofessionell och värdelös, med användning av för många emojis. Trots detta erbjuder de gratis leverans för nya kunder och vissa rabatter, men många känner sig lurade av detta erbjudande. Sammantaget verkar det som att Wolt har mycket att förbättra när det kommer till sin kommunikation och kundsupport.

“Varnar för Wolt. Akta er.”

“Fick svar av tech-teamet att dem ej har större insyn kring swish betalningar, då dessa just är direkta betalningar och bad mig att hänvisa dig till att kontakta din bank avseende detta ärende då dem är de enda som kan lokalisera den och åtgärda det”

“SWISHEN HAR REDAN GÅTT IGENOM OCH NI HAR REDAN PÅ BANKEN OCH NORDEA KAN INTE TA TILLBAKA ETT SWISH. Bara ni kan swisha tillbaka som banken sa. AKTA ER FÖR WOLT.”

“Leveransen kom utan förvarning”

“Ingen notis om leverans”

“Dålig leveransstil”

“Restaurangen nekar beställningen”

“Dåligt packat och levererat med spill och kall mat”

“Fel leverans”

“Konstant felaktiga leveranser och kall mat, dålig attityd hos buden”

👍 4   👎 101

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Noris Hersi - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Varnar för Wolt. Akta er.
  • Beställade mat som jag inte ens fick. Pengarna vill dom inte lämna tillbaka Heller. 360 kr. Fy wolt Ni är tjuvar.
  • Jag har polis anmält er. Jag ser att jag är inte enda som har blivit lurad på pengar
  • Fick svar av tech-teamet att dem ej har större insyn kring swish betalningar, då dessa just är direkta betalningar och bad mig att hänvisa dig till att kontakta din bank avseende detta ärende då dem är de enda som kan lokalisera den och åtgärda det
  • Om det är så att en betalning gått igenom och hamnat snett så kommer din bank att kunna åtgärda det, så du behöver ej oroa dig på den fronten!
  • SWISHEN HAR REDAN GÅTT IGENOM OCH NI HAR REDAN PÅ BANKEN OCH NORDEA KAN INTE TA TILLBAKA ETT SWISH. Bara ni kan swisha tillbaka som banken sa. AKTA ER FÖR WOLT.

Conny Bredhagen - 11 månader sedan

  • Leveransen kom utan förvarning
  • Ingen notis om leverans
  • Dålig leveransstil

Jakob Lindell - 16 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig tjänst
  • Restaurangen nekar beställningen
  • Visar restauranger som ej går att beställa från
  • Slösar tid på nekade beställningar

Prinsessa blommor - 18 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dåligt packat och levererat med spill och kall mat

Roger Zwosta - 18 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Fel leverans

Fredrik - 21 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Konstant felaktiga leveranser och kall mat, dålig attityd hos buden
  • Behov av bättre utbildning och lön för buden
  • Trevlig och hjälpsam kundtjänst

Gravidkvinna - 22 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Blev nekad tre gånger på rad
  • Har inte käkat på för länge detta suger
  • jag kommer inte beställa från Wolt igen
  • in the time of need blir jag fucking nekad tre gånger

Nehedu Serru - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • GPS-tracking av bud, trevliga bud, möjlighet att ge dricks

Kund - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Bud försenas alltid med minst 40 minuter
  • Kundservice svarar inte
  • Maten är oätlig eftersom den stått i köket för länge
  • Lurar en på pengar

JM - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Bästa av alla leverantörer
  • Stort utbud av restauranger
  • Trevliga kurirer
  • Ok priser
  • Snabb respons och ersättning vid problem

Adde Åhfeldt - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Lätt bästa av alla aktörer

Ronja Andersson - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Håller inte tiden

Örnis - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Fungerar aldrig

Sanna Perkiö - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Totalt skämt

ebba pagels - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Maten kom inte alls
  • Sämsta företaget någonsin som inte alls bryr sig om kunderna

Johan Mallberg - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig hemsida

Kristoffer Olsson - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kommunikation från företaget
  • Lång handläggningstid för återbetalning

Jaca - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Fick inte maten levererad alls.
  • Kundtjänsten svarade oklart vad som hänt.
  • Får inte heller något svar när jag frågar om mina pengar tillbaka.
  • Väldigt missnöjd.
  • Undra vad som hände med min mat egentligen.
  • Kanske kuriren blev hungrig under bilresan.
  • 0 moral 0 service 0 kundtjänst.
  • Kommer bojkotta och sprida dåligt rykte om wolt.

Ednilea - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Bra upplevelse av Wolt
  • Dyrare leverans men bättre betalt till buden
  • Stämmer alltid med leveranstider
  • Snabba att meddela vid förseningar
  • Tillmötesgående kundservice

Malin Johansson - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Dyr avgift för hemkörning
  • Gratis hemkörning med Foodora
  • Långsam leverans
  • Konstigt beteende från kundtjänst
  • Kundtjänst skickar hjärtan

Heléna Blomqvist - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • krånglig hemsida
  • fungerade ok första gången
  • fungerade inte andra gången
  • betalningsproblem

Daniel - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Försenad leverans

Erik - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • Fruktansvärd dålig service
  • Personal som inte är pålästa via kundtjänst
  • Byggnationen av appen
  • Tar pengar utan att leverera mat
  • Tar dubbelt när du beställer igen
  • Tar lång tid att få tillbaka pengar
  • Bojkottar appen

Nils Berggren - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • Grymt oproffsigt företag

Chk - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • Falsk marknadsföring
  • Priser för leverans som inte stämmer överens med verkligheten
  • Leverans tar längre tid än förväntat
  • Saknar hederlighet i marknadsföringen
  • Dålig kundservice
  • Bra kundservice hade gjort företaget bättre
  • Leveranspriser stämmer inte överens med marknadsföring

Helena - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • Iskall pizza levererad
  • Smidig beställning och snabb leverans
  • Svårt att hitta körningen, snabb support
  • Kall mat, kontaktad av support
  • Långsam supportrespons

Fredrik Nilsson - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • Snabb leverans, delvis felaktig order

Johan Norgren - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • Fel mat, kall mat
  • Trevligt bud, men klen tröst

Ivar Högblom - 6 år sedanTrustpilot 🔗

  • Miljövänliga leveranser

Olivia - 7 år sedanTrustpilot 🔗

  • Smidig applikation